Kauppapaikka > Vaihto- ja kauppaongelmat

MCM ja ongelmat

<< < (2/76) > >>

tko:

--- Lainaus käyttäjältä: TimeTraveler - 15.10.15 - klo 11:21 ---Ongelmani on siis seuraava: moraalinen velvoitte olisi toki lähettää paketti takaisin, mutta vaikka myyjä onkin lupautunut maksamaan postikulut, en oikein jaksaisi lähteä säätämään asian kanssa. Onko mulla laillista velvoitetta palauttaa kyseinen boksi?

--- Lainaus päättyy ---

Kuluttajansuojalain mukaan tilaamatta toimitetusta tuotteesta ei voi vaatia kuluttajalta maksua tai tuotteen palauttamista. Moraalinen velvoite onkin sitten eri asia.

Nekron:

--- Lainaus käyttäjältä: tko - 15.10.15 - klo 12:01 ---
--- Lainaus käyttäjältä: TimeTraveler - 15.10.15 - klo 11:21 ---Ongelmani on siis seuraava: moraalinen velvoitte olisi toki lähettää paketti takaisin, mutta vaikka myyjä onkin lupautunut maksamaan postikulut, en oikein jaksaisi lähteä säätämään asian kanssa. Onko mulla laillista velvoitetta palauttaa kyseinen boksi?

--- Lainaus päättyy ---

Kuluttajansuojalain mukaan tilaamatta toimitetusta tuotteesta ei voi vaatia kuluttajalta maksua tai tuotteen palauttamista. Moraalinen velvoite onkin sitten eri asia.

--- Lainaus päättyy ---

Mielestäni voisi olla kohtuullista pyytää myyjältä pientä korvausta siitä, että viitsit myös paketoida ja kiikuttaa boksin postiin. Mikäli vielä on jotain pahveja mitä tarttet niin pyydät niitä, tai sitten toteat, että oot liian laiska ja et tee mitään :D

jkk:
Itse hoitaisin asian niin, että lähettäisin paketin sitten kun sattuu olemaan muuta asiaa postiin. Korvausta en rupeaisi pyytämään.

jonkka:
Nytpä tuli mielenkiintoinen dilemma vastaan. Ostaja, joka haluaa lähes 700 eurolla arvokkaimpia Beta-korttejani. Kuulostaa hyvältä, eikö? Kaveri on rekisteröitynyt 10 päivää sitten eikä hänellä ole tilillään yhtään tehtyä kauppaa. Mulla soi heti hälytyskellot sillä vaikka teoriassa postivakuutus minua suojaakin, ei yhtään kiinnosta ryhtyä kinuamaan rahoja takaisin postilta (vaiva, epävarmuus ja hukattu aika).

Olen yrittänyt kaivella tietoa siitä onko MCM:ssä esiintynyt huijariostajia mutta en ole löytänyt infoa. Onko se merkki siitä että huijareita ei ole, ehkä? Mieleni tekisi perua kauppa, noi kortit on sellaisia että ne menee kyllä kaupaksi.

Anssi:

--- Lainaus käyttäjältä: jonkka - 16.10.15 - klo 22:18 ---Nytpä tuli mielenkiintoinen dilemma vastaan. Ostaja, joka haluaa lähes 700 eurolla arvokkaimpia Beta-korttejani. Kuulostaa hyvältä, eikö? Kaveri on rekisteröitynyt 10 päivää sitten eikä hänellä ole tilillään yhtään tehtyä kauppaa. Mulla soi heti hälytyskellot sillä vaikka teoriassa postivakuutus minua suojaakin, ei yhtään kiinnosta ryhtyä kinuamaan rahoja takaisin postilta (vaiva, epävarmuus ja hukattu aika).

Olen yrittänyt kaivella tietoa siitä onko MCM:ssä esiintynyt huijariostajia mutta en ole löytänyt infoa. Onko se merkki siitä että huijareita ei ole, ehkä? Mieleni tekisi perua kauppa, noi kortit on sellaisia että ne menee kyllä kaupaksi.

--- Lainaus päättyy ---

Suojaakohan postivakuutus edes? Lähetät kortit, ostaja hakee postista, kertoo MCM:lle että hei, tääl ei ollut betan kortteja vaan Khansin commoneja - ? jotain tapahtuu. Tässä vaiheessa posti varmaan kuitenkin pesee kätensä ja sanoo että hei, me toimitettiin kirje perille, ei sen jälkeen kuulu meille.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta