Poromagia

Äänestys

Mikä olet:

Tuleva alokas
72 (52.2%)
Siviilipalveluksessa/sen käynyt/sinne menossa
22 (15.9%)
Totaalikieltäytyjä
6 (4.3%)
Intin käynyt, tai siellä oleva: Miehistö(6/8kk)
17 (12.3%)
Intin käynyt, tai siellä oleva: Aliupseeri(11/12 kk)
12 (8.7%)
Intin käynyt, tai siellä oleva: Upseeri(11/12kk)
6 (4.3%)
Olen nainen ja asia ei minua kosketa
3 (2.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 135

Äänestys päättynyt: 15.02.05 - klo 18:29

Kirjoittaja Aihe: Asevelvollisuus..  (Luettu 16389 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cloud

Asevelvollisuus..
« Vastaus #30 : 01.10.05 - klo 01:34 »
hmm. nyt on jo se aika vuojesta et eiköhä kutsunnat ala olla jo lopussa tältä vuodelta. itellä ne olivat jo aikoja siten kylläkin.. mutta niin. jos ihmisiä täältä oli kutsunnoissa, minne he joutuivat/pääsivät?

itselläni odottaisi kainuun rajavartiosto kajaanissa 2007 tammikuu. (kainuun rajavartioston viimenen saapumiserä koskaan.. :/)

Poissa Anton

Asevelvollisuus..
« Vastaus #31 : 18.10.05 - klo 04:38 »
Vekara se olla pitää poijaat!
On On

Poissa Gleb

Asevelvollisuus..
« Vastaus #32 : 18.10.05 - klo 11:33 »
Vastustan! Jos sota tulee kaivankolon ja lymyilen siellä monen vuode purkkiruokien ja nuudeleitteni kanssa. Pitää kai kaverilta pyytää lääkärintodistus, esim. sexuaalista häirintää aseitakohtaan tai vastaavaa... Kasvatan minäkin niitä pitkiä ja tuuheita hiuksia, saan pian kiharaiset etu hiuksenikin ponnarille  (9)
Why?

Poissa Sochapter

Asevelvollisuus..
« Vastaus #33 : 06.11.05 - klo 09:52 »
Meinasin tuossa kahden vuoden päästä mennä Lappeenrantaan Maasotakoulun kutsuntoihin(vissiin 15 vuoteen ei ole maasotakouluun päässyt ja vuoden 2007 alusta pääsee).

Poissa miinin

Asevelvollisuus..
« Vastaus #34 : 06.11.05 - klo 12:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Sochapter"
Meinasin tuossa kahden vuoden päästä mennä Lappeenrantaan Maasotakoulun kutsuntoihin(vissiin 15 vuoteen ei ole maasotakouluun päässyt ja vuoden 2007 alusta pääsee).


Lappeenrannan MaaSK RakEsk käytynä\o/ Mut nykyään se on kuulema jo ihan oikea armeija...Ei vaan meidän aikaan:)

Poissa Sochapter

Asevelvollisuus..
« Vastaus #35 : 06.11.05 - klo 13:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Anastazia"
Lainaus käyttäjältä: "Sochapter"
Meinasin tuossa kahden vuoden päästä mennä Lappeenrantaan Maasotakoulun kutsuntoihin(vissiin 15 vuoteen ei ole maasotakouluun päässyt ja vuoden 2007 alusta pääsee).


Lappeenrannan MaaSK RakEsk käytynä\o/ Mut nykyään se on kuulema jo ihan oikea armeija...Ei vaan meidän aikaan:)


Meikä taas vaihteeks säätää jotai ihan omaa.. mutsi vaa puhu että 2007 pääsee kutsuntoihin Lappeenrannan Maasotakouluun..

Poissa miinin

Asevelvollisuus..
« Vastaus #36 : 06.11.05 - klo 17:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Sochapter"

Meikä taas vaihteeks säätää jotai ihan omaa.. mutsi vaa puhu että 2007 pääsee kutsuntoihin Lappeenrannan Maasotakouluun..


