Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Jebajee  (Luettu 38262 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jupu_

Vs: Jebajee
« Vastaus #30 : 18.03.13 - klo 18:37 »
Facebookissa on 5 Janne lemistä. Miksi juuri tämä. Mulla oli pari yhteistä facebook kaveria ja käskin heidän vinkkaavan asiast.

Poissa opo

Vs: Jebajee
« Vastaus #31 : 18.03.13 - klo 18:55 »
Facebookissa on 5 Janne lemistä. Miksi juuri tämä. Mulla oli pari yhteistä facebook kaveria ja käskin heidän vinkkaavan asiast.

en tiedä onko tämä riittävä peruste epäilyille, mutta tiedän että kaverilla on MTG-taustaa ja yhteensattuma vaikuttaa liian suurelta.

Poissa opo

Vs: Jebajee
« Vastaus #32 : 18.03.13 - klo 18:56 »
Heinola? Wut. Emmä tiiä kehtaanko käydä ovella koputtelemassa.

Ei tarvii jupu lähtee perimään. poliisi selvittää asiaa nyt ainakin mun osalta.

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #33 : 18.03.13 - klo 19:05 »
Ei oo kortteja näkynyt.

Valitettavasti luotto poliiseihin on melko nihkeä tällasissa asioissa, mutta mahtavaa jos se rikosilmoitus kantaa hedelmää.

Porukoiden mökki on tossa lähellä Heinolaa ja voishan sitä parin kaverin kanssa käydä vaikka kysymässä, että missä mahtaa olla ongelma...

Poissa Rei

Vs: Jebajee
« Vastaus #34 : 18.03.13 - klo 21:12 »
Täällä kans yks, tosin epäilin sitä jo etukäteen mut ei ollu ku parista kybästä kyse et sinällään aika sama. Poliisi hoitaa asiat aika hyvin jos vaan on tarpeeks ilmotuksia, ainaki edellinen tapaus vuosien takaa meni perintään. Tosin menisin silti ovelle koputtaa jos mies ei asuis jossain perseessä. Ja mitä noihin fb tyyppeihin tulee, jos on tollanen kuva eikä just ikääkään ni ei ainakaan omast mielestä hirveesti jätä arvuuttelun varaa.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Jebajee
« Vastaus #35 : 18.03.13 - klo 22:15 »
Liittyy etäisesti aiheeseen: http://www.apu.fi/artikkeli/pimeyden-ytimessa Olkaahan aina varovaisia ja miettikää seuraavaa liikettänne kerran tai pari!

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #36 : 18.03.13 - klo 23:11 »
Kyllä tässä vaan halutaan omat pois, eikä mitään sen kummempaa. Toivottavasti kaveri vaan palauttais rahat, ellei kortteja ole jakaa.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Jebajee
« Vastaus #37 : 19.03.13 - klo 10:11 »
Liittyy etäisesti aiheeseen: http://www.apu.fi/artikkeli/pimeyden-ytimessa Olkaahan aina varovaisia ja miettikää seuraavaa liikettänne kerran tai pari!
Jo kolmas viesti jo jossa yrität puolustaa/selitellä tämän huijarin puolesta? Kenties joku kaveri? Tämä artikkeli ei liity mitenkään tähän ja ihan suoraan pakko on kysyä että mitähän tarkoitat tolla "Olkaahan aina varovaisia ja miettikää seuraavaa liikettänne kerran tai pari!"? Eihän tässä olla muuta tekemässä kuin rikosilmoituksta huijauksesta, mitä siinä on miettimistä?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Jebajee
« Vastaus #38 : 19.03.13 - klo 10:23 »
Lainaus
Liittyy etäisesti aiheeseen: http://www.apu.fi/artikkeli/pimeyden-ytimessa Olkaahan aina varovaisia ja miettikää seuraavaa liikettänne kerran tai pari!

Nute, tuu pois sieltä pihalta. Ei tuo liity tähän asiaan mitenkään, tässä ei olla nyt tekemisessä koulu/nettikiusaamisen kanssa. Jos lähtee kusettamaan niin voi olla kohtuullista olettaa että naming&shaming tulee tapahtumaan.

