Poromagia

Kirjoittaja Aihe: GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas  (Luettu 3458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa WoRMaSTeR

GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas
« : 28.10.14 - klo 13:23 »
Huh huh melkoinen kuukausi taikalapuilla läiskimistä. Surrealistinen olo, takki tyhjä. Onneksi on nyt pieni tauko isommissa turnauksissa niin saa hieman hengähtää. Toki Magicistä mua ei saa pidettyä erossa ja keskiviikoksi on jo sovittu Legacy testisessiot. Mietin kovasti mistä tämä retostelu eiku siis reportaasi pitää aloittaa ja aattelin että tehdään sellainen road to pronssinen ananas tyyppinen jatkumo. Jottei tästä tulisi aivan järjettömän pitkä niin en jaksa laatia mitään matchup raportaasia muualta kuin itse GP:ltä ja rehellisesti en muista mitään mistään kuitenkaan.

PoroTour Legacy 28.9.
Tänne oli ehdottoman pakko päästä, mikäli jollekkin on epäselvää niin Legacy on ylivoimaisesti suosikkiformaattini. Siinä vaan tapahtuu vähiten sitä ”pelasin täydellisesti, hävisin silti” tyyppistä efektiä joka on itselle se Magicin suolaisin osuus. Pakkavalintanihan on RUG Delver jota olen pelannut suhteellisen järjettömällä voittoprosentilla n. 2 vuotta. Tästä turneesta voisi mainita aika uskomattoman yksityiskohdan: olin nimittäin 8. sija swississä eli olin drawlla joka ikisen Legacy matchin top8:ssa ja vein jokaisen 2-0. Hävisin muutenkin nopan 6 kertaa 6:sta myös swississä. Turneehan päättyi minun osalta makoisaan voittoon ja PoroTour Invitationals paikan varmistamiseen.

Telakka Modern - Magic Grand Prix Trial Stockholm 12.10.
Olin jo kauan sitten päättänyt lähteä kokeilemaan siipiä GP Tukholmaan joten Modern triali sai miehen innostumaan mahdollisista byestä. Testailin proxattua Jeskai Ascendancy comboa muita Modern deckejä vastaan ja se pieksi joka ikisen aivan pystyyn. Tässä voi osittain tulosta vääristää se että itse pilotoin Jeskaita. Yritin saada pakkaa kasaan, mutta jotain jäteläjän commoneita joita olen heittänyt todennäköisesti roskiin aikanaan en saanut käärittyä mistään. Rupesin kiireessä miettimään mikä on paras mitä saan kasaan tähän hätään koska en halunnut pelailla uskollista Living Endiäni enää Treasure Cruise/Jeskai Ascendancy metassa. Törmäsin useammassa paikassa uusiin UR Delver listoihin, pistin pakan kasaan ja muutaman testipelin jälkeen olin myyty, samaan aikaan rupesi tajuamaan miten rikki Treasure Cruise oikeesti on myös Modernissa.

Itse turneessa otin aika ratkaisevan game lossin kun deck checkissä oli ylimääräisiä kortteja unohtunut vaihdosta samaan boxiin deckin kanssa. Älkää lapset toimiko näin! Onnistuin tasoittamaan 1-1, mutta ratkaisevassa pelissä Jund vihu kuori paremmat laput pakan päältä vaikka itse Cruisailin muistaakseni kahdesti. Pelit olivat erittäin miellyttäviä ja varsinkin Jund pelin toinen matsi jäi mieleeni erittäin hienona back and forth meininkinä. Magiciä parhaimmillaan. Tuloksena suolainen 10. sija ja jääminen top8 ulkopuolelle. Onneksi sentään kaveri harjasi itselleen byet niin turnaus oli kaikinpuolin miellyttävä omasta tyhmyydestä sakottamisesta huolimatta.

PoroTour Standard 18.10.
Standard pakkaa ei ollut kasassa, mutta onneksi kaveri lupaili lainailla. Pieni ongelma oli vaan ettei osannut itse päättää mitä pelaa niin ei osannut sanoa mitä liikenee lainaksi. Lopulta myös viime tingassa kaveri tuli sen verran kipeäksi ettei lähtenyt koko PoroTourille. No olin onneksi ottanut ystävälliseen herraan foorumilta (kiitos Juho!) yhteyttä jo varotoimenpiteenä ja perjantaina sitten hädissäni meinasin laittaa viestiä että onko vielä deckiä lainata niin huomasin että on 1 viesti saapunut jossa juuri kyseli että onko tullut tarvetta lainailla. Tässä oli kyllä jo jotain kohtalon johdatusta ja päädyin Jeskaille koska hänellä oli siihen kortit.

Itse turnauksesta jäi sanalla sanoen kauhea kuva Standardista. Pelasin 6:sta pelaamastani rundista 5 Jeskai Mirroria. Toisaalta myös hävisin pelkästään Jeskai Mirrorin (2 kertaa) ja päätin että muokkaan deckiä hieman enemmän Mirroriin sopivaksi ja se kelvatkoon mulle myös Grand Prixiin. Tuloshan oli taas hieman suolalta maistuva 11. sija, mutta koska Porot maksoivat myös siitä niin suola maistui tällä kertaa myös hieman sokerilta. Kun testipelejä on alla 0 ja formaatin tuntemus samaa tasoa ei voi oikein paljon parempaa odottaa.

