Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Super-marraskuu ja vintagea  (Luettu 3882 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ilpo

Super-marraskuu ja vintagea
« : 09.11.07 - klo 05:44 »
Ensin oli lokakuu. Se oli tylsää aikaa. Sitten joku mainitsi vintagen. Marraskuu: 3 vintageturnausta tai 1 vintageturnaus tosimiehellä, Jokelan koulun toimintapätkäkin kalpenee näin kovalle setille. Oululaiselle, sisältään kovin vintagehenkiselle pelaajalle on siis tarjolla vaikea valinta. Isomanaliigan vintageturnaus Oulussa on perinteisesti ollut suhteellisen karmeata paskaa, kun proksyt ovat olleet kiellettyjä (eikä edes sanktiointia ole ollut saatavilla, kun mä oon pärjänny!). Ylihuomenna on taas isomanavintage, liigakisa, johon olen ottanut osaa kovin vaihtelevalla menestyksellä vuosien varrella.

Pelasin ekaa kertaa isomanavintagea vuonna 2003. Tuo oli meikäläisen kannalta ehkä tärkein vintagevuosi: aloin hankkimaan powereita 2003 kevättalvella. Olin silloin naski, jotain 9v. Nyt olen jo 11. Pelasin 2003 paljon togia, ja mun ensimmäisessä vintageturnauksessa ropeconin 2003 vintageturnauksessa menin 4-3 budjetti-togilla (ainoat powerit ansku ja jetti). Vaihdoin pakkaa ja pelasin jotain U-W-R controllia. Dekissä oli Forcet, Drainit, Misdirectionit ja sata muuta poistoa/countteria. Kortinvetona Intuition-AK-DA -moottori. Voittokeinona Eternal Dragonit ja Goblin Trenches (!). Ämmälän fundamentalsit eivät olleet vielä kaiken kansan tiedossa ja se näkyi myös meikäläisen recordissa, joka oli kerrassaan perseestä: 1-3-1. Häpesin ja heitin kortit nurkkaan muutamaksi kuukaudeksi, jona aikana en tehnyt muuta kuin vimmatusti treidasin ja hankin lisää poweria. Pää oli pakko nostaa peiton alta ja pelasin lisää. Tähän aikaan Gurun kiinnostus mtg:hen alkoi hiljalleen hiipua.

Vuonna 2004 voitin ekan sanktioidun vintageturnauksen Fantsussa pelaten ehkä kaikkien aikojen suosikkipakkaani, tepsiä. Kaivoin historian kätköistä turnausraportin kyseisestä turneesta, ja mitä vittua - KATTOKAA NY TEEMUN RECORDIA! http://www.students.oamk.fi/~t6rajo01/mtg/raportit/turnausraportti6.txt
Vuosi 2004 oli Tepsiä all the way. Gushi oli restriktoitu, elämä perseestä. Vain combo oli oikea pakkatyyppi. Pelasin Helsingin GP:n sivuturnauksessa 5C-tepsiä feat. Balance. Hävisin yhden matsin. Ratinki nousi. Tasureitakin tuli pari. Vitun tasurit. 2004 isomanaliiga oli tiukka, Kinnusella oli jossain vaiheessa mahdollisuudet rahoille. Kinnunen halusi pelata vintagessa powereita rahankiilto silmissään. Paska pakka, paska pelaaja, hyvät kortit - tuloksena jätettä. Lainasin siis vehkeet Parralle, joka oli elämän suurin virhe. Metagame oli pelkkää jörssiä siihen aikaan, ja tepsillä oisin höylänny koko paskan kotiin. On muuten Teemunki mielipide muuttunu vuodesta 2004.

