Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Sm-Esat 2007, banaania letkuun ja kavut kostamaan.  (Luettu 3099 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teemuhy

Sm-Esat 2007, banaania letkuun ja kavut kostamaan - a true story.

Perjantain plän oli helppo, asemalle, koneeseen, Helsinkiin, ja sitten jotain ajantuhlausta ennen nollakaksdropfoldia. Alkuosa toimi oikein hyvin, ja aika kului näpsäkästi musiikkia kuunnellessa smökin aurinkoisilla kivillä. 2h ja pienet torkut, ja paikalle tulee ekana kukapa muukaan kuin liehuletti M. Rikola. Perussuolauksien perään katson rakkulan holot läpi ja huomaan monta kiinnostavaa kiiltaria (huom huom, part part). Muut tanperetursot tulevat myös. Puhelinkeskustelu kertoo, että ilpo ja Visa ovat molemmat jo ihan tööt, joten päivästä on tulossa väkisin hyvä.

Sisälle mökkiin, eri turteille morot ja rekisteröitymään. Aki keksi, että pelaajia on vain 14, mutta oikea luku olikin jotain yli 32. Arvio oli kuitenkin ihan hyvä. 6 kiekkaa ei oo kivaa, menee koko päivä. Toisaalla tehokaksikko ottaa lisää tärpättiä. Ämmälän piti tulla pelaamaan, mutta eipä näy.

Karsintapool oli helppo kuin tyttö Tallinnan kadulla, sininen oli Shaper Parasite ja tauhkaa, musta Endrek Sahr ja tauhkaa, ja muut värit ihan ok. Valkoisella oli niin hankalat mana-Kostit, että oli pakko pelata paljon valkoista, mikä on tietenkin defaulttina väärin. Punaisella oli poistoa, pikkulihaa, välilihaa, ja suuri ja mahtava GG hakkaamassa yheksää päähän. Vihreältä splashiksi Deadwood Treefolk, Utopia Vow ja umpimauton Llanowar Empath. Matsikuvaukset ovat lyhyitä, koska kukaan ei kuitenkaan jaksa lukea.

Round 1, Axel ja Axelin BR:

Alotan eka pelin t1 gg, t2 war marshal, t3 morph, t4 t5 t6 moro poistopoistopoistosun. Taisin topdeckata forestin Utopia Vowiin, jotta nukke ei haittaisi GG:n tuuskausta. Toka pelissä Axel nakkeli pommin per vuoro, eikä mun tirpat paljoa jaksanu. Viimeinen menee vaikeaksi, kun maahan stallautuu kilokaupalla lihaa. Mun lenturit ajelevat lopulta tarpeeksi päähän vissiin toisella lisäkierroksella. 1-0

Round 2, enmuistakuka ja UWR:

Eka peli on tuubaa, sillä en osaa nostaa oikein, ja vastus laittelee erilaisia hyviä kortteja sivuttain. Toisessa homma toimii ja ruksutan iloisesti naamaan jännittävillä lihoilla. Kolmospeli menee vaikeaksi, kun kaverin Griffin Guidattu Fury Sliver ajaa mut yhteen lifeen. Läänin nostamalla saisin ajeltua vastuksen tasan nollaan med Fortify, mutta Dragon Whelpistä ei tällä kertaa saa manaa. 1-1

Round 3 jokuenmuista, GR featuring kinkkua:

Ekan gamen ajelen Perus Cinculla, eikä vastusta muistaakseni ollut. Toisessa pelissä failaan War-Priden kanssa, ja kuolenkin counterattackiin. Kolmospelistä on tasan yksi kappale muistikuvia. Tinttaan vitosvuorolla tasan vaadittavat 16 otsaan Fortifyllä ja vastus romahtaa täysin ja näyttää kädessään olevat War-Priden ja Boom/Bustin. Seuraa opetus limitedin maailmassa: Ei kannata pelata liian kalliita spellejä pakassa. 6 manaa maksavat kortit eivät usein ehdi pöytään ennen pelin päättymistä, ellei pelaa jotain mana Kiihyä (vrt. vintaasin ritualritualritualbargainsun). Tämän vuoksi pystyin voittamaan tämänkin matsin. 2-1

Round 4, jaa, kukahan, pakkana jaa mikähän.