Grand Prix Tukholma 24-26.10.
Halusin ehdottomasti lähteä tänne, ainut negatiivinen asia jonka keksin oli Standard formaatti joka oli päätöksenteko hetkellä tuntematon ja tarkoitti myös korttien hankkimista. Onneksi olen foorumiaddikti ja eräs herrasmiesten herrasmies postaili foorumille että olisi punkkapaikka vapaana. Olin 2 minuutissa kirjoittanut että otan sen. Sain kuitenkin hieman jännittää koska oli ollut jo muitakin kiinnostuneita, mutta lopulta sain paikan ja varmistuksen että lähden GP:lle. Lennot varasin äkkiä Tampereelta koska myöhäisempi lento oli jo bookattu täyteen ja pelkäsin että samoin käy myös aiemmalle. Jälkeenpäin mietittynä laivalla Turusta matkustaminen olisi ollut ehkä se kaikkein optimaalisin vaihtoehto. Kuulin kuitenkin että Turkulaiset oli pistetty matkustamaan Helsinkiin ja sieltä Tukholmaan koska laiva oli hajonnut eli tuurilla taisin välttää tämän kohtalon.

Day 0
6:30 lento tarkoitti melko brutaalia 2:30 herätystä. Pyörin sängyssä muutaman tunnin ja lähdin ajelemaan, piti vielä käydä nappaamassa kaveri Tampereen keskustasta matkaseuraksi. Pelailtiin muutama harjoituspeli joissa valehtelematta kaveri meni joka kerta Sylvan Caryatid into turn 3 Siege Rhino ja pieksi mua kuin metrin mittaa (outo sanonta muuten). Itse lentokenttähäslinki ja lento sujuivat oikein mallikaasti ja pienen kiertelyn ja kaartelun jälkeen pääsimme kohtuuhintaisella taksilla saitille. Paikka oli aivan helkutin hieno. Marssittiin pokkana maksamatta syömään hotlan aamupalat kun sellainen oli tarjolla (sori Karmapoliisi). Maha täynnä sitten simahdinkin sohvalle totaalisen koomaan, turkulaiset kävi jälkeenpäin naureskelemassa että oli yrittäny moikata mutta ei tainnut olla miehessä minkäänlaista tajuntaa siinä kohtaa.

Käytiin siinä 8 pintaan myös kurkkaamassa itse hallia jossa GP oli tarkoitus alkaa 11.00, yhtään pöytää ei ollut vielä laitettu, muutama henkilö jauhoi jossain nurkassa paskaa. Tässä kohtaa tiesi melkein että ei tää kyllä ajallaan ala. Eihän se alkanut, no saatiin kuitenkin ovet auki niin että ehdin minimasteriin (olin ensimmäinen jonossa koska osasin vissiin ainona lukea minimaster kyltin joka oli tiskillä). Otin nopeasti 0-2 turpaan ja lähdin etsimään huonekumppaniani respasta. Löytyihän hän ja sain ylimääräiset kamat heitettyä huoneeseen. Tässä kohtaa päätin että koitan yhden Standard trialin koska ei siitä 2 byestä varmaan haittaa olisi. Jonossa meni n. 30 minuuttia ja olin aika kypsä väsyneenä odotteluun. Otin nopeasti 0-2 turpaan joltain paikalliselta joka kovasti pahoitteli huonoa tuuriani kun mulligoin molemmissa peleissä 5 korttiin. Tässä kohtaa piti vähän haukata happea ja katsella mitä muuta tarjontaa olisi koska ei tosiaankaan huvittanut enää mennä yhteenkään Standard trialiin kun en ostanut päiväpassia (koska oletin etten jaksa pelata koko päivää kuitenkaan). Kävin nappaamassa nimmarit paskacommoneihini ja lunastamassa pelimaton. Modern tai legacyn 8 miehen jono ei ottanut lauetakseen, tutkailin sitten tarjontaa ja parin tunnin päästä oli Modern Premier Event, no siihen sitten UR Delverillä. Harjasin itseni 22-miehen turnauksessa aika helppoon voittoon ja 17 boosteria rikkaampana päivä ei enää tuntunut totaaliselta lossilta. Standardiin ei ollut juuri mitään luottoa, mutta pakkohan se nyt on GP:lle osallistua kun on maksunut ennakkoon ja tänne asti itsensä raahannut. Max Burger oli aivan total nuts, suosittelen jos satutte Ruotsiin eksymään. Tottakai söin itseni vielä totaaliseen ähkyyn ja menin vatsa kipeänä nukkumaan.

Day 1
Aamulla olikin sitten todella heikko olo, päätin siihen sitten vielä vetää väkisin munia ja pekonia aamiaisella oikein kunnon satsin niin kyllä se olo siitä paranee ja jaksaa pelailla. Vitullinen virhe, koko päivän aivan hemmetin huono olo. Hyvin alkaa. Päästin Player Meetingiin ajoissa paikalle ja kyselin että mitä tuo kumma 1B mun nimen jälkeen tarkoittaa. Olen ilmeisesti pelannut viime quarterissa niin paljon korttia että olin sellaisen tietämättäni harjannut itselleni. En osaa laskea ilmeisesti, enkä tiedä muutenkin mistään bye rajoista mutta otan sen ilolla vastaan. Turnauksessa hirveä sekoilu byejen kanssa (ilmeisesti isolta joukolta puuttui sellaisia) ja turnaus alkaa luonnollisesti reippaasti myöhässä. Gordian Knot Games 2 – Ihmiset 0.