2005 oli Suomen vintageskenen suurin vuosi, jos multa kysytään. Mulla oli 8 poweria yhdeksästä (Time Walk oli viimenen poweri, jonka hankin), Workshopit ja muut herkut. 2005 oli Suomen toistaiseksi ainoat Vintage Championsshipsit (paras nimi ois ollu Vintage Nationals), joihin testattiin niin maan pirusti. Siihen aikaan combo oli ahtaammalla - oli togia, kaloja kaikille väreille, nopeita combo-controlleja ja stäksiä. Kilahdin muistaakseni turnausta edeltävänä iltana, kun tajusin Plän Been parhauden. Olin loppujen lopuksi ainoa oululainen Vintage Champseissa, joten oululaisten top8 prosentti oli turnauksessa tietysti vähintäänkin ainoa oikea 100%. Voitin swissin foilatulla plän B:llä ja turnauksessa kaikki tiesivät, että oon kovin jätkä parhaalla pakalla. Voi sitä ilmapiiriä. Joku etelä-suomalainen paisti väitti stäksin olevan keeperilleen bye ja toinen väitti Orb of Dreamsia täysin pelikelvottomaksi laitteeksi. Nauroin silloin, nauran vieläkin. Guru tiesi aikoinaan heti ennen setin julkaisua, että Orb of Dreams on vintagessa hot. Legendaarisesta analyysistä tunnettu Guru muistetaan vieläkin Suomen parhaana pelaajana, vaikka monet oululaisetkin epäilevät tätä faktaa. Viides sija Champseissa ja mtg-piirien halutuin, legendaarinen Vintage-paita Psychatogilla lähti Ouluun. Champsit oli paras turnaus, missä oon pelannu. 2005 isomanavintagessa pelasin maski-tepsiä 2-2. Voitin Control Slaverin pelaamatta yhtään korttia ekassa pelissä ja hävisin omalle stäksille, kun vastustajani pelas väärin. Se oli suolaista aikaa. Tähän aikaan Oulussa oli kova meno vintagepuolella. Oulun vintagebuumi alkoi varsinaisesti 2004 ja hyytyi II/05.

Jossain vaiheessa Visa ja osaksi myös Ämmälä opettivat mulle, että Mtg:n lisäksi on muutakin kivaa: olut, Kalija ja myöhemmin Kinnusen kuuma vinkki Fisu. Siitä lähtien en ole ollut entiseni. Reissut etelä-Suomeen saivat aina uuden vivahteen, kun mukana oli korttien kaverina pari Olutta ja Kalija. 2006 muistetaan Suomen mtg-piireissä Visan Vuotena. Visan Vuosi kantaa juurensa aina vuoden 2006 sm-kisoihin, jossa oululaiset oli kovasti juomassa - siis pelaamassa. Kalijan kulutus oli sitä luokkaa, että kiitos itselleni, kun hommasin powerit hyvissä ajoin. Tulin sm-kisoissa toiseksi, kuten myös Visa. Formaatti oli tosin eri. 2006 syksyllä Oulussa pelattiin isomanavintage ja random-sanktioitu vintage, jotka molemmat harjasin suvereenisti. Muilla oululaisilla on sen jälkeen polvet tutissu. 2006 sain myös powerisetin vihdoinkin täyteen.

2007 vintagevuotena huipentuu siis tässä kuussa, olenko mä mukana vai katolla? Sen näkee aikanaan. Tosimies-turnaus feat. Visa, Ämmälä ja kumppanit on parasta mäsikkiä vintagen jälkeen. Visa, Ämmälä ja kumppanit kännissä vaan on parempaa seuraa kuin vintagenörtit. Edessä ois meikäläisen neljäs isomanavintage. Tero on mökkireissusta asti antanut säännöllisesti oraaliseksiä, jotta saisi Plän Been lainaan isomanavintageen. Kielitemput ja erityisesti syväkurkku palkitaan. Kolmen viikon päästä ois tarjolla myös Etelä-Suomessa vintaasia. Vaihtoehtona on käyttää hyväksi Itellan palveluita ja hypätä postirekkaan yöksi ja herätä lauantaiaamuna Helsingin pääpostilta, josta Juhan Seinät saa luvan noutaa meikäläiset. Jos mä oon aamulla Helsingin pääpostilla, tiedän Visan, Karrin ja mahdollisesti myös muiden turjakkeiden olevan jo ihan vitun naamat. Tämä harmittaa jo nyt, jos siis pääsen/joudun Helsinkiin. Se voi aiheuttaa pahoja keskittymishäiriöitä vintageturnauksien aikana, erityisesti kun Osasto Oulu soittelee kännipuheluita vuorotellen. Sitä on mahdoton kestää selvin päin, joka tarkottaa, että mä mahdollisesti lähden Juha seuranani kännissä Tampereelle. Tampereella on kaksi hyvää asiaa. Jari ja Rikola. Oikeasti vain Jari on hyvä, Rikolan juttuja ei kestä kukaan. Tuli justiin mieleen se ananas-trapetsi-pano. En halua Tampereelle enää. Mutta vintage on, vintage pysyy ja pelata täytyy. Jos siis en oo sunnuntaiaamuna ihan kuolemadarrassa juoppotukikohta-Toivoniemessä. Jos mulla ois telesiirtymälaite, voisin olla käytännössä yhtäaikaa sekä Tosimiehessä että Helsingissä.


Voitin viime vuoden isomanavintagen but of course -Tepsillä. Rikoin tänä vuonna vintagen pahemmin kuin koskaan, kun tuunasin Gush-läjän nopeammin paremmaksi kuin jenkit. Jenkeillä kesti kolme kuukautta kauemmin huomata, että ruoskahuora on paska kortti. Olen siis paras. Ilpo Smäshin meriitit ovat vielä hajanaiset, yksi voitto (tärkeä voitto) ja random-sijoja sekä Rikolan voitto, joka on hieno suoritus pakalta, vaikka pelaaja on huono. Olen tietysti jatkanut formaatin parhaan pakan tuunausta sen sijaan, että oisin jääny laakereilleni makaamaan henkilökohtaisen ropecon-failuren jälkeen. Viime vuonna paljastin jo etukäteen pakan, jolla voitin.

ilpo Smäsh  (Oulun tapaan mehut listattuna)

4 Polluted Delta  (holot)
2 Flooded Strand  (holot)
3 Island  (a/b)
2 Underground Sea  (fbb)
2 Volcanic Island  (fbb)
1 Tropical Island  (beta)

1 Mox Emerald  (beta)
1 Mox Sapphire  (beta)
1 Mox Jet  (beta)
1 Mox Ruby  (beta)
1 Mox Pearl  (roksy)
1 Black Lotus  (roksy)
1 Lotus Petal  (signed)

4 Merchant Scroll (holot)
4 Brainstorm  (holot)
4 Gush  (holot)
4 Force of Will
3 Mana Drain (1 enkku, 2 roksya)
4 Duress  (holot)
2 Misdirection  (holot)

1 Fastbond  (alpha)
1 Fire/ice  (holot)
1 Empty the Warrens  (holot)
1 Demonic Tutor  (beta)
1 Vampiric Tutor  (holot)
1 Mystical Tutor 
1 Yawgmoth's Will
1 Fact or Fiction  (holo)
1 Gifts Ungiven  (holo)
1 Regrowth  (a/b)
1 Ancestral Recall  (roksy)
1 Time Walk (beta)
1 Timetwister  (beta, signed)
1 Echoing Truth (holo)


3 rumaa roksya, waiting for upgrade. Rebit lähti, Drainit tuli. Tämä johtuu metagamen stäks-painotteisuudesta. Samalla bomberman-matchup parani noin 12450 prosenttia.

Ennusteet isomanavintagen metaan on synkät. Luvassa Oulu-style stäksiä reippahasti. Joku kysyi lainaan ichoroidia, Esa on pelannu Flashia. Leylinet sidelle siis. Isomanavintagessa on tällä kertaa proksyt sallittu, tosin määrä on turnausjärjestäjän pölhöyden ja oman edun tavoittelun takia sellainen satunnaiselta tuntuva 8. Proksyt kuitenkaan tuskin poistavat ihan täysin niitä karmeita paskaläjiä, mitä on vuosi toisen jälkeen joutunut näkemään. Monoblack suikat, slighit, kalat ja kavut tuskin jyllää valtoimenaan, mutta pelkäänpä silti joutuvani näkemään sellaisen.

Gush on mauton vehje, mutta dekillä on isoja onkelmia go offaamisen kanssa stäksejä vastaan. Sfäärit on vaan liian vaikeita. TPS:n hyvä puoli on se, että siinä on pommi nimeltä Bargain. Vaikka ois sfäärit tai parit tiskissä ja onnistuu Bargainin lataamaan, häviämiseen vaaditaan jo taitoa. Myöskään Orb of Dreams ei ole niin kriittinen Tepsiä vastaan, kun se generoi manansa Rituaaleilla ländien sijaan. Rebuild-Desire on toinen temppu, jolla on joskus voitettu peli tai pari. TPS:n isoin onkelma lienee smäshi, jota vastaan pelaaminen on kuin juoksisi takaperin seinää ylös.

Jotain mautonta super-tepsiä ois voinu hyvinki testata samaan tahtiin kuin wanhoina hyvinä aikoina. Nyt on vaan menny kaikki caio-torstait ja fantsu-perjantait postilla ja pelaaminen on jääny tosi vähälle.


Nukkumaan.


Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa ilpo

Vs: Super-marraskuu ja vintagea
« Vastaus #1 : 10.11.07 - klo 01:48 »
Kuulin, että pääkaupunnissa on kaikista parhaat vintaasipelaajat
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Nastaboi

Vs: Super-marraskuu ja vintagea
« Vastaus #2 : 11.11.07 - klo 11:49 »
Mukavaa luettavaa. Auto on meillä jo nostettu talviteloille, mutta pääposti on sen verran lähellä, että voin tulla kävellen vastaan. Ja mä kestän Rikolan juttuja mielestäni varsin hyvin, tai sitten se on vain säästellyt mua tähän asti.

Maakortin lisääminen on stäksimetaan oikea valinta. Solikalla pääsee myös mukavasti kiekkojen ympäri, vaikka se ei ehkä pakassa muuten loistaisikaan. MD pomppuspellin valinta kiinnostaa, nyt kun suora kakkosen Chalice on entistä raskaampi.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Super-marraskuu ja vintagea
« Vastaus #3 : 11.11.07 - klo 22:23 »
Isomanavintagessa on tällä kertaa proksyt sallittu, tosin määrä on turnausjärjestäjän pölhöyden ja oman edun tavoittelun takia sellainen satunnaiselta tuntuva 8.

En hyväksy tätä väitettä. Minulle oli haittaa siitä, että prokseja oli 8, koska minun piti ostaa ennen turnausta In the Eye of Chaokset kovalla rahalla, pelata Mox Diamondia Mox Jetin sijaan ja jättää Emerald ja Pearl kokonaan ulos pakasta.

Seuraa lyhyt tarina siitä, miksi proksien määrä oikeasti oli 7. Viime vuonna pelattiin ilman prokseja. Ehdotin sitten alkuvuodesta, että kaipa sitä voitaisiin viidellä proksilla pelata. Viisi proksia tuomittiin liian vähäksi, koska nykyään pelataan ulkomailla kymmenellä. Päätin jo silloin, siis yli puoli vuotta sitten, että kymmenen proksia on liikaa, ja päätin salaa mielessäni lukumääräksi seitsemän. (Meikäläisen ideologian mukaan ihmisille saa olla haittaa siitä, että he eivät halua sijoittaa kortteihin.) En kuitenkaan julkaissut päätöstä, koska Joonaan kiukkuisia vuodatuksia siitä, miksi prokseja pitää ehdottomasti olla kymmenen eikä yhtään vähempää, oli niin hauska lukea.

Syksymmällä sitten ilmoitin, että proksien määrä tulee olemaan seitsemän. Tämän jälkeen minua mm. yritettiin kiristää nostamaan proksien määrän kymmeneen. Sanomattakin on selvää, että siinä vaiheessa menivät kaikki mahdollisuudet saada kymmenen proksin turnaus. Jonkin verran tämän jälkeen minun tuli kuitenkin muita pelaajia surku, koska he joutuisivat nyt "kärsimään" yhden toilailuista, joten päätin joustaa alkuperäisestä seitsemästä proksista yhden verran ylöspäin. Tämä myös asetti proksien määrän linjaan tämän vuoden maagisen liiganumeron kanssa: monessa muussakin asiassa tämän vuoden liigassa on rajana kahdeksan.

Vintage-turnauksen pelaaminen ensi vuonna on joka tapauksessa kortilla, koska tämä asia on kyllä synnyttänyt todellista painoarvoaan enemmän pahaa verta.

-- Nute
Oulu

Poissa The Abyss

Vs: Super-marraskuu ja vintagea
« Vastaus #4 : 12.11.07 - klo 03:11 »
Lainaus
En kuitenkaan julkaissut päätöstä, koska Joonaan kiukkuisia vuodatuksia siitä, miksi prokseja pitää ehdottomasti olla kymmenen eikä yhtään vähempää, oli niin hauska lukea.
Tästähän on keskusteltu jo iät ja ajat, että kymmenen on se oikea lukumäärä. Enkä nyt kirjoita tätä minkään Joonaksen mieliksi, vaan sanoakseni oman mielipiteeni asiasta ja aiheuttaakseni Matille lisää mielihyvää nautinnollisten lukuhetkien parissa.

Lainaus
Minulle oli haittaa siitä, että prokseja oli 8, koska minun piti ostaa ennen turnausta In the Eye of Chaokset kovalla rahalla, pelata Mox Diamondia Mox Jetin sijaan ja jättää Emerald ja Pearl kokonaan ulos pakasta.
Onko sitten hyvä, jos useammalle kuin kymmenelle on haittaa siitä, että pitää ostaa ennen turnausta Black Lotus, Ancestral Recall, Time Walk, viisi Moksia sun muita vehkeitä kovalla rahalla? Tai sitten jättää ne kokonaan ulos pakasta tai korvata joillain lelumokseilla tai basic landeilla. Eikös ne proksyt juuri sitä varten ole, ettei näin tarvitse tehdä?

