Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Poro Tour 2011 - virallinen coverage  (Luettu 15181 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #30 : 07.03.11 - klo 16:13 »
Channel Fireballin ja SCG:n sponsoroimat pelaajat/kirjoittajat pelaavat toki turnauksissa, sehän on selvä juttu. Eihän niillä muuten olisi mistä kirjoittaa. Juttelin juuri Starcityn Nicholas Sabinin kanssa, ja hän kertoi että heidän turnauksissaan saavat työntekijät pelata, kunhan eivät ole työvuorossa samaan aikaan. Sitä en tiedä enkä ehtinyt kysymään, että pelaako SCG omistaja(t) koskaan näissä turnauksissa.

Näin maailmalla - tämä ei muuta mielipidettäni asiasta :)
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Triack

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #31 : 07.03.11 - klo 17:26 »
Mun mielestä on vähän hassua että perustamalla harrasteliikkeen joutuu rajoittamaan omaa harrastusta, jotenkin varmaan vähän hillitsee haluja perustaa sitä harrasteliikettä ellei sitten tavoitteena ole vain infiprofit ja partaus. Muutenkin mulla on varmaan tästä ja MCM ketjusta päätellen liian ruusuinen kuva poroista, johtuen ihan siitä että tulivat Helsingin näivettyvään päin menneeseen (turnaus)magicskeneen "pelastamaan" sen. Ei paljoa haittaa jos joskus lipsahtaa kun muuten asiat ovat heidän ansiostaan niinkin hyvin kuin ovat.

Tottakai läpinäkyvyyden kannalta olisi parempi että tuomari olisi ollut joku ei Poro (poroton?), mutta toisaalta mulle tän hetkinen tilanne ei ole ongelma. Tietty olen niitä ptqharjoja joka tuntee kaikki vakkarit, ja ymmärrän kyllä että joillekin toisille tuo voi aiheuttaa nikottelua. Thaurwylth kirjoittikin aiheesta vaihteeksi varsin hyvän viestin.

Jkk:n kysymykseen SCG:n omistajien osallistumisesta turnauksiin en osaa sanoa, mutta käsittääkseni Luis Scott-Vargas on jollakin tavalla varsin kiinteä osa Channel Fireballia muutenkin kuin kirjoittajana, ja ihan iloisestihan tuo niissä heidän 5k turnauksissa harjaa. Tietty kun on niinkin iso nimi, niin paistit vaan ilahtuu kun pääsee pelaamaan idoleitaan vastaan.
Lindroos, so much potential!

Itse porotourista keskusteltiin eilen Tarpanneuvostossa, ja tiiivistäen kritiikki kohdistui jo useasti mainittuun tiedottamiseen. Joku videostreami on nykyisillä resursseilla ja ihmisten aktiivisuudella aika utopiaa, mutta sen verta voinee ottaa Amerikan serkuilta mallia että kunnon hype pystyyn ennakkoon. "Älyttömästi massii jaossa, päheet side-eventit ja ilmaset porosliivit/lifepadit osallistujille! Tule manakusemaan Lindroos ja partaamaan Aarne!". Siinä vaiheessa kun päästään edes lähelle SM kisoja kokoperheen magicviikonloppuna, niin ollaan jo hyvillä, eikä SM-kisojenkaan koverage ole usein kovin kummosta ollut, vaikka tiedotuspäässä onkin sitten taas onnistuttu hyvin niin kauan kuin itse muistan.
Sitten on kans nää perheenisukit ynnä muut velvoitteiset, jotka joutuu pyytämään lupaa ja suunnittelemaan menonsa 5 kk etukäteen, joita ei yhtään auta se, että tiedotus lagaa.

Itse en kauheasti kaipaa coveragea ellei sitä kirjoita joku tosi sujuva sanailija (Valtteri? Saimu?), mutta ajantasalla päivittyvät paritukset ja tulokset ilahduttaisi. Eilen meni monta F5:sta hukkaan kun yritin turhaan katsoa miten Stalinilla on mennyt topkasi.
« Viimeksi muokattu: 07.03.11 - klo 17:28 kirjoittanut Triack »

Poissa Nastaboi

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #32 : 07.03.11 - klo 20:09 »
Pistetääs välillä puhtaasti positiivista: Itse turnauksessa pelaaminen tuntui ihan oikeasti siltä, että nyt pelataan vähän korkeamman profiilin tapahtumassa. Oli multiformaattia ja kovatasoista vastustajaa. Joku kiteyttikin osuvasti tyyliin "vähän kuin SM-kisat ilman 40 paistia ja oululaisia". Riittävän harvoin (esim. joka toinen vuosi) kun vastaavia järjestää niin säilyy tapahtuman erityisluonne ja toivottavasti kova pelillinen taso.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Polari

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #33 : 07.03.11 - klo 21:14 »
Toki ymmärrän että tapahtuman eteen on nähty paljon vaivaa, arvostan että tällaista järjestetään, jne jne, mutta homman viimeistely on pitkälti se mikä ratkaisee millainen kuva sivustaseuraajalle jää tapahtumasta, ja aika moni yksityiskohta on tässä huutanut että nyt ei ole hommaa taidettu miettiä ihan loppuun asti. Nostan nyt vielä esille pari jo useampaan kertaan aiemmin mainittua asiaa:

Tiedotus - partiksen ketjut olivat ennen viime sunnuntaita (ja ovat varmaan edelleenkin) se tapahtuman näkyvin osa. Olettaisi että joku olisi miettinyt miten se tieto halutaan esittää, mutta niin vain onnistuttiin luomaan kaksi erillistä ketjua kahdelle eri alueelle mistä tiedot löytyivät vähän kummasta sattuu eivätkä ne edes linkanneet toisiinsa. Ei tuota voi edes selittää millään yksinkertaisella unohduksella tai kämmillä, vaan ainoa selitys on ettei koko juttua ole missään vaiheessa oikein mietittykään.

Ja se coverage - jos sitä ei olisi luvattukaan niin en jaksaisi edes kulmakarvaa kohottaa, mutta jo paljon etukäteen oli todettu että "Porot järjestävät myös kattavan coveragen, jotta voittaja varmasti saa nauttia maailmanmaineesta". Siinäpä sitten sunnuntaina odoteltiin milloin päästään kotikatsomoissa nauttimaan kisatunnelmista, kunnes vitoskierroksen jälkeen saatiin osittaiset standingsit ja yksi matsireportaasi. Jes. Tämä myös kertoo aika selkeää kieltä järjestäjien prioriteeteista kun luvatut asiat jäävät hoitamatta, kuulemma vapaan henkilöstön puutteen takia, samalla kun useampi kappale talon omaa väkeä pelaa itse kyseisessä turnauksessa.

