Poromagia

Kirjoittaja Aihe: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed  (Luettu 9000 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hurjamieli

La 17.1. klo 11 Legacy Constructed

Pelipaikka: Miero ry:n pelitilat, Porrassalmenkatu 46 (Vaneritehtaan pihassa, 2. kerros, kulmasta sisään.)

Turnauksen kulku:
Kierroksien määrä riippuu osallistujamäärästä.
8 -> 3 rundia
9-16 -> 4 rundia
17-24 -> 5 rundia

Osallistumismaksu:
5e

Palkinnot:
Alaran boostereita. Voittajalle varmuudella ainakin 12 pussia, muut palkinnot riippuvat osallistujamäärästä.


Ilmoittautuneita: 15/24

Ilmoittautumiset: hurjamieli(ät)gmail.com


Turnauksen jälkeen järjestetään sanktioimaton Saksalaishighlander-turnaus samassa paikassa kuin legacy.
Lisätietoja formaatin säännöistä: www.highlandermagic.info.

Turnauksen kulku:
Kierroksien määrä riippuu osallistujamäärästä.
8 -> 3 rundia
9-16 -> 4 rundia
17-24 -> 5 rundia

Kierrosaika 60min.

Osallistumismaksu:
2e

Palkinnot:
Alaran boostereita. Mitä enemmän osallistujia, sitä enemmän pusseja.
« Viimeksi muokattu: 15.01.09 - klo 20:44 kirjoittanut Hurjamieli »

Poissa JunioRcmf

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #1 : 30.12.08 - klo 14:31 »
Vieläkin sitä hemmetin Alaraa...

Lähetin ilmottautumisen sähköpostiin.

Poissa Karhumies

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #2 : 02.01.09 - klo 20:22 »
Ilmoittauduin kumpaankin turnaukseen.

Vieläkin sitä hemmetin Alaraa...

Sanktioimattomaan highlanderiin pyritään järjestämään palkinnoiksi muidenkin settien boostereita. Tiedossa ainakin 2x Onslaught tournament pack. Luvassa saattaa olla myös yhdistyksemme kustantama irtokorttipalkinto, mutta tämä ei ole vielä täysin varmistunut.

Kunhan Conflux ilmestyy, niin sitten sanktioiduissa turnauksissa aletaan jakaa sitä Alaran sijaan.

« Viimeksi muokattu: 02.01.09 - klo 23:09 kirjoittanut Karhumies »

Poissa Karhumies

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #3 : 02.01.09 - klo 23:10 »
Nyt saa esittää toiveita sen suhteen, minkä setin boostereita tilataan unsanctioned Highlanderin palkinnoiksi. Mielellään mikä tahansa Kamigawaa uudempi setti (löytyy paljon helpommin).

Poissa JunioRcmf

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #4 : 02.01.09 - klo 23:42 »
Nyt saa esittää toiveita sen suhteen, minkä setin boostereita tilataan unsanctioned Highlanderin palkinnoiksi. Mielellään mikä tahansa Kamigawaa uudempi setti (löytyy paljon helpommin).
Onslaught on ykkösvalinta, mutta jos Kamigawaa uudempaa haetaan niin itse ehdottaisin Future Sightea.

Poissa Karhumies

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #5 : 03.01.09 - klo 21:58 »
Nyt saa esittää toiveita sen suhteen, minkä setin boostereita tilataan unsanctioned Highlanderin palkinnoiksi. Mielellään mikä tahansa Kamigawaa uudempi setti (löytyy paljon helpommin).
Onslaught on ykkösvalinta, mutta jos Kamigawaa uudempaa haetaan niin itse ehdottaisin Future Sightea.

EDITOITU:

Future Sightia löytyy vielä muutama boksi Fantsultakin, eli jos sille on vähintään boksin verran menekkiä, niin sitä olisi mahdollista ottaa ihan sanctioned turnauksienkin palkinnoksi Alaran oheen/tilalle. Hinta on sama Alaran kanssa, eli Legacyn palkintoboosterit saisi tällöin valita vapaasti 1:1 näiden settien väliltä.

