Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MCM ja ongelmat  (Luettu 134856 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yan

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #150 : 17.11.16 - klo 01:00 »
Ei nyt niinkään ongelma mutta itseäni huvittava tarina. Saa muuten kommentoida mitä olette itse mieltä.
Tilasin lajitelman kortteja ja mieltymysteni vaikeuden takia niitä piti tilata useammalta eri myyjältä, jolloin tietysti mahdollisuuksien mukaan preferoin myyjiä jotka voivat tarjota minulle useamman kuin yhden kortin. Tilasin siis eräältä myyjältä saksalaisen Pithing Needlen ja Sower of Temptationin. Paketti sisälsi kuitenkin saksalaisen neulan sijasta englannin kielisen, josta kerroin myyjälle ja painotin olevani saksalaisten korttien keräilijä, jolloin tämä kortti on minulle käytännön pahviroska ja lisää työtä. Pyysin refundia tai asianmukaista korttia. Lupasin jopa lähettää väärän kortin takaisin hänen kustannuksellaan. Vastauksena sain ehdotuksen, että voi palauttaa puolet virheellisen kortin hinnasta. Kyseessä oli 3€ maksanut kortti ja odotin lähinnä pahoittelua ja asian nimellistä korvaamista. Postikulujen korvaaminen olisi ollut jo kohtelias ele, koska jouduinhan nyt tilaamaan uuden neulan toiselta myyjältä. En kuitenkaan ollut sillä tuulella, että jaksaisin asiasta vääntää, joten annoin paketoinnista 'very good', overalista 'good' (menihän siinä edes kalliiimpi kortti oikein) ja description of itemistä annoin 'neutral' (50% sisällöstä meni metsään). Kommenttikenttään kirjailin, että yhden kortin kieli oli väärä, jonka hinnasta sain puolet takaisin.

Tästä käynnistyi paskamyrsky tyyliin "why you take my money and still give bad feedbackssss". Yritin kaverille selittää, että eihän mikään rahasumma muuta sitä mitä paketti sisälsi, tämän voisi tietysti korjata lähettämällä ne oikeasti tilatut kortit. Siltikin jättäisin kommenttikenttään kuvauksen tapahtumasta, onhan se vain ja ainoastaan reilua muille ostajille. Vastaukset oli auttavalla englannilla edelleen tasoa, että refund=lahjus ja kaikkihan sen tietää, että jos otat lahjuksen vastaan niin se on pakko antaa very good joka kohtaan ilman mitään selityksiä (käytettiin siis ihan oikeasti sanaa bribe). Pyysi myös 1,50€ palautustaan takaisin. Käkättelin vain hiukan. Tätä viestien vaihtoa jatkui jonkun aikaa, kunnes totesin, että tuulimylly ei nyt kaadu ja "customer is always right".

Eli mielipideosastolle, onko totuudenmukaisen palautteen antaminen hyvien käytöstapojen vastaista? Tämän kaverin mukaan 99% ihmisistä olisi osannut tässä tilanteessa antaa ":D :D :D" ( hänen käyttämänsä ilmaisu)
Asteikolla 1-5, kuinka huono ihminen olen tämän takia?

Poissa Edvin

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Grilled food is only good for one day.
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #151 : 17.11.16 - klo 01:29 »
Ei nyt niinkään ongelma mutta itseäni huvittava tarina. Saa muuten kommentoida mitä olette itse mieltä.
Tilasin lajitelman kortteja ja mieltymysteni vaikeuden takia niitä piti tilata useammalta eri myyjältä, jolloin tietysti mahdollisuuksien mukaan preferoin myyjiä jotka voivat tarjota minulle useamman kuin yhden kortin. Tilasin siis eräältä myyjältä saksalaisen Pithing Needlen ja Sower of Temptationin. Paketti sisälsi kuitenkin saksalaisen neulan sijasta englannin kielisen, josta kerroin myyjälle ja painotin olevani saksalaisten korttien keräilijä, jolloin tämä kortti on minulle käytännön pahviroska ja lisää työtä. Pyysin refundia tai asianmukaista korttia. Lupasin jopa lähettää väärän kortin takaisin hänen kustannuksellaan. Vastauksena sain ehdotuksen, että voi palauttaa puolet virheellisen kortin hinnasta. Kyseessä oli 3€ maksanut kortti ja odotin lähinnä pahoittelua ja asian nimellistä korvaamista. Postikulujen korvaaminen olisi ollut jo kohtelias ele, koska jouduinhan nyt tilaamaan uuden neulan toiselta myyjältä. En kuitenkaan ollut sillä tuulella, että jaksaisin asiasta vääntää, joten annoin paketoinnista 'very good', overalista 'good' (menihän siinä edes kalliiimpi kortti oikein) ja description of itemistä annoin 'neutral' (50% sisällöstä meni metsään). Kommenttikenttään kirjailin, että yhden kortin kieli oli väärä, jonka hinnasta sain puolet takaisin.

