Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Päivän pickin pohdiskelua  (Luettu 958471 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nastaboi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1560 : 21.10.13 - klo 17:56 »
Taas näitä päivän pickejä joissa ei ole mitään visaista tai askarruttavaa.

Ehdota ite parempaa, satunnaisgeneraattori ei joka kerta osu mihinkään jännään.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1561 : 22.10.13 - klo 09:20 »
Tuhoutumaton kissa on tuhoutumaton kissa. Ei mulla muuta.

Poissa teemuhy

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1562 : 22.10.13 - klo 11:07 »
Otin gorgonin, koska se on nuts ja GW nallet erittäin vältettävä asia pickin 1 kohdalla.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa ramela

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1563 : 22.10.13 - klo 14:54 »
Wingsteed Rider > Keepsake Gorgon > Fleecemane Lion

Gorgonia harkitsin myös, koska musta devootio on potentiaalisesti niin kova, mutta mielestäni Rideri on parempi.

Poissa Tassu

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1564 : 29.10.13 - klo 16:42 »
heh, näkee että porukka on pelannu mono-Blackiä. Onhan toi gray merchant aka. Gary ihan kipee lappu, ja vielä common. Vähän niin ku Rancor Urzan aikaan.

Poissa Infinitium

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1565 : 29.10.13 - klo 18:06 »
Formaatissa korttien laatukeskiarvo on niin korkea, että voi hyvin lähteä kokeilemaan Garyn kanssa jos vaikka musta olisi auki. Jos ei, niin alussa hukatut 5 pickiä ei suoraan aja deckejä pelikelvottomaksi. Tästä syystä merchantti lähti tänään kyytiin.
 -Inf-

Poissa Lunsku

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1566 : 29.10.13 - klo 21:24 »
Voyage's End mulle. Se on niin monikäyttöinen ja helvetin hyvä laite tässä formaatissa, eikä pakalta tarvitse vaatia muuta kuin että "olet sinisellä".

Merchant on ihan hyväksyttävä panostuspick, mutta siinä tosiaan tulee mukana isompaa varianssia. Jos musta on auki niin nutsit, jos se ei ole pakan ykkösväri niin ihan pelattava.

Emissary ja Akroan Horse on mun makuun suorilta väärin.

Poissa Naabi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1567 : 03.11.13 - klo 14:09 »
Enkö tajua jotain, vai miksi niin moni haluaa pickata Titanin, Kragman tai Athleten? Minusta kaikki noista vaikuttaa jokseenkin turhilta ja vaikeilta lähteä rakentamaan mitään.
"A little learning is a dangerous thing; drink deep, or taste not the Pierian spring"

Poissa Juho H

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1568 : 03.11.13 - klo 15:57 »
Siis tuo titaanihan on suoraansanottuna ihan paska.

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1569 : 03.11.13 - klo 16:13 »
Itse otin tritonin ja dryadin väliltä dryadin. Rare on ihan ok jos saat abilitylle käyttöä, mutta se on ennemminkin kortti joka wheelaa kuin kortti joka 1stpickataan.

Poissa Infinitium

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1570 : 03.11.13 - klo 18:35 »
Otin dryadin. Se on poikkeuksetta hyvä aloituskädessä sekä endgame drawna. Titaania voi pelata, mutta mieluiten sen pickaa Sillon kun on jo punasella ja on humaneita valuee tuomassa. Eli siis ekan pussin loppupuolelta eteenpäin sitä harkitaan.
 -Inf-

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1571 : 04.11.13 - klo 02:16 »
Koskakohan ihmiset tajuais, että Ashen Rider ei ole firstpick...
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kieltaja

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1572 : 11.11.13 - klo 00:49 »
Kuvittelisin, että Salami on oikea veto tästä pussista, koska Tymaretin tuplacosti. Otin kuitenkin murhakunkun, koska paljon vahvempi vehje jos päädytään oikeille väreille.

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1573 : 11.11.13 - klo 15:11 »
Vaikka olisin BR-väreillä, ottaisin striken tymaretin yli. first pickistä kun on kyse, valinta on selvä.

Poissa JuGe

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1574 : 11.11.13 - klo 15:28 »
Vaikka olisin BR-väreillä, ottaisin striken tymaretin yli. first pickistä kun on kyse, valinta on selvä.
Onko Tymaret edes hyvä pahvi?

Poissa Padishar

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1575 : 11.11.13 - klo 16:08 »
Onhan Tymaret BR:ssä oikein poikaa. Silti tuon poiston varmaan aina haluaa ennemmin poimia.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1576 : 11.11.13 - klo 16:24 »
P1P1 en ottaisi koskaan Tyramettia pultin yli. Jos kuitenkin olen jo BR:llä ja tämä pickki tulee vastaan esim. P2P1 tai P3P1 niin valinta olisi huomattavan paljon vaikeampi.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa höpömies

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1577 : 11.11.13 - klo 16:48 »
^^ Silloin toki sen toivois wheelaawan.  Itse en nae etta tymaretilla olisi draftissa koskaan enempaa valueta kuin pultilla. Ainakaan tassa formaatissa. Minulle tymaret edustaa multicolor -korttia, jonka pickaan vain ollessani jo valmiiksi oikeilla vareilla.
Do not condemn the judgement of another because it differs from your own. You may both be wrong.