Tehkää ne rikosilmoitukset viipymättä. Mitä useampi tekee, sitä suuremmalla todennäköisyydellä poliisi lähtee tutkimaan ripeästi. Ja älkää nyt menkö kenenkään kotiovelle vierailulle pesäpallomailojen kanssa, kyllä poliisi nämä asiat selvittelee.
« Viimeksi muokattu: 19.03.13 - klo 10:26 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Jebajee
« Vastaus #39 : 19.03.13 - klo 10:36 »
Ja älkää nyt menkö kenenkään kotiovelle vierailulle pesäpallomailojen kanssa, kyllä poliisi nämä asiat selvittelee.

...Mikä tietty oli myös miun viestin idea. Ihmiset, jotka saavat netissä jonkin äkkiä kyhätyn kuningasidean, ovat viimeistä, mitä tällaisten asioiden OIKEASSA selvittelyssä tarvitaan. Oikeusjärjestelmä ja sivuston ylläpito kyllä hoitavat.

Poissa Ilkka_s

Vs: Jebajee
« Vastaus #40 : 19.03.13 - klo 11:18 »
Oikeusjärjestelmä ja sivuston ylläpito kyllä hoitavat.

Joten miksi sun pitää puuttua tähän keskusteluun?
---
Aiheeseen liittyen (tai ainakin sivuten) pitäisiköhän jonkun kirjoittaa forumille ihan yleisohjeistus miten epäillyissä/todetuissa huijaustapauksissa toimitaan (yhteys ylläpitoon, rikosilmoituksen tekeminen...).

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Jebajee
« Vastaus #41 : 19.03.13 - klo 11:25 »
Aiheeseen liittyen (tai ainakin sivuten) pitäisiköhän jonkun kirjoittaa forumille ihan yleisohjeistus miten epäillyissä/todetuissa huijaustapauksissa toimitaan (yhteys ylläpitoon, rikosilmoituksen tekeminen...).

Pitäisi. Quick & Dirty ohje menee näin:

1. Ota yhteyttä kauppakumppaniin.
2. Ota vielä kerran yhteyttä kauppakumppaniin.
3. Tee ketju alueelle Vaihto- ja kauppaongelmat. Pysy totuudessa.
4. Ylläpito huomaa ketjun ja todennäköisesti myös muut käyttäjät, mahdolliset kanssauhrit sekä toivottavasti kauppakumppani.
5. Jos asia ei muuten etene tai näyttää että kyseessä on oikea huijaus, tee rikosilmoitus. Rikosilmoituksen voit tehdä netissä.
6. Ole kärsivällinen. Lain käsi on pitkä, mutta isku syvä kun se lopulta heilahtaa.
7. Ylläpito tekee kurinpitotoimenpiteet itsenäisesti riippumatta siitä mitä poliisi tekee/jättää tekemättä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #42 : 19.03.13 - klo 17:42 »
Minusta siinä ei ole mitään väärää käydä ovella kysymässä, että missä rahat/kortit viipyy, jos tyyppiin ei muuten saada yhteyttä. Rikosilmoitus on tietty hyvä ratkaisu, mutta jaksaako parin kympin takia lähteä asemalle säätämään? Minä en ainakaan toistaiseksi jaksa.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Jebajee
« Vastaus #43 : 19.03.13 - klo 17:48 »
Minusta siinä ei ole mitään väärää käydä ovella kysymässä, että missä rahat/kortit viipyy, jos tyyppiin ei muuten saada yhteyttä. Rikosilmoitus on tietty hyvä ratkaisu, mutta jaksaako parin kympin takia lähteä asemalle säätämään? Minä en ainakaan toistaiseksi jaksa.

Joku herkempi saattaisi pitää kotirauhan rikkomisena/häirintänä? Edelleen ne ilmoituksetkin voi tehdä ---->>> NETISSÄ <<<----

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Jebajee
« Vastaus #44 : 19.03.13 - klo 17:50 »
Minusta siinä ei ole mitään väärää käydä ovella kysymässä, että missä rahat/kortit viipyy, jos tyyppiin ei muuten saada yhteyttä. Rikosilmoitus on tietty hyvä ratkaisu, mutta jaksaako parin kympin takia lähteä asemalle säätämään? Minä en ainakaan toistaiseksi jaksa.

Joku herkempi saattaisi pitää kotirauhan rikkomisena/häirintänä? Edelleen ne ilmoituksetkin voi tehdä ---->>> NETISSÄ <<<----

Koska ei voi editoida, niin tuplapostaan tämmöisen. Mode voi korjata tuohon edelliseen.