Ihan oikeassa äitisi varmaan olikin, itse siirryin sinne Vekaranjärveltä P-kauden jälkeen.

Poissa Mikko

Asevelvollisuus..
« Vastaus #37 : 06.11.05 - klo 17:25 »
Panssarijääkäriksi parolannummelle heinäkuussa 2006, jollen pääse laskuvarjojääkäriksi uttiin.

Poissa Zouwi

Asevelvollisuus..
« Vastaus #38 : 07.11.05 - klo 00:52 »
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen että mitä vaaditaan vapautuksen saamiseen ja siihen, että väkisin työnnetään vapautus. Jos esim. on siinä kunoisuuslätkässä sitä normaalia kuntoa täys sarja niin kai se on kuntoisuusluokka a, mutta vaikuttaako esim. mielenterveyden kohdalla merkintä "rajatapaus" enemmän kuin esim. selän terveydessä? (sen puoleen, itselläni rajatapauksia molemmat, taisi olla huimat 4 tai 5 normaalia) Ei mitään turhaa pätemistä tähän kysymykseen sitten, vaikka onkin jo osittain offtopickkia, jookosta?

Poissa Maaku83

Asevelvollisuus..
« Vastaus #39 : 07.11.05 - klo 09:44 »
Itelläni on ollu aikamoista vuoristorataa tää elämäni nuoresta iästä huolimatta eli kerenny oon tehdä kaikenlaista joista suurimman osan oisin voinut jättää tekemättä (9)
Noin kauniisti sanottuna (9)
Ja vapautuksen sain menneisyyteni takia ja menneitten ongelmien takia (en mää sitä sano ettei ongelmia olisi vieläkin (9) )

Poissa Jukkis

Asevelvollisuus..
« Vastaus #40 : 17.11.05 - klo 13:04 »
Res. (Taistelu)Pioneeri, 6kk palvelleena. Arvosanat jotain tyydyttävä ja välttävä. Ikinä ei ole kukaan kyselly, ja loistavasti olen opiskelupaikkoja ja töitä saanut. Olen valmistunut liikunnanohjaajaksi (AMK) ja kohta on liikuntatieteiden maisterin paperit kädessä. Keästöistä olen vetänyt n. 2000 €/kk myyntineuvottelijana. Mieti sitä, tuleva mortti, kun mietit onko pakko mennä AUKkiin tulevaisuutta silmällä pitäen.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa henward

Asevelvollisuus..
« Vastaus #41 : 17.11.05 - klo 16:28 »
Sodankylän jääkäriprikaatiin tammikuussa 2007. Toivottavasti 6kk riittää  (9)

Poissa korpi

Asevelvollisuus..
« Vastaus #42 : 17.11.05 - klo 16:30 »
Ei sinne AUKiin tai RUKiin tarvitse mennä, mutta sitä ei voi kieltää etteikö niistä olisi hyötyä joihinkin töihin hakiessa. Ja suosittelen AUKia (ja RUKia) kaikille kiinnostuneille. Hauskaa oli koko vuosi. Kaikillehan se toki ei sovi.

- Jani

Poissa Jukkis

Asevelvollisuus..
« Vastaus #43 : 17.11.05 - klo 18:42 »
Lainaus käyttäjältä: "korpi"
Ei sinne AUKiin tai RUKiin tarvitse mennä, mutta sitä ei voi kieltää etteikö niistä olisi hyötyä joihinkin töihin hakiessa. Ja suosittelen AUKia (ja RUKia) kaikille kiinnostuneille. Hauskaa oli koko vuosi. Kaikillehan se toki ei sovi.

