Poromagia

Kirjoittaja Aihe: BELCHER  (Luettu 2764 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sCL

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • For a few seconds, this place was Armageddon.
BELCHER
« : 04.06.06 - klo 13:00 »
**Projekti telakalla toistaiseksi, palataan asiaan kun on lappuja hankittu**

Voitto
4x Goblin Charbelcher
= 4

Mana
2x Forest -> päivittyvät jonkin ajan myötä 1x Tropical Island ja 1x Bayou
1x Mana Crypt
1x Mana Vault
1x Sol Ring
1x Grim Monolith
1x Lotus Petal
4x Land Grant
4x Chromatic Sphere
4x Dark Ritual
4x Cabal Ritual
4x Tinder Wall
4x Elvish Spirit Guide
1x Channel
2x Barbed Sextant
= 34

Tutorointi/laputus/kombon valmistelu
1x Demonic Tutor
1x Vampiric Tutor
1x Demonic Consultation
1x Spoils of the Vault
1x Yawgmoth's Will
1x Necropotence
1x Yawgmoth's Bargain
1x Mystical Tutor
2x Brainstorm
1x Tinker
2x Living Wish
3x Goblin Welder
1x Memory Jar
= 17

Suojausta
3x Xantid Swarm
2x Duress
= 5

= 60

Side
1x Scavenger Folk
1x Goblin Welder
1x Xantid Swarm
1x Artifact Mutation
2x Naturalize
1x Oxidize
1x Rack and Ruin
1x Swamp
1x Island
1x Ancient Tomb
4x Dark Confidant
= 15

Edit;
- 2x Duress, -1x Windfall, + 2x Barbed Sextant, + 1x Yawgmoth's Bargain
Mustan manan tuotto onkelma, joten fixausta hieman lisää, Bayou auttaa paljon kunhan saan hankittua sellaisen.
« Viimeksi muokattu: 06.06.06 - klo 16:43 kirjoittanut sCL »

Poissa Nastaboi

Vs: BELCHER
« Vastaus #1 : 04.06.06 - klo 14:52 »
Missä Duress? Tällaisessa combopakassa ei missään tapauksessa saa olla enempää kuin 60 korttia. Vaihtoehtovoittoa et tarvitse, lisäkiihdytystä sitäkin kipeämmin. Dark Confidantteja sidelle, mahdollistavat myös pieksuvoiton.

En kyllä usko, että pakalla olisi mahdollisuuksia powerittomana, mutta onnea yritykselle.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa sCL

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • For a few seconds, this place was Armageddon.
Vs: BELCHER
« Vastaus #2 : 04.06.06 - klo 16:12 »
Turnauspeleissä tuskin mitään mahdollisuuksia, mutta siksihän tämän casual-puolelle pistinkin.

Duressit menivät sisään, Bobeja täytyy testailla hieman. Kuulostaa kuitenkin ihan kelvolliselta side-suunnitelmalta. Kiitoksia neuvoista (:

Poissa ilpo

Vs: BELCHER
« Vastaus #3 : 05.06.06 - klo 14:15 »
Itse olen pelannut melko paljon vintage-belskerin erilaisia versioita (lähinnä itse tuunattuja). Turnauspuolella pakan tuunaus riippuu paljon metagamesta: vähemmän controllipohjaiseen metaan sopii hyvin mahollisimman nopiaksi laitettu belskeri. Controllimetaan pitää sitten laittaa suojaa vähän enemmän.

Kommentteja itse pakastasi:

Tuo pakkasi on muuten suunnilleen suora kopio sinimustasta t1-belskeristä, josta on vain otettu powerit pois ja laitettu jotain laimeita kortteja täyteen. Budjetti-belskeri pitäisi rakentaa täysin uudelta pohjalta, sillä alkuperäinen, poweroitu combo on suunniteltu toimimaan juuri tietyllä tavalla ja ottamalla powerit pois pelitapa muuttuu täysin. Annan esimerkkejä:

Tinker. Hakee tietysti purkin tai belskerin, mutta pakassasi on se onkelma, että Tinker-ruokaa ei ole tarpeeksi. Poweroitu combo voi pelata Tinkeriä, sillä kun pakassa on ~10 pilipaliartifactia, on Tinkerin pelaaminen helppoa. Sinulla on Crypta, rinkula, vaultti, monoliitti ja Lotus petal. Sfäärejä en laske Tinker-ruuaksi, sillä ne nostavat Tinkerin play costia turhaan.

Windfall. Huono kortti. Erityisesti, jos pakkasi manakiihdytys on puutteellista etkä voi siksi pelata sitä aina varmasti ensimmäisellä vuorolla. Windfall on poweroidussakin pakassa minulla aina siinä ja siinä, laitanko sen pakkaani vai en. Vähintään sidetän sen ulos, jos en aloita. Jos kaveri on saanut ekan vuoronsa, Windfall nostaa yleensä nelisen korttia ja kolme manaa muutamasta kortista on aika raskas.

Mystical Tutor hakee yleensä yhden kolmesta kortista: Yawgmoth's Will, Tinker tai Ancestral Recall. On tietysti muitakin vähän harvemmin tutoroituja vaihtoehtoja, kuten Channel ja Time Walk. Monet combopelaajat eivät pelaa Time Walkkia turn0-combossa, mutta itse olen tykännyt siitä. Siihen vaikuttavia tekijöitä on Vampiric Tutor ja Mystical.

Living Wish on hidas. Sillä usein haetaan Academy, joka on pakkasi artifactimäärän ottaen huomioon aika laimea. Akatemia kuulemma tykkää mokseista. tuolla suojakorttien määrällä on jo kumma, jos pitäisi hakea joku Xantid Swarm sideltä. Living Wishin kanssa kannattaa pelata Dark Confidanttia niin kuin Nastaboi jo mainitsi.

Pakkasi ei voi toimia tarpeeksi sulavasti ilman Tropical Islandia ja Bayouta.

Myöskään se idea, että korvataan osa manaa tuottavista powereista ylimääräisillä suojauskorteilla (Duress, Xantid Swarm) ei ole hyvä idea. Nopeimmassa belskeriversiossa pelasin melkein neljääkymmentä manavekotinta. Sillä versiolla voitti suunnilleen kolme neljästä pelistä ekalla vuorolla. Itse pelaisin korkeintaan joko Duresseja TAI Swarmeja, sillä ne riittävät pakassa, jossa käytännössä kaikki uhat ovat tehokkaita.

Yksi kortti pakastasi puuttuu täysin: Yawgmoth's Bargain. Bargain on nyt mauttomin kortinnostolaite ikinä. Combopakassa, jossa on Dark Rituaalit, ei ole mitään hyvää syytä olla pelaamatta Bargainia. Sen voi lukea myös: Yawgmoth's Bargain, 4BB, You win the game. Vaihtoehtovoittokeinona olen pelannut Tendrilssiä, jonka olen etenkin nopeimmassa belskeriversiossani huomannut helvetin hyväksi. Tendrils nauraa Null Rodille, joka on pakan pahin vihollinen.

Siden Tormod's Cryptit ovat huonoja. Sinun pitää keskittyä sekä pakkasi että sidesi kanssa yhteen asiaan - voittoon. Tormodit eivät edistä voittoasi, ja siksi ovat turhia kortteja. 

Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa sCL

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • For a few seconds, this place was Armageddon.
Vs: BELCHER
« Vastaus #4 : 05.06.06 - klo 18:07 »
Erinomaisia neuvoja, kiitokset. Bargain meni heti ostettavaksi, en tiedä miksi unohtui alkuperäisestä listasta. Dualeiden puute tosiaan haittaa todella paljon, mustan manan tuotto on oikeastaan Chromatic Sphereistä kiinni. Living Wish hakee myös Welderin, ja tässä hidasteluversiossa oikean värisen basicin.

Edit: Ei helvata, muutama peli meni ihan pipariksi mustan sourcen puuttumisen takia. Taitaapa olla niiden dualeiden osto edessä nyt.
« Viimeksi muokattu: 05.06.06 - klo 18:29 kirjoittanut sCL »

Poissa Bodom2

Vs: BELCHER
« Vastaus #5 : 05.06.06 - klo 20:44 »
Olen nyt jo kauemmin seurannut tätä topikkia pilke silmäkulmassa, ja kysyinkin nyt (lähinnä ilpolta ja nastaboilta), että voiko täysin powerittomalla belcherillä pärjätä mitenkään turnauksissa?

Tai vastaavasti milläkään muulla combolla joka EI pelaa powereita?
(mielellään joku muu kun dragon, oath tai friggorid)

kiitokset jo etukäteen.

EDIT: ja mitenkäs tuo TPS ilman poweria?
« Viimeksi muokattu: 05.06.06 - klo 21:02 kirjoittanut Bodom2 »
Myydään leka maverick:

http://mtgsuomi.fi/listat/Bodom2/om/

Poissa ilpo

Vs: BELCHER
« Vastaus #6 : 05.06.06 - klo 21:56 »
Ei liene yllätys kellekään, jos myönnän että poweroidun turn0 combon poweroimaton versio ei tule pärjäämään. Tarkoituksenani ei tietenkään ole masentaa ketään, mutta pitää olla realistinen asenne. Itse en ole testannut poweroimattomia combopakkoja vastaan tai pelannut itse niillä, ellei edeltämainitsemaasi Dragonia mainita. En tiedä, onko mahdollista muuttaa yksi vintagen nopeimmista pakoista budjettiversioksi, mutta ainakaan vaihtamalla powerit Duresseiksi yms. ei se onnistu. Vaikka tämä onkin casual-topic, vastaan ja pyrin auttamaan ihan siksi, että combopelaajat ovat kaikista kovimpia ukkoja.

Kymmenellä proksilla saa varsin helposti combon kuin combon kasaan. Jos mielessäsi ovat turnauspelaaminen combopakalla etkä omista vehkeitä, proksit ovat tietysti poikaa, jos sellaisia saa turnauksessa käyttää.
Pakasta vielä sen verran, että onko kannattavaa pelata sinistä ylipäätänsä, kun ainoat kortit, jotka saat, ovat pari Brainstormia, Windfall, Mystical ja Tinker. Noistakin osa on varsin suboptimaalisia. Mielestäni budjettibelskeri pitää rakentaa täysin uudelta pohjalta.


ps. Itselläni olisi ylimääräinen Bayou Revisedistä. :)
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa sCL

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • For a few seconds, this place was Armageddon.
Vs: BELCHER
« Vastaus #7 : 05.06.06 - klo 22:15 »
Sinisen dumppaamistakin sietää harkita, ellei nyt proxyjen kanssa ala pelailemaan. Mystical Tutor on osoittautunut käyttökelvolliseksi aiemmin, mutta eihän se aivan välttämätön ole, YawgWinnin voi hakea muillakin korteilla, eikä sitä aina tarvitsekaan.

Lähestyn kohtapuoliin yksityisviestillä sinua koskien tuota Bayouta (:

EDIT: Hmm, meniköhän se perille vai ei. Ei tästä uudesta systeemistä ota oikein selvää.
« Viimeksi muokattu: 05.06.06 - klo 22:30 kirjoittanut sCL »