Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ongelmia poromagian kredutuskampanjan ja asiakaspalvelun kanssa  (Luettu 9240 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veronkierto

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Casualcommanderkäyttis
Bongasin viime torstaina 13.6 somesta että Poromagialla oli varsin veikeä kredutuskampanja tulossa. Tuosta intoutuneena kahlasin heidän kredutuslistansa läpi ja löysin kuin löysinkin kortteja, jotka mielelläni kreduttaisin heidän kampanjansa aikana. Kredutukseni hyväksyttiin 14.6 ja toimitin tänään kortit henkilökohtaisesti poromagialle.

Ongelmia ilmeni kun en saanutkaan kampanjanmukaista 10% bonusta kredutuksestani. Kun kysyin että sattuiko tuo unohtumaan niin useamman viestin poromagian asiakaspalvelun kanssa asiasta jo vaihtaneena on käynyt ilmi että he näkevät että kredutukseni on tapahtunut ennen heidän kampanja-öaikaansa koska olin painanut kredutus nappia 3 tuntia ja 24 minuuttia ennen heidän kampanjansa alkua. Mielestäni tälläinen menettely ei käy päinsä koska olen kuluttajana tehnyt päätöksen kaupoista kampanjan takia sekä kaupat on sovittu ja toimitettu kampanjan aikana. Se että olen käynyt heille lähtettämässä kredutuksen jo kampanjaa edeltävänä iltana ei mielestäni saisi evätä tätä kampanjabonusta josta he olivat jo tiedoittaneet silloin.

Rasmus Mellanen

Poissa Anssi

Itsekin olin aika yllättynyt että kampanjaa ruvettiin mainostamaan 13. pv mutta kampanja alkoikin 14.pv. Tuli itsekin laitettua yksi kredutus menemään jo 13. pv, koska oletin toki että olis alkanut heti.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Veronkierto

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Casualcommanderkäyttis
Itselleni ainakin oli täysin selvää että jos reagoin tuohon kampanjaan heti ja hoidan kredutusprosessini siististi loppuun ennen kampanjan päättymistä niin luonnollisesti pääsen kreduttelemaan kampanjahinnalla.

Poissa kaMeli85

Itsehän en ole tätä käyttänyt ja en porojen kantaa asiaan tiedä, MUTTA eikös se yleensä ole ihan normaalikäytäntö, että esim. tänään ostettuun tuotteeseen ei huomisen alennusta saa. Tästä kai yleensä myös pienellä präntätään, että "alennukset tai tarjoukset  eivät koske jo tehtyjä/sovittuja kauppoja." Tai jotain sinnepäin..

Poissa Veronkierto

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Casualcommanderkäyttis
Itsehän en ole tätä käyttänyt ja en porojen kantaa asiaan tiedä, MUTTA eikös se yleensä ole ihan normaalikäytäntö, että esim. tänään ostettuun tuotteeseen ei huomisen alennusta saa. Tästä kai yleensä myös pienellä präntätään, että "alennukset tai tarjoukset  eivät koske jo tehtyjä/sovittuja kauppoja." Tai jotain sinnepäin..
Kaupathan sovittiin ja tehtiin vasta kampanjan alettua eli 20.6 vein kortit poroille ja 14.6 sain hyväksynnän 13.6 tekemälleni kredutukselle, jonka olin tehnyt koska olin lukenut tästä kampanjasta jossa luvattiin se 10% bonus mikäli kreduttaa poroille kortteja seuraavan viikon aikana.

Seuraava lainaus porojen somemainoksesta:

"13. kesäkuu kello 16.24
Kesä ja kredutushinnat kuumenevat! 🔥🔥🔥

Nyt viikon ajan:
+5% bonus kaikkiin 50 - 100 krediitin Magic-kredutuksiin
+10% bonus kaikkiin yli 100 krediitin Magic-kredutuksiin
+15% bonus kaikkiin yli 30 krediitin Pokémon-kredutuksiin
💰💰💰

Tarjous on voimassa 14.6. - 21.06 välisenä aikana. Riittää kun laitat kredutuksen meille tämän ajan sisällä ja saat bonuksen. Jos kredutuksen arvo laskee huomattavasti alle 50€ rajan, pidätämme oikeuden jakaa bonusta. Esim. kuntoluokituksien muuttumisen tai puutoksien takia.