- Jani


Totta, hyötyä on. Ja varsinkin vanhemmat työhönottajat arvostavat armeijan käyneitä, eikä AUK/RUK tilannetta ainakaan pahenna. Itsekin olin alun perin menossa, mutta tuli muutama mutta. Selkä ei kestänyt, en tullut toimeen ilman ruokaa, en tullut toimeen ilman unta, en tullut toimeen hypotermiassa, eikä loppujen lopuksi niin paljon kiinnostanut se pelleily. Ihan kiva olis tietty ollut kyykyttää jengiä, mutta hei: sitä voi tehdä myös opettajan hommissa :sarc:, joten why bother. Lisäksi olisin joutunut hakemaan hösseliä kesän pääsykokeisiin, joten miinuspuolia oli enemmän kuin plussaa. Vielä tämän lisäksi, kun ensimmäistä kertaa oli mahdollisuus selvitä 6 kk:lla, meni suurin osa potentiaalisista AUK:uun menijöistä sen sijaan pekka peruspioneeri-linjalle. Oli siinä kouluttajilla ihmettelemistä, kun AUK oli täynnä kirjatoukkia... =)
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa ilpo

Asevelvollisuus..
« Vastaus #44 : 19.11.05 - klo 01:13 »
Sotilas ei selitä.

Puolen vuoden miehet ovat turisteja. Itsehän olen aukissa lähinnä siksi, koska olen kiinnostunut johtajakoulutuksesta ja muutenkin koko hommasta. Toistaiseksi on ollut mukavaa. Reilu kuukausi enää jäljellä aukkia ja enpä ainakaan tässä vaiheessa voi sanoa, että olisi ollut millään lailla huono päätös jäädä vuodeksi.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Jukkis

Asevelvollisuus..
« Vastaus #45 : 19.11.05 - klo 02:59 »
Normi-itsetunnolla oleva kaveri ei päde intissä/intillä.

Hyvä, että on maistunut. Intistä saa hyviä muistoja.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa deFreak

Asevelvollisuus..
« Vastaus #46 : 19.11.05 - klo 08:45 »
Eiköhän nuo hyvät muistotkin riipu ihan palvelustovereista, kouluttajista ja omasta asenteesta.

Puolen vuoden miehet on tosimiehiä. Kuka tahansa osaa käskeä, mutta totteleminen vaatii jo itsekuria. ;)

Poissa ilpo

Asevelvollisuus..
« Vastaus #47 : 19.11.05 - klo 11:38 »
Hyvä johtaja on myös hyvä alainen.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Jukkis

Asevelvollisuus..
« Vastaus #48 : 19.11.05 - klo 14:36 »
Lainaus käyttäjältä: "deFreak"
Eiköhän nuo hyvät muistotkin riipu ihan palvelustovereista, kouluttajista ja omasta asenteesta.

Puolen vuoden miehet on tosimiehiä. Kuka tahansa osaa käskeä, mutta totteleminen vaatii jo itsekuria. ;)


Joo, ja ne jotka ei osaa, opettaa. Ja mikäs musta olikaan tulossa isona... XD

Yleensä kait intissä on hyvä henki, ainakin tupakavereitten kanssa. Ja vaikka sitä kakkaa sataa taivaalta, niin hyvät asiat (tai huonot mutta jälkeen päin hyvässä mielessä) jäävät päällimmäisiksi mieliin...
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa miinin

Asevelvollisuus..
« Vastaus #49 : 19.11.05 - klo 15:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Jukkis"

Joo, ja ne jotka ei osaa, opettaa. Ja mikäs musta olikaan tulossa isona... XD


Itse en ole ainakaan vielä tähän mennessä löytänyt mitään yhteneväisyyksiä intin ja opettajakoulutuksen väillä - oletan siis, että sinäkin opettajaksi olet suuntautumassa...

Poissa Laava

Asevelvollisuus..
« Vastaus #50 : 19.11.05 - klo 17:19 »
Tuostahan puuttuu kokonaan kohta "vapautettu palveluksesta"...
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Jukkis

Asevelvollisuus..
« Vastaus #51 : 19.11.05 - klo 17:25 »
Sitähän minä. Ei ollut mitään viittausta niiden samankaltaisuuteen, jatkoinpahan tokaisua toisella. (Ja ONNEKSI ei ole samankaltaisuuksia.)
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)