Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Rbw-hate, budjetti t.1  (Luettu 5058 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jimmus

Rbw-hate, budjetti t.1
« : 18.04.07 - klo 10:07 »
Olen aina ollut casual-pelaaja, erittäin amatööri-sellainen enkä ole ikinä käynyt missään turnauksissa tms.
Eräänä päivänä minuun iski valtava innostus vintagea kohtaan, sillä eräs ystäväni, jotkut saattavat Tommi Vännin tietääkin,
alkoi kertomaan mulle kaukaisia tarinoita vintage-pelaamisesta ja sen hauskuudesta.

Tommin avustuksella olen saanut hiljalleen kasaan jonkinnäköisen budjettiräpellyksen, joka etäisesti muistuttaa Mountains win again-pakkaa. Tähän omaan kokoonpanooni olen lähtenyt ilman Genju of the Spiresia, eli pakka luottaa aika kovasti Grim Lavamancereihin ja Mishra's Factoryihin voittokeinoina.

Itse en vielä oikein osaa hahmottaa että mitä pitäisi pelata mainissa ja mitä jättää sidelle, mutta jostain syystä olen esim. tunkenut mainiin täyden setin Pyrostatic Pillareita comboja pysäyttämään...

Pakka itse:

Manat sun muut:

4x Mishra's Factory
3x Bloodstained Mire
3x Windswept Heath
1x Wooded Foothills
1x Plateau (puuttuu vielä)
1x Badlands (puuttuu vielä)
1x Swamp
2x Plains
3x Mountain
1x Strip Mine
2x Ghost Quarter

HuomaatTekin varmaan Wastelandien puuttuvan, ne ovat kuitenkin tulossa pakkaan jahka rahaa löytyy...

Creaturet:

4x Grim Lavamancer
4x Simian Spirit Guide, kyllä vain! tää on aivan mainio, Voidaan käyttää esimerkiksi Pyroblastin Tekemiseen. Varsinainen ylläri :)
3x Gorilla Shaman
1x Goblin Vandal, kumpia enemmän, apinoita vaiko näitä?
2x Hearth Kami, kätevä Shatter tai 2/1-pikku beater

Häirintä ja muu hörhöily:

4x Pyroblast, tämä on kiva.
4x Pyrostatic Pillar, pakan selkäranka.
1x Enlightened Tutor
2x Powder Keg
1x Tormod's Crypt
1x Disenchant
3x Duress
2x Cabal Therapy
3x Magma Jet, pakan modailua ja pientä polttoa
3x Seal of Cleansing

Side on tämmöinen tällä hetkellä:

2x Tormod's Crypt
3x Red Elemental Blast
1x Duress
2x Hearth Kami
1x Seal of Cleansing
2x Goblin Vandal
4x Kami of Ancient Law (vaikuttaa aika turhalta, auttaako tää edes oathia vastaan..)


Tämä nyt sitten on vähän niin ja näin, olen tähän asti pelannut ilman mustaa mutta nyt koen Duressit sun muut tarpeellisiksi.
Pakka siis koettaa voittaa pienillä ukoilla, hitaasti ja aika epävarmasti.

Tommin welder-pakkaa vastaan tää läjä ainakin toimi ihan mukavasti. Kokeilin myös Tommin väsäämää oathi/erayota vastaan, toimi siinäkin jotenkin, tosin ilman Wastelandeja on aika paha sitä vastaan pelata. Mutta miten tämä pysäyttää controllin tai erilaiset aggrot, sitä en ole vielä päässyt kokeilemaan.
Jos joku miettii missä ovat StoPit, niin en tykkää pelata niitä, se on turha kortti. TinkerColossusta varten pitäisi keksiä jotain muuta. Siinä Pyroblast saattaa auttaa vähäsen.

Tälläisella olisi hauskaa joskus kesällä lähteä Safe Haveniin häviämään, neuvoja otetaan vastaan mieluusti.
Olen pahoillani jos Teksti on liian sekavaa.