R1 Bye 1-0

R2 Sabine Jürschik, Abzan
Kieltämättä yllätyn kun vastapäätä istahtaa miellytävän näköinen ja oloinen neitokainen. Eihän tällästä kuulu tapahtua Magic turneessa. Jutellaan mukavia ja selviää että myös hänellä oli bye. Olen jo tässä kohtaa melko varma että se on harjannu Standardia sen verran kauan että saan rumasti turpaan. Sitten joudun vielä paljastamaan kaikille että aloitin häviöllä tytölle. Tästä ei tule kivaa. Häviän nopanheiton. Ensimmäisen vuoron Abzan triland, toisen vuoron Sylvan Caryatid, noniin here we go again. Vihu missaa kuitenkin 3 land troppinsa ja peli menee jotakuinkin niin että mä pelaan uhan ja hän poistaa sen. Lopulta Rabblemaster jää kentälle, vihu löytää landin ja pelaa Rhinon. Chandra sanoo ettei Rhino haluu blockailla ja peli on ohi kun sitä removalia ei löydy enää masteriin. Game 2 vihu mulligoi 5 korttiin ja jyrään pelin helposti voitoksi. Mitäs helkuttia tää on, mulla käy parempi tuuri kun vihulla. Johan on aikoihin eletty.
2-0 (record 2-0)

R3 Patrick Monsen, Constallation viritys
Vihu pelaa 2 pelissä ainakin seuraavat laput: Eidolon of Blossoms, Courser of Kruphix, Nyx-Fleece Ram ja Doomwake Giant. Kaikki ovat ihan paskoja kortteja Jeskaita vastaan joten vähemmän yllättäen voitan nopeasti molemmat pelit.
2-0 (record 3-0)

R4 Suolainen Jonas Askengren, GR Devotion
Kävelen pöytään 357 johonkin peränurkkaan siitä missä mun pairingssit on. Istun alas ja kysyn vihun recordia, sanoo että 2-1. No voi sviidu, huudan aivan helvetin kovaan ääneen tuomarin paikalle ja lähin löytyy featurematch areasta. Hän sanoo että pitää mennä maindeskille selvittämään. Siellä onkin jo mun reiluakin reilumpi vihu jo kertomassa totuutta. Match slip löytyy ja olimme täyttäneet sen täysin oikein, hienoa toimintaa. No onni onnettomuudessa ja hyödyn tästä itseasiassa koska pairingsseja ei vedätä tämän takia uusiksi pelaamme vastustajia vastaan jotka meille annettiin. Elä avaa jos et halua pilata lopputulosta:
(click to show/hide)

Vihu on aivan totaalipaisti ja yrittää aggrota GR Devotionilla Jeskaita blockaamisen sijaan. Hän pelaa landin Courser tiskissä ja lähtee ajelemaan kyseisellä äijällä, mun lifetotaalia vaihtaessa muistaa mainita että ainiin sain tuosta Courserista sen lifen. No se tais mennä jo vastaan johon hän nohevasti toteaa että sehän on must trigger. Yritän ystävällisesti selostaa että competetive ruleseilla voit missata must triggerit. No Judgehan siihen tarvitaan selventämään asian oikea laita. Rabblemaster tulee ja tekee tokenin koska Courser ei ole sitä blockaamassa. Vihuhan ajelee silti vielä Courcerilla ja pelaa jonkun pihvin siihen blockimaan. Chandra sanoo että pihvi pysyy pasifistina ja Rabblemaster tekee työtä käskettyä, vihu 11 lifeen (Magma Jettasin toisella vuorolla päähän). Tässä vaiheessa vihu päättää aggrota mua molemmilla ukoillaan ajaen minut 11 lifeen, mä oon vähän niinku et okei jätät Chandran henkiin ja ajat molemmilla, asia selkee (lasken vielä että ei ole claws manoja viimeistellä). Sieltä tulee Hydra X=4 joka löytää Polukranoksen. Chandra sanoo että Hydra ei blockaa (vihu 10) ja Jeskai Charm sanoo että Polukranos voi mennä sinne mistä tulikin. Rabblemaster kiittää ja ajaa loput 10. Se 1 missattu lifegain sitten vielä merkkasi aika hyvin. Game 2 vihulla on joku 3 manamiestä, Courser ja slammaa Hornet Queenin (1 kortti jää käteen). Kasuaalisti teen Courseriin 1 damagen Chandralla ja castaan Anger of the Gods. Vihu on erittäin hiilloksena ja siirtää kaikki ukkonsa gravelle johon totetean ystävällisesti et ne ois kyl removed from the game. Mulla käsi täynnä kaasua, mutta lopetan pelin ultimaattaamalla Chandran tripla Stoke the Flamesilla (jonka näin Magma Jetillä) kun vihu on 12 lifessä. Yritän pahoitella matchup lottoa ja kerron etten voi antaa hänen saada missattua triggeriä takaisin ja yritän muutenkin puhua mukavia. Vihu ei sano tasan mitään, slammaa roinat reppuunsa ja poistuu paikalta. Tässä nyt on hyvä oppitunti mitä ei kannata tehdä jos vaan joku on sua parempi pelaamaan. Jää oikeesti kuuntelee ja koita oppia jotain äläkä vedä jotain hirveetä hernettä nenään. Ei se Magic nyt oikeesti niin vakavaa oo.
2-0 (record 4-0)

R5 George Volakis, Ascendancy-kombo
Mulla oli ekassa pelissä Banishing Light näyttää Jeskai Ascendancyyn. Toisessa kaveri nosti melko surkeasti ja 2 x Goblin Rabblemaster osoittautui vähän liian kovaksi kelloksi combodeckille.
2-0 (record 5-0)

R6 Anssi Alkio, Mardu
Jossain kohtaa sen vastuksen piti sitten parantua ja se tuli sitten tässä kohtaa. Itse peleistä ei jäänyt kovasti kotiin kerrottavaa. Mulligoin molemmissa gameissa itseni ulos pelistä. Kädet eivät olleet edes mietinnän arvoisia eli mitään ei ollut tehtävissä. Jos piti hävitä niin onneksi sentään hyvälle suomalaiselle pelaajalle eli en ole mitenkään kovin pahoillani asiasta. Toivotan onnea ja menen ostamaan sämpylän ja haukkaamaan happea.
0-2 (record 5-1)

R7 Ferran Vila, Monoröd with fetchlands
Tiirailen sivusilmällä kun kaveri sekoittaa mun pakkaa, huomaan että päällimmäinen kortti ei vaihdu n. 7 rifflellä ollenkaan. Käännän katseeni siten että hän huomaa että katselen sufflaustekniikkaa, yhtäkkiä päällimmäinen kortti vaihtuu. Noin 50 % energiastani menee matsin aikana siihen että katson ettei hän tee mitään muuta hämärää. Fetchien pelaaminen monoröödässä tarkoittaa oikeasti vain 2 asiaa: hän huijaa sufflaamisessa tai hän on tyhmä. Varsinkin jos pelaat Magma Jettiä niin älkää nyt hyvät ihmiset pelatko niitä fetchejä thinnaamisen vuoksi. http://magic.tcgplayer.com/db/print.asp?ID=3096
Game 1 jään 1 lifeen kun saan vihun hengiltä. Game 2 side auttaa ja peli ei mene kovin tiukaksi. Vihu droppaa turnauksesta vaikka on 5-2 recordilla, sanon että voit vielä päästä 2 päivälle. Hän sanoo että ei jaksa enää pelata.
2-0 (record 6-1)

R8 Arnaud Soumet, Mardu
Muistan että matsi on tiukka, mutta loppujenlopuksi hävisin nopan ja häviän myös matsin 1-2. Mardu tuntuu olevan mun kompastuskivi. Pelko hiipii perseeseen että hyvän alun jälkeen missaan day 2:sen. Päätän että näin ei tapahdu ja ”vitsailen” uhkaisevani väkivalla viimeisen rundin vastusta jos rupeaa näyttämään siltä että tappio tulee. Sitten voi Judgelle tokaista että ”I didn’t even threathen your womens”. Kaken ja Villen (no okei vähän olen itsekkin syyllinen) jutut on muutenkin sen verran levottomia tässä kohtaa iltaa että taidetaan jättää julkaisematta… Joka tapauksessa nauroin suurinpiirtein 20 minuuttia niitä putkeen ja fiilis on hemmetin hyvä kun marssin viimeiselle rundilleni.
1-2 (record 6-2)

R9 Armin Coralic, Abzan
Häviön nopan, olen erittäin onnellinen kun kaveri pelaa Abzan trilandin ekalla vuorolla. Menee tietenkin turn 2 Caryatid -> turn 3 Rhino into turn 4 Rhino. Sanomattakin selvää että häviän game 1:sen. Tässä vaiheessa pieni pelko hiipii persiiseen että en ”pääse” huomenna pelaamaan Standardia. Tiedän kuitenkin että siden jälkeen matchup paranee ja koitan ajatella positiivisia. Jyrään game 2:sen helposti. Sitten oiskin ratkaiseva game 3 johon lähden mulligoimalla 6 korttiin, vihu on playllä – ei ihan paras asetelma. 6 korttia ovat kuitenkin kohtuullisia ja pelaan aivan helvetin hyvin ja onnistun kuin onnistunkin kaivamaan sen voiton. Puhallan helpotuksesta ja totean että ”en ole koskaan ollut näin onnellinen että pääsen huomenna pelaamaan Standardia”.
2-1 (record 7-2)

Iloinen poppoomme odottaa vielä että Pispa saa harjattua oman Standard finaalinsa päätökseen. Sehän päätty sudden death gameen jossa ensimmäinen lifelossin muutos ratkaisee voittajan. Pispa pelaa turn 2 pässin. Vihu käärii pakan päältä ainokaisen pystyssä tulevan kivuttoman valkoinen sourcen (plains) ja pelaa Erasen pässiin. Seuraavalla vuorolla hän pelaa Courserin ja Pispa ei löydä vastausta. Totean vaan että tässä ”typessä” kannattaa varmaan sidettää fetchit ulos ensi kerralla. Suuntaamme Max Burgeriin ja päätän että otan pelkän hampparin koska en halua samaa ähkyä kuin eilen illalla. Menen tiskille tilaamaan ja kysyn mitä pelkkä hamppari maksaa. 65 SEK, ateria maksaa 85 SEK. Magicin pelaaja ei voi kieltäytyä valuesta ja niinpä se ateria menee tilaukseen. Ahdan sen tietenkin kokonaan mahaani ja olen aivan totaalisessa ähkyssä lopun iltaa. Edes aikaisemmin ostamani mellanöölit ei maistu vaikka ne on jääkylmiä. Juon yhden kuitenkin kiukulla samalla kun Ville pieksee mut 0-3 minimasterissa. Yksikään peli ei ollut edes kovin tiukka, en vaan osaa pelata. Menen nukkumaan taas maha kipeänä, kyllä pitää olla tyhmä ettei mitään opi.

Day 2
Herään edelleen maha kipeänä, mutta nyt päätän että homma muuttuu. Syön aamupalalla pelkkiä hedelmiä ja jugurttia. Tämä oli erittäin oikea ratkaisu sillä oloni alkaa pikku hiljaa parantua ja fiilis nousta. Itse päivästä en suostu ottamaan paineita kun pitäisi mennä 6-0 että pääsisi top8:siin, totean vaan että teen parhaani ja katsotaan mihin se riittää perinteiseen Suomalaiseen urheiluun kuuluvaan tyyliin.

R10 Niclas Berg, Abzan
Voitan game 1:sen muistaakseni aika näytöstyyliin. Game 2 teen varmaan turnauksen parhaan pelaukseni: kummallakaan ei ole mitään kentällä, mulla kädessä Negate ja kaverilla 4 korttia. Nostan Goblin Rabblemasterin ja pelaan sen tyhjään pöytään. Siihen tulee heti removal, poistan sen gravelle niin nopeasti kuin kerkeän. Teen tämän siksi että olen melko varma että hänellä on jäljelle jäävissä korteissa on toinenkin removal ja manat pelata se kun ei ole itse pelannut mitään uhkaa. Tästä rohkaistuneena kaveri slammaa Whip of Erebosen pöytään jonka counteroin negatella. Kaverilla oli tässä kohtaa gravella ainakin 2 Rhinoa + muuta härpäkettä. Pelataan 2 vuoroa lisää draw-go:ta, olen nostanut toisen negaten ja Rabblemasterin. Siihen tulee removal, mutta negatoin sen. Kaveri kuolee nopeasti ja näyttää kädestään 3 landia. Kehuu että olin selkeästi paras vastus jota on pelannut koko turnauksessa. Mieli on helvetin hyvä, ehkä tästä tulee vielä jotain.
2-0 (record 8-2)

R11 Sascha Schwarz, Abzan
Game 1 saan poltettua (tein muistaaksi 20 damagea spelleillä ja 4 itseensä thoughtseizeillä) vihun tasarahalla ulos kun hänellä on hirveä kasa lihaa tiskissä ja mulla ei mitään. Game 2 tulee tiukasti tukkaan. Game 3 Courser menee jossain kohtaa Banishing Lightin alle. Vihu ei tästä huoli vaan kääntää seuraavalla drawlla korttina joka on Siege Rhino, ilmoitan että et taida enää omista Courseria ja judge tulee paikalle sufflaamaan Rhinot takaisin deckiin. Vihu käärii silti seuraavalla drawlla Rhinon, mutta se ei riitä kun olen ajanut tarpeeksi damagea sisään ja poltan vihun ulos.
2-1 (record 9-2)

R12 Ilja Tchernomazov, Abzan
Joudutaan deck checkiin. Kaverin suojat on aivan kamalassa kunnossa, mutta ei saa tästä edes huomautusta. Lisäksi kaveri nappaa ison kasan ”tokeneita” pois deckiboxistaan ennen kuin antaa deckin tuomarille. Tämä sallii myös tämän toiminnan. Hieman ihmetyttää sillä ei olisi mennyt Suomessa läpi ja nyt ollaan kuitenkin pelaamassa GP:llä top8 paikasta. No en pohdi sitä sen enempää ja koitan keskittyä peliin. Vihulla on aivan käsittämätön god draw game 1 ja häviän pystyyn. Siden jälkeen tää paranee mietin mielessäni ja niinhän se tekee ja onnistun voittamaan seuraavat pelit.
2-1 (record 10-2)

R13 Przemek Knocinski, monoröd
Game 1 käärin aivan uskomattoman määrän landia pakanpäältä vaikka onnistyin Scyllä pistämään niitä 3 pakan pohjallekkin. Kaverilla on myös aika huono draw ja onnistun polttamaan kaikki hänen ukkonsa ja Mantis Rider ajelee kaverin 2 lifee, olen itse 6:ssa lifessä. Kaveri nostaa kolmannen lappunsa ja alkaa pelaamaan: Akroan Crusader, siihen Hammehand ja slowrollaa viimeisen korttinsa joka on toinen Hammerhand. Hän pystyy siis tekemään vaan 5 damagea ja jään 1 lifeen fetchland pelissä. Huh huh. Game 2 vihulla on 1 vuoro aikaa nostaa 3-4 pisteen poltto tyhjään pöytään, seuraavalla vuorolla menen nimittäin Mantis Rider ja Jeskai Charm lifelink ja nousen 6 lifeen. Kaveri joutuu mm. pelaamaan Dragon Mantlen Mantis Rideriini ja ojentaa käden kun Stoke the Flamesin hänet 6 lifeen EOT. Hyvä matsi, kaveri onnittelee ja kertoo että seuraavan rundin kun voitat niin voi tasuroida top8. Mites tässä nyt näin kävi, eihän mulla pitänyt olla mitään saumoja.

Max on samassa recordissa ja toivon että meitä ei pairata keskenään että voitaisiin mahdollisesti tasuroida molemmat sisään viimeisellä rundilla. Porukka onnittelee ja on tunne kuin olisin jo top8. Yritän pitää mieleni maltillisena ja keskittyä seuraavaan matsiin.
2-0 (record 11-2)

R14 Lasse Eikenes, Mardu
Istun pöytään numero 3, 2 pöytää molemmilta puolilta on joko tasuroinut tai feature matchissa. Vitsailemme että nyt on tilaa pelailla. Tuomari tulee selostamaan että miten Pro Tour invitet toimii, on todella surrealistinen fiilis. Nytkö mä oikeesti ”joudun” lähtemään Pro Tourille. Eihän tää Standardi oikeesti niin kamalaa ookkaan. Wrong: mulligoin g1 4 korttiin ja en pääse pelaamaan Magicia, kaiken lisäksi kaveri pelaa Mardua jolta olen ottanut molemmat tappioni. Vihu kommentoi että ei haluaisi voittaa tällä tavalla edes tässä kohtaa koska haluaa vain pelata Magicia. Mietin vaan että tunne ei ole molemminpuolinen, olisin ottanut voiton millä tavalla tahansa. Game 2 mulligoin melko paskaan 6 korttiin, mutta päätän pitää koska tiedän että Mardua ei voiteta Jeskailla 5 kortilla. Jotenkin onnistun pääsemään siihen tilanteeseen että pääsen pelaamaan tyhjään pöytään Sarkhanin joka ei kuole heti ja ajaa damagea sisään. Vihu menee pässi ja butcher, ajaa Sarkhanin pois. Tapan butcherin ja pelaan taas tyhjään pöytään Chandran. Vihu käärii pakan päältä butcherin ja pelaa pässin antaen jälleen hasten ja ajaa Chandran ykkösellä pois. Jos en olisi hieman tiltissä niin olisin varmaan pystynyt nauramaan kaverin ”I brought these lambs to the slaughter” kommentille. Dealaan vielä kolmannen Butcherin kanssa, mutta sitten kädessäni olevat Negate ja Jeskai Charm ei paljon interaktioi kaverin Stormbreath Dragonin kanssa ja häviän pelin. Onnittelen kaveria, ainakin hän oli reilu ja ystävällinen eli en hävinyt mulkulle. Koitan pohtia että se on vaan Magicia, mutta väkisinkin puskee pettymys ja varsinkin vitutus huonoon tuuriin juuri tässä kohtaa.
0-2 (record 11-3)

R15 Lukeš Bøéa, Jeskai
Itseäni ei huvittaisi pelata enää yhtään peliä Magiciä. Kaverit lohduttelevat että olet rahoilla kuitenkin ja kantsii pelata viimeinen kierros kun olet top32 joka tapauksessa. Vastuskin on sitä mieltä että ollaan molemmat top32 eli pelataan vaan. Game 1 kaveri voittaa nopanheiton ja mulligoin, häviän nopeasti. Game 2 olen itse playlla ja voitan helposti. Game 3 menee todellä jännäksi mutta taidan pelata huonointa Magia koko turnauksessa ja kaveri saa jotenkin poltettua mut tasarahalla ulos board advantagestani huolimatta.
1-2 (final record 11-4)

Mietin että ei tällä väliä kun oon kuitenkin top32. Tilitän turnauksen loppuvaiheita ja odottelen että lopulliset standingssit postataan että voidaan lähteä subwayhin syömään. Kestää ikuisuus ja olen sitten lopulta sijalla 36. ja pronssinen ananas liukuu kohteeseensa. Vituttaa. Harmittaa. Saan kuitenkin $300 ja 1 pro pisteen. Tänne tultaessa sellainen tulos olisi tyydyttänyt, tämän jälkeen ei tyydytä. Yritän ajatella positiivisesti että tästä jää nyt vielä nälkää jäljelle ensi kertaan. Ai mikä pronssinen ananas tässä kohtaa joku kysyy (jos kukaan jaksaa näin pitkälle)? Kysykää Kiveltä, se tietää.  ;)

Subwayssa on kaikki haluamani leivät on loppu, ne onnistuvat silti antamaan väärän jäljellä olevista. Myös sisältöä tulee aivan liian vähän ja väärin, en jaksa valittaa. Syön pullani ja siirrän ajatukseni miten tästä selvitään Suomen kamaralle takaisin. Onneksi lopulta saamme hyvän hintaisen tilataksin 7 porukalle ja pääsemme nopeasti ja vaivattomasti lentokentälle. Yritän olla positiivinen ja suomalaiset onnistuvat piristämään mieltäni. Lentokentällä oli vielä 2 tuntia konetta odotellessa aikaa reflektoida 3 päivän tapahtumia ja päätin että loppujenlopuksi se on vaan Magicia. Piste.