Future Sightia on - Legacy-turnauksen palkintoratkaisusta riippumatta - myös mahdollista tilata irtoboostereina unsanctioned highlanderiin. Highlander-käyttöön Future Sight on puolet halvempi kuin Onslaught, eli niitä saataisiin palkinnoiksi 2:1. Sikäli kun sitä Onslaughtia edes saa enää yhtään mistään. Itse olen löytänyt toistaiseksi vain Onslaughtin tournament packeja, joita tosiaan on 2kpl jo hankittuna. Eli vaihtosuhde unsanctioned Future Sight booster <-> Onslaught tournament pack 6:1.
« Viimeksi muokattu: 03.01.09 - klo 22:09 kirjoittanut Karhumies »

Poissa Hurjamieli

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #6 : 07.01.09 - klo 00:47 »
Turnauksessa nyt 8 ennakkoilmoittautumista, joten turnaus toteutuu.

Poissa Karhumies

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #7 : 07.01.09 - klo 17:33 »
Sanctioned Legacy-turnaukseen on tilattu Fantsulta kymppiedikkaa. Eli pelaajien on mahdollista ottaa palkintoboosterinsa Alaran sijasta kymppiedikkana.

Unsanctioned Highlander-turnaukseen on pelaajien pyynnöstä tilattu reippaan puoleisesti Future Sightin boostereita. Turnauksen voittaja voi halutessaan korvata 10xFuture Sight boosteria 2xOnslaught tournament packilla (5:1).

Poissa Yan

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #8 : 12.01.09 - klo 20:34 »
Pistin muutaman ilmottautumisen vetämään...

Poissa Ziilot

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #9 : 16.01.09 - klo 14:57 »
Paljos on ilmottautuneita pelaajia?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #10 : 16.01.09 - klo 15:59 »
Paljos on ilmottautuneita pelaajia?

Katsopa ketjun ensimmäistä viestiä:
Ilmoittautuneita: 15/24
Päivitetty viimeksi eilen.

Poissa tride

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #11 : 16.01.09 - klo 23:25 »
Voisiko joku paikalle tuleva tuoda mukanaan nokian uudemman laturin? :)

Poissa JunioRcmf

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #12 : 16.01.09 - klo 23:45 »
Voisiko joku paikalle tuleva tuoda mukanaan nokian uudemman laturin? :)
Voinpi jonkinlaisen laturin tuoda, mutta en tiedä onko tämä nyt "uudempi" laturi. Tämä käy minun Nokia 3310 (kyllä, se on vanha ja se on hyvä, muuten paitsi yhden näppäimen olen hajottanut ja kadottanut).
Lainaus
Type: ACP-7E
Input: 230V~/ 50Hz/ 21mA/ 4.8VA
Output: 3,7V(?)/ 355mA/ 1,3VA
...
Model: 15.1692
Sanooko nuo tiedot jotain sinulle? Tuossa (?) merkin kohdalla on viiva jonka alapuolella on kolme palloa ja laturissa lukee CL14T.

Poissa Karhumies

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #13 : 17.01.09 - klo 02:09 »
Legacyyn on nyt dekki kasassa. Siden teko saa luvan jäädä aamuun.

Highlanderin joudun skippaamaan: on muita menoja iltasella & en saa mitään rävellystä kasattua ajoissa.

Poissa Chaosworm

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #14 : 17.01.09 - klo 03:14 »
Tulisin mutta ketään muita tuttuja ei ole tulossa, joten skippaanpa tämänkin legacyn. Niin että ensi kerralla katsotaan taas uudestaan...
aka. Awaclus

Poissa JunioRcmf

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #15 : 17.01.09 - klo 21:52 »
Lyhyesti:
Match1 - UW Landstill
Game1: Peli oli kohtuu tiukkaa, mutta häviän johonkin jostain syystä. EE ainakin poksautteli Chaliceja ja Magus of the Mooneja näkyin jossain peleissä, mutta jonnekin nekin katosivat sitten pöydältä.
Game2: Setillisen Trinispherejä iskin pöytään ja vastustaja pelaa kahta Chillia. Vaikka alussa peli näytti olevan minulla hallinnassa niin hävisin, kun miesten kuoltua ei enää kahden Chillin läpi pelailtukaan enää mitään muuta kuin lisää niitä Trinispherejä.

Match2 - URB Affinity
Game1: Manat kusi, alotin parilla läänillä, nostin liikaa lääniä ja liian vähän kortteja. Mulligoin neljään
Game2: Manoina 1 Chrome Mox ja häviän, eipä noussut muita manoja. Mulligoin kuuteen.