Tästä käynnistyi paskamyrsky tyyliin "why you take my money and still give bad feedbackssss". Yritin kaverille selittää, että eihän mikään rahasumma muuta sitä mitä paketti sisälsi, tämän voisi tietysti korjata lähettämällä ne oikeasti tilatut kortit. Siltikin jättäisin kommenttikenttään kuvauksen tapahtumasta, onhan se vain ja ainoastaan reilua muille ostajille. Vastaukset oli auttavalla englannilla edelleen tasoa, että refund=lahjus ja kaikkihan sen tietää, että jos otat lahjuksen vastaan niin se on pakko antaa very good joka kohtaan ilman mitään selityksiä (käytettiin siis ihan oikeasti sanaa bribe). Pyysi myös 1,50€ palautustaan takaisin. Käkättelin vain hiukan. Tätä viestien vaihtoa jatkui jonkun aikaa, kunnes totesin, että tuulimylly ei nyt kaadu ja "customer is always right".

Eli mielipideosastolle, onko totuudenmukaisen palautteen antaminen hyvien käytöstapojen vastaista? Tämän kaverin mukaan 99% ihmisistä olisi osannut tässä tilanteessa antaa ":D :D :D" ( hänen käyttämänsä ilmaisu)
Asteikolla 1-5, kuinka huono ihminen olen tämän takia?

Neutral on kyllä sysipaska palaute MCM:n mittapuulla, että olisin ite antanut paremmat palautteet, kun myyjä aika hyvin tuli kuitenkin vastaan.

Poissa laakkeer

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #152 : 17.11.16 - klo 02:24 »
Juu itselläkin tapana pistää pykälä "myyjää miellyttävämpi" arviointi jos virheen selvitysprosessi sujunut asiallisesti ja itse olen ollut tilanteeseen tyytyväinen. Varsinkin kun ei ole mistään isommista rahoista kyse.

Poissa casual

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #153 : 17.11.16 - klo 07:24 »
Itselläni myös tapana jos saan refundia noinkin paljon niin menee "Good" palautteena ja tekstinä olisin lisännyt "wrong language but seller compensated the mistake". Neutral on vähä rankasu feedback. Toinen vaihtoehto olisi et laittaa reilusti sen Neutral ja palautat sen 1.5€ - joskus Neutral voi olla sen 1.5€ arvoista.

Poissa Kavu

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #154 : 17.11.16 - klo 10:00 »
Koska en ole perillä MCM:n kirjoittamattomasta koodistosta ym. hyvävelisäännöistä, olisin tehnyt täsmälleen samoin.

Poissa Yan

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #155 : 17.11.16 - klo 12:17 »
Tässähän ei nyt ollut rahasta kyse vaan arviointisysteemin toimivuudesta. Mun mielestä sillä rahasummalla ei ole edes väliä tässä, kun periaate on sama. Tilaat esimerkiksi nyt tuotteen x, myyjä/kauppa lähettää sulle väärän tuotteen. Kyselet voisitko saada sen oikean tai rahat postimaksuineen takaisin ja lupaat palauttaa väärän tuotteen heidän laskuunsa. Vastaus on "ah, voithan sä sitä väärääkin tuotetta käyttää, saat puolet rahoista takas". Tuleeko tässä jo kommentoineille tästä ihan aidosti hyvä mieli ja onnellinen olo niin, että ehdottomasti tässä pitää antaa hyvää palautetta myyjälle? Mulle tuli ainakin semmonen olo että vituiks meni ja mulle tää teettää pelkästään lisää työtä (ja sen merkityksettömän rahallisen tappion vielä kaupanpäälle). Jos nyt mentäisiin valtavasti isompiin summiin ja tuotteella olisi hyvä jälleenmyyntiarvo ja markkinat, niin tuon kokoinen kompensointi voisi ollakin jo jotain. Edelleen siitä aiheutuva työ on kuitenkin itse tehtävä.

