Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Semi hardcore&casual Legacy BANT Control (counter) dekki  (Luettu 7377 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matrix2014

7 Creature:
1 Death Rite Shaman
1 Dragonlord Ojutai
2 Kitchen Finks
1 Obstine Baloth
2 Snapcaster Mage

2 Enchantment:
2 Oblivion Ring

23 Instant:
4 Accumulated Knowledge
4 Brainstorm
4 Counter Spell
2 Cunning Wish
3 Force of Will
1 Path to Exile
2 Spell Pierce
3 Swords to Plowshares

21 Land:
2 Celestial Colonnade
4 Flooded Strand
2 Island
1 Lumbering Falls
1 Plains
1 Polluted Delta
1 Savannah
3 Tropical Island
3 Tundra
1 Wasteland
2 Windswepth Heath

3 Planeswalker:
1 Ajani, Goldmane
1 Jace, the Mind Sculptor
1 Kiora, The Crashing Wave

4 Sorcery:
2 Deep Analysis
2 Supreme Verdict

15 Sideboard:
1 Back to Nature
1 Blue Elemental Blast
1 Daze
1 Disenchant
1 Fact or Fiction
1 Forbid
1 Misdirection
1 Mutagenic Growth
1 Oxidize
1 Ravenous Trap
1 Spell Pierce
1 Spell Snare
1 Surgical Extraction
1 Swords to Plowshares
1 Vision of Beyond
« Viimeksi muokattu: 04.03.18 - klo 17:17 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Matrix2014

Vs: Semi harcore&casual Legacy BANT Control (counter) dekki
« Vastaus #1 : 02.03.18 - klo 22:23 »
Oma palautteeni dekistä:
1. Accumulated Knowledge on aikansa elännyt mutta toistaiseksi pidän dekissä. Jos et counteroi heitä Accumulated Knowledge tai vaikka Brainstorm. Accumulated Knowledge voisi vaihtaa parempaan tiedän.
2. Miksi ei 3 Jace, The Mindsculptor? Noh ensinnäkin se on Legendary. Minusta on mukavaa jos on esim 2 Planeswalkeria jolla on control ja voittoavain pöydässä.
3 Mitä ihmettä teen Dragonlord Ojutai kanssa? Se on semicasual dekki. Dragonlord Ojutai on Hexproof kun tulee pöytään. Kun hyökkää niin counter dekki voi suojata lohikäärmeettä.
4. Miksi land creatures? 2 Supreme Verdict jotka ovat muuten tehokkaita vastaan esim. Merfolk pakkaa.
5. Forbid? Sideboardissa? Naurettava kortti vai? Ehkä jonkun mielestä mutta monet ovat menettäneet hermot sitä vastaan.
6 Deep Analysis? Ei haittaa jos vastustajan discard tai counter loitsu laittaa sen graveyardiin.
7. Miksi yksi Plain? Noh jos vastustajalla on esim. 4 Wasteland.


HUOM! Koko sideboard on vain Cunning Wishia varten. Jos nyt tosissani laittaisin kilpailuun jonkinlaisen version tuosta dekistä niin n instant loitsuja pois ja muita sideboard kortteja.
« Viimeksi muokattu: 02.03.18 - klo 22:41 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Stormis

Vs: Semi harcore&casual Legacy BANT Control (counter) dekki
« Vastaus #2 : 02.03.18 - klo 23:03 »
counter dekki voi suojata lohikäärmeettä
Se on totta

Jos heität huonot laput pois ja laitat hyviä tilalle, ollaan varsin lähellä jo kelvollista semi hardcore casual bant -dekkiä: https://www.mtggoldfish.com/archetype/legacy-bant-stoneblade-24852

Poissa Matrix2014

Vs: Semi harcore&casual Legacy BANT Control (counter) dekki
« Vastaus #3 : 02.03.18 - klo 23:19 »
counter dekki voi suojata lohikäärmeettä
Se on totta

Jos heität huonot laput pois ja laitat hyviä tilalle, ollaan varsin lähellä jo kelvollista semi hardcore casual bant -dekkiä: https://www.mtggoldfish.com/archetype/legacy-bant-stoneblade-24852
Jo no kiitos vinkeistä. Tuo on Death Taxes control versio. Mielenkiintoista. Kun jaksan syötän tuon deckin Cockatriceen ja kokeilen duel vastaan minuna omaa dekkiä vastaan sen uuden dekin pitää voittaa yli 50% vastaan minun dekkiä vastaan (muuten ei kiinnosta). Muuten noi counter loitsut eivät auta vs Supreme Verdict loitsua jota käytän ja sen verran kortteja vedän ja Brainstormeja menee että aika usein se tulee käteen jos todella haluan.