Match3 - Glimpse Elves
Game1: Vastust nostaa one of tutor target Viridian Shamanin ja hajottaa Trinispheren, joka piti peliä minun puolellani. En enää nosta mitään ja häviän.
Game2: Kuolen johonkin enkä nostanut mitään.

Match4 - Bye
Pisteet kotiin ja ovipalkinto messiin, josta nostin jotain tuubaa jota en edes muista enkä tiedä mihin sen laitoin.

Vielä lyhyemmin:
V*tuiks män.

Mut joo, mukavahan sitä oli peleilla, olisi vaan vähän paremmin toivonut manojen toimivan niin olisi voinut pelatakin.
Pakkalista:

Creature - 25
4 Magus of the Moon
4 Simian Spirit Guide
4 Taurean Mauler
4 Rakdos Pit Dragon
4 Arc-Slogger
4 Gathan Raiders
1 Akroma, Angel of Fury

Instant - 4
4 Seething Song

Artifact - 13
4 Chrome Mox
4 Chalice of the Void
1 Umezawa's Jitte
4 Trinisphere

Land - 18
10 Mountain
4 Ancient Tomb
4 City of Traitors

Sideboard - 15
4 Sulfur Elemental
4 Ingot Chewer
4 Pyrokinesis
3 Pyroclasm

Sen siitä saa, kun ei pelaa sinistä tai oikeita kortteja...
Side-event Highlander menikin vähän paremmin (2-2), mutta siinä pelattiinkin sinistä (häviöt johtunevat siitä, että pakka oli kuitenkin sinisestä huolimatta kala). Siitä mahdollisesti kerron jotain joskus jossain vaiheessa vähän enemmän tuonne Highlander ketjuun.


Edit: Ja Burn, jonka lainasin Juutille pärjäsi tätä pakkaa paljon paremmin vaikkei Juuti osannut pakkaa pelatakaan (Fireblastit ovat kuulemman kauheita, niitä sideteltiin ulos ja 20 lääniä on kuulemman liian vähän, kun nostaa yleensä vain sen pakan tarvitsemat kolme..). Lista löytyy täältä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.09 - klo 22:03 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Yan

talkkarin harja heilui mikkelissä :)
« Vastaus #16 : 18.01.09 - klo 01:35 »
postin otsikko kertokoon omaa kieltään... :)

UW(b) LandStillillä lähdettiin tosiaan liikenteeseen ja  luottohan on aina kova lähti sitä sitten minne vain :)

Round 1, Jani with Dragon Stompy

Game 1: Lueskelin ennen turnausta että kaveri on yhtä uskollinen väreilleen kuin minäkin eli sen verran jäi viime kerralta mieleen että mahdollisesti punaista olisi tulossa vastaan. Burni näytti kuitenkin menevän lainaan ennen turnausta niin mietin muita vaihtoehtoja. Ilmoitan kuitenkin ennen peliä että scooppaan jos avaat "mountain bolt" ...ei tullut vaan tipahti city of traitors ja chalice yhdellä. turha vastailla kun on EE kädessä. Waste nousee pakan päältä ja haistelen manan kusuja ja rikotaan cityä. Pari kierrosta myöhemmin on chalice rikki ja pakotan Joonan jokseenki huonoihin pelauksiin tilanteeseen nähden ja poistelen kaikki uhkat mitä pöytään mahdollisesti tulee. Olo tuntui oikeastaan kokoajan suhteellisen vahvalta eikä sinänsä mitään hätää ollut

Game 2: Lueskelin chalice alkua ja lähden ilman FoWia. virhe. Trinispherehän sieltä tulee mikä hidastaa oman pelini kyllä totaalisesti kivikaudelle mutta ei ole omista virheistä valittaminen. Ländiä nousee suhteellisen hyvin mutta tarkasti ja varovasti joutuu kyllä pelaamaan ettei käy kylmät. Pari Chilliä saan kenttään mikä auttaa huomattavasti ja aiheuttaa tuomaristolle ensimmäiset harmaat hiukset trisnispherestä johtuen (kertokaas joku mielellää level 2 judge että mitä tässä käytännössä käy) luulisin olleeni oikeassa tuon suhteen mutta mieluummin ottaa aina asiantuntijoiden neuvoja.). Stabiloin pelin kolmessa lifessä ja jatkan siitä kohti voittoa. Tässäkin pelissä oli kyllä kokoajan semmonen fiilist että ei minun tätä pitäisi ainakaan hävitä, sen verran paljon oli eri ratkaisuja eri tilanteisiin. Mutta ehdottomasti turnauksen paras matsi kokonaisuudessaan.

