Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ne muut netti-CCG:t  (Luettu 2731 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lunsku

Ne muut netti-CCG:t
« : 17.01.17 - klo 16:43 »
Hearthstonelle on ihan oma alueensakin, mutta onhan näitä Magicin jäljessä kulkevia, Hearthstonen menestystä yrittäviä muitakin. Hex, Eternal, Elder Scrolls Legends, sitten toki sellaisia joissa tavalla tai toisella konseptia viedään jollain tapaa uuteen suuntaan vaikka jonkin muun pelityypin kanssa hybdriksi laittamalla. Miten ovat maistuneet, pelaatko jotain?

Ite olen tässä nyt viikon verran neppaillut HS:n rinnalla Eternalia. Siinä mielessä peli oli heti ihan mielenkiintoinen, että siinä on käsittääkseni taustalla LSV:n ja Chapinin kaltaiset hall of famerit suunnittelupuolella. Tekijäfirman käsialaa myös Elder Scrolls Legends.

Eternal tuntuisi asettuvan jonnekin sinne HS:n ja Magicin puoliväliin. HS:n tiukasta sinä-minä pelirytmistä on luovuttu: taistelu toimii Magicin logiikalla jossa hyökkääjät hyökkäävät kohti naamaa ja puolustajat voi heittää väliin, ja fast spelleillä pääsee vastaamaan vihollisen peluihin. Lisää interaktiokohtia on toki vain hyvä asia, koska se lisää mahdollisia pelilinjoja. Tietenkin (ja hyvä niin) interaktiopisteitä on selvästi karsittu johonkin Magicin Online-versioon verrattuna, vuorossa ei ole sitä kuutta phase ja steppejä päälle jolloin pystyy heittämään Torchia (= pultti) vihun toimiessa.

F2P-peliksi Eternal tuntuu jakelevan aika hövelisti leikkirahea, ainakin näin open betan aikaan fiiliksellä enemmän kuin vaikka HS. Ylimääräiset paanut saa paskottua dustin vastineeksi ja craftattua tarvekaluja - dustille kyllä tulee tarvetta, kun pelin legejä periaatteessa saa pakkaan sen neljän setin, ja jotkin laput vielä tuntuvat sellaiselta että neljä on optimaalinen määrä. Dustivuori ei ole ehkä ihan niin jyrkkä kuin äkkiseltään tuntuisi, mutta HS:n 1600 dustia ja done -mallin jälkeen eron huomaa.

Pelimuotoja on AI:ta vastaan (ilmainen Gauntlet ja leikkirahaa maksava, käytännössä HS:n Arenan vastine Forge), ja toki myös ihmistä (kasuaari- ja ranked-jonot, ja limitedmuotona Draft jossa draftataan 4 x 12 kortin nyyttiä AI/ihmistallenne/??? vastaan, ja pelataan ihmisiä vastaan seitsemään voittoon tai kolmeen tappioon). Questeja joista saa loottia.

Ihan kivaa puuhastelua ollut tähän asti.

Poissa shadowthread

Vs: Ne muut netti-CCG:t
« Vastaus #1 : 17.01.17 - klo 18:24 »
Itsellä 120 tuntia Eternalia steamissa. Ihan mukavaa tosiaan, ja suurinpana erona HS:n limitediin, pikatut kortit lisätään sun kokoelmaan joten draftaamalla/forgella saa kartutettua kortteja kivalla vauhdilla, ja tämän takia draftissa kannattaa pikata kaikki legendat mitkä tulee vastaan vaikka ei meniskään juuri kasattavaan dekkiin.

Poissa Sigu7

Vs: Ne muut netti-CCG:t
« Vastaus #2 : 17.01.17 - klo 18:46 »
Ihte olen pelaillut aika montaakin: Infinity Wars, Spellweaver, Plants vs Zombies Heroes ja nyt uusimpana Duelyst, joka selvästi erilaisin näistä. Lisäksi olen kokeillut pienen aikaa(About tutoriaalin verran) Eternalia, Faeriaa ja Star Crusadea ja toki muitakin joita en nyt tähän hätään muista.

Spellweaver erottuu itselle ainakin eniten joukosta. Tämäkin aikalailla Mätikän ja HSsän sekoitus, mutta myös uutta settiä mukana. Combat toimii HSmäisesti, eli lihoihin voi lyödä erikseen, mutta vuorossa on vain yksi combat step. Myöskin jokainen liha voi blockata jos vain nopeus riittää, josta päästäänkin varmasti suurimpaan ainutlaatuisuuteen eli nopeus.

Jokaisella lihalla nopeus 1-4 ja sen mukaan lihat voivat hyökätä toiseen lihaan tai blokata toista lihaa. Hyökkäävä liha voi lyödä saman tai pienemmän nopeuden omaavaa lihaa ja taas vastaavasti liha jota ei olla hyökätty voi blokata saman tai pienemmän nopeuden omaavaa lihaa.

Mistä eniten pidän pelissä on se, että dekinrakennus oikeastaan täysin vapaata, mitä nyt perus 4x maksimi per tietty kortti. Pelissä löytyy Mätikän ländejä vastaavia Shrine kortteja joita saa vuorossa pelata yhden ja niistä voi ottaa joko lisämanan tai tietynvärisen levelin. Värejähän löytyy 6 kappaletta. Manalla pelataan kortteja, mutta jokaisesta kortista löytyy myös level määrä ja väri mitä tarvitaan kyseisen kortin pelaamiseen. Vähän hankala aluksi, mutta nopeasti sen oppii.

Pelimuotoja löytyy perus HS arenakopio, Ranked jne, ja nyt tänä talvena lisätty draft. Draftäys toimii samallalailla kuin Mätikässäkin, kuitenkin aina 8 hengen podeissa. Kaikki dr'ftit ovat erillisiä turnauksia ja jos turnauksessa on kahdeksalla jakamaton määrä pelaajia jaetaan pelaajat tasan pöytiin ja loput ovat botteja. Pelit sitten BO1 tai pari kertaa viikossa järjestettävä BO3. Tämä on ollut kyllä hauskaa ajanvietettä ja koska peli on todella palkitseva, ei rahaa tarvitse käyttää, että voi joka viikko useammankin kerran dräftätä.

Poissa Anssi

Vs: Ne muut netti-CCG:t
« Vastaus #3 : 17.01.17 - klo 21:06 »
Gwentin voisi myös lisätä listaan.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Ne muut netti-CCG:t
« Vastaus #4 : 17.01.17 - klo 23:23 »
Shadowverse on myös potentiaalinen ilmais-CCG, joka on eräänlainen MTGn ja HöSön ristisiitos. Pari kaveria pelailee tuota ja kehuilevat peliä ja sen mekaniikkoja. Itse olen seurannut Twitchistä kun Kripp satunnaisesti peliä pelailee ja se vaikuttaa kohtalaisen toimivalta ja jopa mahdollisesti mielenkiintoiselta, mutta itse en henk.koht siedä päällekäyvää anime-visuaalisuutta. Lisäksi jos HöSön animaatiot vituttaa, niin kannattaa peli kiertää kaukaa, sillä efektit vilkkuu paikoin (eli koko ajan) härskisti.

Peli löytyy Steamista.