Kitchen Finks  on esim Burn dekkiä vastaan ja ei kuole lopullisesti jos heitän Supreme Verdict. Minä en ole vaakuuttunut että tuo voittaa dekkini katsotaan sitten kun jaksan ja ehdin kokeilla peliä Cockatrice softwarella.

Olen minä muuten pelannut vastaan Merfolk dekkiä jossa on paljon Daze mutta ei ole minua vaakuuttanut  Daze loitsu ja Merfolk dekki saa turpiin.
« Viimeksi muokattu: 02.03.18 - klo 23:32 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Matrix2014

Vs: Semi hardcore&casual Legacy BANT Control (counter) dekki
« Vastaus #4 : 03.03.18 - klo 12:44 »
Hei nyt on molemmat dekit Cockatrice. Stormis. Dekki ei ole sinun kehittämä niin sitä en toki kritisoi. Minun dekki antoi TURPIIN 2-1 voitto vastaan tuota dekkiä. Taas sitä mennään se mikä vain on suosittua Legacyssa on hyvä vai? Tuo dekki on paljon heikkouksia Daze muka niin hyvä lol.. ei ole ja toiseksi ei pysty tekemään yhtään mitään vs Supreme Verdict!

EN käyttänyt sideboard kortteja koska jos niin tekisin olisi muita sideboard kortteja minullakin ja ei vain instantteja Cunning Wish varten.

Eka peli minun dekillä oli alussa lian hidas alku ja hieman mana ongelmia ei vakavia mutta kuitenkin eka peli voitto Bant Stoneblade.

Toinen peli Bant Stoneblade sai turpiin Supreme Verdict... pelistä tuli pitkä ja tasainen lopulta käytin Jace, The Mind Sculptor viimeistä abilityä jolloin Bant Stoneblade otti concede muutenkin ei voinut enää voittaa.

3 Peli Bant Stoneblade sai hieman puolustavia kortteja alussa mutta tosin ei minun Bant Control (counter) myöskään saanut mitään unelma alkua...
Bant dekkini pääsi hyökkämään Dragonlord Ojutai kanssa ja counteroi eka Swords to Plowshares Bant Stonebladest... Bant Stoneblade onnistui tappamaan sen mutta myös muilla creatureilla hyökkäsin 4/4 miksi en hyökkäisi kun en voi edes blokata 3/1 joka sai jopa jonkun artefactin päällensä?

Bant Stoneblade joutui panikissa käyttämään Wasteland , Swords to Plowshares mutta lopulta kuitenkin Celestial Collonade tappoi Bant Stoneblade dekin.

Nyt on todistettu dekkini voittaa 2-1 tuon Bant Stoneblade dekin ja kyllä olen ennen pelannut Death and Taxes dekeillä tiedän miten ne toimii.
« Viimeksi muokattu: 03.03.18 - klo 13:20 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa luma

Pelaa sata kertaa tuo matchup niin sitten voit ehkä sanoa jotain siitä kumpi dekeistä on toisiaan vastaan parempi. Yhdellä matsilla ei ole mitään tilastollista todistusarvoa.

Poissa kaMeli85

Vs: Semi hardcore&casual Legacy BANT Control (counter) dekki
« Vastaus #6 : 03.03.18 - klo 13:42 »
....
Nyt on todistettu dekkini voittaa 2-1 tuon Bant Stoneblade dekin ja kyllä olen ennen pelannut Death and Taxes dekeillä tiedän miten ne toimii.

Ajattelin korostaa tuolta sellaisen kohdan, joka saattoi osaltaan vaikuttaa tuohon yhden pelatun matsin lopputulokseen, sekä varmaan vaikuttanee jatkossa muihinkin..

Itselleni jäi raportista epäselväksi, että kumpaa dekkiä pelasit itse?
« Viimeksi muokattu: 03.03.18 - klo 14:09 kirjoittanut kaMeli85 »

Poissa Condi

Vaikka peikkojen ruokkimisesta ei seuraa tunnetusti mitään hyvää, niin vastaan minäkin jotain tähän lankaan.

Kokeilin alkuperäisen postaajan pakkaa Xmagessa. Otin 2-0 turpiin stormilta. En yllättynyt.

