Jätkä pelaa manaseiniä joilla saa helposti isommankin waven aikaseksi. Jos vielä heität aiemmin mainitus Axebane Guardianin soppaan mukaan niin Genesis wave 20:llä ei jää haaveeksi. Voin myös sanoa että kaksi Feed the Packia samaan aikaan kentällä on parempi kuin yksi.
Puhutaas nyt hetki pakan fokuksesta noin yleisellä tasolla. Kun tehdään dekkiä, niin kannattaa valita joku yksi päämäärä mitä pakka yrittää tehdä. Jos yrität tehdä montaa asiaa, unohtuu äkkiä se alkuperäinen pointti ja käsiin jää haalea läjä joka yrittää liian montaa eikä onnistu oikein missään.
Tässä pakassa mitä nyt käsitellään on pakan päämääränä saada Feed the Pack mahdollisimman äkkiä tiskiin ja täyttää pöytä 2/2 susilla. Jotta Feed the Pack saadaan pöytään äkkiä, tarvitaan kiihdytystä, mutta vain kuuteen manaan asti. Kuuden manan jälkeen kiihdytys on turhaa, sillä pakka ei pelaa mitään sen kalliimpaa. Kurvin loppuessa kuuteen voidaan näin ollen FtP:n tultua tiskiin surutta syöttää kaikki seinät susille, sillä niillä ei enää mitään tee. Pakassa tällä hetkellä olevat seinät taasen auttavat saamaan FtP:n äkkiä pöytään ja ovat tähän hommaan parhaat hinta/toughness-suhteeltaan.
Pakan päämäärä ei siis ole tuottaa loputtomia määriä manaa, vaan tuottaa ainoastaan tuo Feed the Packiin tarvittava kuusi. Ylimääräiselle manalle voisi tietenkin koittaa keksiä käyttöä pelaamalla esimerkiksi tätä mainitsemaasi Genesis Wavea, mutta mikäli näin tekee, ei seiniään voi surutta syöttää Feed the Packiin, sillä niille olisi käyttöä vielä myöhemminkin Genesis Waven pelaamiseen. Tämä on ristiriita pakan päämäärän kanssa. Toinen, ja paljon isompi ongelma Genesis Waven kanssa on se, että tällä hetkellä pakka on pääasialliseti 0/4 defendereitä pullollaan. Syy siihen on siis edellä mainittu hinta/toughness-suhde. Seinät kun nyt ovat hyvää susien ruokaa ja tulevat halvalla pöytään. Eli, siis pakassa joka pelaa pääasiallisesti 0/4 defendereitä on Genesis Wave melko surkea, sillä vaikka pääsisit päristelemään sen x=20 waven olisi tuloksena vain lisää 0/4 defenderejä ja ehkä mahdollisesti pari feed the packiä lisää.
(Mutta niin tietenkin nämä defenderit sitten tuottaisivat vielä lisää manaa ja voisit ensi vuorolla vetästä jo x=40 genesis waven ja sitten olis jo koko pakan kaikki 0/4 defenderit tiskissä!!!) Genesis wavea ei siis kannata pelata ihan vaan sen takia, että kun X>5 voi käydä säkä ja osua Feed the Packiin. Feed the Packin löytämistä varten pakassa on muutenkin jo Commune with the Gods joka on huomattavasti halvempi vaihtoehto.
Eli vaikka jotain korttia
voi pelata, ei se tarkoita että sitä
kannattaa pelata. Genesis Wave tässä pakassa on juurikin sellainen kortti.
Axebane guardian on optimiolosuhteissa parempi manan tuottamisessa kuin
Vine Trellis, mutta maksaa yhden enemmän, tuottaa yhden vähemmän susia eikä ole creature typeltään Wall (mikä on relvanttia vain wall of mulchin kanssa, mutta kannattaa tuo nyt mainita). Eli loppuviimein Axebane guardian on parempi vain manan tuottamisessa, mutta tämän pakan päämärän kannalta on huonompi kaikissa muissa asioissa kuin Vine trellis. Myös, mikäli pakan pointtina on päästä kuuteen manaan asap, ei Axebane guardian ole yhtään sen nopeampi kuin Vine trellis. Axebane Guardian olisi varmasti pakassa mikäli pelaisin punaista
Vent Sentinelin takia, mutta kun en pelaa, niin se saa jäädä.
Vielä lopuksi pari faksia joita voisit kanssa harkita: Mobile Fort, Walking Wall, Warmonger's Chariot
Nämä neljän manan 3/5 wallit eivät myöskään auta pakkaa pääsemään päämääräänsä. Ne ovat vaan huonoja kortteja, jotka nyt sattuvat olemaan walleja. Ne eivät tuota manaa. Eivät nosta korttia. Eivätkä ne nyt kovin häävejä hyökkäilijöitäkään ole. Wall tyyppisenä ne voisi uhrata wall of mulchille, mutta sitten herää kysymys, että miksi pelata niitä yleensäkkään, jos niiden ainoa käyttö on nostaa kortti?
Warmonger's Chariot olisi yksi mahdollisuus, mutta vaikea uskoa että se yksi yksinäinen 2/6 hyökkäilijä kovasti tuhoa saisi aikaiseksi. Pari sutta sillä saisi vuorossa lisää, mutta luulenpa että
Slagwurm Armor olisi siinä hommassa parempi.