Kredutamme/ostamme myös kokonaisia vanhoja Pokémon-kokoelmia. Ei muuta kuin laatikoita penkomaan ja kreduttamaan! 🤩"

Poissa Lightstorm

Toisaalta tuossa aika selkeästi mainitaan ehdot bonukselle: "Riittää kun laitat kredutuksen meille 14.6. - 21.06 välisenä aikana."

Toki ymmärrän pointtisi ja itsekin olen joskus missannut bonarit, kun vahingossa itse laittanut kredutuksen liian aikaisin.

Poissa Veronkierto

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Casualcommanderkäyttis
Toisaalta tuossa aika selkeästi mainitaan ehdot bonukselle: "Riittää kun laitat kredutuksen meille 14.6. - 21.06 välisenä aikana."

Toki ymmärrän pointtisi ja itsekin olen joskus missannut bonarit, kun vahingossa itse laittanut kredutuksen liian aikaisin.
Jos olisit ymmärtänyt pointtini olisit ymmärtänyt että nimenomaan se että mitä tarkoitetaan kredutuksen laittamisella tiettynä aikana oli sitä hämärää, kun itse oletin että mikäli sovimme kredutuksen tuolle ajalle ja tuon sen silloin poroille saan ne bonarit.

Poissa Hiski

Omasta mielestäni on melko selkeää, että kredutus tuli laittaa virallisesti alulle mainittujen päivämäärien välisenä aikana, eli painaa sitä kredutuksen ”lähetä”-nappulaa aikaisintaan 14.6. klo 00.00.01. Se, että onko tällaisesta itsetehdystä kampanjasäännöstä sokeasti kiinnipitäminen yrityksen taloudellisten tai muidenkaan etujen mukaista on tietysti keskkusteluaihe erikseen, MUTTA teknisesti tapahtumaa tarkastellen mokausmittarin viisari osoittaa nyt kreduttajaa kohti, ei Poromagiaa.

Mainitsitko alunperin kredutuksen ohella, että meneehän nämä nyt 14. päivä alkavan kampanjan alle? Poromagia saa luultavasti jatkuvasti kredutuslistoja ja alkuprosessoi ne sähköisesti kredutus-sivuston ohjelman kautta. Voisin kuvitella, että kortteja jälkikäteen tarkastava henkilö ei ota kantaa muuhun kuin korttien kuntoon ja määrään, koska kredutusohjelma on tehnyt kaikki muut tarvittavat määrittelyt kredutuksen osalta.

Poissa mahonen

Mulla on osuva esimerkkicase käynyt itselleni täysin eri alan firman kanssa ja täysin erilaisella asiakaspalveluasenteella. Ostin muutamaa vuorokautta ennen Black Fridayn alkamista vahvistimen eräästä suomalaisesta hififirmasta. Vahvistin oli lähetetty, mutta ei ollut saapunut vielä perjantaina kun BF-tarjoukset tulivat julki. Sama vahvistin oli tarjouksien joukossa n. 100€ halvemmalla. Lähetin asiasta s-postia ja n. tunnin päästä sain erotuksen tililleni. Näin toimii hyvä asiakaspalvelu.

//Roni

Poissa Rhianne

Mulla on osuva esimerkkicase käynyt itselleni täysin eri alan firman kanssa ja täysin erilaisella asiakaspalveluasenteella. Ostin muutamaa vuorokautta ennen Black Fridayn alkamista vahvistimen eräästä suomalaisesta hififirmasta. Vahvistin oli lähetetty, mutta ei ollut saapunut vielä perjantaina kun BF-tarjoukset tulivat julki. Sama vahvistin oli tarjouksien joukossa n. 100€ halvemmalla. Lähetin asiasta s-postia ja n. tunnin päästä sain erotuksen tililleni. Näin toimii hyvä asiakaspalvelu.

//Roni

Tää on aika yleinen käytäntö nykyään, mutta ei täysin verrattavissa kredutukseen. Erona on se, että jos olet tilannut tuotteen postilla, sulla on lain mukaan 14 päivää aikaa palauttaa se. Näin ollen olisit täysin vapaa palauttamaan tilaamasi kalliimman tuotteen, ja ostamaan uuden halvemmalla. Kaupat eivät halua näitä turhia palautuksia käsitellä, joten helpommalla pääsevät maksamalla erotuksen. Samalla tietenkin pidetään asiakastyytyväisyys korkeana.

Poissa mahonen

Jos Rasmukselle olisi kerrottu korttien toimituksen yhteydessä kredumäärä, jonka hän saisi - olisi hän voinut luultavasti perua jättämänsä tilauksen, tehdä sen uudelleen ja antaa samat kortit takaisin n. 10min päästä.

Poissa Steep

Jos Rasmukselle olisi kerrottu korttien toimituksen yhteydessä kredumäärä, jonka hän saisi - olisi hän voinut luultavasti perua jättämänsä tilauksen, tehdä sen uudelleen ja antaa samat kortit takaisin n. 10min päästä.

Kukaanhan ei estä fiksua ihmistä kysymästä ja varmistamasta? "Tuleehan näihin tuo luvattu bonus vaikka tein etuajassa?" Keskiverto ihmiselle ei luulis olevan vaikea lausua

Poissa Poromagia

Käytiin tätä tapausta läpi ja tultiin myös siihen tulokseen, että tuo ilmoitus on epäselvä ja sen voi tulkita kuten Rasmus on kuvaillut. Laitettiin nyt bonukset kaikille, jotka ovat tuon Facebook ilmoituksen jälkeen tehneet bonuksen arvoisia kredutuksia.

Kiitokset palautteesta, pahoittelut epäselvästä postauksesta ja jatkossa tehdään jämptimmin! :)

Hyvät juhannukset kaikille!
Man is a gaming animal. He must always be trying to get the better in something or other.  - Charles Lamb

http://www.poromagia.com - Täyden palvelun magic-sivusto!

Emme seuraa yksityisviestejä foorumilla, tiedustelut kannattaa lähettää osoitteeseen [email protected]!

Poissa mahonen

Jos Rasmukselle olisi kerrottu korttien toimituksen yhteydessä kredumäärä, jonka hän saisi - olisi hän voinut luultavasti perua jättämänsä tilauksen, tehdä sen uudelleen ja antaa samat kortit takaisin n. 10min päästä.

Kukaanhan ei estä fiksua ihmistä kysymästä ja varmistamasta? "Tuleehan näihin tuo luvattu bonus vaikka tein etuajassa?" Keskiverto ihmiselle ei luulis olevan vaikea lausua

Ei tietenkään, mutta väitätkö että tämän vaatiminen asiakkaalta on hyvää asiakaspalvelua? Jos näin, niin toivon ettet todellakaan vastaa kenenkään voittoa tavoittelevan yrityksen asiakassegmentistä. Jos tämä topic on firmalle kalliimpi kuin "ansaitut" 10 krediittiä.

Poissa Hiski

Jos Rasmukselle olisi kerrottu korttien toimituksen yhteydessä kredumäärä, jonka hän saisi - olisi hän voinut luultavasti perua jättämänsä tilauksen, tehdä sen uudelleen ja antaa samat kortit takaisin n. 10min päästä.

Kukaanhan ei estä fiksua ihmistä kysymästä ja varmistamasta? "Tuleehan näihin tuo luvattu bonus vaikka tein etuajassa?" Keskiverto ihmiselle ei luulis olevan vaikea lausua

Ei tietenkään, mutta väitätkö että tämän vaatiminen asiakkaalta on hyvää asiakaspalvelua? Jos näin, niin toivon ettet todellakaan vastaa kenenkään voittoa tavoittelevan yrityksen asiakassegmentistä. Jos tämä topic on firmalle kalliimpi kuin "ansaitut" 10 krediittiä.

Tässä ei nyt varmaan jaeta mielipiteitä siitä, että mikä on organisaation kehittymisen kannalta hyvää ja mikä huonoa toimintaa, mutta jos esitetään myös väite:

Lainaus
Mielestäni tälläinen menettely ei käy päinsä koska olen kuluttajana tehnyt päätöksen kaupoista kampanjan takia sekä kaupat on sovittu ja toimitettu kampanjan aikana. Se että olen käynyt heille lähtettämässä kredutuksen jo kampanjaa edeltävänä iltana ei mielestäni saisi evätä tätä kampanjabonusta josta he olivat jo tiedoittaneet silloin.

Väläytellään argumentteja "kuluttajana tehnyt päätöksen kaupoista" tai "ei saa evätä bonusta", mutta sitten kuitenkin loppukädessä vedotaan "tuli paha mieli ja nihekä fiilis"-argumenttiin. Tästä annettiin sellainen kuva, että kreduttajalla olisi jokin lain suoma oikeus saada juridillinen oikaisu Poromagian toimintaan. Sopimuksen- tai kuluttajan oikeuksien rikkominen ja huono palvelu -kokemus ovat erittäin eri asiat. Itse ainakin tahtoisin jonkinlaisen oikaisun tai edes pahoittelun tällaisien heittolausuntojen, jos kyseessä olisi oman organisaationi toiminnan laillisuuden kyseenalaistaminen.

Poissa Veronkierto

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Casualcommanderkäyttis
Jos Rasmukselle olisi kerrottu korttien toimituksen yhteydessä kredumäärä, jonka hän saisi - olisi hän voinut luultavasti perua jättämänsä tilauksen, tehdä sen uudelleen ja antaa samat kortit takaisin n. 10min päästä.

Kukaanhan ei estä fiksua ihmistä kysymästä ja varmistamasta? "Tuleehan näihin tuo luvattu bonus vaikka tein etuajassa?" Keskiverto ihmiselle ei luulis olevan vaikea lausua

Ei tietenkään, mutta väitätkö että tämän vaatiminen asiakkaalta on hyvää asiakaspalvelua? Jos näin, niin toivon ettet todellakaan vastaa kenenkään voittoa tavoittelevan yrityksen asiakassegmentistä. Jos tämä topic on firmalle kalliimpi kuin "ansaitut" 10 krediittiä.

Tässä ei nyt varmaan jaeta mielipiteitä siitä, että mikä on organisaation kehittymisen kannalta hyvää ja mikä huonoa toimintaa, mutta jos esitetään myös väite:

Lainaus
Mielestäni tälläinen menettely ei käy päinsä koska olen kuluttajana tehnyt päätöksen kaupoista kampanjan takia sekä kaupat on sovittu ja toimitettu kampanjan aikana. Se että olen käynyt heille lähtettämässä kredutuksen jo kampanjaa edeltävänä iltana ei mielestäni saisi evätä tätä kampanjabonusta josta he olivat jo tiedoittaneet silloin.

Väläytellään argumentteja "kuluttajana tehnyt päätöksen kaupoista" tai "ei saa evätä bonusta", mutta sitten kuitenkin loppukädessä vedotaan "tuli paha mieli ja nihekä fiilis"-argumenttiin. Tästä annettiin sellainen kuva, että kreduttajalla olisi jokin lain suoma oikeus saada juridillinen oikaisu Poromagian toimintaan. Sopimuksen- tai kuluttajan oikeuksien rikkominen ja huono palvelu -kokemus ovat erittäin eri asiat. Itse ainakin tahtoisin jonkinlaisen oikaisun tai edes pahoittelun tällaisien heittolausuntojen, jos kyseessä olisi oman organisaationi toiminnan laillisuuden kyseenalaistaminen.

Ajattelin jo kirjoittelun jättää tähän, kun porot reagoivat erittäin ammattimaisesti tähän minun kiukutteluuni. Kuitenkin kun olen täällä viestitellyt omalla nimelläni, en oikeen haluaisi jättää epäselväksi sitä että minulla oli alunperin nimenomaan kaksi eri asiaa joista kirjoitin. Väitin siis että kuluttajan onnistuin ihan oikeasti ymmärtämään porojen kampanjan väärin ja lähdin liikkeelle kreduttelemaan vähän liian aikaisin. Väitin samalla että en saanut sähköpostilla aivan niin laadukasta asiakaspalvelua kuin olen poroilta tottunut saamaan. Nämä asiat ovat olemassa yhtäaikaisesti eivätkä toisiaan poissulkevasti. Ymmärrtän että sinun kahdella aivosolullasi oli kovasti kiirettä näin kesällä ja tämä jäi vähän epäselväksi, mutta ystävällisenä ihmisenä selvensin asiaa sinulle.

Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä kaikissa organisaatioissa sinä vastaat asiakaspalvelusta tai toiminnasta noin muutoin? Siksi kysyn että osaan jatkossa välttää ne kaikki järjestelmällisesti :D

Poissa Hiski

Jos Rasmukselle olisi kerrottu korttien toimituksen yhteydessä kredumäärä, jonka hän saisi - olisi hän voinut luultavasti perua jättämänsä tilauksen, tehdä sen uudelleen ja antaa samat kortit takaisin n. 10min päästä.