Plussat:
+ Erikoissuperkiitos Ville huoneesta ja erinomaisesta seurasta. Jaksoit piristää mua sun erinomaisilla jutuilla.
+ Juholle pakasta, ilman sitä olisin ollut hukassa.
+ Hotelli ja pelitilat olivat aivan mahtavat. Ei että mulla olis paljon kokemusta muusta mutta en voi paljoa parempaa paikkaa kuvitella pitää Magic turnausta. Itse olin aina ajoissa aamupalalla eli siellä oli myös erittäin hyvä tarjonta.
+ Lentokenttätoiminta oli SASilla erittäin vaivatonta ja helppoa molemmissa päissä. Koneet olivat pieniä potkurikoneita ja väkisinhän niiden täristessä turbulenssissa aina pieni pelko hiipii persiiseen, mutta matkat olivat silti erittäin vaivattomat ja nopeat.
+ Atte matkaseurasta tulomatkalla ja mun pieksemisestä harjoituspeleissä.
+ Lauri mun inspiroimisesta lähtemään yleensä isompiin ympyröihin. Korttien lainaamisesta (mul on sun Brimaz) ja kaikesta muustakin. Vielä joku päivä tasuroidaan Pro Tourilla viimeisellä kierroksella top8:siin. Tai ainakin vedetään ne kunnon kännit.
+ Max Burger, suosittelen kaikille jotka Ruotsinmaalle eksyvät.
+ Kaikille Suomalaisille, olette todella mukavaa porukkaa ja olen ylpeä saadessani olla osa tätä kommuunia!
+ Marjaanalle joka ei ainoastaan avovaimona siedä mun järjetöntä Magicin perässä matkustelua vaan pitää vielä mun liikettä pystyssä mun poissa ollessa. isompi kuin kolme

Miinukset:
- Gordian Knot Games, sekoilun lisäksi valuet on sivuturnauksissa melko surkeita ja ne vitun jonot. Ihan tosissaan eikö siihen trialiin johon tiedetään että kaikki haluu saada vähintään 2 virkailijaa hoitamaan sitä. Vieressä istuu toimettomana ihmisiä iso liuta, pistää pikkaisen harmittamaan katsella tälläistä toimintaa.
- Oma typeryys syömisessä ja siitä aiheutunut paha olo.
- Ananas.
« Viimeksi muokattu: 30.10.14 - klo 10:23 kirjoittanut WoRMaSTeR »

Poissa rukif

Vs: GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas
« Vastaus #1 : 28.10.14 - klo 13:56 »
Mukavaa luettavaa, harmi kun se top8 spotti karkas viime metreillä :(

Poissa Pifase

Vs: GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas
« Vastaus #2 : 28.10.14 - klo 15:16 »
R2 Mukava saksalainen naispuoleinen ihminen Abzan
Pakko kysyä, että paljonko naisia oli pelaamassa GP:llä?

Vihu on aivan totaalipaisti - - Tässä nyt on hyvä oppitunti mitä ei kannata tehdä jos vaan joku on sua parempi pelaamaan. Jää oikeesti kuuntelee ja koita oppia jotain äläkä vedä jotain hirveetä hernettä nenään. Ei se Magic nyt oikeesti niin vakavaa oo.
Voipi olla, että "totaalipaisti" aisti pelin aikana olevansa jonkun mielestä totaalipaisti, eikä siksi tuntenut kauheaa intoa jäädä miettimään vastustajan kanssa mikä meni pieleen. En luonnollisesti ole ollut tilanteessa itse läsnä, enkä tunne teikäläistä, että tämä kommentti ei millään muotoa implikoi sun olevan kusipää. Ehkä sä olet maailman mukavin ihminen mutta häviöön tottuu vaan häviämällä. Olen itse ihan helvetin huono häviämään ja jos vastustaja pelistä riippumatta käyttäytyy omasta mielestäni ylimielisesti, niin kyllä se vituttaa. Veikkaisin tyypin olevan aloittelija Courserin lifegainin triggerisekoilusta johtuen.


R12 joku saksalainen
Joudutaan deck checkiin. Kaverin suojat on aivan kamalassa kunnossa, mutta ei saa tästä edes huomautusta. Lisäksi kaveri nappaa ison kasan ”tokeneita” pois deckiboxistaan ennen kuin antaa deckin tuomarille. Tämä sallii myös tämän toiminnan. Hieman ihmetyttää sillä ei olisi mennyt Suomessa läpi ja nyt ollaan kuitenkin pelaamassa GP:llä top8 paikasta.
Nyyppäkysymys: mikä "tokeneiden" poisottamisessa on ongelmana ennen deckchekkiä ja miksi sitä ei ole sallittu? Cardlistin ulkopuolisia kortteja? Eikö noilla comp-turnauksissa saa vastustajien dekkilistat paperille?


”I brought these lambs to the slaughter”
Hahahahah :D

Kiitos raportista  :)

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas
« Vastaus #3 : 28.10.14 - klo 15:23 »
Jos sideboard on dekkiboksissa, niin koko deckiboksi pitäisi ottaa deck checkiin juurikin sen takia, että katsotaan onko siellä jotain listan ulkopuolisia kortteja. Jos sieltä nappaa itse jonkun token-nipun pois, niin eihän vastustaja ja tuomari voi tietää, oliko joukossa myös sideboardin 16. ja 17. kortti. Vastustajien dekkilistoja ei jaeta nähtäväksi muualla kuin PT-tason turnauksissa silloin, kun top 8 on eri päivänä kuin Swiss. Jos jossain randomturnauksessa on listoja jaettu, se on väärin (tai tapahtunut sen verran kauan sitten, että tämmöinen toiminta oli vielä sallittua).
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa WoRMaSTeR

Vs: GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas
« Vastaus #4 : 28.10.14 - klo 15:25 »
Naisia näkyi noin silmämääräisesti jonkinverran. Oli niitä ainakin enemmän kuin Suomen isoissa turnauksissa. Tarkan luvun osannee kertoa joku.

En pyri koskaan olemaan ylimielinen ja en tietenkään sanonut vihulle mitään että "pelasit huonosti" tms. Pelailen itse järjestämissäni turnauksissa aika usein jopa ensikertalaisia vastaan ja tästä on jäänyt ainakin omasta mielestäni auttava ja mahdollisimman kohtelias asenne jos huomaan että joku ei ole ihan pro. Käyttäydyin siis häntä kohtaa erittäin asiallisesti, hän taas ei omasta mielestäni käyttäytynyt kovin asiallisesti minua kohtaan. Oli ainut vastus joka stormasi ulos pöydästä sen sijaan että jää jutustelemaan mukavia. Jopa turkkilainen jota epäilen vieläkin ainakin opportunistiseksi huijasiksi oli huomattavasti mukavampi minua kohtaan.

Tässä kohtaa tuli mieleen että olisin itse voinut Tampereella poistaa "tokenini" deck boxista ennenkuin annoin sen deck checkiin ja näin välttää game lossin. En siis oleta että näin saa tehdä ja ihmettelin miksi tuomari sen salli. Hän kyllä sanoi että "you may leave them there", mutta vihu ei halunnut jättää ja otti ne pois.

Jälkeenpäin osaan myös itse arvostaa tuota lampaanteurastus kommenttia.  :D

Poissa Retardi

Vs: GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas
« Vastaus #5 : 28.10.14 - klo 16:00 »
Voin kyllä kompata, että Wormaster on livenä varsin mukava, joviaali ja fiksu janari joten vaikea uskoa että kyseisen vastustajan käytös ainakaan matomestarin kusipäisyydestä johtuisi.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Tiemuuu

Vs: GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas
« Vastaus #6 : 28.10.14 - klo 18:32 »
lopun draamankaari sai tirauttamaan henkisen kyyneleen

Poissa Nastaboi

Vs: GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas
« Vastaus #7 : 28.10.14 - klo 19:14 »
Lainaus
Tiirailen sivusilmällä kun kaveri sekoittaa mun pakkaa, huomaan että päällimmäinen kortti ei vaihdu n. 7 rifflellä ollenkaan. Käännän katseeni siten että hän huomaa että katselen sufflaustekniikkaa, yhtäkkiä päällimmäinen kortti vaihtuu. Noin 50 % energiastani menee matsin aikana siihen että katson ettei hän tee mitään muuta hämärää.

Mites se tuomarin kutsuminen? Näin tuomarin näkökulmasta olisi hyvä päästä edes harjoittelemaan sitä investigationin tekemistä. Näin muuten kiva rapsa, jee, ja onnittelut vielä hyvästä runista, vaikka ei ihan maaliin asti riittänyt.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Rancid-

Vs: GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas
« Vastaus #8 : 30.10.14 - klo 10:19 »
R5 George Volakis, Abzan
Muistan vaan että en hävinny peliäkään. Tässä kohtaa rupeen pohtimaan että ehkä se Abzan matchuppi ei nyt ole aivan niin karmea kuin mainostettu.

Tota noin, mä pelasin tätä jätkää vastaan ja sen dekki oli Ascendancy-kombo. Kreikan jantteri ei vissiin sua vastaan nostanut muuta kuin manatonttuja :)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas
« Vastaus #9 : 30.10.14 - klo 10:24 »
Tota noin, mä pelasin tätä jätkää vastaan ja sen dekki oli Ascendancy-kombo. Kreikan jantteri ei vissiin sua vastaan nostanut muuta kuin manatonttuja :)
Herra on muuten täysin oikeassa. Muistikuvani matchupista olivat hatarat kuten lyhyestä kuvauksesta saattoi huomata. Asia korjattu, kiitoksia!

Poissa Ode

Vs: GP Tukholma 2014 ja pronssinen ananas
« Vastaus #10 : 30.10.14 - klo 19:12 »
Pelasin tota Vila Ferrania vastaan rundilla 4 kun olin 3-0. Kaveri oli tosi epäselvä triggereissä, muuten ei kyllä ainakaan pakan sekottamisessa ollut vikaan kun kiinnitin siihen erityistä huomiota ku jätkä vaikutti heti alussa niin huijari matskulta. Tosi raastava matsi kun meni tosiaan vihun tarkkailuun paljon aikaa pelistä. Tais olla täysin foilattu pakka med fetch.

2-1 hävisin ja kaikki pelit oli tiukkoja (ite pelasin mardua), kiva kuulla että kaveri droppas 5-2 :) (ois antanu mun sit voittaa prkl)

Ja onnea hyvästä suorituksesta!
« Viimeksi muokattu: 30.10.14 - klo 19:15 kirjoittanut Ode »