Oon vieläkin humalassa Fortify-voitosta, enkä muista kauheasti tästä matsista. 2-1 -voitto kuitenkin tuli, kun muistaakseni jynssäsin Aven Mindcensorilla tai Amrou Seekersillä pirusti lämää sisään. 3-1

Round 5, tuntematon, GR pommi.läjä

Eka pelissä vastus pelaa äijää tyyliin Firefright Mage, ja mietin, että miten tää voi olla 3-1. Ajelen lihoilla yli. Kakkospelissä asiat alkavat saada valoa, sillä mr. Pardic Dragon ja Spectral Jörssi sanovat terve ja sut pois. Kolmospelissäkin näyttää vaikealta, kun vastuksen yhtä isommat lihat uhkaavat ajella mut nurin. Topdeckattu Subterranean Shambler kuitenkin antoi mulle suotuisan 2 for 2 -traden, mutta jatkoliha vastukselta teki asiat vaikeaksi.

Mä: "Pitäis varmaan nostaa jotain"
[kuorin pakan päältä Deadwood Treefolkin]
Mä: "Tää on vissiin hyvä"
Tero: "Ei jumalauta" ja pientä ähkimistä

Peli menee silti mekaanisen hankalaksi, sillä joku ihmetirppa ajeli mut tasan yhteen lifeen, ennen kuin saan stabiloitua ja lopulta laitettua Dragon Whelpin ajelemaan. Vastus proceedaa nostamaan sata lääniä putkeen ja saan homman just ja just hoidettua. 2-1. Vastus näytti pakkansa läpi, ja voi hesus mitä pommeja.

Round 6, jokuhyväpelaaja, tais olla UWx

Neuvottelen tasuria, mutta vastauksena tulee icameheretoplaytä. Pelataan sitten. Eka pelissä Manan Q tulee ja paskoo mun päälle, fold. Toka pelin mulligoin ja lähtökäsi on mallia Laatu: 5 lääniä ja Shade of Trokair. Varjo postiin, ja vastus postittaa Mindstabin. Pakan päältä varmuuden vuoksi maa, sun. Takaisin maa, mun. Nostan läänin, sun. Sitten alkaa tapahtua. Kaveri missaa kolmannen landdropin, mun vuoro. Pakan päältä Smemmenin avustuksella Flamecore Elemental. Vastus ei muista nostaa maata. Pakan päältä Dragon Whelp, ajo sun. Vastus nostaa maan, mutta paskaa väriä. Mindstabiin menee paskaa, whelp ajo sun, vastus foldaa. Tästä seuraa toinen opetus limitedin maailmassa: Kannattaa nostaa oikein. Jos nostat paljon maata aluksi, nosta jatkossa vain uhkia. Jos nostat liian vähän maata, niin ala nostamaan lisää maata. Ilman maata et saa pelattua kuin kytyisiä suspendkortteja, joihin vastustaja voi vaan nakella omat turhat lääninsä. Topdeckauksen jumalat, eli Smemmen ja Long, ovat summonoitavissa pahoissa paikoissa (0-1 outtia).