Poissa Retardi

Vs: Semi hardcore&casual Legacy BANT Control (counter) dekki
« Vastaus #8 : 03.03.18 - klo 14:28 »
....
Nyt on todistettu dekkini voittaa 2-1 tuon Bant Stoneblade dekin ja kyllä olen ennen pelannut Death and Taxes dekeillä tiedän miten ne toimii.

Ajattelin korostaa tuolta sellaisen kohdan, joka saattoi osaltaan vaikuttaa tuohon yhden pelatun matsin lopputulokseen, sekä varmaan vaikuttanee jatkossa muihinkin..

Itselleni jäi raportista epäselväksi, että kumpaa dekkiä pelasit itse?

Oletan, että molempia.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Matrix2014

Vs: Semi hardcore&casual Legacy BANT Control (counter) dekki
« Vastaus #9 : 04.03.18 - klo 00:24 »
....
Nyt on todistettu dekkini voittaa 2-1 tuon Bant Stoneblade dekin ja kyllä olen ennen pelannut Death and Taxes dekeillä tiedän miten ne toimii.

Ajattelin korostaa tuolta sellaisen kohdan, joka saattoi osaltaan vaikuttaa tuohon yhden pelatun matsin lopputulokseen, sekä varmaan vaikuttanee jatkossa muihinkin..

Itselleni jäi raportista epäselväksi, että kumpaa dekkiä pelasit itse?

Oletan, että molempia.
Kyllä molempia
Kyllä siis pelasin omalla dekilläni vastaan Bant Stoneblade... oman dekki on Bant Control (counter) dekki.

Pelaan toiste enemmän mutta 3 pelia...   Bant Control (counter) dekki vs Bant Stoneblade 2-1....

Pelan enemppä joskus toiste kun jaksa... esim 10 pelia mutta olen pelanyt 3 pelia... jokut toiden päivä kun haluat vaikka viikon kuluttuna pelaan taas...

« Viimeksi muokattu: 04.03.18 - klo 00:26 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Matrix2014

Pelaa sata kertaa tuo matchup niin sitten voit ehkä sanoa jotain siitä kumpi dekeistä on toisiaan vastaan parempi. Yhdellä matsilla ei ole mitään tilastollista todistusarvoa.
Ei kiitos mutta 10 kertaa lasken ja kerron sitten kun  olen pelanut enemmän. Paras että minä pelaan minun dekki kanssa  koska tiedä miten sillä pelataan todella hyvin. Ehkö viikon sisällä olen pelannut 10... nyt olen pelannut 3/10 ja  minun dekki voitti  2-1 kun minä tiedän miten sillä pelataan todella hyvin.
« Viimeksi muokattu: 04.03.18 - klo 05:51 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa kaMeli85

Ok. Pelasit siis itse itseäsi vastaan molemmilla dekeillä. Ymmärrän, että esim. Daze ei siis koskaan tehnytkään mitään, oli vain kuollut kortti.

Poissa Matrix2014

Ok. Pelasit siis itse itseäsi vastaan molemmilla dekeillä. Ymmärrän, että esim. Daze ei siis koskaan tehnytkään mitään, oli vain kuollut kortti.
No siis Daze ei ole hyödytön sitä en väitä. Vähentäisin kuitenkin Daze loitsut 1-3 Daze dekissä. Minulla on Daze sideboardissa voi käyttää kun heitän Cunning Wish.

Se vain ongelma oli että Daze niin pelin alussa voi olla hyvä mutta mitä enemmän peli etenee ja mitä enemmän vastustaja saa manaa sen vaikeampaa käyttää.

Tiedän että 3 Jace, The Mind Sculptor on suosittua... jo no sitten mitä teet sillä toisella Jacella jos sinulla on jo Jace pöydässä sitten sillä on se toine Jace ja 2 Daze kortteja ja ei tee juuri mitään tai suurella vaivalla heittää molemmat Dazet että voisi edes countreroida yhden asian.

Onhan se myös kivi, sakset ja paperi Magicissa. Jotain Burn dekkiä vastaan jossa on todella vähän lands niin Daze voi olla parempi mutta minun dekkini ei ole fast kill deck ja vaikka on 21 lands niin myös card draw sen verran että paljon sitä manaa tulee ei ne 4 Wasteland tahdo pysäyttää kokonaan minun dekkiä on sen verran Brainstorm, Accumulated Knowledge jne.
« Viimeksi muokattu: 04.03.18 - klo 14:45 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa SahtiAine

Eipä sitten muuta kuin turnauksiin harjaamaan, kun selvästi tiedät mitä teet ja hallitset dekkisi pelaamisen todella hyvin. Lega-turnauksissa on usein aika muhkeat palkinnotkin.