Ihan varmasti homman eteen on nähty paljon vaivaa ja tehty uhrauksia, mutta aika heikosti se lopulta minulle näkyy. Se mikä näkyy räikeästi on ne paikat missä organisointi on hoidettu lepsusti ja se kun lupaukset jäävät pitämättä. Noin yleisemminkin minulle on tähän mennessä jäänyt poroista kuva tyyppeinä jotka tarkoittavat hyvää ja joiden olisi mukava nähdä menestyvän, mutta joilta puuttuu täysin sellainen jämptiys jota liikkeenharjoittajalta toivoisi. Mut hei, kai sitä nyt vähän voi perseillä jos porukalla on sympatiapisteiden puolesta niin hyvä maine että sitä on varaa vaikka vähän tahriakin, eikö?

Tämän ei pitänyt kuulostaa näin negatiiviselta ja alunperin meinasinkin jättää koko homman sikseen ja ehkä vähän mainita joskus poroshopille osuessani, mutta nuo Aarnen vastaukset - mistä minulle jäi päällimmäisenä vaikutelmana "hei ei oo yhtään kiva lukea kritiikkiä kun me on nähty niin paljon vaivaa" - jäivät kaihertamaan. Tuollainen kuulostaisi sympaattisemmalta jos kyseessä olisi täysin harrastusmielessä toimiva yksityinen turnausjärkkäri, mutta yritykseltä - vieläpä magicciin erikoistuneelta sellaiselta - odottaisin enemmän. Enpä sitten tiedä, ehkä tässä ongelmana on juuri se että olen yrittänyt nähdä Poromagian toiminnan jonain hieman suurempana kuin pelkkänä harrastelijoiden puuhasteluna. Vielä jaksan pitää rimaa korkealla ja toivoa että siellä saadaan paketti kasaan kunhan oppirahat on maksettu.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Korva

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #34 : 07.03.11 - klo 22:15 »
Tämän ei pitänyt kuulostaa näin negatiiviselta ja alunperin meinasinkin jättää koko homman sikseen ja ehkä vähän mainita joskus poroshopille osuessani, mutta nuo Aarnen vastaukset - mistä minulle jäi päällimmäisenä vaikutelmana "hei ei oo yhtään kiva lukea kritiikkiä kun me on nähty niin paljon vaivaa" - jäivät kaihertamaan. Tuollainen kuulostaisi sympaattisemmalta jos kyseessä olisi täysin harrastusmielessä toimiva yksityinen turnausjärkkäri, mutta yritykseltä - vieläpä magicciin erikoistuneelta sellaiselta - odottaisin enemmän. Enpä sitten tiedä, ehkä tässä ongelmana on juuri se että olen yrittänyt nähdä Poromagian toiminnan jonain hieman suurempana kuin pelkkänä harrastelijoiden puuhasteluna. Vielä jaksan pitää rimaa korkealla ja toivoa että siellä saadaan paketti kasaan kunhan oppirahat on maksettu.

Jos oikein luet sen mitä lukee, niin yritin monta kertaa sanoa, ettei kyse ole marttyyriksi tekeytymisestä, vaan siitä, että tuntuu hieman raskaalta työn määrään ja tuottavuuteen nähden lukea heti ensimmäisenä kylmää napinaa. Yritin jopa valottaa esimerkkien kautta mikä minun mielestäni vastineissa mätti. Lisäksi tuntuu myös ehkä hieman hassulta, että suurin osa äänekkäistä valittajista eivät varsinaisesti asioi meillä fyysisesti tai netin kautta. Paljon on valitettavaa, mutta suht vähän oikeasti rakentavia ehdotuksia. Ja aika vähän valittavat osapuolet yrittävät asettaa itseään meidän asemaan. Internetz ja sitä rataa.

Mutta yleisesti ottaen olen ehdottomasti sitä mieltä, että eniten epäonnistumme tiedottamisessa ja sen tyyppisessä toiminnassa, johon nyt sinänsä on moniakin eri syitä. Osittain kyse on kokemattomuudesta, osittain rahan/ajan puutteesta, mutta voin taata että kyse ei ole random laiskuudesta. Siitä syystä osa kritiikistä tuntuu suhteettoman raskaalta, sillä parastamme yritämme kuitenkin koko ajan.

Otamme kyllä palautteesta kuitenkin toivottavasti opiksemme, ja paneudumme jatkossa ehkä hieman enemmän laatuun, ja vähemmän määrään. Olen myös positiivisesti yllättynyt että toiminnallamme on sen verran paljon väliä, että se näin paljon kiukuttelua saa aikaiseksi. Se on kuitenkin kaikkien kannalta hyvä asia, että ihmisiä kiinnostaa. Jos vain saisi esittää toiveen että se kiinnostus pidetään kehittävänä ja positiivisena, eikä niinkään vaativana ja syyttävänä. Lupaamme pyrkiä samaan

Aarne

----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa Korva

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #35 : 07.03.11 - klo 22:21 »
Ihan varmasti homman eteen on nähty paljon vaivaa ja tehty uhrauksia, mutta aika heikosti se lopulta minulle näkyy. Se mikä näkyy räikeästi on ne paikat missä organisointi on hoidettu lepsusti ja se kun lupaukset jäävät pitämättä. Noin yleisemminkin minulle on tähän mennessä jäänyt poroista kuva tyyppeinä jotka tarkoittavat hyvää ja joiden olisi mukava nähdä menestyvän, mutta joilta puuttuu täysin sellainen jämptiys jota liikkeenharjoittajalta toivoisi. Mut hei, kai sitä nyt vähän voi perseillä jos porukalla on sympatiapisteiden puolesta niin hyvä maine että sitä on varaa vaikka vähän tahriakin, eikö?

Tuota... Vältän nyt mitkään sen suuremmat megatiltit, mutta oletko nyt aivan varma että omaat sen sortin kokemuksen näistä asioista, että voit meitä noin kovin sanoin kritisoida? Alkaa mennä oudon henkilökohtaiseksi tämä homma.
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa Farseer

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #36 : 07.03.11 - klo 22:26 »
Pitääkin heittää oma lusikka myös soppaan. Ensinnäkin kokonaisuutena kiitokset Poroille viimeisen vuoden aikana tehdystä pks:n turnaustoiminnan herättämisestä henkiin ja monista mukavista drafteista jotka olisivat muuten jääneet sivuun.