Editeissön: muokkasin otsikkoa, eli t.1:stä on tietenkin kyse.
« Viimeksi muokattu: 18.04.07 - klo 10:30 kirjoittanut jimmus »
Pahvihuumetta

Poissa Sauron

Vs: Rbw-hate, budjetti
« Vastaus #1 : 18.04.07 - klo 10:29 »
Ötöjen määrä näyttää minun silmiini vähän liian pieneltä, koska yksikin poisto sattuu. En nyt keksi nyt muutakaan, mutta esim. Seal of Cleansingit voisi korvata Jotun Grunteilla. Ne häiritsevät myös vastustajaa kyvyllään, ja parantavat kelloa ihan kivasti. Magma Jetit ja Disenchantin voisi mainista korvata 4:llä Hide // Seekillä.

Poissa Hopo

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #2 : 18.04.07 - klo 11:30 »
Onko Pyrostatic Pillar vain paukuttelemassa komboja vastaan, se nimittäin antaa pikaisella vilkaisulla kaikista spelleistäsi myös itsellesi päihin, mikä lienee pahasta tendrilsejä ja ETW:itä vastaan.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #3 : 18.04.07 - klo 11:52 »
Listasi on vähän vanhentunut, mutta ei siinä mitään.

Duress on parhautta, Pyroblastit ja Therapyt hyviä, Hide//Seek Disenchantteja ja Engineered Explosives Kegejä parempi. Pilllari ei vain toimi, kokeiltu on. Magma Jeteille ei varmaan riitä tilaa. Hide//Seek toimii myös Colossukseen.

SSG on heikko, etenkin kun ukkosi ovat liian pieniä, jotta hetkellinen tempovoitto olisi korttiedun uhraamisen arvoista. Dark Confidantit (must) ja Jötun Gruntit pikku-ukkojen tilalle.

Voin postata oman tämänhetkisen listani, jos haluat. Voin myöskin lainata kortteja itse turnauksessa.

Pakka toimii hyvin Welderipakkoja, muita aggroja sekä combokontrollia (Gifts) vastaan, mutta häviää perinteiselle kontrollille ja nopeille comBoille.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa jimmus

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #4 : 18.04.07 - klo 13:22 »
Mitä nyt itse olen tuota Pyrostatic Pillaria kokeillut, niin mielestäni se toimii todella hyvin. Se tuntuu jopa koko pakan selkärangalta.
Onhan se totta että joudun itsekin kärsimään siitä, mutta pointtina onkin se, että saa vastustajan kärsimään enemmän :)
Esimerkiksi jos olen saanut pelin siihen vaiheeseen että kumpikaan ei voi pelata halpoja spellejä pillarin vuoksi, niin Mishra's Factoryn luulisi viimeistelevän vastustajan.

Confidantit tosiaan sopisivat tähän läjään ihan täydellisesti, niitä olenkin miettinyt lisääväni kunhan niitä saan haalituksi.
Hide//Seek myös tosiaan vaikuttaa hyödylliseltä kortilta, pitääpä niitäkin ruveta metsästämään.

SSG:tä ilman voisi testata, onhan tuo korttietu kyllä tärkeää varsinkin kun tällä pakalla ei kortteja nostella, tosin ajatus vastustajan Tinkerin, giftsin, tai fowin countteraamisesta Pyroblastilla SSG:n avulla houkuttelee. Ehkä olen vielä liian aloittelija, että voisin ajatella selkeästi koko kuviota :D

Nastaboi, pistähän ihmeessä omaa pakkalistaasi mulle, olisi mahtavaa nähdä hyviä esimerkkejä tän kaltaisista pakoista.

Pahvihuumetta

Poissa Nastaboi

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #5 : 18.04.07 - klo 14:35 »
Tämmöinen lista on itselläni testissä:

4 Bloodstained Mire
1 Flooded Strand
1 Windswept Heath
1 Plateau
2 Badlands
2 Scrubland
1 Swamp
1 Plains
1 Mountain
1 Strip Mine
3 Wasteland
3 Mishra's Factory

Creaturet:

3 Grim Lavamancer
4 Jotun Grunt
4 Street Wraith
4 Dark Confidant
2 Phyrexian Negator

Häirintä:

3 Pyroblast
4 Duress
3 Cabal Therapy
4 Hide // Seek

One-offit ja tutorit:

1 Enlightened Tutor
1 Vampiric Tutor
1 Demonic Tutor
1 Tormod's Crypt
1 Swords to Plowshares
1 Echoing Decay
1 Engineered Explosives
1 Null Rod

Future Sightin Street Wraith (3BB 3/4 Zombie, Swampwalk, cycling:pay 2 life) sopii pakkaan lähes täydellisesti. Ilmainen cycling parantaa nostoja ja antaa pelata vähemmillä landeilla. Lisäksi sillä on synergiaa Lavamancerin ja Gruntin kanssa. Confidantin kanssa se on vähän kivulias, mutta Seekista saa tarvittaessa lifea.

Negatorit ovat lisäpihvejä, pakkassa kun ei uhkia meinaa olla tarpeeksi.

Tutoripaketista pitäisi löytyä vastaus kaikkeen. Explosives tuhoaa moksit ja tokenit sekä tarvittaessa isompiakin kohteita, kuten Oathin. Decay poistaa Goblineista sekä Welderit että tokenit, sekä Grunttia lukuun ottamatta kaikki kalakortit.

Hide // Seekin tai Therapyn voi cutata, jos mana ei meinaa riittää.

Spirit Guideja pelaavalla pakalla tulisi olla voittosuunnitelma kolmen ensimmäisen vuoron sisällä, mitä tällä ei ole.

Valitettavasti en ole ehtinyt juuri testailemaan nykyisellä kokoonpanolla, joten jotkin kortit tai määrät saattavat olla poissa kohdaltaan.

[EDIT:]Manabasen hienosäätöä.
« Viimeksi muokattu: 24.04.07 - klo 11:12 kirjoittanut Nastaboi »
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #6 : 18.04.07 - klo 15:24 »
Future Sightin Street Wraith (3BB 3/4 Zombie, Swampwalk, cycling:pay 2 life) sopii pakkaan lähes täydellisesti. Ilmainen cycling parantaa nostoja ja antaa pelata vähemmillä landeilla.
Tätä olen itsekin pohtinut. Eikö se periaatteessa sovi vähän jokaiseen pakkaan, olettaen että pakasta löytyy 4 kpl helpohkosti karsittavia kortteja? Virtuaalinen 56 kortin kokonaismäärä on kova sana varsinkin komboiluissa.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #7 : 18.04.07 - klo 15:34 »
Tätä olen itsekin pohtinut. Eikö se periaatteessa sovi vähän jokaiseen pakkaan, olettaen että pakasta löytyy 4 kpl helpohkosti karsittavia kortteja? Virtuaalinen 56 kortin kokonaismäärä on kova sana varsinkin komboiluissa.

Joo, kortti on ihan sairas. Ei tarvitse löytyä kuin 3 korttia ja landi. Menee jokaiseen pakkaan paitsi Oathiin.

Esimerkiksi jos olen saanut pelin siihen vaiheeseen että kumpikaan ei voi pelata halpoja spellejä pillarin vuoksi, niin Mishra's Factoryn luulisi viimeistelevän vastustajan.

Tuollaisen tilanteen saavuttaminen on yllättäen vaikeampaa, kuin sitä kuvittelisi. Ja tuossa tilanteessa vastustaja voi sitten vain pelata rauhassa neljän manan spellin ja voittaa sillä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #8 : 18.04.07 - klo 15:48 »
Joo, kortti on ihan sairas. Ei tarvitse löytyä kuin 3 korttia ja landi. Menee jokaiseen pakkaan paitsi Oathiin.
Tuon tulkitsen siten, että Oathilla ei haluaisi nostaa sokkona voittoäijiä käteen vaikka kuinka olisi ilmaista. Vaiko jostain muusta syystä? Oath ei ole niin tuttu dekki että näkisin suoraan miksei tuo siihen kelpaa.