Lainaus
Viime vuonna pelattiin ilman prokseja.
Kyseinen turnaus olikin täysi fiasko. Turnausvoitosta pelasi tasan yksi pelaaja.

Lainaus
Viisi proksia tuomittiin liian vähäksi, koska nykyään pelataan ulkomailla kymmenellä. Päätin jo silloin, siis yli puoli vuotta sitten, että kymmenen proksia on liikaa, ja päätin salaa mielessäni lukumääräksi seitsemän.
Pitänee tässä vissiin sitten muuttaa ulkomaille, että saa pelata oikeaa Vintagea. Päätin sen juuri äsken ihan salaa mielessäni.

Lainaus
Meikäläisen ideologian mukaan ihmisille saa olla haittaa siitä, että he eivät halua sijoittaa kortteihin.
Mitäköhän haittaa tästä oli esimerkiksi Terolle, joka sattui saamaan koko pakan lainaan. Ei kai siinä ole mitään järkeä, että turnausvoitosta pelaavat vain ne, jotka joko omistavat kaikki powerit tai onnistuvat lainaamaan ne. Lainapowereita ei vaan sattumoisin riitä kaikille. Sinähän olit itse heti ensimmäisenä kyselemässä yli kymmentä korttia lainaan, joihin ilmeisestikään et ollut halunnut sijoittaa.

Standardissahan tilanne onkin sitten toinen, kun kaikki kortit saa helpohkosti lainaan. Jos osallistuisin johonkin Standard-turnaukseen, niin varmasti saisin vaikkapa UW:hen lainattua kaiken maailman Adarkar Wastesit ja Nimbus Mazet, vaikka en niitä omista enkä ole aikeissa hankiakaan. Mitä mä niillä teen kun mulla on Tundrat?

Lainaus
Syksymmällä sitten ilmoitin, että proksien määrä tulee olemaan seitsemän. Tämän jälkeen minua mm. yritettiin kiristää nostamaan proksien määrän kymmeneen. Sanomattakin on selvää, että siinä vaiheessa menivät kaikki mahdollisuudet saada kymmenen proksin turnaus. Jonkin verran tämän jälkeen minun tuli kuitenkin muita pelaajia surku, koska he joutuisivat nyt "kärsimään" yhden toilailuista, joten päätin joustaa alkuperäisestä seitsemästä proksista yhden verran ylöspäin.
Taisitpa olla ainoa niistä noin kymmenestä proksykeskusteluun osallistuneista, joka päätyi kymmenestä poikkeavaan määrään. Kahta viimeistä lausetta en ymmärtänyt.

Lainaus
Monessa muussakin asiassa tämän vuoden liigassa on rajana kahdeksan.
Jos Tosimiehessäkin on rajana kahdeksan, niin minä jään kyllä pois.



EDITAATIO: VAIKEAA ON. [Lisätty - on kyllä. Kellonajan voi itse kukin tarkistaa tuosta viestin alareunasta, sikäli kun se nyt ketään kiinnostaa.]
« Viimeksi muokattu: 12.11.07 - klo 03:24 kirjoittanut The Abyss »

Poissa Rancid-

Vs: Super-marraskuu ja vintagea
« Vastaus #5 : 12.11.07 - klo 03:19 »
Mistään mitään tietämättömänä turhana tuuttarina totean vain tämän: Casual-henkisten ja/eli sanktioimattomien turnausten järjestäjältä on aika heikko esitys jättää pelaajakunnan (ilmeisen voimakasta ja monella suulla huudettua) ääntä kuuntelematta ihan vain siksi, ettei satu huvittamaan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa junior

Vs: Super-marraskuu ja vintagea
« Vastaus #6 : 12.11.07 - klo 05:02 »
Entä jos hajauttaisitte päätäntävaltaa ja vastuuta? Päättäkää kokouksessa isomanaliigaan liittyvistä asioista, enemmistön ääni ratkaiskoon.