Poissa jupu_

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1578 : 12.11.13 - klo 10:36 »
Kuinka kehari olen jos väitän että magma jet ei ole 1st pickattava kortti? Onhan se hyvä mutta IMO ei mitään mielisairasta ja pidän lightning strikesta enemmän.

Poissa Padishar

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1579 : 12.11.13 - klo 10:39 »
Kyllä Magma Jet first pickattavissa on, vaikka Lightning Striken sen yli ottaisikin. Tosin lähdin tästä pussista rarelle, koska se on aina solidi ja välillä melkoisen rietas, jos sitä säästelee myöhemmille vuoroille.

Poissa JuGe

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1580 : 12.11.13 - klo 15:46 »
Kuinka kehari olen jos väitän että magma jet ei ole 1st pickattava kortti? Onhan se hyvä mutta IMO ei mitään mielisairasta ja pidän lightning strikesta enemmän.
Omasta mielestäni Lightning Strike on aika paljon korkeammalla kun Magma Jet.

Jetti on aika harvoin first pick lappu imo.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1581 : 14.11.13 - klo 20:49 »
Poikaisa pussi.
Lähdin Gorgonille, se kun on yksinäänkin poikaa.

Vaihtoehtoina mietin Lightning Strikeä ja valkoista Ordealia - joka oli yllätyksekseni saanut nolla ääntä o_O Onko God's Willing parempi (ei hyvä, mutta parempi) valkoinen kortti p1p1?

Annul on aliarvostettu ja välillä tulee kymppipikkinä ekassa pussissa, välillä menee aikaisin. GR disenchant vie kahdelle värille ja on hyvä kortti, muttei riittävän hyvä etenkään tästä pussista.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa ramela

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1582 : 14.11.13 - klo 23:45 »
Gorgoni on erinomainen. Formaatissa on niin paljon hillejä että Strike on myös hyvä.

Poissa Juho H

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1583 : 18.11.13 - klo 16:01 »
Tuo nighthowlerihan on ihan hävytön pommi, miten voi pickata p1p1 poiston pommin yli

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1584 : 18.11.13 - klo 16:02 »
No.. ei se kyllä ole hävytön pommi.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kieltaja

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1585 : 19.11.13 - klo 10:07 »
Tuo nighthowlerihan on ihan hävytön pommi, miten voi pickata p1p1 poiston pommin yli

Helposti voi, jos "pommi" on Yöulvoja.


....Tänään ehdottomasti jousipyssy, siihen ei taida olla kenelläkään nokan kopauttamista. Emissaari todella hyvänä kakkosena ja mainittakoon vielä Sipsi, jotka nykyään wheelaa tai lähes wheelaa koko pöydän (ainakin modossa). Oman kokemukseni mukaan musta pysyy nykyään hyvin auki (Sipsit ja Phenaxit wheelailevat).

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1586 : 19.11.13 - klo 13:07 »
Vaporkin sipin yli 24/7. Bow päivän valintani.
« Viimeksi muokattu: 19.11.13 - klo 19:30 kirjoittanut DoorToNothingness »

Poissa kieltaja

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1587 : 21.11.13 - klo 09:56 »
Miten tänään on useampi ihminen ottanut Labyrintin Sankarin kuin Purphon Emissaarin?

Itse menin mainstreamissa Magma Suihkarilla.

Poissa Padishar

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1588 : 21.11.13 - klo 12:27 »
Tuon emissaarin seiskan manan bestow on sen verran tyyris, että sillä on harvemmin merkitystä. Neljän manan puolievaasiomiehenä se on toki peruspätevä lappu silti, mutta tuolla rarella on blowout-potentiaalia paljon enemmän, vaikka ilman apuja onkin ylihintainen nalle. Sanoisin, että tuosta pussista voi pikata helposti minkä tahansa noista neljästä suosituimmasta valinnasta, eli Magma Jetin, manakiihyn, emissaarin tai ton raren, riippuen minkälaista pakkaa haluaa väkertää. Itse pikkasin raren, koska p1p1 sille lähtiessä on helppo draftata sille runsaasti synergiaa.

Poissa ramela

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1589 : 21.11.13 - klo 16:19 »
2 Damagea on huonompi tässä formaatissa kuin monessa muussa. En siis arvosta Magma Jettiä kovin korkealle. Mitä Labyrinth Championiin tulee, en ole sitä koskaan pickannut ja kun neljä kertaa olen sen kohdannut, se ei ole koskaan tehnyt mitään erityisen relevanttia minua vastaan.

Otos on tietysti pieni, mutta oikeasti hyviä 2-droppeja formaatissa on melko vähän ja Satyyri on niistä mielestäni  paras, joten se on minulle helppo pikki tässä.