Round 2, Tommi with BR Aggro

Game 1: Miehiä puskee vastapuolelta ja pistän ne yksitellen tai paritellen rikki (hups mikä sana leikki :/) Mitään sen kummempaa uhkaa ei tunnu löytyvän ja humility ja factory lopettavat pelin huikeasti kymmenessä vuorossa. BEATS!

Game 2: Omasta mielestäni pelasin hyvin, sidetin vielä 3 Chilliä ja 3 Hydroa kun kaikki Tommin miehet oli käytännössä niitä hybridejä. No eihän ne kummatkaan nouse ja peli venyy ja venyy. lopulta minulta loppuu removalit ja kun ei humilityäkään näy niin auroilla varustettu mies ajaa minut kumoon. side notena sen verran että vois melkein pelata mainissa niitä relic of progenituksia ettei tarviis muistaa että oliko siellä haudassa jotain millä merkitystä. Anger meinaan antoi tosiaan hasten ja jotkut isot miehet löi minua turpaan :(

Game 3: Toisen vuoron Chill. GG Kolmannen vuoron Stand Still. Neljännen vuoron toinen Chill "Even Better Game" ...Ei kai tässä matsissa enää ollut muusta kyse kun että saanko sen loppumaan ennen aikaa. No viimeisellä lisä vuorolla wrathaan tiskin ja ajan factorylla viimeset 2 sisään. 'Riittää'

Round 3: Joona with Elves!

Game 1: Tonttua hyppii silmille. Pelaan EE yhdellä ja rikon pari tonttua, heti perään Academy Ruins nostaa EE:n takaisin päälle. Pelataan tällä kertaa kolmella napilla ja rikotaan loputkin. Priest of Titania syö FoWia. Humility ja pari factorya aiheuttaa jokseenki oikeaoppisen korttien keräilyn.

Game 2: EE, Wrath ja pari StoPpia pyyhkivät kenttää ja Humility laskeutuu. Ensimmäinen naturiliza saa FoWista mutta Wear Away jopa tuhoaa Humilityn. Voi kyynel, cyclataan decree ja tehdään 5 tokenia. Ajellaan ja vuoro takas. Joona taitaa lisäillä pari lanttua kentälle, käyvät ja endiin paukahtaa uusi decree ja 6 lisä tokenia. Wasteland poistaa mutavaultin ja EE lantut. sitten ajetaan tokeneilla ja factoryilla jotakuinkin tarpeeksi. Ja kuka väittää että land still on hidas?! :D Kerkesin jopa kuselle :DD

Round 4: ????? with UGbw Threshold

Taas kerran finaalissa ja ystävällinen kun olen niin tarjoan jälleen price splittiä. Hämmennyn kieltämättä hieman kun kaveri miettii about 5 min, että pitäisikö tarjoukseen tarttua vai ei. Itse olen noita threshejä vastaan testannut 'paljon' ja oisinko yhden tai kaksi kertaa hävinnyt. Splitti kuitenkin otetaan mikä on varmaan jonkun muun kannalta järkevämpää kuin minun :) mutta pelaamaanhan sitä tultiin eikä palkintoja hakemaan. Sovimme 1-1 Tasurin joskus ensimmäisen matsin aikana mikä on myös minulle aivan ok... tai oletin ainakin että niin se ilmoitettaisiin joka tapauksessa. No pelataan nyt kuitenkin huvikseen ja näytetään miten hyvä sen match up mahdollisesti on.

Game 1: Avitan vastustaja mana kusua wastelandilla ja ilman ländejä ei ole kovin hauskaa pelata joten menemme game kakkoseen.

Game 2: Sotken kaverin muroja jälleen kerran wastelandeilla ja kun ei nouse niin silloin ei nouse. hyvin pitkälti samanlainen peli ehkä pikkuisen suuremmalla vastarinnalla.