Kukaanhan ei estä fiksua ihmistä kysymästä ja varmistamasta? "Tuleehan näihin tuo luvattu bonus vaikka tein etuajassa?" Keskiverto ihmiselle ei luulis olevan vaikea lausua

Ei tietenkään, mutta väitätkö että tämän vaatiminen asiakkaalta on hyvää asiakaspalvelua? Jos näin, niin toivon ettet todellakaan vastaa kenenkään voittoa tavoittelevan yrityksen asiakassegmentistä. Jos tämä topic on firmalle kalliimpi kuin "ansaitut" 10 krediittiä.

Tässä ei nyt varmaan jaeta mielipiteitä siitä, että mikä on organisaation kehittymisen kannalta hyvää ja mikä huonoa toimintaa, mutta jos esitetään myös väite:

Lainaus
Mielestäni tälläinen menettely ei käy päinsä koska olen kuluttajana tehnyt päätöksen kaupoista kampanjan takia sekä kaupat on sovittu ja toimitettu kampanjan aikana. Se että olen käynyt heille lähtettämässä kredutuksen jo kampanjaa edeltävänä iltana ei mielestäni saisi evätä tätä kampanjabonusta josta he olivat jo tiedoittaneet silloin.

Väläytellään argumentteja "kuluttajana tehnyt päätöksen kaupoista" tai "ei saa evätä bonusta", mutta sitten kuitenkin loppukädessä vedotaan "tuli paha mieli ja nihekä fiilis"-argumenttiin. Tästä annettiin sellainen kuva, että kreduttajalla olisi jokin lain suoma oikeus saada juridillinen oikaisu Poromagian toimintaan. Sopimuksen- tai kuluttajan oikeuksien rikkominen ja huono palvelu -kokemus ovat erittäin eri asiat. Itse ainakin tahtoisin jonkinlaisen oikaisun tai edes pahoittelun tällaisien heittolausuntojen, jos kyseessä olisi oman organisaationi toiminnan laillisuuden kyseenalaistaminen.

Ajattelin jo kirjoittelun jättää tähän, kun porot reagoivat erittäin ammattimaisesti tähän minun kiukutteluuni. Kuitenkin kun olen täällä viestitellyt omalla nimelläni, en oikeen haluaisi jättää epäselväksi sitä että minulla oli alunperin nimenomaan kaksi eri asiaa joista kirjoitin. Väitin siis että kuluttajan onnistuin ihan oikeasti ymmärtämään porojen kampanjan väärin ja lähdin liikkeelle kreduttelemaan vähän liian aikaisin. Väitin samalla että en saanut sähköpostilla aivan niin laadukasta asiakaspalvelua kuin olen poroilta tottunut saamaan. Nämä asiat ovat olemassa yhtäaikaisesti eivätkä toisiaan poissulkevasti. Ymmärrtän että sinun kahdella aivosolullasi oli kovasti kiirettä näin kesällä ja tämä jäi vähän epäselväksi, mutta ystävällisenä ihmisenä selvensin asiaa sinulle.

Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä kaikissa organisaatioissa sinä vastaat asiakaspalvelusta tai toiminnasta noin muutoin? Siksi kysyn että osaan jatkossa välttää ne kaikki järjestelmällisesti :D

En ymmärrä, että miksi sinun täytyy hyökätä ajatusmaailmastasi poikkeavien keskustelijoiden päälle hyvin epäkohteliaasti joka ikinen kerta? Sain postauksestasi sellaisen kuvan, että ikäänkuin Poromagia olisi jotenkin osittain syyllinen kredutustapahtumaan, joka meni osaltasi kuluttajana ikävästi mönkään ja että sinulla olisi tässä jokin perustavanlaatuinen oikeus vaatia oikaisua. Yleensä sanaa "kuluttaja" käytetään nimenomaan silloin, kun halutaan viitata kyseisen termin taloustieteelliseen merkitykseen ja sen tuomiin oikeuksiin ja vastuisiin. Tämä oli se argumentti, johon minä lähinnä vastasin, koska Poromagia toimi kertomuksesi pohjalta yrityksenä täysin oikein ja säntillisesti.

Se, että asiakaspalvelukokemus ei ollutkaan niin hyvä kuin halusit, vaan lähditkin siitä soitellen someen, on asia erikseen. En ota siihen kantaa onko se oikein tai väärin, järkevää tai tyhmää. Jokainen tietysti ymmärtää hyvän ja rehdin asiakaspalvelun perussäännöt, jotka ovat pitkälti maalaisjärjellä hahmoteltavissa (tähän viittasin myös itse aiemmassa postauksessani: "Tässä ei nyt varmaan jaeta mielipiteitä siitä, että mikä on organisaation kehittymisen kannalta hyvää ja mikä huonoa toimintaa"). Edellä mainitun sanan "toiminta" voi myös kääntää sanakasi "asiakaspalvelu".

Pidin siis itsekin nämä kaksi asiaa erossa toisistaan (mitä nyt muutama kirjoitusvirhe syntyi, joita partis ei antanut korjata jälkeenpäin). Jätin asiakaspalvelua koskeneen argumentin enempi huomiotta, koska se on asiakaspalvelua tuottavan organisaation ja asiakkaan välinen asia kuinka hommansa hoitavat.

Me kaikki tämän foorumin käyttäjät tiedämme varmasti myös erittäin hyvin, että kuinka paljon hyvää Poromagia on tehnyt koko Suomen magic- ja muulle harrastusskenelle. Vaikka elämmekin #metoo-kampanjoiden ja muun Internet-raivon luvattua aikakautta, niin voisimme kaikki silti hetkeksi pysähtyä miettimään ennenkuin alamme dumaamaan meille kaikille tärkeän harrastuksen merkittävintä suomalaista toimijaa.

Poissa Lightstorm

Ajattelin jo kirjoittelun jättää tähän..... Ymmärrtän että sinun kahdella aivosolullasi oli kovasti kiirettä näin kesällä ja tämä jäi vähän epäselväksi, mutta ystävällisenä ihmisenä selvensin asiaa sinulle.

Olisi ehkä parempi, että jättäisit ne kirjoittelut väliin jos sun teksti on tätä tasoa.

Poissa Veronkierto

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Casualcommanderkäyttis
Ajattelin jo kirjoittelun jättää tähän..... Ymmärrtän että sinun kahdella aivosolullasi oli kovasti kiirettä näin kesällä ja tämä jäi vähän epäselväksi, mutta ystävällisenä ihmisenä selvensin asiaa sinulle.

Olisi ehkä parempi, että jättäisit ne kirjoittelut väliin jos sun teksti on tätä tasoa.
Totta, olisi ollut parempi jättää kirjoittamatta. Jotenkin vaan ahdisti ja ärsytti yhtäaikaisesti se kun nimimerkin takaa tehdään olkiukkoja oikein urakalla.

Rasse

Poissa Folero

Me kaikki tämän foorumin käyttäjät tiedämme varmasti myös erittäin hyvin, että kuinka paljon hyvää Poromagia on tehnyt koko Suomen magic- ja muulle harrastusskenelle. Vaikka elämmekin #metoo-kampanjoiden ja muun Internet-raivon luvattua aikakautta, niin voisimme kaikki silti hetkeksi pysähtyä miettimään ennenkuin alamme dumaamaan meille kaikille tärkeän harrastuksen merkittävintä suomalaista toimijaa.
Jos ongelma ei ratkea asiakaspalvelun kautta ja haluaa edelleen ratkoa ongelmansa, onko parempaa optiota kun mainita ongelmasta somessa? Tällä saa helposti kaupan huomion ja tässä tapauksessa ongelma ratkottiin useammalle henkilölle helposti. On myös mielestäni hyvä asia, että yritysten tuottamista negatiivisista(ja positiivisista) kokemuksista jää jälki internettiin, jotta tulevat asiakkaat voivat punnita missä he haluavat asioida. Toki Rasse olisi voinut olla antamatta negatiivista palautetta muille käyttäjille(vaikka saikin samaa kohtelua itse), mutta mielestäni partikselle postaus oli häneltä ihan hyvä ja hyväksyttävä teko.