Kolmannessa pelissä hitsattiin puolin ja toisin, kunnes pöytä oli kutakuinkin sellainen, että mulla oli kourassa nada lappua, ja vastuksella 5. Lifetilanne oli about tasan. Kuorin pakan päältä cinccua ja peli stallautuu. Pelaan jollain vuorolla X vastuksen endiin Aven Mindcensorin ja omalla vuorolla Dragon Whelpin. Whelp saa Sootin flashbackista, mutta 2/1 kala sen kun jynssää. Vastustaja hakee Harmonizella vastauksia. Ei oleee. Nostan läänin, Aven ajaa. Vastus ei tee mitään. Nostan läänin, Aven ajaa. Vastus ei tee mitään. Nostan läänin, Aven ajaa. Vastus ei tee mitään. Nostan läänin, Aven ajaa. Vastus pelaa Yavimaya Dryadin, mutta Censorin Huippu Relevantti Ominaisuus sanoo, että eipä löydy metsää. Nostan läänin, Aven ajaa. Vastus ei tee mitään. Hei, sillähän on enää 1 life. Seuraavan ajon jälkeen vastustaja sanoo moro. Voitin siis 2/1 kalalla, joka ajeli jotain 12 otsaan. 5-1

Kisoihin siis. Olin onneksi Kaukaa Wiisas ja hommasin pakankin, jos vaikka kävisi umpitsägä, niin kuin nyt kävi. Pakkavalinnan piti olla helppo pelata ja sellainen johon saa laput helposti. Valinta oli siis päivänselvä, eli Kavun Kosto II, jonka kasasimme edellisviikonlopun mökkikisaleirillä. Pakka Lista on seuraava:

20 Kavu
20 Burn
20 Land

60 Cards

Tarkempi lista sellaisille, joita ihan oikeasti kiinnostaa, on:

4 Kird Ape
4 Savannah Lions
4 Watchwolf
4 Tarmogoyf
4 Giant Solifuge
3 Greater Gargadon
3 Rift Bolt
4 Lightning Helix
3 Seal of Fire
2 Char
3 Griffin Guide (1 foil)

4 Temple Garden
4 Stomping Ground
4 Sacred Foundry (1 foil)
4 Horizon Canopy
3 Karplusan Forest
3 Gemstone Mine

Sideboard (kisa-aamuna minuutissa kasattu = jörssiä)

4 Krosan Grip
3 Mystic Enforcer
2 Saffi
4 Honorable Passage
1 Call of the Herd
1 AUGUR IL-VEC SIGNED BY LIONS

Pakan ideana on ottaa niin paljon päähän omista maista, että vastus ajaa sut äkkiä pois. Toinen vaihtoehto on pelata äijiä, ja kaveri wrathaa tai damnatoi ne pois ja voittaa myöhemmin.

Pelejä ennen on kuitenkin tiedossa Vintageparty osa 1, joka kuitenkin menee vähän reisille parista syystä. 1) ilpo on vetäny ittensä ihan puihin, ja öykänny itelle porttikiellon saitille. 2) Visa on katellu ilpon perään koko päivän (heh heh), mutta on itsekin aika pahoissa sooseissa. Kellokin on aika paljon, joten päätetään vain grillata pari lerssiä, ja ottaa pari kepsua. Ilpon satunnaislausegeneraattori suoltaa aivan uskomatonta läppää ja kaikilla on mukavaa ja kivaa. Homma jatkuu rennosti, kunnes Mr Seinä eli Ihonen keksii jättää avaimet kämppään, eikä sisällä ole kuin nukkuva vaimo. Ikkunan hakkaaminen ja puhelut ei paljoa auta, joten parin tunnin nuotiolla lämmittelyn jälkeen on pakko soittaa vartija avaamaan ovi. Kello on 4:30, ja about seiskalta pitäis herätä.

Sekunnin unien jälkeen ohjelmassa on pikasuihku ja bussi saitille. Paikalla ollaan about 8.55, joten pakkalistan kirjoittamiseen ja sideboardin kasaamiseen jää kaikki viis minsaa aikaa. Tommilla on onneksi monta kaipaamaani lappua lainaan, kiitos siitä. Skriivaan listaa turbovauhtia Purasen hengittäessä niskaan. Sidellä on vain 14 lappua, mutta onneksi pöydällä on mauton Augur Il-Vec, joka menee jopa väreille. Lista Purkulle ja pelaamaan.