Ja jätä, jimmus, vain ne Pyrostatic Pillarit pois, tai siirrä ainakin sidelle. Komboa vastaanhan ne toimivat passelisti mutta muuten otat niistä vain itse turpaan.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #9 : 18.04.07 - klo 15:59 »
Varmaankin Oathin aktivoinnista haluaa tiskiin 6/6 enkelin seitsemällä ablilityllä eikä 3/4 zombia yhdellä.

Pillari ei toimi oikein kunnolla edes comboa vastaan. Sieltä tulee vain Tendrilsiä tuplana, Warrensia tai Tinkeriä. Ja aina sen voi bouncata.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #10 : 18.04.07 - klo 16:04 »
Varmaankin Oathin aktivoinnista haluaa tiskiin 6/6 enkelin seitsemällä ablilityllä eikä 3/4 zombia yhdellä.
Niinpä tietysti. Vastaus oli liian lähellä että sen olisin nähnyt.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa jimmus

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #11 : 18.04.07 - klo 16:38 »
Jees, kyllä se on pakko uskoa, pillarit pois vaan sitten. Näin ensi alkuun koitan hommata nuo jötun gruntit ja hide//seekit.
Sen olen kyllä huomannut että pakka tarvitsee lisää uhkia toimiakseen kunnolla... Erilaisia tutoreitakin pitää vissiin hankkia, confidantit sitten joskus.

Tuo street wraith todellakin on hullu.
Pahvihuumetta

Poissa Heikki

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #12 : 24.04.07 - klo 23:33 »
Mainio pakka, suurkiitokset sinulle Nastaboi. Pelasin juuri tällä pakalla, netin välityksellä, elämäni ensimmäiset vintage pelit, ja hyvinhän se lähti käyntiin. Saldo tähän mennessä 4-0. Olen jo vähän aikaa kasaillut vastaavaa pakkaa, ja tämä lista sitten vakuutti minut. Budjetti-meininki eikä kuitenkaan perinteinen fisu/mono musta. Niin, vastustajat olivat tosiaan: Salvagers, Gifts, UW fish ja Oath. Muuten dekki oli identtinen tuon nastaboin listan kanssa paitti yhen badlandsin korvasin mox rubylla.

Sb oli seuraavanlainen: 1x pyroblast, 4x red elemental blast, 2x goblin bombardment, 3x stop, 2x crypt ja 3x shattering spree (<-- tero pelotteli jollakin ihmeen staxilla jota vastaan ei kuulemma oo mitään saumaa).

Elikkä jos viitsit nastaboi vielä neuvoa (ja muutkin tottakai) tuon sb:n suhteen. Olen tosiaan ihan nyyppä vintagessa elikkä jos oon hakoteillä niin sanokaa toki suoraan!!
[19:23] <@teemuhy> viideltä jonoon ja kuudelta foldiin, se on sellainen modomiehen maanantai

Poissa Nastaboi

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #13 : 25.04.07 - klo 09:00 »
Eipä tuolla sidellä muuta pakollista ole kuin ne Shattering Spreet ja pari lisävastausta Goblin tokeneihin. Jos tilaa löytyy, niin 4 Leyline of the Voidia laittaisin, ihan vain koska Ichorid on typerin pakka koskaa Future Sightin jälkeen.

Noita Street Wraitheja tulee muuten hardcastattua aggromirrorissa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa jimmus

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #14 : 02.05.07 - klo 12:42 »
Tässä nyt oon pikkuhiljaa tuunaillut pakkaa parempaan suuntaan, otin hieman oppia nastaboin omasta versiosta. ei tämä vieläkään aivan valmis ole:

Landit:

4x Mishra's Factory
1x Strip Mine
2x Wasteland (ajattelin yhden vielä lisätä joskus)
3x Bloodstained Mire
3x Windswept Heath
1x Wooded Foothills
1x Plateau
1x Badlands
2x Swamp
2x Plains
2x Mountain

ainaskin Scrublandin tuo manabase vielä tarttee

häirintä:

3x Pyroblast
2x Tormod's Crypt
3x Seal of Cleansing
4x Duress
2x Cabal Therapy
2x Powder Keg
1x Disenchant

ukot:

3x Gorilla Shaman
3x Hearth Kami (näistä koitan päästä vielä eroon, confidantit näiden tilalle)
4x Jotun Grunt
4x Grim Lavamancer

randomia:

2x Lava Dart
1x Enlightened Tutor
2x Phyrexian Tower (tämmöinen pieni lisä-pölhöily, lentää kyllä pian pakasta pois)
2x dead/gone (welderia vastaan polttona, bouncena myöskin isompia uhkia vastaan, stoppia vissiin tämän tilalle?)



Nyt on herännyt ainakin yksi kysymys;

kannattaisiko stoppeja pelata sitten kuitenkin?
Pahvihuumetta

Poissa Nastaboi

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #15 : 02.05.07 - klo 13:16 »
Hide // Seek on parempi kuin Sealit, Disenchantit ja Dead // Gonet yhteensä. Voin lainata 3 kpl turnaukseen, jos itse pääsen paikalle. Stoppi on varmaan parempi kuin Lava Dart ja Dead // Gone yhteensä, joten voi niitä toki pelata. Hide // Seek on mittatilauspoistko Colossukseen, joten pelaisin lisäwelderipoistona - jota et todellakaan tarvitse - Echoing Decayta, koska se poistaa EtW-tokenit. Goblin tokenit ovat muuten huomattavasti Colossusta yleisempiä.

Kannattaa hommata Engineered Explosivesia, ei ole tilannetta, jossa Power Keg olisi niitä parempi.

Phyrexian Towereita en viitsi edes kommentoida.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa jimmus

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #16 : 02.05.07 - klo 13:28 »
Hehee, toi phyrexian tower nyt on tollanen vitsi ;D

Mutta tosiaan, noita hide/seekejä oon metsästänyt jo jonkin aikaa, mutta ei niitä tunnu hirveästi olevan liikkeellä. Eihän ne nyt kuitenkaan niin arvokkaita edes ole?

Demonic-ja vampiric tutoreitakin olen hankkimassa, nehän sallivat kätevästi tuollaisen one off-pelaamisen?
Pahvihuumetta

Poissa Nastaboi

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #17 : 02.05.07 - klo 13:41 »
Blockin kolmannen setin kortteja on aina vähiten liikkeellä. Mustat tutorit ovat todellakin poikaa. Itse olen vähän harkinnut Enlightenedin pudottamista, kun sillä ei saa kuin noita fakseja ja Vampiric ja Demonic ovat yleensä riittäneet. Mutta sitä pelaa kyllä ainakin ennen kuin on hankkinut nuo paremmat.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Knoly

Vs: Rbw-hate, budjetti t.1
« Vastaus #18 : 26.05.07 - klo 21:15 »
Vaikka ny en mistään mitään tiedä, mutta eikö tässäkin kannattaisi viha-tovereidensa tapaan Null Rodeja, kortti on oikeastaan heti Duressin jälkeen parasta häirintää. Tosin jos Meta on hyvinkin Random, eikä powereita ole ihan joka jampalla, niin kannattaisi siltikin pelata niitä sidellä. Jos Null Rod löytää tiensä Dekkiin niin Goblin-token vastaukseksi EE:n tilalla voisi pelata Echoing Decay, toimii myös Fisua vastaan.
« Viimeksi muokattu: 26.05.07 - klo 23:18 kirjoittanut Knoly »