Game 3: Jos sitä edes yhden oikean matsin saisi aikaseksi niin että manat toimisi joten annan ystävällisenä yhden friendly mulliganin ja pääsemme jopa pelaamaan. Tällä kertaa minun ländit kusevat mutta saan pelattua Stand Stillin ja factoryn 2/3 Tarmoa vastaamaan joten 3 korttia on ainakin tiedossa. Ne korjaavat vihdoin ländi ongelmat ja saan viivytettyä peliä niin kauan että päästään sinne kuuluisaan late gamee missä en käytännössä katsoen voi hävitä aggro controllille. Ihan ok testi sessio Threshiä vastaan ja 3-0...

Yhden gamen hävisin päivän aikanan joten ihan hyvin kai se sitten meni. Mukavasti väistin ne pari Suiccaa ja ANT:in mitkä olisivat olleet enemmän tai vähemmän nopan heittoja jossa feilasin muutenkin todella pahasti tänään... Palkinnoista availin jotain ilmeisesti ihan ok kamoja kun ne ihan hyvin vaihtuivat kaikkeen semmoiseen millä oikeasti teen jotain. Ja mielettömän hauskaa oli taas käydä pelaamassa ja aivan varmasti tullaan vastaisuudessakin kunhan vain kyydit saadaan järjestettyä.

Highlanderiä ei jääty pelaamaan enää mutta tosiaan jos saa toiveita esittää niin Elder Dragon Highlander olisi melkoisen loistava seuraavaksi legacyn side eventiksi. Itsellä on tuon formaatin turnauksen järjestämisestä pari turnauksen osalta kokemusta eli jos tarvitsee apuja siihen mitä kaikkea tulee ottaa huomioon niin ilo on auttaa. Minulle on ainakin aivan sama olisiko se EDH sitten two-headedia vai ihan duelia... siinä mielessä tuo two-headed kiinnostaa enemmän että kyseessä on kuitenkin moninpeli formaatti. Ja sillon saisi samalle päivälle kahden ehdottomasti parhaan formaatin turnaukset ;)

Pahoittelen jos tekstiin eksyi jotain kirjurin peikkoja.

Mutta sen verran vielä legacya että pistetään nyt kuuminta hottia oleva lista esille:

UW(b) Land Still

Land:
4 Tundra (pakko)
2 Underground Sea (kiitokset lainasta jussille, EE kolmella oli jopa tarpeen)
4 Mishra's Factory (en ymmärrä kun väittävät että on hidas, vaan 10 kierrosta hei!?)
3 Wasteland (Dust Bowl tulossa mutta näistä vaan ei voi olla tykkäämättä)
4 Flooded Strand
1 Academy Ruins (on se vaan mauton)
3 Island (pelin paras kortti)
2 Plains

Creatures:
1 Eternal Dragon (koitin minä tällä joskus ajellaki mutta ei se oikein siinä ollut hyvä :D )

Other Spells:
4 Brain Storm (core)
4 Standstill (kaikki kun vihaa niin pakko niitä on pelata, don't hate the player, hate the game)
2 Fact or Fiction (tuntu vähän over killille aina kun sen pelas mutta ei se minusta factan vika ole, hyvä kaivuri)
4 Force of Will (meh)
3 Counterspell (sain vaihdettua MM:t IA:ks turnauksen jälkeen, jeijee!)
3 Spell Snare (ei ehkä ihan meta game call mutta tykkään)
4 Swords to Plowshares (?)
3 Wrath of God
3 Engineered Explosives
2 Humility (JUDGE!)
2 Crucible of the Worlds (yhelläki varmaan tulis toimeen ja pari kertaa vitutti kun se toinen nousi)
2 Decree of Justice (ihan mauton)

Side:
3 Chill
3 Hydroblast
3 Meddling Mage
3 Divert
3 Pithing Needle

Sen verran voi sanoa että deckistä tykkään edelleenkin aivan mahdottoman paljon ja toimi jälleen oikein hyvin. Wsihi versiota testailin ennen turnausta kohtuullisen paljon mutta en minä siitä vaan niin paljon tykkää kun tästä. Side korteista Chill ja Hydro olivat puhdasta kultaa, olisi voinut olla vaikka 4 molempia. Diverttiä ei tarvinnut sidetellä kun ei tullut niitä suicca decckejä vastaan. Neula oli myöskin hyvin hyödytön tällä kertaa. Meddlarit heitin puoli vitsillä sisään elffejä vastaan mutta lähinnä pitchailin niitä FoWiin ja toisella kerralla nimesin Fogin ennen hyökkäystä :)