Hieman toiminnassa on itseäni epäilyttänyt se, että otittekohan alussa liiankin innostuneesti uusia ideoita toteutettavaksenne, kun kesän jälkeen on tullut seuraavia uudistuksia: kredujärjestelmän launchaus poroklubeineen, viikkoturnauslistan luominen, PoroTourin ja sen qualifierien järjestely ja suunnittelu eikä vähimpänä Poro-liigan launchaus. Osassa näistä on tiedotus vähän tuntunut heittelevän eri henkilöiden välillä, joten ihan toiminnan sujuvuuden kannalta hyvä suunnittelu ja esimerkiksi jonkinlainen ohjesääntö firman sisällä siitä minne turnauksista tiedotetaan (täällä esimerkiksi Poromagia-ryhmän alle, omaksi topikikseen turnausosastolle vaiko Poromagia-stickyn alle) jonka koko henkilökunta tietää. Olisi helpompi seurata, ja koko tiedotushommaa ei tarvitsisi työntää yhdelle henkilölle jolle kaikki sitten soittaisivat kellon ympäri, kun tieto olisi yhdessä paikassa. Tai sitten suunnittelukansio Porojen tietokoneelle turnauksia varten, ihan miten haluatte vain järjestää.

Toivottavasti jatkossakin tulee uusia ideoita ja niiden toteutuksia, mutta ehkä esimerkiksi PoroTourin olisi voinut testi-launchata vaikka samalla turnausrakenteella 25 euron sisäänostolla ilman qualifiereita? Veikkaan että tässä suurimman työn aiheuttivat PoTQ:t, jotka olisi varmaan voinut järjestää tehokkaammin esimerkiksi yhdessä samana viikonloppuna mahdollisuuksien mukaan SMQ:den kanssa. Ehkä jatkossa enemmän testailua ideoiden kanssa ja kunnon panostusta hyväksi havaittuihin. Esimerkiksi nykyinen Poro-liiga on vähän rampa kun ensimmäisen runsaan kolmen kuukauden aikana on tullut yksi väliraportti, ja valitettavasti parin viikon tulokset kaatuivat koneen kiintolevyn mukana.

PoroTourissa yksi asia pisti silmään, kun paikalle tulematta jääneiden qualifier-paikkoja ei huomioitu palkintoja laskettaessa (40 pelaajaa, ilmeisesti 8 now-showta joista Joensuu kaappasi valtaosan). En kyllä itsekään kuvitellut, että tuollaista määrää saapumattomia qualifioituneita pelaajia olisi jäänyt tulematta edes alkamisajan vuoksi, mutta jatkossa kannattaa vaikka luoda jonkinlainen ohjesääntö niihin turnauksiin joiden palkintopooli riippuu pelaajien määrästä ja joihin järjestetään qualifiereita. Itselleni tämä ei vaikuttanut turnaukseen osallistumiseen (mukava draftailla kun on panostakin pelissä), mutta voin kuvitella että 480 krediitin heitto palkintopoolissa voi hieman aiheuttaa kysymyksiä.

En tiedä auttaisiko se turnauksen seuraamisessa, mutta niin muutenkin mainioissa Hapen tiloissa on käytössä myös yleisökoneita joilla pääsee nettiin. Jos ne olisi valmiiksi avattu ja ihmisille myös mainittu että foorumeille voi käydä keskustelemassa ja tiedottamassa turnauksen kulusta tapahtuman omaan topikkiin, niin voisin kuvitella että sinne olisi jotain tietoa tullutkin. Tuolloin pelkkien standingsienkin julkaisu pari kertaa turnauksen aikana olisi riittänyt järjestäjien puolelta.

Tiedotuksessa on tosiaan myös ennen turnausta petrattavaa. Sillä ehkä saataisiin myös qualifiereihin enemmän osallistujia. Lisäksi main eventin alkamisaika oli tosiaan aivan liian aikainen, ehkä 10.00 olisi toiminut paremmin, kun nytkin turnauksen ensimmäinen kierros taisi alkaa noin 9.30.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Rancid-

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #37 : 07.03.11 - klo 22:34 »
Aarnen henkilökohtainen työmäärä viikonlopun aikana oli valtava - osittain juuri siksi että muun porotokan aktiivisuus näytti näin ulkopuolisen silmin painottuvan ns. epäolennaiseen. Sen takia onkin vähän surullista, että siellä päässä otetaan lähinnä kollektiiviin ja yksittäisiin asioihin kohdistuva kritiikki noinkin henkilökohtaisesti, kun aika selkeästi sitä ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

En myöskään haluaisi nähdä "tosi kiva kun joku järkkää, ei saa kritisoida" -argumentointia torppaamassa toiminnan kehittämistä vieläkin paremmaksi, joka lienee lopulta kaikkien tavoite. Silti kritiikistä - vähemmän rakentavastakaan - kuittailu takaisin ei mun mielestä ole kauhean hyvä muuvi; siitä välittyvä viesti on "älä sinä tuu mulle kertomaan, miten mun pitäis hommani hoitaa".

Muiden tarjoamien kehityskohteiden lisäksi heitän vielä yhden: karsintaturnausten formaatit. En varmasti ole ainoa, joka hieraisi silmiään nähdessään Standardia ja draftia sisältävään finaaliturnaukseen kelpoistavien karsintojen formaatteina sealedia ja Legacya.

Bottom line on mun mielestä silti se, että porojen toiminnassa on paljon hyvää ja paljon hyvyyspotentiaalia, ja jälkimmäisen hyödyntämisessä kannattaa käyttää kaikki mahdollinen ulkopuolinen apu (psst, vinkki, meillä on täällä semmoinen Regional Coordinator).
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Polari

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #38 : 07.03.11 - klo 22:42 »
Ihan varmasti homman eteen on nähty paljon vaivaa ja tehty uhrauksia, mutta aika heikosti se lopulta minulle näkyy. Se mikä näkyy räikeästi on ne paikat missä organisointi on hoidettu lepsusti ja se kun lupaukset jäävät pitämättä. Noin yleisemminkin minulle on tähän mennessä jäänyt poroista kuva tyyppeinä jotka tarkoittavat hyvää ja joiden olisi mukava nähdä menestyvän, mutta joilta puuttuu täysin sellainen jämptiys jota liikkeenharjoittajalta toivoisi. Mut hei, kai sitä nyt vähän voi perseillä jos porukalla on sympatiapisteiden puolesta niin hyvä maine että sitä on varaa vaikka vähän tahriakin, eikö?

Tuota... Vältän nyt mitkään sen suuremmat megatiltit, mutta oletko nyt aivan varma että omaat sen sortin kokemuksen näistä asioista, että voit meitä noin kovin sanoin kritisoida? Alkaa mennä oudon henkilökohtaiseksi tämä homma.

