Itsekin olen samanlaatuista listaa pyöritellyt. Suurimpana erona pelasin top endissä 2x Archangel Avacyn ja 2x Jace, Unraveler of Secrets. Avacyn tuntuu tässä pakolliselta, toimii hyvin flashilenskaripläänin kanssa ja on kellarin kanssa ainoa pakan kortti, joka ei tunnu voimatasoltaan limitedjynkyltä. Jaska toimi pakassa ihan hyvin, plussa pääsi voittamaan pitkiä pelejä ja bounce oli myös relevantti. Olennainen osa pakkaa se ei ole, eikä tapouttaaminen vuorolla viisi tuntuu pahalta
Avacynit olisivat ehdottomasti pakassa, jos vain omistaisin yhtäkään. Jaskaa en olekaan miettinyt tähän pakkaan, puhtaasti Jaskan manacostin suuruuden takia. Ehkä sen voisi lisätä maybeboardiin.
Anafenzaa en ole itse kokeillut, miten hyvältä se on pakassa tuntunut? Evolving Wildsit tuntuvat liialta kaksivärisessä pakassa. Haamut haluaisivat tulla kurvissa ja pakkaa pelaisin vaikka pelkillä basiceilla.
Anafenzat olivat käytännössä filleriä edellä mainittujen Avacynien tilalla, vaihtuvat heti pois kun saan käsiini Avacynejä. Anafenza on toiminnut suht hyvin, sen kanssa vain pitää olla tarkkana ettei se bolsteroi niitä mörköjä, jotka on tarkoitettu säkittäviksi (read: Selfless Spirit ja Mausoleum Wanderer). Evolving Wildsien kanssa on käynyt kieltämättä oma moka; ajattelin deckin rakennusvaiheessa splashata vihreää manaa jotta saisin uutta Tamiyota pelattua, mutta se idea ei oikein ottanut tuulta alleen. Olen ilmeisesti unohtanut poistaa Wildsit sen jälkeen
3-1 menin Game Daylla. GB:lle pakko lahoaa täysin. Liliana, the Last Hope, Languish ja Ishkanah, Grafwidow hajottavat haamujengin tuosta vaan. Ne ovat kaikki toki voitettavissa, mutta vaativat jokainen omanlaisensa vastauksen ja kaikkien kolojen tukkiminen on todella vaativaa. Lilianaan drawilta en keksi muuta kuin t1 Mausoleum Wanderer, t2 manat auki ja responssina Lilin plussaan Rattlechainsilla noidankestävyys, t3 haamu pöytään ja Lilli pois. Pakalla oli toki myös erityisen suotuisia match-uppeja. Viime Standardin GW tokens ja GR ramppi eivät sisältäneet yhtään korttia joka vaikuttaisi peliin millään tapaa.
I feel you, uusi Lilli ja kaikennäköinen miinustelu (Grasp of Darkness, Languish, etc.) on absoluuttista myrkkyä tälle pakalle.
En itse standardia pelaa mutta tykkään haamuista ja välillä tykkään seurata standardturnauksia maailmalta olisiko Imprisoned in the Moon huono vastaus esim walkkereihin? Nyt en ole standardia seurannu mutta walkkereitahan siellä on varmasti pakoissa yllinkyllin. Onhan kolmen costi aika paljon, jotain poistoja/counttereita pakka kuitenkin vaatisi lisää rotautumisen jälkeen.
Walkkerit ei ole minulle/tälle pakalle se ongelma mihin pitäisi perehtyä (paitsi Lilli), lisäksi Imprisoned in the Moon on vähän liian kallis pöytään + se antaisi lisää manaa vihulle käyttöön. Ehkä lisään maybeboard-mietintään.
EDIT: Sidestä vaihtui yksi Negate
Summary Dismissaliksi, olin muistanut tätä töissä tehdessäni että siellähän oli one-off Dismissalkin.