Suuret plussat jälleen turnausjärjestäjille hyvästä turnauksesta ja tällä kertaa oli huomattavasti kovatasoisempi turnauskin kun mitä viimeksi. Tällä kehitykselle ensi kerralla on jo kovat ja suuret väännöt tiedossa.
« Viimeksi muokattu: 18.01.09 - klo 01:41 kirjoittanut Yan »

Poissa JunioRcmf

Vs: talkkarin harja heilui mikkelissä :)
« Vastaus #17 : 18.01.09 - klo 01:46 »
Round 1, Jani with Dragon Stompy
...
Mutta ehdottomasti turnauksen paras matsi kokonaisuudessaan.
Tästä olen itse samaa mieltä. Tämä oli todella hauska matsi pelata ja ainut, jossa pääsin varsinaisesti pelaamaan korteillani... Ei voi mitään, kun ei osaa nostaa taidolla niin sitten ei nosteta ollenkaan, mutta tämä peli sujui suunnilleen niin kuin pitikin (paitsi, että hävisin).

PS. Unohtui aiemmassa viestissä mainita, että kyllä jäi turnauksesta hyvä mieli myös, kun sai Ice Age, Portal, Portal II ja muita wanhoja basic läänejä turnauksen loppupuolella (jos oikein laskin niin 45 Plains, 37 Island, 70 Swamp, 65 Mountain ja 44 Forest vien uudelle layoutilla kyseiselle henkilölle sitten korvaukseksi wanhoista lääneistä).
Myöskin uudet shieldit ostin Highlanderiin, jotka sopivat hyvin Kalalle.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #18 : 18.01.09 - klo 12:58 »
Krhm.

Ensin tuo Chill - Trinisphere - kyssäri. Gatherer auttaa!
Lainaus
1.12.2004 Trinisphere's ability affects the total cost of the spell. It is applied *after* any other cost increasers or cost reducers are applied: First apply any cost increases. Next apply any cost reducers. Finally look at the amount of mana you have to pay. If it's less than three mana, you'll pay three mana.

Ensin katsotaan alkuperäinen cost, sitten muuttajat ja vikaksi Trini.


Lainaus
Round 4: Huh?? with UGbw Threshold

Taas kerran finaalissa ja ystävällinen kun olen niin tarjoan jälleen price splittiä. Hämmennyn kieltämättä hieman kun kaveri miettii about 5 min, että pitäisikö tarjoukseen tarttua vai ei. Itse olen noita threshejä vastaan testannut 'paljon' ja oisinko yhden tai kaksi kertaa hävinnyt. Splitti kuitenkin otetaan mikä on varmaan jonkun muun kannalta järkevämpää kuin minun Hymyilee mutta pelaamaanhan sitä tultiin eikä palkintoja hakemaan. Sovimme 1-1 Tasurin joskus ensimmäisen matsin aikana mikä on myös minulle aivan ok... tai oletin ainakin että niin se ilmoitettaisiin joka tapauksessa. No pelataan nyt kuitenkin huvikseen ja näytetään miten hyvä sen match up mahdollisesti on.

Ei näin, ei näin. Jos splitataan sitten pelataan ja matsin tulos on se mihin pelaamalla päädytään, jos päätetään tasapeli niin sitten ei splitata. Splittaus ja tuloksen sopiminen = lahjontaa.

Näissä tilanteissa (sovitaan tasapeli / toinen luovuttaa) myös tulos olisi hyvä ilmoittaa heti kun se on selvinnyt eikä sitten kun on pelattu 3 peliä epäselvyyksien välttämiseksi. Eri tuloksen ilmoittaminen kuin mihin on pelaamalla päädytty on sekin kiellettyä (esim. sovitaan että voittaja voitti sitten 2-0 tai matsin jo päätyttyä sovitaan tasapeli).
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Yan

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #19 : 18.01.09 - klo 15:13 »

Ei näin, ei näin. Jos splitataan sitten pelataan ja matsin tulos on se mihin pelaamalla päädytään, jos päätetään tasapeli niin sitten ei splitata. Splittaus ja tuloksen sopiminen = lahjontaa.

Näissä tilanteissa (sovitaan tasapeli / toinen luovuttaa) myös tulos olisi hyvä ilmoittaa heti kun se on selvinnyt eikä sitten kun on pelattu 3 peliä epäselvyyksien välttämiseksi. Eri tuloksen ilmoittaminen kuin mihin on pelaamalla päädytty on sekin kiellettyä (esim. sovitaan että voittaja voitti sitten 2-0 tai matsin jo päätyttyä sovitaan tasapeli).

anteeksi epäselvyyteni. emme siis pelanneet pelejä enää turnauksen sisällä vaan ihan huvikseen. eli 1-1 tasurista sovittiin ja kaipa sitä saa palkintojaan antaa turnauksen jälkeen kelle tahtoo. :) tarkoista eettisistä säännöistä en tosin tiennyt että noin ei saisi tehdä joten olenpa pahoillani sitten siitä vaikka. nytpähän sitten tiedän.

Poissa Hurjamieli

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #20 : 18.01.09 - klo 15:37 »
En tiedä ymmärsinkö teidät väärin turnauksessa, mutta minulle turnausjärjestäjänä te kyllä ilmoititte splitin ennen kuin aloitte pelaamaan. Jos muistatte tilanteen, kun odottelin siinä pöytänne vieressä vastausta ja kun se tuli, niin laitoin tuloksen suoraan reportteriin.

Poissa DaiJou

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #21 : 18.01.09 - klo 15:45 »
Käytän tätä threadia julmasti hyväksi ja kysyn että mitä tarkoitetaan price splitillä? Nimen perusteella palkintoja pistetään tasan? Sanan olen nähnyt monesti eri turnausrapsuissa mutta irl ei ole vastaan tullut. Olen varmaankin liian pelimies (tai totaalinen paisti) kun en hyväksy tasureita tms. vaan pelaan aina normaalisti.

JunioRcmfilta tahtois kysyä myös että eikö tullut ikävä lisä moon-efecteille? Itse pistäisin pari lisää, ainakin sidelle.

Poissa Yan

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #22 : 18.01.09 - klo 16:17 »
En tiedä ymmärsinkö teidät väärin turnauksessa, mutta minulle turnausjärjestäjänä te kyllä ilmoititte splitin ennen kuin aloitte pelaamaan. Jos muistatte tilanteen, kun odottelin siinä pöytänne vieressä vastausta ja kun se tuli, niin laitoin tuloksen suoraan reportteriin.

näin minäkin sen ymmärsin.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #23 : 18.01.09 - klo 16:22 »
Prize split (ei "price") tarkoittaa sitä, että sovitaan että palkinnot jaetaan turnauksen jälkeen jollain tietyllä tavalla. Pelaajat saavat vapaasti sopia, että voittaja antaa osan palkinnoistaan häviäjälle. Tällöin kuitenkin matsi pitää pelata normaaliin tapaan, ilman luovuttamista tai sovittua tasapeliä.

Tasapelin saa sopia ja luovuttaakin saa, kunhan siihen ei liity mitään korvausta.

Turnauksen jälkeen saa toki tehdä palkinnoillaan mitä haluaa, mutta sitä ei saa etukäteen mainostaa. Jos olet tarjonnut palkintoja tasuria vastaan, olet syyllistynyt lahjontaan.

Nyt toivottavasti sekä pelaajat että turnausjärjestäjä tietävät, miten jatkossa asiaan tulee suhtautua.

Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Yan

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #24 : 18.01.09 - klo 16:31 »
no kappas vain, nyt tiedän siis senkin. eipä toisaalta ole tullut hirveästi tämmöisiä tilanteita itselle vastaan... pahoittelen siis että olemme lahjoneneet toisiamme jos se jotakuta on loukannut.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #25 : 18.01.09 - klo 16:33 »
Postaanpa tämän kun sen valmiiksi kirjoitin....