1 § (9.6.2000/531) Kotirauhan rikkominen. Joka oikeudettomasti

tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen kotirauhan suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan taikka
rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä, soittamalla puheluita tai muulla vastaavalla tavalla,
on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Poissa Genesis

Vs: Jebajee
« Vastaus #45 : 19.03.13 - klo 18:03 »
Minusta siinä ei ole mitään väärää käydä ovella kysymässä, että missä rahat/kortit viipyy, jos tyyppiin ei muuten saada yhteyttä. Rikosilmoitus on tietty hyvä ratkaisu, mutta jaksaako parin kympin takia lähteä asemalle säätämään? Minä en ainakaan toistaiseksi jaksa.

Sen ilmoituksen pystyy tekee myös netissä. Menee se 5 min hommassa niin ei siitä ota kiinni ainakaan.

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #46 : 19.03.13 - klo 18:35 »
Ovikellon soittaminen ja asiallinen keskustelu ei tietääkseni ole tunkeutumista/harhauttamista/salaa menemistä...

Katsotaan nyt miten tää homma etenee, jos etenee nii mietin sitte mitä täytyy tehdä.

Poissa höpömies

Vs: Jebajee
« Vastaus #47 : 19.03.13 - klo 18:35 »
Minusta siinä ei ole mitään väärää käydä ovella kysymässä, että missä rahat/kortit viipyy, jos tyyppiin ei muuten saada yhteyttä. Rikosilmoitus on tietty hyvä ratkaisu, mutta jaksaako parin kympin takia lähteä asemalle säätämään? Minä en ainakaan toistaiseksi jaksa.

Joku herkempi saattaisi pitää kotirauhan rikkomisena/häirintänä? Edelleen ne ilmoituksetkin voi tehdä ---->>> NETISSÄ <<<----

Koska ei voi editoida, niin tuplapostaan tämmöisen. Mode voi korjata tuohon edelliseen.

1 § (9.6.2000/531) Kotirauhan rikkominen. Joka oikeudettomasti

tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen kotirauhan suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan taikka
rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä, soittamalla puheluita tai muulla vastaavalla tavalla,
on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Jos tiedän missä joku asuu, ja hän on minulle velkaa, ja menen asiallisesti ovelta kysymään, miksei velkaa ole maksettu, olenko rikkonut tämän henkilön kotirauhaa?

Pesarit on asia erikseen.
Do not condemn the judgement of another because it differs from your own. You may both be wrong.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Jebajee
« Vastaus #48 : 19.03.13 - klo 19:21 »
Minusta siinä ei ole mitään väärää käydä ovella kysymässä, että missä rahat/kortit viipyy, jos tyyppiin ei muuten saada yhteyttä. Rikosilmoitus on tietty hyvä ratkaisu, mutta jaksaako parin kympin takia lähteä asemalle säätämään? Minä en ainakaan toistaiseksi jaksa.

Joku herkempi saattaisi pitää kotirauhan rikkomisena/häirintänä? Edelleen ne ilmoituksetkin voi tehdä ---->>> NETISSÄ <<<----

Koska ei voi editoida, niin tuplapostaan tämmöisen. Mode voi korjata tuohon edelliseen.

1 § (9.6.2000/531) Kotirauhan rikkominen. Joka oikeudettomasti

tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen kotirauhan suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan taikka
rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä, soittamalla puheluita tai muulla vastaavalla tavalla,
on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Jos tiedän missä joku asuu, ja hän on minulle velkaa, ja menen asiallisesti ovelta kysymään, miksei velkaa ole maksettu, olenko rikkonut tämän henkilön kotirauhaa?

Pesarit on asia erikseen.

Joku voi nähdä sen siltä kantilta. Harva ilahtuu, jos kotiovelle tupsahtaa vieras ihminen syyllistämään itseään, sinua, sukulaista tai kaveria tai naapuria tai Taivaan Isää. Jotkut ahdistuvat jos puhelinmyyjä soittaa. Tämän vuoksi termi kotirauhan rikkominen on tulkinnanvarainen. Siksi myös pistin tuon lainpätkän, sillä muistan aiemmin käyneen tällä foorumilla niin, että joku levitteli jonkun epämääräisen tapauksen nimeä ja numeroa ja siihen soiteltiin ja syyteltiin. Kyseessä oli sitten täysin ulkopuolinen jätkä, jolla oli vain sama nimi.

Että maltti on valttia, ilmoittaminen netissä minuutin souvi ja näin moni välttyy hätähousujen perseilyiltä.

Poissa weaselface

Vs: Jebajee
« Vastaus #49 : 19.03.13 - klo 23:44 »
Minä pidän jehovantodistajien käännytystyötä kotirauhan rikkomisena, koska olen herkkä ja pikkumainen. Se ei tarkoita että se sitä lain silmissä silti olisi.

Poissa Thalian

Vs: Jebajee
« Vastaus #50 : 20.03.13 - klo 09:47 »
Karjanvarastaja on pihalla. Kenen tahansa oven takana saa kyllä käydä ilman, että siitä tulee syytettä kotirauhan rikkomisesta, tai mistään muustakaan. Se on vähän eri asia, jos päivittäin alat käydä siellä oven takana, mutta yksi kerta on täysin ok.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Jebajee
« Vastaus #51 : 20.03.13 - klo 09:53 »
Alkaa mennä raskaasti OT:ksi joten jos ei ole keissiin liittyvää lisätietoa niin viekää kotirauhanhäirintäkeskustelu muualle.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa opo

Vs: Jebajee
« Vastaus #52 : 23.03.13 - klo 18:41 »
Voisko ylläpidolta saada jebajeen sähköpostia? voisin vielä sillä yrittää tavoitella miestä.

Poissa tekintakka

Vs: Jebajee
« Vastaus #53 : 23.03.13 - klo 18:46 »
Voisko ylläpidolta saada jebajeen sähköpostia? voisin vielä sillä yrittää tavoitella miestä.
Oletettavasti ylläpito ei saa antaa käyttäjän sähköpostiosoitetta, jos lupaa sen jakamiseen ei käyttäjä erikseen ole antanut. Mutta jos olen väärässä, niin voisin myös itse ottaa yhteyttä sähköpostitse jebajeehen, jos vaikka mies tulisi järkiinsä ja minun ei tarvitsisi lähteä rikosilmoitusta tekemään.

Poissa miinin

Vs: Jebajee
« Vastaus #54 : 24.03.13 - klo 11:46 »
Valitettavasti emme voi tietoja antaa - poliisiin vaan yhteydenotot, heiltä löytyy kaikki tarvittavat tiedot.

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #55 : 24.03.13 - klo 12:44 »
Teinpä nyt sitten rikosilmoituksen... Byrokratian rattaat pyörii siis. Usko nopeaan ja tehokkaaseen toimintaan puuttuu, mutta pidetään peukkuja.

Poissa opo

Vs: Jebajee
« Vastaus #56 : 26.03.13 - klo 10:29 »
Asia on nyt edennyt hieman. Poliisi oli tavoittanut Jebajeen sähköpostilla ja mies oli tarinoinut seuraavaa:
Minulla oli pelikorttikaupat menneet niin, että sain rahat eikä maksaja ole saanut lähetystäni.
Olen turhaan yrittänyt tavoittaa maksajaa, päästäkseni maksamaan summan takaisin.
Mikäli ostaja laittaa tilitietonsa minulle sähköpostilla, sirrän rahat takaisin hänelle.

Sain myös jebajeen sähköpostiosoitteen poliisilta ja yritän nyt sitä kautta kysellä korttien perään ja pistän myös tilitietoni tuota mahdollista takaisinmaksua varten.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Jebajee
« Vastaus #57 : 26.03.13 - klo 11:42 »
Pikavippitoimintaa siis.  >:(
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Jebajee
« Vastaus #58 : 26.03.13 - klo 11:57 »
Itse tuli kanssa rikosilmoitus tehtyä viime viikolla (netissä), mutta en ole kuullut asian tiimoilta sen enempää. Arvostaisin kyllä jos saisin itsekkin kaverin sähköpostin jos vaikka maksaisi munkin "pikavipin" takaisin niin asia olisi mun osalta selvä. Epäilen kyllä vieläkin että hänellä ei ole aikomustakaan maksaa mitään takaisin, kunhan pelaa aikaa kuten noista selityksistä voisi päätellä.

Poissa opo

Vs: Jebajee
« Vastaus #59 : 26.03.13 - klo 11:58 »
Pikavippitoimintaa siis.  >:(

sillä erotuksella, ettei miehellä ollut aikomustakaan maksaa takaisin, ennekuin poliisi otti yhteyttä. nähtäväksi jää onko maksuaikeissa edelleenkään.