Poissa Matrix2014

Eipä sitten muuta kuin turnauksiin harjaamaan, kun selvästi tiedät mitä teet ja hallitset dekkisi pelaamisen todella hyvin. Lega-turnauksissa on usein aika muhkeat palkinnotkin.
Hei valitettavasti pelasin jo nyt ne 10 peliä siis tänään 7 peliä lisää kun ennen olin pelannut 3 peliä. En tiedä miksi Bant Stoneblade oli niin epäonnekas eka päivänä kun pelasin.

Hohojaa kyllä se Legacy formaatti on tylsää pelattiin eilen Magicia ja hyvin meni ja oli todella mukavaa pelata meidän semi hardcore/casual pakoilla.

10 Pelistä Bant StoneBlade voitti 7-3 minun Bant Control (counter) dekin... hohojaa miten tylsä muuten Death Taxes dekit ovat saisit bannata taas Stormeforge Mystic Legacyssa.
« Viimeksi muokattu: 04.03.18 - klo 17:23 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa 326

Tiedän että 3 Jace, The Mind Sculptor on suosittua... jo no sitten mitä teet sillä toisella Jacella jos sinulla on jo Jace pöydässä sitten sillä on se toine Jace

Näin esim. Brainstormaat sen hevon kuuseen kädestäsi sillä kentällä istuvalla Jacella. Lähtökohtaisesti en myöskään huolehtisi hirveästi siitä mitä tapahtuu kun pääset untappaaman Jaska pöydässä.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa Azakael

Eipä sitten muuta kuin turnauksiin harjaamaan, kun selvästi tiedät mitä teet ja hallitset dekkisi pelaamisen todella hyvin. Lega-turnauksissa on usein aika muhkeat palkinnotkin.
Hei valitettavasti pelasin jo nyt ne 10 peliä siis tänään 7 peliä lisää kun ennen olin pelannut 3 peliä. En tiedä miksi Bant Stoneblade oli niin epäonnekas eka päivänä kun pelasin.

Beginner's luckina tunnettu tilastollinen harha. Jätät sen ekan päivän pelit huomiotta niin selkeästi Bant Stoneblade on noista kahdesta täsmälleen 6 kertaa parempi.

Poissa SahtiAine

Vs: Semi hardcore&casual Legacy BANT Control (counter) dekki
« Vastaus #17 : 04.03.18 - klo 18:13 »
Olisiko jo aika siirtää tämä topicci keittiönpöytäosastolle?

Poissa Matrix2014

Vs: Semi hardcore&casual Legacy BANT Control (counter) dekki
« Vastaus #18 : 04.03.18 - klo 19:05 »
Olisiko jo aika siirtää tämä topicci keittiönpöytäosastolle?
No enpä usko, mutta taisit tulla esille miksi Highlander/Commander formaattiina kiinnostaa enemmän kuin Legacy. Katsoin netistä top Legacy decks ja ei oikein innostanut... oli ehkä joku dekki niistä joka voisi kiinnostaa mutta en paljasta mikä dekki:)


Nimi on aika sopivat. Katsoin niitä muita keittiönpöytäpakkoja. Noh en katsonut kaikkia niitä mutta eivät ole samalla tasolla kun meidän jengin pakat.

Nimi on aika sopiva kyseinen dekki  voi voittaa Legacy dekin mutta selvästi altavastaaja... voisi parantaa joo Bant Stoneblade... hmmm
« Viimeksi muokattu: 04.03.18 - klo 19:16 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Stormis

Vs: Semi hardcore&casual Legacy BANT Control (counter) dekki
« Vastaus #19 : 04.03.18 - klo 21:10 »
Tulipahan testattua dekkiä bantbladea vastaan. En ollut pelannut legacyssä aiemmin banttia ja vieras dekki on aina hieman posautteluherkkä. Hävisin 0-6 (mainipelejä, puolet playllä)