Sallittuja esimerkkejä:
Kaverit A ja B menevät turnaukseen pelaamaan ja matkalla turnaukseen sopivat että palkinnot jaetaan tasan tai vaikka se, kumpi sai enemmän palkintoja antaa toiselle 2 palkintoboosteriaan

Pelaajat C ja D pelaavat FNMn vikalla rundilla - voittaja saa 5 boosteria, häviäjä 2. C ja D sopivat että voittaja antaa häviäjälle boosterin. Tämän jälkeen peli pelataan normaalisti

SINGLE-ELIMINATIONIN FINAALISSA finalistit sopivat että normaalisti voittaja saisi 10 boosteria, tokaksi tullut 8 boosteria mutta nyt molemmat saavatkin 8 boosteria ja toinen pelaajista droppaa eli finaalia ei pelata, ratingia ei liiku. Tämä siis vain single-eliminationin (esim. top8) finaalissa

Pelaajat Å ja Ü ottavat tasapelin. Tässä ei palkintoja splittailtu, siksi sallittua.


Kiellettyjä esimerkkejä
E ja F splittaavat ja sopivat että palkinnot jaetaan tasan. Tämän jälkeen E luovuttaa / otetaan tasapeli

Lahjonta (saat 3 boosteria jos mä voitan / jos sovitaan tasapeli)

Turnauksessa on palkintoina voittajalle slotti PT Hawaiille ja 900e matkarahaa lentoihin. Finalistit G ja H sopivat että G droppaa ennen finaalia, H voittaa turnauksen ja antaa Glle 400 euroa.  <- tämä oli kiellettyä siksi että palkintoina oli matkarahaa, ei käteistä rahaa.
Sama kuin edellä mutta palkintoina on boosteri voittajalle, tokalle ei mitään. Sovitaan että voittaja saa boosterin ja antaa häviäjällä 2 euroa. <- tämäkään ei käy koska palkintoina ei ollut euroja, vain boostereita. Tässä siis jaettaisiin asioita jotka eivät ole turnauksen palkintoina.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #26 : 18.01.09 - klo 16:52 »
Ja vielä pari sanaa siitä, miksi tämä on kiellettyä ja voi "loukata" jotakuta: Magic-turnauksen tulokset on tarkoitus ratkaista pelaamalla Magicia. Ei ole järkevää kieltää luovuttamista tai tasapelin sopimista, mutta sitä emme voi sallia, että voiton tai tasapelin voi ostaa. Kyse on koko järjestelmän uskottavuudesta.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa JunioRcmf

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #27 : 18.01.09 - klo 18:08 »
JunioRcmfilta tahtois kysyä myös että eikö tullut ikävä lisä moon-efecteille? Itse pistäisin pari lisää, ainakin sidelle.
Enemmän tuli ikävä manoja, jotka olivat kasautuneet jonnekin ensimmäisen matsin jälkeen eivätkä pile shufflenkaan jälkeen enää nousseet kunnolla, mutta kyllä pakkaan 2-4 Blood Moonia voisi lisää iskeä (luultavasti 1-2 mainiin ja 2-3 sidelle), mutta juttu on siinä, etten niitä ennen turnausta saanut hankittua.

PS. Pitää kysyä: miksi Motl näyttää korkeaa hintaa High Marketin foilille? Turnauksen aikana tehdyssä vaihdossa hommasin sellaisen oman mielipiteen ja kyselen jälkeen n. 3$ arvoisena. Tänään kävin katsomassa sitten oikeaa arvoa ja Motl näyttää kyseisen kortin foilille arvoa 10.72$, kun taas normi on vaan .85$. Mistä näin suuri ero johtuu? Nyt on ihan partaus-fiilis näin jälkikäteen..

Poissa Rancid-

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #28 : 18.01.09 - klo 18:14 »
High Market -foilin hinnan näytekoko on 1. Siitä ei siis kannata vetää johtopäätöksiä.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa JunioRcmf

Vs: La 17.1. Mikkelissä klo 11-> Legacy Constructed
« Vastaus #29 : 18.01.09 - klo 18:21 »
High Market -foilin hinnan näytekoko on 1. Siitä ei siis kannata vetää johtopäätöksiä.
Ohops, tottapa tuo. Enpä tullut tuota vilkaisseeksi, kun yleensä kohtuu päteviä nuo arvot tuolla ovat olleet. Kiitos tästä vastauksesta, helpottaa oloa tietää ettei täydellinen (eikä suinkaan tahallinen muutenkaan) partaus ollut kyseessä.