Round 1: Mr Idontremember ja UWr Tron

Ennakkoon tavoitteeni oli parantaa viime vuoden standardrekordia, joka oli 0-3, gamet 0-6. Voitan nopanheiton, ja eka pelissä ajan helposti kaverin kumoon. Toisessa pelissä vastuksella ei toimi pakka ihan täysin, mutta turttaan kuin pieni Ilpo ja unohan ottaa 3 manaa pooliin ennen kuin laitan gargadonin peliin postista. Mana Leak sun. Onneksi pakan päällä on Helix. 1-0

Round 2: Mozzam/ie med Solar 1 päähän cantrip

Häviän nopanheiton, ja vastustaja pelaa jotain laitteita, kiihdyttää manaa, tappaa mun äijät ja pelaa Akroman. Toisessa pelissä ajan Mozzien kuuteen ja annan vuoron 2 helixiä kourassa. Pelaan ne responsena Cop: rediin, eikä counteria ole näyttää. Kolmospelissä teen kaiken, minkä voi tehdä, kun ei pääse aloittamaan, mutta lopulta pari valtavaa chronicleria jyystävät päähän. Seuraa opetus constructedin maailmassa: Jos pelaat pakkaa, joka pärjää huomattavasti paremmin voittamalla aloitusheiton, niin sinun kannattaa voittaa aloitusheitto. Tämä kasvattaa voitonmahdollisuuksiasi huomattavasti. En noudattanut tätä neuvoa, joten hävisin. 1-1

Round 3: Mr Rikola ja ByeKavulle.pakka

Rikolan Dredge on hankala pakka. Se voittaa jos vastustajan äijät ei mene ikinä gravelle, eikä vastustaja pelaa polttoa. Harmillista kyllä, mulla käy vähän molempia. 5 minsaa myöhemmin mentiin Rikolan kans hakemaan kaupasta ruokaa ja juomaa. 2-1

2-1 on ihan järjettömän hyvin tälle pakalle, ja aloin jo luulla, että kyseessä olikin vahingossa oikea valinta kisoihin. Nyt seuraa kuitenkin limited-osio.

Draft 1:

Avaan pussin, jossa on Errant Ephemeron, Psionic Blast ja paskaa feat. Amrou Scout. Otan Blastin, sillä joka tapauksessa vieressä oleva menee siniselle, joten kannattaa ottaa splashattava lappu. Kakkospussissa tuleekin sitten Riftwing Cloudskate ja Thelonite Hermit. Hermit voi kiertää PT:llä pöydän, mutta mä en sellaista helpolla passaa. Plan on siis helppo: vasemmalla oleva siniselle ja kakospussissa vihreät herkut mulle. Saan eka pussissa vielä Amrou Seekersin ja muuta kivaa vihreää ja valkoista. Mun avaama Amrou Scout wheelaa, ja saan tosi myöhäisen Thrill of the Huntin.

Kakkospussissa avaan Stonecloakerin ja Shade of Trokairin, ja otan cloakerin pitkän mietinnän jälkeen. Sitten alkaakin valua kilokaupalla valkoista ja vihreää. Toka pussista piti ottaa Harmonize tai Deadwood Treefolk, ja otin Harmonizen. Pro-miehet sanoivat kuitenkin, että puumies on parempi. PC:stä taisi mennä 9 lappua pakkaan. Kasipickin Sunlance oli ihan mukava. Viimeisessä pussissa runsaat valkovihreät PC-vehkeet kostautuvat, sillä oikealla puolellanikin oltiin menty samoille väreille. Saan kuitenkin pari pelikuponkia, ja pakasta tuli mielestäni todella hyvä.