Poissa Laava

Vs: Super-marraskuu ja vintagea
« Vastaus #7 : 12.11.07 - klo 07:17 »
Jos ei Thaurzien turnaus kelpaa, järjestäkää itse oma ihan omilla säännöillänne. Paitsi että saattaa jäädä järjestämättä, sen verta laiskoja ihmiset tapaavat olla. Ja jos joku sitten järjestää, niin vain valitetaan ettei me tällaista haluta. Kiittämättömyys ja silleen.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Super-marraskuu ja vintagea
« Vastaus #8 : 12.11.07 - klo 08:42 »
Paras tapa ratkaista (tämäkin) ongelma olisi rajata järjestäjä pelien ulkopuolelle, niin vaikealta kuin se tuntuukin. Tiedän kyllä että sitten järjestäjää voi olla vaikea löytää mutta tämä lienee ainoa tapa saada asioihin puolueeton mielipide. Sinänsä myös hauska huomata että se on juuri vintaasi joka nostaa tunteet pintaan pääkaupunnissa, ainakin pojat on johdonmukaisia.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Nod

Vs: Super-marraskuu ja vintagea
« Vastaus #9 : 12.11.07 - klo 09:13 »
En kyllä näe, miksi tästä taas on saatu aikaan näin paljon dramatiikkaa. Olin itsekin 10 proxyn kannalla (pitkälle siitä syystä, että se olisi "standardin mukainen") ja vaikka sitä ei saatukaan, niin olen tyytyväinen, että se nousi viidestä ylöspäin. Tinkaamassa oli kuitenkin sen luokan periaatteen miehiä, että sinänsä oli saavutus, että turnaus järjestettiin ja siellä oli kaupunnin vintagehemmot. Ensi vuonna uudestaan?  ;)

Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa duracel

Re: Super-marraskuu ja vintagea
« Vastaus #10 : 12.11.07 - klo 10:23 »
Kyllä varmasti joillekin olisi ollut kymmenelläkin proksylla haittaa siitä, etteivät he halua käyttää rahaa tiettyihin kortteihin, joten perusteluna mielivaltaiselta näyttävälle päätökselle tuo on aika heppoinen. The Abyss tästä jo puhuikin, mutta kymmenen proksyä on erinomainen määrä, koska sillä joko saa powerit tai setin jotain kallista korttia ja muutaman, pakan pelattavaksi tekevän powerin. Tämähän se proksyjen idea on. Hintaero perusvintagekäyttiksen ja powerien välillä on niin suuri, että on perusteltua mahdollistaa näiden kalliimpien korttien käyttäminen kaikille pelaajille. Jos ihminen ei halua käyttää rahaa edes noihin peruskortteihin, saa hänelle oikeasti aiheutuakin haittaa. Olen ilpon kanssa samaa mieltä siitä, että proksyt tekevät turnaukselle hyvää, koska ne vähentävät täysien roskadekkien määrää. Nämä roskadekit tekevät pelaamisesta epäkiinnostavaa.

Se on vielä sanottava, että on täysin perusteltua valittaa turnauksien järjestelyistä yleensä. Jos järjestäjä itsepäisesti pitäytyy päätöksissään, joita hän tietää pelaajien vastustavan, ei hänen turhaan kannata odottaa kiitosta ja ylistystä, vaikka pelaajat olisivat paikalle saapuneetkin. Tekisi mieli puhua siitä mitä mieltä olen äänestämisestä, mutta jääköön se odottamaan Muuta keskustelua -alueen demokratiaketjun syntymistä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Teroin

Vs: Super-marraskuu ja vintagea
« Vastaus #11 : 12.11.07 - klo 17:43 »
Mä olen Ekin kanssa samaa mieltä siitä, että taas ollaan saatu liikaa draamaa kehiteltyä kuitenkin aika pienestä asiasta. Newsflash: mä olen myös kymmenen proksyn kannalla. That said, mulla ei ole ensimmäistäkään korttia joka menis vintagepakkaan ja jos Joonas ei mulle olis pakkaa lainannut, en olis pelannut ollenkaan. Siltikin useammalla proksyllä voisin pienen lainailuoperaation avustuksella saada jonkun lähes kilpailukykyisen pakan kasaan.

Mun mielestä Joonas ja Juha vittuilee tässä asiassa vähän turhan kärkevästi Nutelle ja sitä kautta Nutella varmaan kiinnostaa vielä vähemmän ottaa huomioon Joonaksen ehdotukset. Yrittäkäähän pojjaat olla aikuisia ja muistakaa; asiat, ei ihmiset. Vaikka ette toistenne naamoista tykkää niin magiciahan tässä yritetään pelata eikä ultimately päättää kuka on oikeassa ja missä. Satikutia siis kummallekin puolelle. Niin kerta, perkele.
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella