Haluaako mikään edes pelata bitterblossomia, esper tai grixis control?
Hyvä kysymys. Keijuja standardissa pelanneena mielipiteeni on että bitterblossomin funktio on käytännössä sama kuin lingering soulsin, mitä nyt on vähän parempi siinä kun ei koskaan lopeta tekemästä niitä toksuja. Eli antaa blokkereita vastustajan miehiin kunnes ne voi vastata jotenkin muuten ja joskus harvoin ajaa vastustajan pois niillä. Enempi näkisin blossomille sijaa controllahtavissa midrangeissa tai aggrocontrolleissa, kuten esim jundissa, mutta tämä nyt on vain minun mielipiteeni.
Luulen että sitä tullaan kokeilemaan aika paljon ja sitten huomataan kuinka turhaa sen bannaaminen silloin joskus oli. Sehän oli sellainen vainoharhabanni ihan modernin aluksi joka perustui pääosin pelkoon että vanhat standardit toptierit tulisivat hallitsemaan formaattia.
ps. Entisenä standardin keijupelaajana mielipiteeni on että keijut ei olisi tässä välillä edes tarvinnut blossomia, koska se on vain lisä, ei elinehto sille pelistrategialle (samalla tavoin kuin jundi ei tarvinnut bloodbraidia) mutta YMMV.
voihan se olla että faeries rupeaa toimimaan, olen ainakin valmis kokeilemaan koska omistan kaikki sen kortit yhä.