Round 4: mun vasemmalla istunut, UB

Olin aika varma, että vastassa on hyvä pakka, mutta toinen oli totuus. Pikalihat ajelevat silmittömästi turpiin kahdessa nopeassa gamessa ja käteen jäi vielä bensaakin. 3-1

Round 5: Markus Valori, RG

Eka pelissä vastustaja painaa kovasti päälle, mutta keldon maraudersit sun muut eivät oikein vakuuta. Mun isommat kinkut ajelivat. Battering Sliver ja Might Sliver löytyivät toisessa, mutta sain Opal Gargoylen henkiin, joka yhdessä Lucent Liminidin kanssa olivat liian vaikeita. Marshalling Cry piti huolen siitä, ettei reissussa jäädä jälkeen. 4-1

Round 6: Jarkko Laaja, UG

Tiukkoja pelejä, sillä molemmilla oli todella hyvät pakat. Häviän nopanheiton, ja kakkosvuoron suspendattu Ephemeron tekee pelistä vaikean, sillä mulla ei ole oikein yhtään kunnon vastausta siihen, paitsi vanha kunnon reissaus. Oon kuitenkin vuoron liian hidas. Toisessa pelissä eot flip hermit, marshalling cry tuut on liikaa vastukselle. Kolmospeli on ekan kopio, paitsi että pääsen lähemmäs voittoa, mutta Jodah's Avenger tekee tärkeät 2 lisävahinkoa. Tarkkaavainen lukija taisikin jo huomata, että nopanheiton voittamalla olisin voittanut koko matsin. 4-2

Draft 2:

Pussista aukeaa Durkwood Baloth, eikä muuta vihreää, eikä paljoa muutakaan. Easy pick. Toisena saan Verdant Embracen. Toinen baloth tuli viitos- tai jopa kuutospickinä, joten värivalinta oli taas helppo. Grapeshot tuli aika myöhään, joten pidin punaisen option auki. PC:ssä aukesi Prodigal Pyromancer ja Dead/Gone. Otin timpan, sillä FS:n myötä polttoa on jo ihan tarpeeksi muutenkin, kun taas timpan efektiä on hankala saada mistään muualta. Toisena pickinä taisi olla rough/tumble. Sitten alkoi valua taas perseen täydeltä vihreää, mm. 2 Giant Dustwaspia, Mire Boa ja vaikka mitä muuta. Myöhäinen Stingscourger oli todella tervetullut lappu, kuten myös tuleva mvp Shivan Wumpus (spoil spoil). FS:ssä taas kuivahti kaikki, mutta eipä pakka kilipäisen planaarikaaoksen jälkeen paljoa tarvinutkaan. Sen sijaan raretin kunnon pron tapaan dualit pois.

Round 7: Markus Lehtinen (?), UG

Vastustajalla on kohtalaisia manaongelmia, mutta mullakaan ei mitenkään kovin hyvin nouse. Eka pelistä en paljoa muista, mutta lihan kosto oli julma, eikä vaikeuksia juurikaan ollut. Toisessa vastustajalla floodaa, mutta munkaan koura ei paljoa lohduta, kun halvin liha maksaa 5 ja läänejä on vain 3. Kuorin kuitenkin pakan päältä sopivan määrän maata, ja ajan niin saatanasti. Vastus kilahtaa 100% ja lähtee nopeasti pois. 5-2

5-2 on hyvin jne, mutta nyt seuraa Vintageparty osa 2. Tehoduokin on järkevässä kunnossa ja Juhalla avaimet mukana. Grillissä tirisee sisäfile ja oheisvehkeet. Ruoka ja juoma maistuu, kuten myös parin tunnin unet ennen uutta ja uljasta kisapäivää. Aamulla unohdin melkein Kavun Koston Juhan kämpille, mutta ilpo onneksi tajusi, että sitähän saattaa tarvita jossain.

Round 8: Markus Valori igen, ja malin.dec eli WW

Voitin viimeksikin, joten miksen nytkin. Molemmat pelit menevät siihen, että Markus ajelee silmittömästi pikkulihoillaan, ja mä koitan stabiloida ja kyykyttää lihoilla. Eka pelissä jään neljään lifeen, kunnes isompi kinkku alkaa jynssäämään. Toisessa pelissä vastuksen postitoimisto suoltaa tasaisesti valkoista lihaa, mutta mun kriittinen rough/tumble pitää mut elossa. Voitan lopulta topdeckskaban niukasti, sillä Thunderblade Chargen saa pelata gravelta, jos nostaa kolmannen Mountainin. Seuraa opetus Yleisen Mtg:n maailmassa: Sano ei WW:lle. White Weenie ei ole hyvä pakka. Nytkin vastustaja sai toisessa pelissä tasan täydellisen alun, mutta hyytyi silti, sillä valkoinen liha tummuu oikein hyväksi, kun vähäsen grillaa. Kyseessä on koko pelin huonoin arkkityyppi formaatista riippumatta. Älä kajoa paskaan. 6-2

Round 9: nimimuistinionhuono, UB

Päivän mehukkain peliliike ja mvp nähtiin tässä. Pelaan pari maata sun, vastus aloitti, ja pelaa kolmosvuoron morphin. Mulla on kourassa Flowstone Embrace ja Shivan Wumpus + maata. Mietin jonkin aikaa, että entäs jos tuo onkin Gathan Raiders. No onhan tää silti yks yhteen... ding ding sillä on 2 islandia, sehän voi olla Fathom Seer. Embrace seeriin, vastus nostaa maat kouraan ja pari korttia resp aktivointiin. Vastuksen seuraavalla vuorolla tulee maa mun, mä tinttaan wumpuksen tiskiin. Vastus röhkii ja puhkii minuutin, ja alkaa sidettämään parin vuoron ja parin ajelun jälkeen. Toka pelissä molemmilla kusee hieman manat, mutta mulla on halpaa lihaa ja poistoa, jotka ehtivät ajella ennen kuin vastustaja saa tehtyä pommejaan. 7-2

Tässä kohtaa tuli puoleksi sekunniksi mieleen, että ehkä ois kannattanu pelitestata standardia enemmän, ja että ehkä ois voinu pelata jotain oikeaa pakkaa. Tsekkasin vähän väliä vintageturnausta, ja tottakai ilpo harjaa etelän tursoja miten tahtoo. Visa pelaa Plan B:llä ihan päin seiniä, Juhat Seinät veti 02fold, mutta a-a pärjää jopa ihan hyvin.

Round 10: Hra Monon UR tron

Huomaan jossakin eka pelin alkupuolella, että vastustaja tärisee ja puhkii aika runsaasti.

Mä: "Onko sulla darra kun täriset koko ajan?"
Mono: "Mä oon vielä kännissä"

Lopputuloksen arvaa toki kaikki. Miten kävi Visalle viime vuonna? Nostan ekassa pelissä vain lääniä, toisessa en yhtään lääniä. 7-3

Round 11: Esa ja Esan Korlash.

Vastakkain siis Esan Korlash ja Esan Kavun Kosto. Matsia testattiin jopa ennen kisoja, ja ennen sidetystä ainakin kavun pitäisi olla johdossa. Bull Shit, esa nostaa proon tavoin sinetin ja läänin putkeen, ja 3 damnationia sanoo että apinat, leijonat, sudet ja lhljuhlurgöyffit pönttöön. Sitten foldaan. Siden Mystic Enforcerit ovat hyviä, joten ne ja mauttomat Saffit sisään. Toka peli menee niin kuin pitääkin, ajelen ekat 14 lämää äijillä, ja loput poltan. Kolmospeli menee tiukaksi, ja mulla on avaimet voittoon, mutta pakka ei tarjoa polttoa moneen vuoroon. Ratkaisutopdeckinä ois pitäny nousta Char, mutta sen sijaan Craig Jonesin summonoinnit toivat hikisen Lightning Helixin. Korlash ajeli. 7-4

Round 12: Markus Valori vaihteeksi ja monoR gargadonkasa

Näin pakan toiminnassa eka päivänä ja rukoilin, ettei se tulisi koskaan mua vastaan. Tietopohjalla oltiin, sillä peleissä ei kavuilla ollut paljoa jakoa. Jos pelaan shokkimaat pystyssä, häviän reissun. Jos pelaan ne täpissä, häviän reissun. Hävisin reissun. Sain sentään säkättyä gargadonin gargadonille toka pelissä. 7-5

Kavu meni siis 0-3 ratkaisuvaiheissa. Onneksi olen niin säkki, että sain 16. sijan ja säälikasseja parhailla resistansseilla. Seuraa opetus YleisMtg:n maailmassa: Pelaa kavuja vain kavuformaateissa. Älä pelaa kavuja ei-kavuformaateissa. Kavuformaatteja ovat: Sealed, Draft ja Minimaster. Näissä formaateissa korttipool on hyvin rajattu, joten voittaminen tapahtuu usein kavuilla ajamalla. Esimerkkinä tästä toimikoon mökin pihalla pelattu minimaster ilpon kanssa. Pelasin Shimmering Wingsin Lightning Elementalille, ja ajoin kaikki 20 naamaan sillä. Molemmat kortit ovat paskaa missä tahansa muualla, mutta kavuformaatissa ne ovat kultaakin arvokkaampia. Ei-kavuformaateissa, kuten Vintage, Teekaks ja Extended, ei kavuilla voiteta, sillä olemassa on kaksi parempaa arkkityyppiä, nimittäin Combo ja Control. Kavu häviää defaulttina molemmille. Älä pelaa kavua.

Esa tasuroi itsensä topkasiin, ja porsasteli umpifoldmatchupissa jotenkin 2-1-voiton. Semifinaalivastus pelasi äijiä, bye. Finaalissa pitikin taas polkea ylämäkeen naisten pyörällä ilman polkimia, joten turpiin tuli, mutta kakkossijakin taitaa lämmittää.

Jatkoplään, eli kotiin pääsy oli luonnollisesti vielä suunnittelematta. Juhan Seinät heitti åulupossen kaupunniin, jossa kävästiin jossakin kämäsessä purilaisbaarissa täyttämässä mahaa. Juna-asemalla Teron piti soitella jollekki randomille, jotta me ylipäänsä päästäisiin oikeaan junaan.

Junassa vedimme luonnollisesti palkintokassit lihoiksi á la minimaster. Mä vs Tero, matsit 0-3, gamet 0-6. Yhessä mun pussissa oli totaalimauton konpo, nimittäin Lord of the Undead ja Foil Lord of the Undead. Harmi vaan että turolla oli 12 evaasioäijää ja loput poistoa. Toisessa pussissa oli March of the Machines ja Fountain of Youth, mmm u lose, foldasin sen matsin viiteen minsaan. Viimeisessä mullakin oli jotain yritystä, nimittäin Self Mill .dec. Howling Mine, Merfolk Looter, Phyrexian Rager ja sata cantrippiä. Harmi vaan, että Teron rare oli Scalplexis mikäonkaan. Fold by milling, ja paskat palkinnot.

Junan vaihto tampereella paljasti, että jatkojuna on ihan ummessa, joten oli pakko mennä eläinvaunuun jos halusi istua. Plän oli toimiva, vaikka kaiken maailman elukat koko ajan jaloissa pyörivätkin. Jossain Seinäjoen kohilla samaan vaunuun änkäs kolmen penkin leveydelle nukkumaan joku 384-kiloinen sankkeri, jolta roikku tekohampaat koko ajan 90% ulkona suusta. Lisäksi kuorsaus oli mallia Black&Decker. 9 tunnin junareissun aikana sai jopa tunnin verran unta kyseisen lihalastin takia. Onneksi oli kyyti kotiin ja nukkumaan moro.

Plussarna:

+ ilpon perjantai
+ Visa
+ Mozzien reiluus
+ topdecksäkkilol
+ perushyvä kisameininki
+ Esa ja toinen top4 putkeen
+ Juhan Seinät, majoitus, vintageparty, kaikki, kiitos
+ Axel, rento mies joka pelaa vintagea, oikein.
+ muutkin tutut ja puolitutut, special notena Tero ja Rikola
+ uuleå Bori
+ ilpon vintagesweeppaus
+ järjestäjätiimi, kaikki meni jälleen kerran loistavasti

Miinus-arna:

- ilpon perjantai
- Max L, ei henk. koht. mitään, mutta voi olla kitisemättäkin välillä
- grillin poikkeusaukioloaikojen poikkeukset
- junasankkeri, painajaiset eivät lopu koskaan
- Kavun Kosto II, kolmososaa ei tule koskaan
- en päässy pelaamaan vintagessa, koska osasin kisoissa liian hyvin
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa ilpo

Vs: Sm-Esat 2007, banaania letkuun ja kavut kostamaan.
« Vastaus #1 : 17.07.07 - klo 14:06 »
Parasta herkua kaiki mauste!
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Sm-Esat 2007, banaania letkuun ja kavut kostamaan.
« Vastaus #2 : 17.07.07 - klo 14:31 »
Tähän mennessä paras raportti.

Poissa Jetch

Vs: Sm-Esat 2007, banaania letkuun ja kavut kostamaan.
« Vastaus #3 : 17.07.07 - klo 14:37 »

Round 5: Markus Valori, RG

Eka pelissä vastustaja painaa kovasti päälle, mutta keldon maraudersit sun muut eivät oikein vakuuta. Mun isommat kinkut ajelivat. Battering Sliver ja Might Sliver löytyivät toisessa, mutta sain Opal Gargoylen henkiin, joka yhdessä Lucent Liminidin kanssa olivat liian vaikeita. Marshalling Cry piti huolen siitä, ettei reissussa jäädä jälkeen. 4-1
Ai, että Opal Gargoylen (Guardiania veikkaisi), ainoa virhe joka heti tuli silmään, vaikkaa kumpaakaan korttia en omistakkaan.

Mutta hyvä raportti ja _PITKÄ_, kiitokset siitä.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Sm-Esat 2007, banaania letkuun ja kavut kostamaan.
« Vastaus #4 : 17.07.07 - klo 14:46 »
Mutta hyvä raportti ja _PITKÄ_, kiitokset siitä.

Pitkä jaarittelu ei sinänsä ole kiinnostavaa ja sitä tulisi välttää. Mutta jos sen tekee taiten ja sana on hallussa, kuten Teemulla, pituudesta ei ole haittaa.

EDITAATIO: Raporttia lukiessani meinasin kerran tukehtua ja kerran laskea alleni. [Lisätty heti alkuperäisen vastauksen jälkeen.]

EDITAATIO: Vastustajien nimien muistamiseen on helppo konsti. Kirjoittaa nimen ylös paperilapulle, jolla pitää kirjaa elämäpisteistä. Helppoa ja karvaista. [Lisätty melkein heti alkuperäisen vastauksen jälkeen.]

EDITAATIO:
Muut tanperetursot tulevat myös.
Äp päp, se on Tamåere. [Lisätty 17.7.07 klo 20.22.]
« Viimeksi muokattu: 17.07.07 - klo 20:22 kirjoittanut Thaurwylth »

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Sm-Esat 2007, banaania letkuun ja kavut kostamaan.
« Vastaus #5 : 17.07.07 - klo 15:57 »
Juu, kunnon raportti oleellisesta, kiitoksia. :)

Poissa duracel

Re: Sm-Esat 2007, banaania letkuun ja kavut kostamaan.
« Vastaus #6 : 18.07.07 - klo 02:11 »
Parempi kuin sata jänistä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!