Poromagia

Kirjoittaja Aihe: EM-fantasyfootball  (Luettu 2196 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kavu

EM-fantasyfootball
« : 04.06.12 - klo 22:16 »
EM-kisat lähestyvät ja ne jotka eivät osaa pelata, voivat taas yrittää arvata kuka osaa. UEFAn virallinen fantasyfutis löytyy osoitteesta http://en.euro2012fantasy.uefa.com/ ja koodilla 274471-61884 pääsee tämän foorumin liigaan sisälle. Voittajalle mainetta ja kunniaa niiden keskuudessa keitä tämä jaksaa kiinnostaa.

Poissa miinin

Vs: EM-fantasyfootball
« Vastaus #1 : 11.06.12 - klo 23:51 »
Mukana tietenkin. Itse pelaan samalla tiimillä myös toista liigaa, jossa on herrasmiessääntö, ettei noita kierroksen sisällä tehtäviä vaihtoja saa tehdä - ehdotan, että tässäkin liigassa ainakin herrasmiehet yhtyvät tähän - tai vaikka eivät yhtyisikään, niin itse en ainakaan niitä käytä:) Kohtalaisen typerä systeemi mielestäni tuo, että voi kalastella hyvät pisteet eri aikaan pelattavista peleistä.

Poissa Retardi

Vs: EM-fantasyfootball
« Vastaus #2 : 12.06.12 - klo 00:07 »
Siis, kai nyt vaihtomiehiä saa käyttää? Ymmärtääkseni jos vaihtaa uuden pelaajan tiimiin niin se ei ole edustuskelpoinen ennen kuin seuraavalla kierroksella?
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa miinin

Vs: EM-fantasyfootball
« Vastaus #3 : 12.06.12 - klo 03:37 »
Siis, kai nyt vaihtomiehiä saa käyttää? Ymmärtääkseni jos vaihtaa uuden pelaajan tiimiin niin se ei ole edustuskelpoinen ennen kuin seuraavalla kierroksella?

Toki, toki. Tarkoitan siis tuota "Manager substitutions" -systeemiä, joka kertoo seuraavaa:

Lainaus
After all matches on a single day have finished and before the next matches start, you can:
1. Replace any player who wasn't sent off, with one from your bench whose team is yet to play.
2. Change your captain if he wasn't sent off, with a player from your squad whose team is yet to play.

Tämä systeemi mahdollistaisi sen, että laitat ensin kentälle ensimmäisen pelipäivän miehet, joista valitset potentiaalisimman kapteenin, jos osuu, niin homma bueno. Jos ei ensimmäisissä otteluissa tärppää, niin vaihdat vain seuraavan pelipäivän miehiä sisään ja seuraava kapteeni koukkuun, jos epäonnistuu, niin eikun kolmannen päivän miehet yrittämään ja tarvittaessa sama vielä neljäntenäkin pelipäivänä. Eli sen sijaan, että pitäisi ennen kierrosta ennustaa kaikista peleistä ne parhaat miehet kentälle ja kapteeni kohdilleen, voitkin odotella kaksi peliä kerrallaan ja näin osuminen on paljon helpompaa.

Eli ennen kutakin kierrosta (kaikki lohkot pelaavat kerran) otat tiimin ja sillä mennään kierros loppuun (kuten esim. FPL:ssa homma toimii pakotettuna). Kierrosten välissä voi vaihtoja tehdä haluamallaan tavalla. Tähän ei tietenkään ketään velvoiteta, mutta itse pelaan tämän mukaan ja jos muut suostuvat, niin eikun tällä systeemillä vaan! Onpahan vähän enemmän ideaa pelissä, kun pitää tehdä päätökset niin, ettei kierroksen sisällä jokaisessa ottelussa saa yrittää korjata hölmöilyjään:)

Toivottavasti tämä selvensi epäselvää alkuperäistä viestiä.

Poissa Der Golem

Vs: EM-fantasyfootball
« Vastaus #4 : 12.06.12 - klo 13:39 »
Olen joukkueeni valinnut juuri tuota vaihtomiessysteemin hyödyntämistä silmällä pitäen, joten tällaiseen herrasmieheilyyn en nyt aio ryhtyä. Ehkäpä lisäsäännöt voisi sopia ensi kerralla ennen joukkueiden valintaa?

Poissa rayenni

Vs: EM-fantasyfootball
« Vastaus #5 : 12.06.12 - klo 13:50 »
Hyvämiespelit jää myös multa väliin. Tämä peli ei ole FPL, ja vaikka siihen vertaaminen on luonnollista, on EM-turnaus fantsukohteena aivan erilainen kuin kokonainen EPL-kausi. Itse haluan peluuttaa myös itselleni vähemmän tuttuja pelaajia ja fantsun kautta saan heidän joukkueidensa seuraamiseen lisäjännitystä. Tuollaisen herrasmieshommailun kanssa tulisi vain valittua tosi tuttuja pelaajia ja jotain randomeita sit vaihtopenkille (niinkuin Miinin on näemmä sujuvasti tehnytkin). Toisin sanoen, haluan fantsusta lisäjännitystä myös Ukrainan ja Italian kaltaisten kehitysmaiden otteluiden seuraamiseen - Ranskan, Espanjan ja Hollannin pelit kiinnostavat ilman että mulla ois pieni lisäjännitys Nasrin, Fabregasin tai Sneijderin otteiden seuraamisessa.

Mun mielestä tämä vaihtosysteemi siis rohkaisee ottamaan itselle tuntemattomampia pelaajia riskin pienetessä, ja samalla se siis lisää mielenkiintoa myös muuten vähemmän jännien pelien seuraamiseen. Samalla se myös tuo peliin täysin uuden ulottuvuuden, jonka Pekken tuossa jo mainitsikin. Kapteenin vaihtaminen kesken kaiken on kieltämättä aika erikoinen ratkaisu, mutta toisaalta sekin tuo vain uuden strategisen näkökulman joukkueen rakentamiseen.