Poromagia on erinomainen kauppa, mutta itselläkin on ollut asiakaspalvelun kanssa joskus ongelmia. Fakta on, että aktiiviselle turnauspelaajalle sillä ei ole juurikaan väliä. Jos haluaa pelata turnauksia on pakko asioida poromagian kanssa. Ainoa asia mitä voi tehdä on valittaa ja toivoa, että asia joskus korjaantuu.

Roope

Poissa Hiski

Me kaikki tämän foorumin käyttäjät tiedämme varmasti myös erittäin hyvin, että kuinka paljon hyvää Poromagia on tehnyt koko Suomen magic- ja muulle harrastusskenelle. Vaikka elämmekin #metoo-kampanjoiden ja muun Internet-raivon luvattua aikakautta, niin voisimme kaikki silti hetkeksi pysähtyä miettimään ennenkuin alamme dumaamaan meille kaikille tärkeän harrastuksen merkittävintä suomalaista toimijaa.
Jos ongelma ei ratkea asiakaspalvelun kautta ja haluaa edelleen ratkoa ongelmansa, onko parempaa optiota kun mainita ongelmasta somessa? Tällä saa helposti kaupan huomion ja tässä tapauksessa ongelma ratkottiin useammalle henkilölle helposti. On myös mielestäni hyvä asia, että yritysten tuottamista negatiivisista(ja positiivisista) kokemuksista jää jälki internettiin, jotta tulevat asiakkaat voivat punnita missä he haluavat asioida. Toki Rasse olisi voinut olla antamatta negatiivista palautetta muille käyttäjille(vaikka saikin samaa kohtelua itse), mutta mielestäni partikselle postaus oli häneltä ihan hyvä ja hyväksyttävä teko.

Poromagia on erinomainen kauppa, mutta itselläkin on ollut asiakaspalvelun kanssa joskus ongelmia. Fakta on, että aktiiviselle turnauspelaajalle sillä ei ole juurikaan väliä. Jos haluaa pelata turnauksia on pakko asioida poromagian kanssa. Ainoa asia mitä voi tehdä on valittaa ja toivoa, että asia joskus korjaantuu.

Roope

Tajusinpas vasta nyt, että tähän oli jätetty vastaus vielä. En ota kantaa tällä viestillä enää alkuperäiseen ongelmaan, vaan vastaan vain viimeisimpään viestiin.

Kaikki tietänevät, että myönteinen julkikuva on nykypäivän yrityksille kaikki kaikessa. Kaikki liiketoiminta nojaa viime kädessä oman pr:n kuntoon. Kaikki myös tietänevät kuinka helppo ja vaivaton tapa on jonkun (tässä tapauksessä yrityksen) dumaaminen netissä, jos jokin on jäänyt kaivelemaan hampaan koloon. Minusta ainakin on moraalisesti epäilyttävää käyttää "mä soitan tästä lehteen"-argumenttia välittömästi ilman pitempiä lisäselvittelyjä tai neuvotteluja, kun oma lusikka lentää hitusenkin kuraan. Tällaisen toiminnan edessä yrityksen kannatta vain taipua asiakkaan tahtoon, koska sen kannalta kriittiseksi kärjistynyt ja omaa mainetta varjostava tekijä kannattaa vain lahjoa hiljaiseksi ennen kuin tapahtuu lisävahinkoa. Suomessa varsinkaan harvemmin tullaan julkisesti ylistämään jonkin organisaation palveluiden erinomaisuutta ja ylivoimaisuutta.

En myöskään antanut negatiivista palautetta, vaan esitin oman näkökantani (toivottavasti ketään loukkaamatta). Minullakin on ollut joitakin kysymyksiä Poromagialle liittyen muun muassa asiakaspalveluun, mutta aina olen kaikki ongelmani saanut aina hoidettua sähkösesti organisaation edustajien kanssa ilman julkista hulabaloota.

Poissa laakkeer

Itse en paheksu julkista palautteenantoa (asiallista, asiatonta tahi huonosti jäsenneltyä). Niin kuin tässäkin tapauksessa, yrityksellä on aina mahdollisuus onnistuneeseen responssiin. Oli palaute alun perin minkälainen hyvänsä, vaikka hypoteesina suora tarkoituksenhakuinen ja valheellinen mustamaalaaminen, niin lopputulos voi olla yrityksen kannalta aina positiivinen. Olettaen että hoitavat asiansa hyvin ja kunnioitettavasti niin kuin Porot.