En nyt ole ihan varma mihin osaan quotesta viittaat. Jos meinaat ensimmäistä niin siitä on pari näkyvintä esimerkkiä edellisessä omassa viestissäni ja lista pienempiä Eskon kommentissa. Jos viittaat tuohon viimeisen lauseen heittoon niin toki, en tiedä tarkalleen mitä tuon linkatun polemiikin takana on ihan tarkalleen tapahtunut, ja tästä tulikin puhuttua jo liikkeen toisen edustajan kanssa yksityisesti. Tästä huolimatta tuo oma sanamuotoni asiasta on se miltä se kommentti sivullisen silmään näytti, ja vaikutelmistahan tuossa enimmäkseen puhuinkin.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Korva

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #39 : 07.03.11 - klo 22:43 »
Farseerille ja Rancidille kiitokset vielä hyvistä palautteista. Jäämme pohtimaan näitä huomisessa palaverissa. Vältän yleensä foorumiväittelyitä kuin ruttoa (viestimäärästä voi todeta sen jokseenkin hyvin). Enemmänkin minut sai vastaamaan kritiikkiin se, että kirpeästi kritisoivia tahoja ei oikeastaan heidän asemansa vuoksi voinut ohittaa olankohautuksella.

Mutta ihan hyviä pointteja ja tämä on varmasti meillä päin ajatuksia kirvoittava keskustelu, joten vaikka vähän väsyneenä olenkin varmasti ottanut turhan paljon itseeni, on tässä meille ja minullekin varmasti hyötyä :)
« Viimeksi muokattu: 07.03.11 - klo 22:50 kirjoittanut Korva »
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa Korva

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #40 : 07.03.11 - klo 22:49 »
Tuota... Vältän nyt mitkään sen suuremmat megatiltit, mutta oletko nyt aivan varma että omaat sen sortin kokemuksen näistä asioista, että voit meitä noin kovin sanoin kritisoida? Alkaa mennä oudon henkilökohtaiseksi tämä homma.

En nyt ole ihan varma mihin osaan quotesta viittaat. Jos meinaat ensimmäistä niin siitä on pari näkyvintä esimerkkiä edellisessä omassa viestissäni ja lista pienempiä Eskon kommentissa. Jos viittaat tuohon viimeisen lauseen heittoon niin toki, en tiedä tarkalleen mitä tuon linkatun polemiikin takana on ihan tarkalleen tapahtunut, ja tästä tulikin puhuttua jo liikkeen toisen edustajan kanssa yksityisesti. Tästä huolimatta tuo oma sanamuotoni asiasta on se miltä se kommentti sivullisen silmään näytti, ja vaikutelmistahan tuossa enimmäkseen puhuinkin.

Silmiini sanamuotosi vaikuttaa melkoisen alentuvalta ja perspektiivisi tähän asiaan jokseenkin kapealta. "Tarkoittaa hyvää, mutta puuttuu täysin jämptiys" - tyyliset kommentit menevät mielestäni aika pitkälle, ottaen huomioon minkä sortin asioista tässä nyt kuitenkin keskustellaan.

Mutta keskitytään mieluummin asiasisältöön, jotta voimme yhteisesti olla tyytyväisempiä porojen toimintaan.

 
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa ADraw-

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #41 : 07.03.11 - klo 23:53 »
Muiden tarjoamien kehityskohteiden lisäksi heitän vielä yhden: karsintaturnausten formaatit. En varmasti ole ainoa, joka hieraisi silmiään nähdessään Standardia ja draftia sisältävään finaaliturnaukseen kelpoistavien karsintojen formaatteina sealedia ja Legacya.

Etkös sä just voittanu tossa hetki sitten semmosen pienen Extended-turnauksen, jotta pääsisit pelaamaan Block Constructedia ja Draftia?  ???

Musta on myös hienoa että Porot jaksaa tällästa järjestää, mutta toteutus ei ehkä vielä ollut ihan täysin onnistunut. En näe ongelmaa siinä, että talon omakin väki tahtoo turnauksessa pelata, kunhan tosiaan maksavat osallistumismaksun / qualifoituvat samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Tiedotuspuolella on Poroilla kyllä vielä aika paljon parantamisen varaa, sekä turnausta ennen, sen aikana, että sen jälkeen. Eiköhän tää ollu ainakin opettavainen kokemus jos ei muuta. Toivon todellakin, että tämä Poro Tour ei jäänyt ainoaksi. Jos sitä vaikka pääsis seuraavalla kerralla itekin pelaamaan, eikä tarttis tyytyä seuraamaan coveragea tai sen puutetta.

Poissa Rancid-

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #42 : 07.03.11 - klo 23:57 »
hieraisi silmiään nähdessään Standardia ja draftia sisältävään finaaliturnaukseen kelpoistavien karsintojen formaatteina sealedia ja Legacya.

Etkös sä just voittanu tossa hetki sitten semmosen pienen Extended-turnauksen, jotta pääsisit pelaamaan Block Constructedia ja Draftia?  ???

Touché. Tosin (puolet modo-karsinnoista poislukien) kaikki kyseisen eventin karsintaturnaukset ovatkin sitten Extendediä, joten siinä on semmoinen sisäinen konsistenssi.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa instiqma

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #43 : 08.03.11 - klo 00:08 »
Kiitos poroille turnauksesta! Erityiskiitokset Aarnelle luottamuksesta ja uskosta tekemiseen, olihan coveragen ensimmäiseen postaukseen jo laitettu, että olen päivän sankari.

Ja sitten tähän kaikkeen muuhun...

Kuten jo moneen otteeseen on todettu, tiedotushan tässä on se isoin ongelma ollut. Puhetta oli kattavasta coveragesta ja ties mistä, muttei nämä sitten kuitenkaan käyneet toteen. Olen Eskon kanssa samaa mieltä siitä, että ehkä taisi tulla pieni ähky kaikkien uusien juttujen (porotour, liiga jne.) kanssa.

Porojen mainitsemat syyt, kuten henkilökunnan ja ajan puute, on helppo uskoa ja hyväksyä kaverina. Kyllähän sitä nyt toki pelaa mieluummin itse turnauksessa ja tiedän, että pojat painaa pitkää päivää firman asioita hoitaessa.
Kun sitten taas näitä perusteluja kuuntelee joku, joka ei ihan yhtä aktiivisesti seuraa porojen toimintaa tai asioi heidän kanssaan säännöllisesti, jää vaikutelma vähän puolivillaisesta toiminnasta. Voi herätä kysymyksiä priorisoinnista, kun osa poroista pelaa, mutta luvatut featuret asiakkaille jäävät vajaiksi.

Irkissä huomautettiin, miten laadukasta keskustelu tässä ketjussa on ollut. Ehkä jo se kertoo siitä, että ihmiset oikeasti haluavat panostaa ja esittää rakentavia mielipiteitä tärkeästä aiheesta. Aiemmin on jo sanottu, että Poromagia tekee äärettömän hienoa työtä, jota varmasti lähes jokainen osaa oikeasti arvostaa. Itse olen ollut oikeasti innoissani (joskaan en valtavasti osallistunut) esim. liigasta ja myyntipisteistä "isoissa" turnauksissa. Tulee fiilis, että tässähän panostetaan asioihin.