En löytänyt mcm ohjeistuksesta oikein muuta kuin, että älä anna OVERAL neutraalia ennen kuin olet yrittänyt hoitaa asian (annoin good, sainhan toisen kortin oikein). Miten se refundaaminen vaikuttaa siihen paketin sisältöön? Mulle on monesti myyjä vastannut samanlaiseen viestiin että sori mun moka, lähetän oikean lapun. Tällöin olen arvioinut lähetyksen vasta kun kaikki osat ovat saapuneet ja tästä sietääkin saada hyvät palauttaa, olenhan silloin saanut kaiken mitä tilasin.

En siis vieläkään ymmärrä mcm:n hyväveli koodia ja tulen jatkossakin arvioimaan jokaisen lähetyksen rehellisesti, koska tapoihini kuuluu ottaa muut ihmiset huomioon ja minusta on kohtuus, että käyttäjät saavat infoa jos joltakin myyjältä on suurempi kuin 0%:n mahdollisuus saada jotain muuta kuin mitä tilaa. Voin olla myös huono ihminen, ei olisi uutta :)

Poissa Nastaboi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #156 : 17.11.16 - klo 12:56 »
Tässähän nimenomaan ei oltu täysin tyytyväisiä tarjottuun korvaukseen. Mielestäni täysin oikeat palautteet.

Myyjä lähettää väärän kortin tms
 -> pahoittelee ja ehdottaa kunnon korvausta -> kiitettävät palautteet
 -> mussuttaa miksei kelpaa ja tarjoaa puolivillaista korvausta -> jotain muuta

Pari tapausta joissa itse palautteen saajana. 1: Myin vanhan foilin jossa olikin pieni taite reunassa enkä ollut huomannut sitä. Maksoin täyden refundin + palautuspostikulut + annoin pitää mukana tulleet yhteensä alle euron kortit. Sain täydet palautteet joka kohdasta. 2: Myin nipun bulkkia ja pakatessa huomasin yhden 25 c raren olevan EX eikä NM. Laitoin viestiä ja tarjosin 25 c alennusta, ostaja päätyi sen sijaan ottamaan toisen samanhintaisen kortin kaupan päälle korvaukseksi. Palaute overall very good, description good.

Ensimmäinen palaute tuli enemmän hyvävelikoodiston mukaan mutta keskimäärin varsin oikein ja olen fine molempien kanssa. Olisin myös vähän älähtänyt jos ykköstapauksesta olisi tullut neutraalia edes kuvaukseen, koska hoidin korvaukset viimeisen päälle ja ostajalle jäi lopulta hyvä mieli. Ehkä vaihtamalla palautteet keskenään olisi saatu lähimmäksi omaa oikeustajuani vastaavat palautteet.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Anssi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #157 : 17.11.16 - klo 13:34 »
Tässähän ei nyt ollut rahasta kyse vaan arviointisysteemin toimivuudesta. Mun mielestä sillä rahasummalla ei ole edes väliä tässä, kun periaate on sama. Tilaat esimerkiksi nyt tuotteen x, myyjä/kauppa lähettää sulle väärän tuotteen. Kyselet voisitko saada sen oikean tai rahat postimaksuineen takaisin ja lupaat palauttaa väärän tuotteen heidän laskuunsa. Vastaus on "ah, voithan sä sitä väärääkin tuotetta käyttää, saat puolet rahoista takas". Tuleeko tässä jo kommentoineille tästä ihan aidosti hyvä mieli ja onnellinen olo niin, että ehdottomasti tässä pitää antaa hyvää palautetta myyjälle? Mulle tuli ainakin semmonen olo että vituiks meni ja mulle tää teettää pelkästään lisää työtä (ja sen merkityksettömän rahallisen tappion vielä kaupanpäälle). Jos nyt mentäisiin valtavasti isompiin summiin ja tuotteella olisi hyvä jälleenmyyntiarvo ja markkinat, niin tuon kokoinen kompensointi voisi ollakin jo jotain. Edelleen siitä aiheutuva työ on kuitenkin itse tehtävä.

En löytänyt mcm ohjeistuksesta oikein muuta kuin, että älä anna OVERAL neutraalia ennen kuin olet yrittänyt hoitaa asian (annoin good, sainhan toisen kortin oikein). Miten se refundaaminen vaikuttaa siihen paketin sisältöön? Mulle on monesti myyjä vastannut samanlaiseen viestiin että sori mun moka, lähetän oikean lapun. Tällöin olen arvioinut lähetyksen vasta kun kaikki osat ovat saapuneet ja tästä sietääkin saada hyvät palauttaa, olenhan silloin saanut kaiken mitä tilasin.

En siis vieläkään ymmärrä mcm:n hyväveli koodia ja tulen jatkossakin arvioimaan jokaisen lähetyksen rehellisesti, koska tapoihini kuuluu ottaa muut ihmiset huomioon ja minusta on kohtuus, että käyttäjät saavat infoa jos joltakin myyjältä on suurempi kuin 0%:n mahdollisuus saada jotain muuta kuin mitä tilaa. Voin olla myös huono ihminen, ei olisi uutta :)

No siis sanoitko sä tolle neulan myyjälle, että ei, toi refund ei kelpaa? Koska siinä vaiheessa kun hyväksyt refundin, myyjänä ainakin olettaisin että ostaja on tyytyväinen lopputulokseen ja jos joku ongelma ehdotuksen kanssa olisi ollut, olisi ostaja maininnut asiasta tässä vaiheessa.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Edvin

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Grilled food is only good for one day.
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #158 : 17.11.16 - klo 13:40 »
Joo Anssinkansa samoilla linjoilla, että jos sanoit refaundille ok. Niin aika outoa sitten valittaa jos ei miellyttänytkään.

Poissa Yan

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #159 : 17.11.16 - klo 14:08 »
Joo Anssinkansa samoilla linjoilla, että jos sanoit refaundille ok. Niin aika outoa sitten valittaa jos ei miellyttänytkään.
Siis tarjosin vaihtoehdot ratkaisuksi johon sain vastauksen: saat puolet neulasta ja refund tarjouksen. Laskin että enempää en ole saamassa ja klikkasin rahat taskuun. Edelleen:
Overall: good
Packaging: very good
Description of items: neutral

Miten tämä edes on huono arviointi?

Poissa Yms

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #160 : 17.11.16 - klo 14:10 »
Wall of text

No siis sanoitko sä tolle neulan myyjälle, että ei, toi refund ei kelpaa? Koska siinä vaiheessa kun hyväksyt refundin, myyjänä ainakin olettaisin että ostaja on tyytyväinen lopputulokseen ja jos joku ongelma ehdotuksen kanssa olisi ollut, olisi ostaja maininnut asiasta tässä vaiheessa.

Nyt hei vähän maalaisjärkeä. Ostetun tuotteen hinta on niin vähäinen että kortin ostanut osapuoli saa ajalleen huomattavan paljon enemmän vastinetta jos hyväksytään epämiellyttävä diili. Tosta olisi luultavasti joutunut myyjän kanssa tappelemaan ja sitten lähetysruljanssit siihen päälle, niin hyvinkin menee toista tuntia minkä voisi hyvin käyttää vaikka opiskeluun, töihin tai perheen kanssa.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #161 : 17.11.16 - klo 14:11 »
Description of items: neutral

Miten tämä edes on huono arviointi?

Koska neutral on MCM:ssä jo aika iso no-no. Ihan pöljää mutta näin se vain on, myyjiä on niin paljon että on varaa väistellä niitä joilla on edes marginaalisesti huonommat palautteet.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Nastaboi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #162 : 17.11.16 - klo 14:23 »
Koska neutral on MCM:ssä jo aika iso no-no. Ihan pöljää mutta näin se vain on, myyjiä on niin paljon että on varaa väistellä niitä joilla on edes marginaalisesti huonommat palautteet.

Toisaalta tämän takia en ymmärrä, miksi myyjä lähtee nihkeilemään ja tarjoamaan mitään muuta kuin full refundin, kun riskinä on täydellistä huonompi palaute. Itse en ainakaan myyjänä ota näiden suhteen minkäänlaisia riskejä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Yan

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #163 : 17.11.16 - klo 14:36 »
Toisaalta tämän takia en ymmärrä, miksi myyjä lähtee nihkeilemään ja tarjoamaan mitään muuta kuin full refundin, kun riskinä on täydellistä huonompi palaute. Itse en ainakaan myyjänä ota näiden suhteen minkäänlaisia riskejä.
Tämä juuri, varsinkin kun kyseessä oli huikeat 3€. Mutta riittänee minun osaltani, käytin jo aiheeseen enemmän aikaani kun halusin :)

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #164 : 17.11.16 - klo 14:53 »
Toisaalta tämän takia en ymmärrä, miksi myyjä lähtee nihkeilemään ja tarjoamaan mitään muuta kuin full refundin, kun riskinä on täydellistä huonompi palaute. Itse en ainakaan myyjänä ota näiden suhteen minkäänlaisia riskejä.

Juuri näin, varsinkin kun kyseessä on pähkinärahat.

Omalla kohdalla on useita kertoja käynyt että myyjä on (hintapiikin yllättäessä) myynyt ei-oota. Mutta kerran ilmeisesti muuten hyvämaineiselle myyjälle kävi näin ja hän tarjosi huomattavaa summaa (suurin piirtein korttien hinnannousua vastaavaa) siitä että peruutan oston enkä aiheuta enempää ongelmia. Kyllä minulle raha kelpasi varsinkin kun olin ostamassa kortteja ainoastaan niiden hinnannousun takia ja säästyin myymisen vaivalta.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #165 : 17.11.16 - klo 15:24 »
Neutral pudottaa statseja tosi paljon ja kestää pitkään ennen kuin myyjä saa nostettua statseja takas ylöspäin ton palautteen jälkeen.

Poissa Preacher

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #166 : 17.11.16 - klo 16:02 »
Toisaalta tämän takia en ymmärrä, miksi myyjä lähtee nihkeilemään ja tarjoamaan mitään muuta kuin full refundin, kun riskinä on täydellistä huonompi palaute. Itse en ainakaan myyjänä ota näiden suhteen minkäänlaisia riskejä.
Sama juttu. Itse tunaroin vähän aikaa sitten ja lähetin ostajalle NM-kuntoisena Brushlandin, jossa oli minun huomaamattani ollut pieni taittuma reunalla. Refundasin koko summan ja koska kyse on kahvirahoista, annoin vielä pitää kortinkin. Tuli loistava palaute ja lupaus käydä kauppaa jatkossakin kanssani.

Näin yleisesti otsikon aiheeseen liittyvänä, voisin todeta viimeisten muutaman viikon kokemusten perusteella että olen aika lähellä Ranskan blokkaamiseta kaupankäynnistä. Miten ihmeessä siellä voi olla niin tolkuttoman surkea posti? Yhdet laput olivat liikkeellä viisi viikkoa, ja nyt on tulossa yksi kirjattu lähetys, joka on rekisteröity järjestelmään 12.11 minkä jälkeen ei ole tullut ainuttakaan päivitystä seurantaan.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Hypetreme

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #167 : 18.11.16 - klo 12:20 »
Olen ollut ostajana vastaavanlaisessa tilanteessa. Sain myyjältä kortteja jotka hän kuvaili NM, mutta saadessani huomasin että ne olivat korkeintaan EX. Huomautin tästä ja myyjä tarjosi muutaman euron refundia. Pistin "description of items" -kohtaan "Good" ja myyjältä tuli viestiä että miksi annan ks. arvion vaikka sain refundin (Good = Mediocre). Selitin että en ala valehtelemaan vaikka sainkin refundin ja parin viestin jälkeen myyjä tyytyi kohtaloonsa. Overal rating oli kuitenkin "Very Good".

Poissa mtg_96

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #168 : 07.12.16 - klo 23:52 »
Jahas, kävi lappuja tilatessa niinkin hieno puntti että maksoin mcm:lle summan tuplana. Kone tilttas just maksua siirtäessä. Kun äsken tarkistin niin pankki näytti että olisin maksanut kauppasumman kaksi kertaa kahdella siirrolla. Sen verran isosta summasta on kummiskin kyse niin haluaisin ton oman puoliskon takas. Osaako jengi sanoa et mitä tässä kandee tehdä?

Laitoin jo mcm:lle viestiä ja pyysin saada ton ylimääräisen rahan takaisin tililleni.

Poissa Yan

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #169 : 08.12.16 - klo 01:17 »
^jos ymmärsin oikein tilanteesi niin rahat menevät mcm tilillesi ja siirrät niistä sitten loput vain takaisin. Jos pankkisi vetää jotain välistä (tapahtuuko tämmöistä edes?)  niin sen verran teet tappiota. Sama toimenpide siis,  kuin jos myisit kortteja ja haluaisit nostaa niistä saamasi rahat pankkitilillesi. Käytännössä et siis "maksa" mcm:lle mitään vaan siirrät vain rahaa tililtä toiselle ja järjestelmä vain ohjaa rahan oikeille omistajille, kun sitä on tililläsi riittävästi.

Poissa Hopo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #170 : 08.12.16 - klo 10:43 »
En oo juuri kehnon palautteen kanssa joutunut tekemisiin mutta kerran myin jollekin suomalaiselle jantterille Goblin guiden. Piti olla nm, lähetin vahingossa exän. Tyyppi otti yhteyttä, reklamoi ja sovittiin treffit että voisin antaa sovitun kuntoisen lapun tilalle. Treffattiin hyvässä hengessä, sain kiitokset mutta palautteeksi sain sen kaikista paskimman. Tätä ketjua lukiessani tulee mieleen, että olikohan se ostaja vähän turhan tiukka?
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Preacher

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #171 : 08.12.16 - klo 11:37 »
En oo juuri kehnon palautteen kanssa joutunut tekemisiin mutta kerran myin jollekin suomalaiselle jantterille Goblin guiden. Piti olla nm, lähetin vahingossa exän. Tyyppi otti yhteyttä, reklamoi ja sovittiin treffit että voisin antaa sovitun kuntoisen lapun tilalle. Treffattiin hyvässä hengessä, sain kiitokset mutta palautteeksi sain sen kaikista paskimman. Tätä ketjua lukiessani tulee mieleen, että olikohan se ostaja vähän turhan tiukka?
Oli. Epäreilun palautteen kohdalla voi ottaa yhteyttä MCM:n tukeen, mutta se, mitä ne sitten tekee jos tekee, on oma juttunsa. Siinä palautteen vieressähän on se Request Evaluation Cancellation-nappi. Mun mielestä tuolla on tosi huono asia se, että annettuun palautteeseen ei voi antaa itse kommenttia, joka valaisisi enemmän asiaa. Myös mahdollisuus bännätä yksittäisiä käyttäjiä ostamasta itseltä mitään tai ottamasta yhteyttä voisi olla toimintona aika hyvä.

Itse tein vähän aikaa sitten virheen, ja merkkasin saapuneeksi kirjatun lähetyksen, jossa oli väärä versio kortista (piti olla Darkin Blood Moon, olikin Chronicles). Myyjä sai rahansa eikä sillä ole enää minkäänlaista insentiiviä tehdä asialle mitään tai vastata viesteihin. Jätin niin paskan palautteen kuin pystyin, mutta minkäs teet. Seuraavalla kerralla pidän rahoja panttivankina. Ei ole enää herrasmieskaupankäynti muodissa.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Avez

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #172 : 08.12.16 - klo 12:03 »
Itellä tulee pian täyteen 500 palautetta MCM:ssä myyjänä ja profiilin overall evaluation pysynyt hienosti 100%:ssa. Nyt tuli vastaan ensimmäinen mielestäni täysin väärin annettu palaute ostajalta. Lähetin kortin britteihin ja noin viikon jälkeen siitä myyjä kuittasi kortin vastaanotetuksi arvioilla overall: bad, description: good, packaking: bad, damaged by the post. Myyjä ei ottanut yhteyttä yksityisviestillä ennen palautteen antoa.

Tilauksen sisältö oli 1x 2,50€ kortti, joka oli pakattu kirjekuoreen sleeveen neljän vahvikerkotin kanssa ja tämä teipattuna taiteltuun A4-paperiin. Lähetän tilaukseni aina vastaavalla tavalla ja aikaisemmin tästä ei ole valiteltu tai kortteja mennyt perille vahingoittuneina. Laitoin tästä tietty ostajalle palautetta, että voitaisiinko asia selvittää ja miettiä esim. hyvitystä tms ja oliko tuo overall bad-arvosana hänen mielestään oikeutettu. Ostaja ei vastannut viikkoon mitään ja laitoin saman viestin tuon tilauksen kautta requested to cancel the evaluation-toiminnon kautta. Taas odottelin pari päivää ja ei mitään. Lopulta laitoin MCM:n tuelle viestiä ja nyt olen sieltä odotellut kuulevani noin 3 päivän ajan.

Hyvä asia tässä on tietysti se, että kyseinen palaute on piilotettu myyjäprofiilistani (MCM antaa yhden "mokan" anteeksi), mutta asia silti harmittaa. Ostaja on mielestäni antanut tuon palautteen ihan täysin kiusallaan ja on päättänyt olla vastaamatta minulle viesteihin. Olisi kiva päästä blokkaamaan tuo kyseinen jamppa jotenkin tuolla sivustolla, niin ettei hän ainakaan enää tulevaisuudessa pysty tilaamaan minulta mitään. Kuinka kauan tuolta MCM:n tuelta yleensä joutuu odottamaan vastausta?

Poissa l33twash0r

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #173 : 08.12.16 - klo 12:27 »
MCM ei harmiksi taida tukea käyttäjien blockaamista vaan ainoastaan maiden.

Poissa Hopo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #174 : 08.12.16 - klo 12:54 »
Itse ymmärsin, ettei se yksi ilmainen paska palaute ole mitenkään piilossa, sitä vaan ei oteta tunnuslukujen laskemisssa huomioon. Toki parempi jos sitä ei näy.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa mtg_96

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #175 : 08.12.16 - klo 13:20 »
^jos ymmärsin oikein tilanteesi niin rahat menevät mcm tilillesi ja siirrät niistä sitten loput vain takaisin. Jos pankkisi vetää jotain välistä (tapahtuuko tämmöistä edes?)  niin sen verran teet tappiota. Sama toimenpide siis,  kuin jos myisit kortteja ja haluaisit nostaa niistä saamasi rahat pankkitilillesi. Käytännössä et siis "maksa" mcm:lle mitään vaan siirrät vain rahaa tililtä toiselle ja järjestelmä vain ohjaa rahan oikeille omistajille, kun sitä on tililläsi riittävästi.

Joo pitää vaan venata että rahat siirtyy tonne mcm niin saan sitten nostettua takas omani, katsotaan jos selviän tällä. (Pankki ei muistaakseni veloita siitä mitään)

Poissa Preacher

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #176 : 08.12.16 - klo 15:11 »
Joo pitää vaan venata että rahat siirtyy tonne mcm niin saan sitten nostettua takas omani, katsotaan jos selviän tällä. (Pankki ei muistaakseni veloita siitä mitään)

Pankki ei onneksi tosiaan veloita mitään tavallisesta IBAN-pankkisiirrosta. Muista kuitenkin, että saadaksesi rahaa pois MCM:stä sun pitää aktivoida itsellesi myyjätili. Se on helppo homma eikä maksa mitään, mutta siinä menee pari päivää.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa kaMeli85

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #177 : 08.12.16 - klo 19:30 »
Irrelevanttia vastaukseni osalta.... Kuinka kauan tuolta MCM:n tuelta yleensä joutuu odottamaan vastausta?

Itse olen saanut aina vastauksen alle viikossa. Toki yhteydenottoja on ollut vain 3 kpl.

Poissa mtg_96

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #178 : 08.12.16 - klo 20:46 »
Jeh, nyt vaan odotellaan et myyjätili myönnetään. Eli loppuhyvin kaikkihyvin! :) Kiitos jeesistä!

Poissa Avez

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #179 : 09.12.16 - klo 09:11 »
Nyt tuli tuohon meikäläistä kohdanneeseen epäreiluun MCM-palautteeseen ylläpidolta korjaus. Negatiivinen palaute neutraloitiin ja kyseisen tilauksen kohdalla lukee seuraavasti: "Neutralized by Admin: Unjustified Evaluation".