Muutamia pointteja dekistä:
Manat
- Keskiarvona ihan ok kokonaisuus, sopiva määrä. Ehkä 1-2 fetsiä lisää
- Celestial colonnade on niin kallis, että sillä ei juuri pääse nauttimaan ajeluista. Ja koska se on täpissä tuleva lääni, sen riski joutua wasteländin kohteeksi ennen kuin tuottaa ensimmäistäkään manaa, on suuri. Alkuun haluaa pystyssä tulevia ländejä, joten tätä brainstormasi mielellään pois.
- Jotakuinkin sama ongelma fallssin kanssa, mutta hexproof saattaa riittää jossain tilanteessa(?)
- Savannahia ei halua fetsata ikinä
- Wasteländejä olisi toivonut lisää
Walkerit
- Ajani ei oikein sovi tähän dekkiin; ei ole ukkoja joille jakaa counttereita, lifegain aika marginaalinen eikä pitchaa fowiin
- Resolvasin kioran kerran, silloin se oli 4 manan nosta yksi, liian kallista.
- Kiora suojelee itseään/pelaajaa vain, jos vihulla on vain yksi beatteri
- Jace selkeästi dekin parhaita kortteja. Brainstorm toimii kortinnostona ja fetseillä saa sekotettua tarpeettomia kortteja pois. Saisi olla usempi, välillä joutuu pitchaa fowiin tai vastustajalta löytyy jokin muu vastaus
Enchantment
- O ring ihan ok yleisvastaus. Menee truenamesta ohi, jolloin olisi kaivannu council's judgmenttiä
Instant
- Accuun kahden manan käyttäminen tuntui todella pahalta, ehdottomasti olisi kaivannu esim. ponderia tähän, joka näkee useamman kortinkin
- Neljäs fowi olisi ihan jees
- Path myös huonon mielen kortti, kun sitä ländiä ei haluaisi vihulle antaa, StoP paljon parempi
Creature
- DRS fiksaa manat ja ramppaa, olisipa ollut neljä dekissä
- Ojutaita en päässyt cästimään ikinä, kerran oli kädessä mutta vihun wasteländit tekivät hommansa (legacyssä kun on 5 manaa tiskissä, on hävinny floodaukseen)
- Baloth on vaikea saada cästittyä tuplavihreän takia, ei oikein sopinut dekkiin muutenkaan. Yleensä siinä vaiheessa ollaan jo hävitty kun tätä ehtisi cästiä
- Finks ei tehnyt oikein mitään, kun lifeillä ei ollu merkitystä tässä match upissa ja vastustajan tnn vaan morotteli mennessään
- Snäpäri ihan ok, mutta ei oikeastaan päässy missään vaiheessa tekemään kauheasti
Sorcery
- Deep Analysis on niin kallis laputusvehje, että hirvittää. Ei tähän halua vuoroaan käyttää, kun ollaan neljässä manassa
- Verdictin varassa oltiin aika usein, välillä näkyi välillä ei. Batterskull pysyi kuitenkin riesana
Sideboard
- Tätä ei tullut testattua, koska en resolvannut ensimmäistkään wishiä ja pelasimme vain mainipelejä.
- Sekalaista kauraa, mutta käyvät aika kalliiksi wishin kanssa
- Viimeisessä pelissä olisi pitänyt hakea stop sideltä, mutta olin hessu enkä tajunnut

Eipä siinä, ihan hauskoja pelejä, vaikka kuokkaan tuli :)

:edit:
Kokonaisuutena vielä dekin pahimpia kompastuskiviä:
- Dekki pakottaa jättämään manat auki, kunnes jollain tavalla pitää reagoida vastustajan uhkaan. Tyypillinen kontrollidekki kuitenkin rakentaa omaa peliään tai boardiaan samalla (runsas brainstorm, portent, ponder, azcanta, yms. kaivelu), tämä ei siihen pysty.
- Uhan sattuessa vastaan, dekki vaihtaa parhaimmillaankin lapun lappuun ja fowin kanssa vielä väärään suuntaan. Ukkopakkoja vastaan verdictillä on potentiaalia vaihtaa oikeaan suuntaan.
- Manojen täppääminen finksiin/balothiin tms epärelevanttiin dekin gameplänin kannalta saattaa kostautua todella pahasti
- Myös manojen täppääminen esim. o-ringiin, tarkoittaa melkeen suoraan vastustajan seuraavan spellin resolvaamista, koska counterspell on mahdoton jättää auki samalla
- Ennen kuin päästään cästimään manojen puolesta tämän dekin laputusvehkeitä, ollaan jo niin paljon jäljessä, että suosta on vaikea nousta.
- Winconiksi laskettavia asioita tässä dekissä on 1 Jace ja jossain määrin Ojutai. Jos ne on jouduttu pitchaamaan fowille tai vastustajalla on vastaus niihin, keinot loppuvat nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 04.03.18 - klo 22:28 kirjoittanut Stormis »