Tiedotuksen parantamiseen voisi kuulua vaikka se, että oikeasti käyttäisitte tätä Poromagian aluetta. Ja siis vain tätä aluetta. Ja mielellään yhtä ketjua per turnaus/aihe.

Poissa Maxx

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #44 : 08.03.11 - klo 09:25 »
Itse turnaus sujui mielestäni hyvin sujuvasti, jos vain käytännön asioita miettii. Tila on mielestäni tosi toimiva tämmöisiä vähän isompia turnauksia varten. Olisi toki ollut ihan mukava että esim. lounastauon kanssa oltaisiin oltu jotenkin konsistentteja, ensin sanottiin että semmoista ei ole -> juoksee kauhealla kiireellä bensikselle ostamaan jotain jätetttä -> onkin ruokatauko myöhemmin, jahas. Multiformat turnaus on kuitenkin about paras asia mitä magicissä on, poislukien teamiturnauksen (multiformat teamiturnaus = nutsit?).

Puhuinkin jo Hannun kanssa tästä top kasin aikana, mutta mielestäni tämäntapaista turnaustoimintaa voisi kehittää esimerkiksi seuraavalla tavalla:
Turnaus voisi olla halvempi, esim. 25 euroa, josta 15 euroa menisi palkintopooliin ja 10 dräftiproduktin kattamiseen. Tämä olisi saman hintaista kun esim. prellut, jolloin hinta tuskin muodostuisi esteeksi. Qualifiereita ei silloin ehkä kannattaisi järjestää, korkeintaan niin että esim. poroliigoista pääsisivät parhaat ilmaiseksi pelaamaan.
Tällöin ei myöskään muodostu tätä ongelmaa qualifiereiden pelaajamäärien kanssa. Nythän kaikkialla oli se luvattu 8 slottia, vaikka pelaajia olisi ollut vain 10, kun taas fiksumpi rakenne olisi voinut olla että esim. jokaisesta viidestä pelaajasta tulee yksi slotti (jos turnaus maksaa kympin). Eikä muita palkintoja sitten olisi jaettu (paitsi ne "ylimääräiset" kredut kun "pelaajat mod 5 != 0"). Olen tässä myös Virrin kannalla siinä, että jokaisesta qualifoituneesta olisi pitänyt tulla se 50 euroa palkintopooliin, vaikka eivät sitten tulleetkaan paikalle.
Olisi mukava jos tämmöisiä turnauksia olisi esim. neljä kertaa vuodessa, tuntuu välillä hiukan tylsältä kun ainoat turnaukset jotka kiinnostavat ovat PTQ:t ja SM skabat.

Tämmöisten vähän suurempien turnauksien lisäksi voisi sitten vaikka kerran vuodessa pitää isomman turnauksen mikäli näyttäisi siltä että meininki kiinnostaa ihmisiä

Poissa Laukkanen

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #45 : 08.03.11 - klo 12:31 »
Itse en kauheasti kaipaa coveragea ellei sitä kirjoita joku tosi sujuva sanailija (Valtteri? Saimu?), mutta ajantasalla päivittyvät paritukset ja tulokset ilahduttaisi. Eilen meni monta F5:sta hukkaan kun yritin turhaan katsoa miten Stalinilla on mennyt topkasi.

Niinpä, otetaan tästä sen verran opiksi että seuraavalla kerralla ei luvata coveragea, mutta sitä voi tehdä silti jolloin siitä saa vain positiivista palautetta (tai ainakin vähemmän negatiivista).

Toisekseen, itse en millään muotoa syytä Poroja random laiskuudesta tai väärinkäytöksistä, tehtäköön se selväksi. Pyysitte kuitenkin kritiikkiä ja sitä saitte. Opit tästä sitten korvan taakse seuraavaa kertaa varten. (pun not intended)

Hyvän tahdon osoitukseksi vielä peukku pystyyn.

Poissa deviant

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #46 : 08.03.11 - klo 20:57 »
Minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään sitä vastaan että firman edustaja pelaa firman järjestämässä turnauksessa (vrt scg, cfb), mutta arvostan myös läpinäkyvyyttä itseisarvona, joka toivottavasti ensi vuoden poroturnauksessa (johon toivottavasti pääsen itsekin osallistumaan, ehkä naisesta on siihen mennessä päästy jo eroon) heijastuu esimerkiksi ulkopuolisena päätuomarina.

Itse en ole malinia tuntenut joulumato ajoilta, enkä tunne muitakaan poroja kovin pitkältä aikaväliltä, muttei minulla myöskään käynyt mielessäkään että siinä olisi mitään eriskummalista että joku poro pelaa porotourilla. Saati ole minulle kertaakaan herännyt epäilyksen häivääkään "puolueellisuudesta" tms. Kokemusteni mukaan porot ovat varsin rehti ja suoraselkäinen laji.

"Parannusideana" heitettäköön, että olisin ehkä itse toivonut "harjaa poro" haastetta tms lisämaustetta porotourille. Esim, eniten poroja turnauksessa kellistäneelle "porotarhuri" palkintoa, tai vaikka boosteria per kellistetty sarvipää (malinista ei edelleenkän saa mielestäni jakaa muuta kuin unhingedia). Tällaisesta tietenkin irtopisteet coveragessa jne jne.

Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Reanimatrix

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #47 : 09.03.11 - klo 09:27 »
Kiitoksia myös minun osaltani kyseisen turnauksen järjestämisestä, vaikka osaltani pelit loppui karsintaan paistin maineesta on paha päästä...

samapa tuo ketä siinä vastassa istuu yleisesti toivoo että vastus olisi sellainen rento jonka kanssa saa myös jutustelua aikaiseksi pelin ohessa, eikä mikää nillitäjä joka kyttää korttien takaa ja odottaa päästä keuhkomaan kun yksi landi ei ollutkaan viivasuorassa vaan hänen mielestään se jäi täpätyksi... oli karkea esimerkki mutta joo ollaan tosissaan ku pelataan muttei "tosissaan"...

eturistiriita tilannetta en näe vaikka kyseisen yrityksen jäsenet osallistuvatkin turnaukseen ja tekevät sitten mitä tekevät palkintokreduilla jäävätpä ne sitten eetteriin ja ei tule koskaan käytetyksi tai tulevat. mitä tuomarointiin tulee tuskin kukaan vetää kaverille sehän on vastoin jo tuomarin moraalia ja uskoisin että suomen tuomarit pitää selkärankansa suorassa myös kaveria vastaan...

kiitos ja anteeksi...

Poissa roussih

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #48 : 09.03.11 - klo 10:07 »
Ei tosiaan kannata ottaa negatiivisia palautteita henkilökohtaisesti. Päätarkoituksena on että mahdollinen seuraava iso turnaus on vielä kovempi menestys. Turhat nillittäjät varmasti osaattekin erottaa postien joukosta ja jättää omaan arvoonsa (veronkierto yms hatusta vedetyt kommentit).

Maxx kommentista sen verran että henkilökohtaisesti 25 euron turnausmaksu olisi todellakin siedettävämpi vaikkakin sitten pienemmällä palkintopoolilla (saisi vastaavasti enemmän osallistujia). 50 euroa on aika suolainen hinta jos ei qualifiereita kerkeä / jaksa grindailla.

Porojen toiminnasta yleensä palautetta: Siinä vaiheessa kun ekan kerran kävin katselemassa vasta avattuja toimitilojanne en todellakaan uskonut millaista steroidi verta pystyitte pumppaamaan suomen jokseenkin köyhään turnausskeneen. Ei siellä muuten tulisi käytyä joka viikko vähintään pari kertaa lätkimässä taikakortteja :)

-Jani (ei se lindroos)

Poissa Korva

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #49 : 09.03.11 - klo 15:25 »
Ei tosiaan kannata ottaa negatiivisia palautteita henkilökohtaisesti. Päätarkoituksena on että mahdollinen seuraava iso turnaus on vielä kovempi menestys. Turhat nillittäjät varmasti osaattekin erottaa postien joukosta ja jättää omaan arvoonsa (veronkierto yms hatusta vedetyt kommentit).

Maxx kommentista sen verran että henkilökohtaisesti 25 euron turnausmaksu olisi todellakin siedettävämpi vaikkakin sitten pienemmällä palkintopoolilla (saisi vastaavasti enemmän osallistujia). 50 euroa on aika suolainen hinta jos ei qualifiereita kerkeä / jaksa grindailla.

Porojen toiminnasta yleensä palautetta: Siinä vaiheessa kun ekan kerran kävin katselemassa vasta avattuja toimitilojanne en todellakaan uskonut millaista steroidi verta pystyitte pumppaamaan suomen jokseenkin köyhään turnausskeneen. Ei siellä muuten tulisi käytyä joka viikko vähintään pari kertaa lätkimässä taikakortteja :)

-Jani (ei se lindroos)

Kiitos vielä kaikille jotka tämän tyyppisiä kommentteja ovat joko henkilökohtaisesti tai täällä foorumilla jaksaneet jakaa meidän kanssa.

Luettuani nuo omat kommentit pari päivää jälkikäteen hämmästyin siitä, että niin pitkälti sain välitettyä kuvaa kovin melodramaattisesta itseensä ottamisesta. Ottaahan sitä tietty myös itseensä, kun hieman väsyneenä lukee kommentteja kaikenlaisista implikoiduista väärinkäytöksistä yms, mutta kyllä täältä vähän paksumpi nahka löytyy kuin mitä erityisesti tuosta ensimmäisestä kommentistani voisi kuvitella.

Threadi tarjosi meille kuitenkin ihan oleellista purtavaa. Olemme kyllä hyvinkin pitkälti tietoisia oman tiedotuksemme vajavaisuudesta ja sisällöntuottamisen heikkouksista, mutta en olisi totta puhuen olettanut että niin monella on selkeitä ja voimakkaita toiveita paremmasta. Kuten sanoin aiemmin on se ilmiselvästi positiivinen asia, ja asiallinen tyytymättömyys herättää haluja parantaa otteita. Loput whineistä jätetään nyt sitten omaan arvoonsa. Toivottavasti näin tekevät myös tätä threadiä ensimmäistä kertaa lukevat, tai ne jotka haluavat yleisesti tietoa Poromagiasta. Hyvin voimakkaasti esille tuotu kritiikki jää nimittäin elämään omaa elämäänsä tällaisena informaatioähkyn aikakautena, ja mekin joudumme arvioimaan tapahtumajärjestämisen riskejä uusiksi, jos kaikenlaista enemmän tai vähemmän relevanttia likapyykkiä pestään heti kovin sanoin julkisesti. Meidän kannalta oleellinen pointti on edelleen se, ettei näiden tapahtumien järjestäminen ole meille liiketoiminnallisesti kovinkaan +ev, ja jos on olemassa riski, että me teemme itsellemme vielä kaiken lisäksi hallaa asettamalla itsemme kritiikin alaiseksi, voi olla ettei muutaman kerran jälkeen enää järjestäminen ole millään tasolla järkevää.

Toistan kuitenkin vielä, että tässä threadissä on ollut paljon hyvin esitettyä asiallista kritiikkiä. Tavalla tai toisella (syystä tai toisesta) asiattomuuksiin tai ylilyönteihin syyllistyvät kritiikit ovat vain meidän kannalta oleellisia, emmekä voi näin marginaalisella alalla toimivana yrityksenä ohittaa niitä olankohautuksella. Siksi pyrin esittämään oman kantamme ja näkökulmamme näihin asioihin myös jatkossa, ja toivottavasti vähemmän melodramaattisesti :)

Palaverin jälkeiset toteamukset täällä Poromagiassa (olettaen että teitä kiinnostaisi muu kuin internetz draama):

1. Pyrimme ehdottomasti tiukempaan linjaan sen suhteen, että jos jotain on luvattu se myös tehdään kunnolla. Luvataan vähän vähemmän, suunnitellaan paremmin loppuun asti. Joku mainitsi, että meille on varmaankin iskenyt pieni ähky kaiken uuden toteuttamisen kanssa, ja uskon että tuo on kovinkin osuva analyysi. Sellaista sattuu kun ideoita pursuaa hieman liikaakin. Kokeillaan siis jatkossa josko mekin oppisimme edes vähän jämptiyttä ;)

2. Tiedotus paranee varmasti astettain kunhan tiedottamisen kontolleen ottanut Joose saa keskittyä hommaan kunnolla. Suuri osa ongelmista tiedotuksen suhteen on johtunut siitä, että minulla on ollut liikaa asioita hoidettavani. Potentiaalia parempaan on siis kyllä.

3. Tämä formaatti jossa pelattiin "karsintaturnauksia" eli oikeastan satelliittejä + 50€ pääturnaus oli kokeilu, joka vissiinkin epäonnistui jossain määrin (tähänkin on varmaankin monta eri syytä). Jäämme märehtimään tuota, mutta saattaa olla että seuraavan Poro Tourin yhteydessä päädymme halvempaan turnaukseen tai peräti jonkinlaisen yllätykseksi jäävään jänskempään ratkaisuun. Emme jatkossakaan tule joka kerta järjestämään turnauksia tutuksi ja turvalliseksi todettujen kaavojen mukaisesti, sillä vaikka kokeilemalla välillä meneekin asiat huonommin kuin edellisellä kerralla, ei elämä ainakaan käy tylsäksi!

