Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Päivän pickin pohdiskelua  (Luettu 958422 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.











Poissa 326

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2470 : 09.02.15 - klo 00:12 »
Boosterissa on yksi kortti.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin




Poissa mork

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2474 : 12.02.15 - klo 01:23 »
14äänestäjää Whisperwood Elemental 100%
eiklhän se kerro kaiken oleellisen

setissä tosiaan on noin 5 non 1st.pick rarea mielestäni

Poissa Stlingdom

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2475 : 12.02.15 - klo 12:45 »
14äänestäjää Whisperwood Elemental 100%
eiklhän se kerro kaiken oleellisen

setissä tosiaan on noin 5 non 1st.pick rarea mielestäni

Itse laskin, että noin seitsemän:
-Temporal trespass
-Soulflayer
-Shamanic revelation
-Rally the ancestors
-Scroll of the masters
-Arcbond
-Crucible of the spirit dragon

Sitten muutamia on, jotka on ihan ok, mutta puhkummat unkit menee heittämällä ohi.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2476 : 12.02.15 - klo 13:49 »
Päinvastoin ajateltuna setissä on noin 15 rarea/mythicciä jotka otan aina parhaimpien unccien (Elite Scaleguard, Pyrotechnics) yli. Sitten on toiset noin 15 jotka ovat edellä mainittujen unccien kanssa samalla viivalla jotka tekevät samaan boosteriin osuessaan mielenkiintoisia pickkejä.

Itse en pidä esimerkiksi Soulflayeriä mitenkään kehnona pickkinä, mutta ottaisin toki sen yli noita parempia uncceja silmää räpäyttämättä. Omasta mielestäni oikeasti hirveää silsaa korkeimmista rariteeteista ovat:

Scroll of the Masters
Temporal Trespass
Frontier Siege
Rally the Ancestors
Crucible of the Spirit Dragon

Lisäksi seuraavat ovat hyvin tapauskohtaisia enkä todellakaan ole näihin tyytyväinen jos joudun ottaman P1P1 dräftissä:

Arcbond
Shamanic Revelation
Monastery Siege
Ghastly Conscription
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Farseer

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2477 : 12.02.15 - klo 15:26 »
Oon itse asiassa kiven kanssa suunnilleen täysin eri mieltä Frontier Siegesta. Dekkiei vaadi juuri panostusta ja morphien, manifestien ja muiden kalliiden vihreiden spellien kanssa kortti on heikohkosta pussista helppo p1p1 koska 2 manaa vuorossa 4 manalla on ok, mutta 4 manaa (jos sen pääsee käyttämään parikin kertaa) on nuts. Toinenkaan ability ei ole täysin turha jos päätyy UG:lle, joten kortti ei välttämättä ole totaalisen kuollut edes loppupelissä. Sillä voi myös selvitä floodaavista delve-vehkeistä kunnialla. Monastery Siegeakin pidän melkoisen loistavana p1p1:na, sillä se ruokkii tosi hyvin delvea (+kaivaa ne) ja looter-efektejä ei oo loputtomiin.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Stlingdom

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2478 : 12.02.15 - klo 15:37 »
Minun mielestäni Ghastly conscription on myös korttina oikein pommikas vaikkakin vaatii pakalta poistoja ja agressiivista ukkojen treidausta. Muutaman kerran modossa pelattu se minua vastaan ja eihän siinä koskaan ole hyvin käynyt.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2479 : 12.02.15 - klo 16:32 »
Oon itse asiassa kiven kanssa suunnilleen täysin eri mieltä Frontier Siegesta. Dekkiei vaadi juuri panostusta ja morphien, manifestien ja muiden kalliiden vihreiden spellien kanssa kortti on heikohkosta pussista helppo p1p1 koska 2 manaa vuorossa 4 manalla on ok, mutta 4 manaa (jos sen pääsee käyttämään parikin kertaa) on nuts. Toinenkaan ability ei ole täysin turha jos päätyy UG:lle, joten kortti ei välttämättä ole totaalisen kuollut edes loppupelissä. Sillä voi myös selvitä floodaavista delve-vehkeistä kunnialla. Monastery Siegeakin pidän melkoisen loistavana p1p1:na, sillä se ruokkii tosi hyvin delvea (+kaivaa ne) ja looter-efektejä ei oo loputtomiin.

Mukava että joku on tyytyväinen noihin kahteen Siegeen P1P1, minä ottaisin mielummin raren/mythicin joka tekeekin jotain tai edes laatu-uncommonin. Kannattaa huomata että en väittänyt että näitä kahta korttia ei voisi pelata (no Frontier Siege kyllä vaatii edelleenkin melkoisen dedikoidun deckin ympärilleen), mutta en niitä kyllä mitenkään mielellään pickailisi dräftin alussa. Joku Monastery Siege on ihan passeli 5-6. pickki, en minä sitä riemuissani P1P1 ota.

Minun mielestäni Ghastly conscription on myös korttina oikein pommikas vaikkakin vaatii pakalta poistoja ja agressiivista ukkojen treidausta. Muutaman kerran modossa pelattu se minua vastaan ja eihän siinä koskaan ole hyvin käynyt.

Juurikin näin, tässä on vain se ongelma että se vaatii hyvin tietynlaista peli tapaa ja dekkiä ja välillä kortti on vain täysi blankko. Samaan tapaan Arcbound on välillä ihan nuts ja välillä sillä ei tee mitään. En haluaisi pickata näitä kortteja ykköspickkinä mutta kyllä ne sopivaan dekkiin mahtuvat.
« Viimeksi muokattu: 12.02.15 - klo 16:34 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Farseer

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2480 : 12.02.15 - klo 18:09 »
Lainaus
Mukava että joku on tyytyväinen noihin kahteen Siegeen P1P1, minä ottaisin mielummin raren/mythicin joka tekeekin jotain tai edes laatu-uncommonin. Kannattaa huomata että en väittänyt että näitä kahta korttia ei voisi pelata (no Frontier Siege kyllä vaatii edelleenkin melkoisen dedikoidun deckin ympärilleen), mutta en niitä kyllä mitenkään mielellään pickailisi dräftin alussa. Joku Monastery Siege on ihan passeli 5-6. pickki, en minä sitä riemuissani P1P1 ota.

Oletin että tässä nyt puhuttiin keskivertopussista, eli sellaisesta missä on se yksi rare ja loput on sitten unkkeja ja commoneita. Toki ottaisin mieluusti aina joka pussista raretusdraftissa foili-Uginin ja jossain turjakedraftissa X väritöntä ja yhden värillisen maksavan pommin, mutta ei Fatessa kovin montaa unkkia / commonia ole joita ottaisin noiden kahden raren yli. Jos sinisen Siegen saat 6. pickinä niin paistikas on podi (tosin en yhtään ihmettelisi).

Conscriptionin suurin rasite on tuplamusta manacost eikä sekään ole kivaa ettei Delve-korttien kanssa toimi kovin hyvin yhteen. Shamanic Revelationissa tuplacaster kans ongelma, kun taas Whisperwood Elemental on niin pommi että sen ottaa mieluusti siitä huolimatta.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa luma

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2481 : 12.02.15 - klo 19:31 »
Neljän viestin verran hiekkalaatikkoleikkejä deletoitu. Jatkakaa.


Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2483 : 13.02.15 - klo 08:29 »
Oletin että tässä nyt puhuttiin keskivertopussista, eli sellaisesta missä on se yksi rare ja loput on sitten unkkeja ja commoneita. Toki ottaisin mieluusti aina joka pussista raretusdraftissa foili-Uginin ja jossain turjakedraftissa X väritöntä ja yhden värillisen maksavan pommin, mutta ei Fatessa kovin montaa unkkia / commonia ole joita ottaisin noiden kahden raren yli. Jos sinisen Siegen saat 6. pickinä niin paistikas on podi (tosin en yhtään ihmettelisi).

Sisälukutaidossa ongelmia? Kun et ymmärtänyt niin taivutetaan rautalangasta. Ottaisin seuraavat uncit Frontier/Monastery Siegen yli P1P1:

Elite Scaleguard
Pyrotechnics
Mistfire Adept
Wild Slash
Lightform
Temur Sabertooth
Valorous Stance
Battle Brawler
Marang River Prowler
Cloudform

Ottaisin myös common poistot kummankin noiden yli (Reach of Shadows, Bathe in Dragonfire jne.). JOS boosteri on niin heikko että JOUDUN ottamaan kummankaan noista P1P1 niin en ole mitenkään tyytyväinen siihen tilanteeseen, mutta ei se dräfti siihen kaadukaan ja kuten jo aiemmin totesin niin kumpaakin noista kyllä pystyy kakskolmosessa pelaamaan.

Ja modon 8-4 jonossa olen useinkin saanut Monastery Siegen ekan pussin puolivälin tienoilla, en tiedä missä sinä dräftäilet.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Farseer

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2484 : 13.02.15 - klo 10:57 »
Makuasia, mutta en itse ottaisi esimerkiksi p1p1 noiden ylitse kolmen manan tuplacastereita ja koittaisi lukita värejä. En edes Cloudformia, joka on sinänsä loistava lappu. En myöskään 2GG manasink-lihaa. Enkä myöskään Battle Brawleria, joka sitoo 2+ värille eikä ole edes kovin hyvä kun kosahtaa usein instatrickiin. Mutta eipä siinä mitään, eri ihmisillä on eri preferenssit. Ja joo, en modossa draftaa koska se softa on silkkaa kuraa eikä edes korteilla mitään arvoa, pelaajat ovat toki usein huonoja kaikissa kolmessa jonossa. Poroilla pääasiassa, silloin kun ehtii.

Uuden päivän pussissa harvinaisen selkeä non-rare pick. Scaleguard on kyllä hyvä lisä kaikkiin dekkeihin, pl. ehkä Wall.decit.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url




Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2488 : 16.02.15 - klo 00:03 »
Hei kato, pommirare.

Pitäisköhän päivän pickiin laittaa jotain mielenkiintoisempaa kunnes Dragons tulee?
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Co

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2489 : 16.02.15 - klo 10:36 »
Mikäs ois modoon tulossa seuraavaksi flashbackiksi?
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."