----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa duracel

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #50 : 09.03.11 - klo 16:44 »
Sellainen juttu tuli mieleen karsinnoista, että niihin reissaaminen ei ollut kovin suurta ev:tä, kun matkat ja turnaus maksoivat helposti saman kuin pääturnaus. Karsinta siis efektiivisesti maksoi ulkopaikkakuntalaiselle saman kuin osallistuminen suoraan finaaliin, jolloin ajatteleva ihminen jättää lähtemättä. En tiedä vaikuttiko tällainen karsintojen pelaajamääriin.

~jari

Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Poromagia

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #51 : 09.03.11 - klo 16:56 »
Sellainen juttu tuli mieleen karsinnoista, että niihin reissaaminen ei ollut kovin suurta ev:tä, kun matkat ja turnaus maksoivat helposti saman kuin pääturnaus. Karsinta siis efektiivisesti maksoi ulkopaikkakuntalaiselle saman kuin osallistuminen suoraan finaaliin, jolloin ajatteleva ihminen jättää lähtemättä. En tiedä vaikuttiko tällainen karsintojen pelaajamääriin.

~jari

Tämä voi hyvin olla totta. Vaikea on vaikuttaa matkustamisen hintoihin, ja puhdas ev näin harrastuksen kohdalla on hieman kehnohko syy millekään. Mutta ymmärrän kyllä pointin. Miten tuohon sinun mielestäsi voisi vaikuttaa?
Man is a gaming animal. He must always be trying to get the better in something or other.  - Charles Lamb

http://www.poromagia.com - Täyden palvelun magic-sivusto!

Emme seuraa yksityisviestejä foorumilla, tiedustelut kannattaa lähettää osoitteeseen [email protected]!

Poissa Polari

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #52 : 09.03.11 - klo 18:23 »
Paikataan nyt vielä sen verran että oma kirjoitustyylini on hyvin tehokas kärjistämään mielipiteitä, eivätkä omat närkästykseni nyt ihan niin pahoja ole kuin miltä se teksti varmaan vaikutti. Meinasin jo tätä eilisen viimeisten kommenttien jälkeen paikata, mutta tämä -

sain välitettyä kuvaa kovin melodramaattisesta itseensä ottamisesta

 - sai lopulta jättämään homman sikseen.

Tätä pitää vielä kommentoida:

Hyvin voimakkaasti esille tuotu kritiikki jää nimittäin elämään omaa elämäänsä tällaisena informaatioähkyn aikakautena, ja mekin joudumme arvioimaan tapahtumajärjestämisen riskejä uusiksi, jos kaikenlaista enemmän tai vähemmän relevanttia likapyykkiä pestään heti kovin sanoin julkisesti. Meidän kannalta oleellinen pointti on edelleen se, ettei näiden tapahtumien järjestäminen ole meille liiketoiminnallisesti kovinkaan +ev, ja jos on olemassa riski, että me teemme itsellemme vielä kaiken lisäksi hallaa asettamalla itsemme kritiikin alaiseksi, voi olla ettei muutaman kerran jälkeen enää järjestäminen ole millään tasolla järkevää.

Onhan tämä nyt ihan sama kaikenlaisissa isommissa tapahtumissa. Kuten jo aiemmin asiasta kirjoitin, pelkästään se että saa homman kasaan vaatii julmetusti työtä, mutta se mistä mielikuva ulospäin välittyy on viimeistely ja yksityiskohdat, mikä vaatii vielä oman panoksensa siihen päälle. Vähän tuntui että tourilla oltiin tyytyväisiä siihen että turnaus saatiin ylipäätään kasaan ja ajateltiin että kyllähän se riittää. Olihan se vissiin onnistunut turnaus eikä kukaan kiistäne etteikö loistava juttu kokonaisuudessaan, mutta... noh, eiköhän sitä toista puolta ole jo tarpeeksi tässä ketjussa vatvottu. "Vähemmän relevanttia likapyykkiä pestään heti kovin sanoin julkisesti"... tiedä kuinka kovalta se on sinnepäin vaikuttanut, mutta ainakin omasta mielestäni ihan asiallisia pointteja täällä on muillakin ollut, ehkä niiden seassa olisi sitten pitänyt olla enemmän sokeria. Kuten sanottua, toivon hyvää jatkolta ja odotan että kokemuksen kerttyessä näistä otetaan opiksi ja ensi kerralla niitä pienempiäkään valituksen aiheita ei sitten ole.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Korva

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #53 : 09.03.11 - klo 18:56 »
"Vähemmän relevanttia likapyykkiä pestään heti kovin sanoin julkisesti"... tiedä kuinka kovalta se on sinnepäin vaikuttanut, mutta ainakin omasta mielestäni ihan asiallisia pointteja täällä on muillakin ollut, ehkä niiden seassa olisi sitten pitänyt olla enemmän sokeria. Kuten sanottua, toivon hyvää jatkolta ja odotan että kokemuksen kerttyessä näistä otetaan opiksi ja ensi kerralla niitä pienempiäkään valituksen aiheita ei sitten ole.

Selvennän vaikka kasvotusten vielä mitä tuolla nyt tarkalleen tarkoitin jos ja kun jossain törmäillään. Peace <3
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa duracel

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #54 : 10.03.11 - klo 10:55 »
--

Vaikea on vaikuttaa matkustamisen hintoihin, ja puhdas ev näin harrastuksen kohdalla on hieman kehnohko syy millekään. Mutta ymmärrän kyllä pointin. Miten tuohon sinun mielestäsi voisi vaikuttaa?

Joo, ei ev ole mikään peruste, mutta itse ainakin näin nämä sillä tavalla, että turnauksen palkinto on osallistumismaksu johonkin muuhun turnaukseen. Tähän toiseen turnaukseen olisi kuitenkin päässyt aivan samalla rahalla ilman turhaa välivaihetta, jolloin minun mielessäni karsinnoissa ei oikeastaan ollut palkintoa. Tietysti mukana on ollut niitä, jotka ihan haluavat pelata turnauksessa Magicia, ja hyvä niin.

Minusta kiinnostavampi idea voisi olla nimenomaan kunnon Poro Tour, jossa useampaan osakilpailuun osallistumisella voisi saada jotain. Tai vaikka ei saisikaan, yksittäisiä kohtuullisen palkintorakenteen turnauksia isommissa kaupungeissa voisi olla kiinnostava kiertää. Maxin ajatus neljästä turnauksesta vuodessa (esimerkiksi jokaisen osallistuminen 25 e tai 15 e jos turnaus olisi pelkkää Standardia) on hyvä. Ehdottoman hyvä ajatus olisi järjestää useammin isompia Standard-turnauksia. Samaa formaattia nimenomaan haluaisin siksi, että formaatin kehittymistä voisi seurata. Tämän vuoksi itse nautin SCG:n turnaussarjasta.

Minusta tällaisten turnausten ei tarvitse olla jokaiselle jotakin -periaatteella tehtyjä. Sealedia ja Legacya ja kaikkea muuta roskaa voi sitten järjestellä erikseen. Ja nyt kun varmaankin sain tietyt ihmiset lämpöihin, niin minulla oli tuossa Standard vain esimerkkinä ja turnaussarjahan voi hyvin olla kaikki vaikka legacya, joka on hyvä formaatti.

Itse tosin vihaan moniformaattiturnauksia (mutta tiimiturnaukset, ai että!), enkä varsinkaan ole kiinnostunut turnauksista, joissa finaalit ratkaistaan avauskilpailuna. SM-kisat ja PT:t sun muut ovat toki hieman eri asia.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Multani

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #55 : 10.03.11 - klo 14:02 »
Ensiksi myös puolestani kiitos poroille turnauksen järjestämisestä, multi-format turnaus oli virkistävä uutuus tyyppilliseen mtg-vuoteen.

Maxin ja Purasen ideoinnista innostuin kehittelemään ehdotettua neljän turnauksen järjestelmää hieman pidemmälle.

Ensinnäkin nykyisiä suosittuja tapahtumia voisi mahdollisesti sisällyttää porotouriin. Esimerkiksi ropeconissa voisi helposti järjestää yhden osakilpailun, joko nykyisin jo hyvin suositun team sealedin muodossa, tai muuten vaan sealedina/draftina. Ropeconissa mielestäni kannattaisi kuitenkin pelata juuri limitediä siksi, että mahdollisimman moni random conittaja voisi halutessaan osallistua.

Toisena nykyisistä turnauksista mahdollisena porotour-stoppina pitäisin lekachampseja, jotka käsittääkseni järjestetään nykyään lähinnä vapaaehtoisvoimin. Kyseessä on mielestäni yksin vuoden hauskimpia turnauksia, ja sen täysi siirtäminen ammattilaiskäsiin olisi mielestäni mukava vakuutus siitä, että kyseinen tapahtuma järjestetään säännöllisesti vuosittain. Kyseisen turnauksen osallistujamäärät ovat olleet huomattavia, ja tämä ei varmaan poroillekaan olisi -ev (ja tänä vuonna taisittekin olla mukana järjestämisessä jo enemmän tai vähemmän).

Tämän lisäksi voisi olla pari standard-turnausta, yksi syksyllä ja toinen keväällä. Syksyn turnaus menisi mukavasti siihen tyhjiöön, joka kesän jälkeen mtg-turnauksien osalta yleensä vallitsee. Kenties pari viikkoa prellujen jälkeen, niin saataisiin koittaa heti uudella setillä brewailua standardin maailmassa. Toinen turnaus sitten keväällä, joka samalla voisi olla esim. hieman isommalla prize supportilla finaaliturnaus, jotta ne jotka eivät enää kokonaiskilpailussa olisi mukana jaksaisivat myös osallistua. Näihin standard turnauksiin voisi kehittää myös jotain twistiä, esim. toinen multi-format turnaus draftilla, kuten nyt porofinaali, ja toinen vaikkapa tiimi-standard. Tällaiset hieman normaalirutiinia sekoittavat turnaukset saavat ainakin minut kiinnostumaan turnauksesta paljon enemmän, kuin jos kyseessä on perus grindaus. Kompataan nyt vielä edellisiä sen verran, että minunkin mielestäni tiimiturnauksia pelataan liian vähän!

Itseäni tällainen muutaman ison turnauksen järjestelmä kiinnostaisi enemmän, kuin jos kyseessä olisi vain yksi finaaliturnaus, johon sitten järjestetään qualifiereitä pitkin vuotta. MTG-vuosi tuntuu paikka paikoin hieman tyhjältä, ja parille relevantille lisäturnaukselle olisi mielestäni tilausta. Näissä turnauksissa pitäisi kuitenkin olla jotain muuta tarjota, kuin "kympillä lekaa kaupungissa x" jotta ihmisten kiinnostus heräisi.

-Esko Pakka
"Kun Magic -peli alkaa, pakka muodostaa kirjaston."

http://mtgsuomi.fi/listat/Multani/hw/

Poissa Padishar

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #56 : 10.03.11 - klo 14:05 »
Itsekin ajattelin Turun poroq:hun lähtöä, mutta sitten tajusin että sama säästää reissurahat siihen itse Tourin osallistumismaksuun. Vaikka ev:n maksimointi ei ole harrastuksen parissa se tärkein elementti, tietty budjetti varmaan itse kullakin on MtG:hen, jolloin "turhaa" rahanmenoa on syytä silloin tällöin välttää. Tässäkin tapauksessa todennäköisesti olisin vain matkannut Turkuun pelaamaan vähän standardia (periaatteessa ilman palkintoja, kun "qualifointi" olisi ollut vain vähän arvokkaampi kuin karsinnan reissukustannukset), ja ihan niin vähissä ei ole turnaustarjonta omalla paikkakunnalla, tai modossa, että viitsisin moiseen ryhtyä.

Odotan mielenkiinnolla kuitenkin seuraavaa turnausta/turnaussarjaa, jossa on vähän puhkumpaa palkintoa tarjolla kuin muutama boosteri. Toivottavasti jatkoa seuraa!

Poissa instiqma

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #57 : 10.03.11 - klo 14:16 »
Itse tosin vihaan moniformaattiturnauksia (mutta tiimiturnaukset, ai että!), enkä varsinkaan ole kiinnostunut turnauksista, joissa finaalit ratkaistaan avauskilpailuna. SM-kisat ja PT:t sun muut ovat toki hieman eri asia.

~jari

Vaikka tämä melko selvä trollaus onkin, niin kysynpä silti, että mikä on logiikka tämän ajattelun takana? Miksi Porotourit ym. vastaavat moniformaattiturnaukset eivät lämmitä mieltä, mutta SM-kisat ja PT:t ovat sitten eri asia? Yleinen mielipide tuntuu vahvasti olevan moniformaattiturnausten puolella.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #58 : 10.03.11 - klo 14:36 »
Miksi tuo olisi trollaus? Jari kertoo mistä turnauksista itse tykkää.

Kun nyt erehdyin tähän threadiin postaamaan: mielestäni karsinnoista/trialeista/osakilpailuista kannattaa tehdä itsessään pelaamisen arvoisia, ts. osallistumisoikeus johonkin isompaan juttuun ei voi olla se ainoa palkinto.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Anssi

Vs: Poro Tour 2011 - virallinen coverage
« Vastaus #59 : 10.03.11 - klo 14:39 »
Ehkä vois voittaa monta slottia, eka pitää pelata mut loput saa kreduina/boostereina? Tai sitten ekankin sijaan vois ottaa vähän pienemmän määrän kreduja. Monta turnausta vuodessa kuulostaa tietty hyvältä, ite toisaalta pelaisin mielummin vähän kalliimpia turnauksia, 10$ turnauksia voi aina pelata modossakin jos haluaa.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä