Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Legacy GW enchantress  (Luettu 13282 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masa88

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #30 : 26.08.10 - klo 22:45 »
Jos tosiaan Burnia pelkää niin ennemmin kannattaa änkeä niitä Leyline of sanctityjä sidelle, sattuvat kun toimimaan Burnia, discardia että comboa vastaan. Saattavat maksaa jopa nolla manaa, mikä on parempi kuin 4
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Rancid-

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #31 : 26.08.10 - klo 23:11 »
Maskilla ei tee oikein mitään, kun on jo Confinementeja.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa PerCinG

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #32 : 30.08.10 - klo 12:28 »
Mites nuo Greater Auramancyt tämmöisessä toimisivat?

Poissa Rancid-

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #33 : 30.08.10 - klo 13:20 »
Samalla tavalla kuin kaikkialla muuallakin: joutavat romukoppaan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Laukkanen

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #34 : 31.08.10 - klo 10:33 »
Mites nuo Greater Auramancyt tämmöisessä toimisivat?

Niiden tehtävänhän suorittaa sterling grove, jolla lisäksi voi tutoroida lappuja. Dekin ainoilla non-token olioilla on sitäpaitsi shroud jo valmiiksi. Jos groveja käyttää lappujen hakemiseen, grovet saa takaisin replenishillä.

Leyline of sanctityjä haluaisi pelata lähinnä jos pelaa sellaista comboa vastaan joka voi pärähtää kierroksilla 1-2. Eli niitä voi harkita sidelle. Ivory maskit on historiaa.
« Viimeksi muokattu: 31.08.10 - klo 10:37 kirjoittanut Laukkanen »

Poissa Triack

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #35 : 31.08.10 - klo 22:57 »
Mun mielestä Leyline of Sanctity on aikalailla automaattinen side 4-off.

Tendrils, Belcher, Discard ovat kaikki asioita joita tämä dekki vihaa, plus Leyline on hyödyllinen about miljoonaa muutakin formaatissa pelattavaa asiaa vastaan.

Poissa Tube_242

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #36 : 14.09.10 - klo 16:35 »
Ah olimpa tyhmä kun en tajunnut tuota confiksen efektiä, joka on identtinen maskiin.

Sellainen manakysymys vielä että käykö nollan manan vehkeistä köyhän miehen moxit eli lotus petaalit vaikkapa noiden spirit guidejen tilalle? spiritguidet tuntuu olevan lopussa kaikkialla ja petaaleja olisi mukavasti setti kansiossa.

Poissa Omni

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #37 : 14.09.10 - klo 17:09 »
Sellainen manakysymys vielä että käykö nollan manan vehkeistä köyhän miehen moxit eli lotus petaalit vaikkapa noiden spirit guidejen tilalle? spiritguidet tuntuu olevan lopussa kaikkialla ja petaaleja olisi mukavasti setti kansiossa.

Yhdellä foorumilla on ollut keskustelua siitä, kuka milläkin manansa fiksaa. Osa suosii Moxia, osa Petalia ja osa ESG:tä. Mox on pysyvää manaa, mutta siitä menettää kortin, Petal taas on vain kertakäyttöinen (ja sivuhaittana kasvattaa Tarmoa) ja ESG on myöskin vain kertakäyttöinen, mutta sillä pääsee Dazesta ohi ja se toimii myös hätätapauksessa blokkaajana. Myöskin mikä tahansa edellämainittu on surkea top-deck myöhemmässä vaiheessa, koska eivät ole enchantmentteja.

Itse taas suosin Explorationia, mikä ei tosin ole nopeutta ajatellen ihan sama asia kuin nuo muut (ei saa Argothiania ensimmäisellä vuorolla pöytään, mutta Presencen saa silti toisella vuorolla), mutta omalla kohdalla on ainakin toiminut pelin alku- ja keskivaiheilla erittäin hyvin, kun nostokoneella landeja nostaessa ne saakin pöytään, ja pelattua sitä kautta lisää enchantmentteja, jolloin teoriassa lukon saa aikaan nopeammin... Myöskin useammalla pöydässä olevalla Explorationilla (itse pelaan kahta) saa useamman ländin peliin... Eli ei ole myöskään täysin turha top-deck. Jotkut taas suosivat alkupelissä Mirri's Guilea, joka helpottaa huomattavasti tulevia nostoja sekä alkukäden mahdollista heikkoutta.
« Viimeksi muokattu: 14.09.10 - klo 17:14 kirjoittanut Omni »

Poissa tride

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #38 : 14.09.10 - klo 17:16 »
Minä en ole pelannut noista mitään. Pakassa kuitenkin jo aika paljon kuolleita nostoja. Hirveästi en ole noita kokeillutkaan, mutta minusta varmempi voitto vuoroa myöhemmin on parempi kuin paljon kuolleita topdekkauksia. Nuo jälkimmäiset ovat kuitenkin pakan suuri heikkous, jos ensimmäinen Enchantress saa fowista/jostain muusta.

Poissa Tube_242

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #39 : 03.11.10 - klo 10:24 »
Noniin tässä on meitsin pino. Tosiaan ensimmäinen versio ja on varmasti vielä fiksattavaa. Vähän köyhän miehen kamaa, koska ei ole toista Sanctumia eikä dualeita. Voittokeinoina testaan nyt alkuun sigiliä ja wordisia. Tuntuu että on ehkä vähän liikaa kolmen manan vehkeitä ja liian vähän kahden manan enchantteja? Myös ländit mietityttää.   

Creature:
4*Argothian Enchatress
3*Elvish Spiritguide

Sorcery:
2*Replenish

Enchantment:
1 CC:
4*Elephant Grass
4*Utopia Sprawl
4*Wild Growth
3*Exploration

2 CC:
3*Sterling Grove
1*Seal of Cleansing

3 CC:
2*City of Solitude
2*Karmic Justice
2*Oblivion Ring
2*Solitary Confinement
4*Enchantress Presence
1*Words of War

4 CC+:
1*Sigil of Empty Throne

Land:
1*Serra's Sanctum
4*Windsweapt Heath
4*Brushland
7*Forest
5*Plains

Total 61

Poissa tride

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #40 : 03.11.10 - klo 14:40 »
Muutama asia tuli mieleen, kun katsoin listaasi:
1. Sterling Groveja kannattaa pelata neljää. Saat siitä sen yhden 2cc spellin lisää ja se estää täsmäpoistojen, kuten gripin ja pridemagen osumisen muihin enchantmentteihin. Kahdella saa jo lukotettu nuo pois. Pelaisin neljää myös tuon tutoroinnin takia.
2. Kahdelle Karmic Justicelle ei luulisi olevan tarvetta, kun harvalla pakalla noita massapoistoja kuitenkaan mainissa on. Deed ja EE taitaa olla ainoat Burning Wish -pakkoja lukuunottamatta. Se ei myöskään estä vastustajaa tuhoamasta sitä ainutta Confinementtiä, joten yhden cuttaisin sidelle. Yhtä voi pelata mainissa, koska sen etsiminen Sterling Grovella on ainoa asia, mitä voit tehdä massapoistoa vastaan.
3. Jos pelaa ilman Moattia väittäisin, että pakassa pitää olla ainakin kolme Solitary Confinementtiä. Se on kuitenkin ainut kortti, jolla estät vastustajaa voittamasta.
4. Kiinnittäisin huomiota myös pakan kokoon. Se kannattaa karsia 60 korttiin, jotta todennäköisyys nostaa enchantresseja olisi suurempi. Sinulla on nyt kolme ESG:tä ja kolme Explorationia, joista itse lähtisin cuttamaan jotain. Jos noihin ESG:ihin olet tykästynyt, niin yhden Explorationin ottaisin pois, koska pöydässä kaksi ei anna paljoa enempää etua kuin yksi. Tämä etu tulee esille vasta kun on pari enchantressiä pöydässä. Yksikin Exploration vaatii kolme ländiä ensimmäiseen kahdeksaan korttiin*, jotta siitä on hyötyä alkupelissä. Loppupelissä se on lähes aina turha. Myös yksittäinen Seal of Cleansing vaikuttaa huonolta, koska harvoin sen haluaa hakea Sterling Grovella.
5. Worlds of Waria ei voi tuolla pakalla pelata kuin Utopia Sprawlista ja ilman Serra's Sanctumia sillä voittaminen on aika hidasta. Suosittelisin korvaamaan sen toisella Sigilillä, jos et Taigaa aio ostaa. Jos vastustaja on lukossa, niin voittokeinolla ei ole oikeastaan merkitystä. Meddling Mage ja Memoricide-tyyppisiä kortteja voi kiertää vaihtamalla toisen Sigilin johonkin muuhun.  Suosittelen kuitenkin Sigiliä.
6. Brushlandit tekevät damagea sinulle. Pakka on valmiiksi jo kohtuu hidas zoota vastaan ja itsensä lyöminen ei varmasti paranna asiaa. Jos näistä et kuitenkaan tahdo kokonaan luopua manakusujen pelossa, niin kannattaa niitä ainakin vähentää. Vihreällä manalla pelataan Enchantressit ja kiihdytykset, joten se on tärkeämpää alkupelissä kuin valkoinen.

Tällaisia muutoksia voisin suositella:
+1 Sterling Grove
+1 Solitary Confinement
+1 Sigil of the Empty Throne / Luminarch Ascension / Hoofprints of the Stage
+2 Forest
-2 Brushland
-1 Seal of Cleansing
-1 Exploration
-1 Karmic Justice
-1 Words of War

Nyt pakkaan jäisi 12 ländiä ja neljä Utopia Sprawlia, joilla saa valkoista manaa. Tärkeimpinä muutoksina pitäisin Sterling Groven ja Solitary Confinementin lisäystä. En tietenkään voi tietää, että millaisia pakkoja vastaan pelaat, mutta väittäisin, että noilla muutoksilla pakka paranee yleisellä tasolla. Tätä pakkaa rakentaessa kannattaa kuitenkin ajatella, että mitä vastaan pelaa.

- Aapo

* Skenaariossa, jossa kädessä on kaksi vihreää ländiä, Exploration ja Sprawl/Grwoth Exploration ei auta. Kolmannella vuorolla saa kolme manaa ilmankin.

edit: 5. -> 6.
« Viimeksi muokattu: 03.11.10 - klo 14:50 kirjoittanut tride »

Poissa Tube_242

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #41 : 03.11.10 - klo 23:46 »
Jes kiitos avusta! Joo tykkään kyllä noista spirit guideista tosi paljon ja ne tuntuu auttavan, otan explon pois. Laitoin suurimmat osat ehdotuksistasi kehiin. Solitaryjä ja groveja täytyy tosiaan hommata lisää, ne on vaan shopeista loppunut tällä hetkellä. Voisiko Island Sanctuary olla moatin vaihtoehto? Pitää kyllä hommata toinen Serra's Sanctuary kunhan on ylimääräistä.

Poissa Rancid-

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #42 : 03.11.10 - klo 23:57 »
Island Sanctuary on suoraan huonompi Moatin korvike kuin Solitary Confinementien lisääminen. Molemmista menettää käytännössä drawstepin, mutta Confinement tekee vaan paljon enemmän. Etenkin Merfolk vaan nauraa Lord of Atlantiksen kanssa Sanctuarylle koko matkan pankkiin, eikä burnia/Zootakaan kiinnosta jos se vaan saa pulttailla sua naamaan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Laukkanen

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #43 : 04.11.10 - klo 11:41 »
Mun viimeaikaiset pelit ei ole menneet kovin hyvin joten kovin syvällä rintaäänellä en tässä puhu, mutta pari asiaa.

Explorationin etu on mielestäni siinä että se on yhden manan enchantmentti jonka ability on relevantti. Se auttaa siis siinä vaiheessa kun ramppaat (vetämällä lappuja enchantressista) pakkaa käyntiin. Pöydässä useammat explorationit eivät myöskään ole mikään haitta, pikemminkin päinvastoin. Itse olen pelannut kolmea dekissä, hyvässä aloituskädessä se on tervetullut. Dekille kun ei riitä että on se confinement pöydässä, siellä pitää olla myös vähintään kaksi enchantressia. Ja kun etsit sitä toista niin se olisi syytä tapahtua mahdollisimman nopeasti, eli mitä enemmän enchantmentteja pystyt pelaamaan, sen parempi -> halvat enchantmentit siis auttavat. Manaramppaus ei ole niin oleellista kuin polttoaine enchantresseille.
(Ainakin minulla kun en moattia omista niin joudun miettimään näitä asioita. Olisi kiva tietty vain tutoroida moat ja sitten rentoutua)

Island sanctuary on tosi heikko moatin korvike. Huonona päivänä se ei tee yhtään mitään, kun tilanne on niin huono ettet voi olla skippaamatta sitä drawta.

Karmic justiceita en ole itse pelannut yhtäkään.

Words of waria voi hyvin pelata pelkillä utopia sprawleilla, kunhan muistaa nimetä yhden niistä punaiseksi. Se kun tarvitsee pelata vasta siinä vaiheessa kun olet voittamassa. Kaksi Serra's sanctumia on kyllä toisaalta sitten syytä olla.
Se, että pystyy combottamaan vastustajan pois yhdellä vuorolla on hyvin hyödyllistä kun lisävuoroja mennään. Lisäksi, mikä on tärkeää, words auttaa kontrolloimaan sitä mitä nostat enchantresseista, eli ettet dekkaa itseäsi laputtamalla.

Itse pelaisin dekissä paria replenishiä ihan vain siksi ettei peli sitten kusahda niin helposti vastustajan poistoon/discardiin/countereihin yms. Voittokeinosi menivät, mitä nyt? Lisäksi sen avulla voi käyttää sterling groveja ja sitten ottaa ne takaisin suojelemaan enchantmentteja. Olen samaa mieltä neljästä grovesta, niitä kantsii olla.
« Viimeksi muokattu: 04.11.10 - klo 11:43 kirjoittanut Laukkanen »

Poissa tride

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #44 : 04.11.10 - klo 16:19 »
Se auttaa siis siinä vaiheessa kun ramppaat (vetämällä lappuja enchantressista) pakkaa käyntiin.
Oletko kokeillut Ground Sealia tuohon? Ennen Mystical Tutorin bänniä pelasin noita kolmea mainissa. Osittain Reanimaattorin takia, mutta paria pelasin myös ennen kuin sen pakan suosio kasvoi. Ground Seal estää myös mm. Life from the Loamin, Dread Returnin ja Academy Ruinssilla EE:n pyörityksen.

Poissa Tube_242

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #45 : 15.11.10 - klo 23:53 »
Kiitti taas avuista! Mä pelasin tossa viikonloppuna testipelejä suht nopeeta ww:tä vastaan ja voitin suht helposti. Huonoimmassa matsissa jäi 3 pisteen päähän ennenkun sain pelin haltiin kolmannella grassilla. Kyllä sanoisin että toi words of war on kiva lappu pitämään huolta että ei tuu dekattua itteeään kun pitää vielä nostaa pari varmuuslappua pöytään ennen kuin ajaa enkeleillä esim. Sain sen castattua helpoiten heittämällä sen gravelle heti alkupeleissä tai käyttämällä sitä solitaryn drawbackilla ja sitten replenishillä takaisin jossain välissä. Ikävästi kyllä noi hyvin tähdätyt disenchantit ja krosan gripit hidastaa, mutta kun saa sterling groven pöytään niin pääsee syvä huokaus =)
Pitänee kattoa oisko oikeesti rahaa parempiin ländeihin jos turnaukseen lähtee haistelee.   

Poissa jupu_

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #46 : 03.12.10 - klo 19:21 »
Hei onko se wish versio pelattava? Ajattelin laittaa haettavaksi, ionan, emrakulin, canonistin, enchantressin ja serras sanctumin. Mutta pitääkö mun pistää hankkia kolmas sanctumi? Pelaanko 2 main deckis 1 sidellä vai 1 ja 1 vai tarvitseeko sidelle ollenkaan?

Poissa Laukkanen

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #47 : 19.01.11 - klo 11:10 »
Pelasin 2hta living wishiä aivan ekassa enchantressin versiossani monta vuotta sitten, lähinnä siksi kun dekistä puuttui tiettyjä enchantmentteja ja oli pakko korvata niitä utilityllä. (lisäksi dekin wincon oli aika hupaisa, infimanat words of wind+cloud of faeries, wishataan ambassador laquatus  :D Parempiakin on sanotaan näin) Nykyisellään en keksi hirveästi syitä miksi living wish versio olisi parempi kuin aikaisemmin mainitut enchantment-pohjaiset versiot.

Pääasiallinen syy käyttää wishejä on mielestäni se että ne olisivat samassa slotissa voittokeinon JA utilityn kanssa ja että niitä olisi dekissä riittävästi (ainakin kaksi), jolloin tilaisuuden tullen haet sen mitä tarvitset, joko vaikka canonistin stormia vastaan tai sit myöhemmin sen voittokeinon jne. Emrakul on mielestäni vähän niin ja näin, counteroimattomuus ei mielestäni tee yhtään mitään koska siinä vaiheessa kun pääset castaamaan sen vastustajalla ei voi olla enää countereita tai ne olisivat kolahtaneet jo aikoja sitten enchantresseihin. Lisäksi voit pelata city of solitudea jos haluat. Voittokeinona Emppu ei mielestäni ole yhtään sen parempi kuin nuo alkuperäiset enchantment-winconit.  Iona vois olla kiva mutta kumpikaan iso pihvi ei ole mielestäni hyvä koska ne eivät ole sen nopeampia tai tehokkaampia kuin alkuperäiset winconit(paitsi jos kuvittelet esim saavasi Ionan pöytään ennenkuin stormicombo on pyörähtämisetäisyydellä. Aivan) ja lisäksi joudut heikentämään dekkiä ottamalla siitä pois enchantmentteja wishien tilalta.

Toinen juttu on se että valkovihreältä en nyt keksi kovin montaa utilitycreaturea mitä saattaisit haluta hakea.
Yksi verduran enchantressi nyt varmaan sidelle sitten, Dosan, the falling leaf, peacekeeper..muuta mitä ei vielä tullut mainittua ei tule mieleen. Creatureissa on sit se vika että ne eivät ole sterling groven suojissa ja aika monta lekadekkiä ajaa ukkopoistoa.. Sanctumia tuskin tarvitaan sidellä ja jos tarvittaisiin niin mainistä niitä ei kannata ottaa pois.

recap alkup. kysymykseen: en usko
« Viimeksi muokattu: 19.01.11 - klo 11:20 kirjoittanut Laukkanen »

Poissa jupu_

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #48 : 21.04.11 - klo 21:06 »
Olen nyt testaillut one-off Emraa maindeckissä: Posiitivisin tuloksin. Voi hätätapauksessa discardaa ettei deckkaa itseään + on ollut loistava wincon. Deckillä on kuiteskin lukottaessaan tarpeeksi manaa castata tämä. Tämä syrjäytti pakassani sacred mesan.

Poissa Tube_242

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #49 : 31.07.11 - klo 22:55 »
Hei mulla olisi vähän hakusessa toi side enchantressille. On niin hitosti lappuja jota sinne voisi tunkea. Ainakin siis jotkut perusjutut olisi kiva kehittää ja olen aika hukassa että mitä siellä pitää olla ja mitä ei.
Eli öö ainakin setti leyline of sanctinyjä, chokeja, aura of silencejä ja gravevihaa, eli ground sealeja ja / tai wheelejä? Entä laput kuten rune of law, carpet of flowers, stop ja runed halot?

Sitten toiseksi olisi kysymys runed halosta että kuinka sitä pitäis oikeasti pelata? Itse havahduin pariin kertaan että halo pitäisi pelata että saa lappuja käteen ja ei oikein tiedä vastustajan dekistä mitään. Eli kannattaako se jättää odottamaan käteen vai pelata ja sanoa joku pöydällä oleva vähäpätöinen mies? Mietin myös kun vastustaja pelasi Sarkhan Volia niin pysytyykö sillä antamaan suojan tokeneilta?

Poissa Alesi

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #50 : 01.08.11 - klo 07:19 »
Hei mulla olisi vähän hakusessa toi side enchantressille. On niin hitosti lappuja jota sinne voisi tunkea. Ainakin siis jotkut perusjutut olisi kiva kehittää ja olen aika hukassa että mitä siellä pitää olla ja mitä ei.
Eli öö ainakin setti leyline of sanctinyjä, chokeja, aura of silencejä ja gravevihaa, eli ground sealeja ja / tai wheelejä? Entä laput kuten rune of law, carpet of flowers, stop ja runed halot?

Sitten toiseksi olisi kysymys runed halosta että kuinka sitä pitäis oikeasti pelata? Itse havahduin pariin kertaan että halo pitäisi pelata että saa lappuja käteen ja ei oikein tiedä vastustajan dekistä mitään. Eli kannattaako se jättää odottamaan käteen vai pelata ja sanoa joku pöydällä oleva vähäpätöinen mies? Mietin myös kun vastustaja pelasi Sarkhan Volia niin pysytyykö sillä antamaan suojan tokeneilta?

Ground Seal on siinä mielessä huono sidelappu, että se ei estä Exhumea eikä Dredgestäkään muuta kuin Dread Returnin. Poistona ehkä voisi kokeilla O.Ringejä.
Paras ja helpoin tilanne sulle olisi jos aina tietäisit edes jotain vastustajan pakasta. Mutta jos ei näin pysty olemaan, niin ainakin minusta on ihan hyväksyttävää pelata Runed Halo ns. tyhjänä pöytään. Olettaen tietenkin, että meinaat voittaa melkein heti sen jälkeen. Ja kyllä saa Runed Halolla suojan toksuja vastaan.

- Alesi

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #51 : 01.08.11 - klo 11:43 »
Hei mulla olisi vähän hakusessa toi side enchantressille. On niin hitosti lappuja jota sinne voisi tunkea. Ainakin siis jotkut perusjutut olisi kiva kehittää ja olen aika hukassa että mitä siellä pitää olla ja mitä ei.
Eli öö ainakin setti leyline of sanctinyjä, chokeja, aura of silencejä ja gravevihaa, eli ground sealeja ja / tai wheelejä? Entä laput kuten rune of law, carpet of flowers, stop ja runed halot?

Pelaatkos wishillistä versiota? Leylinet on ilman muuta oltava sidellä, muutkin mainitsemasi laput ovat sb materiaalia poislukien carpets of flower ja stop. Siden teko on aika pitkälti metasta kiinni mutta tässäpä vielä muutamia kortteja mitä on pelailtu enchatressin sidellä: Lignify, City of solitude, compost, Journey to Nowhere.

Sitten toiseksi olisi kysymys runed halosta että kuinka sitä pitäis oikeasti pelata? Itse havahduin pariin kertaan että halo pitäisi pelata että saa lappuja käteen ja ei oikein tiedä vastustajan dekistä mitään. Eli kannattaako se jättää odottamaan käteen vai pelata ja sanoa joku pöydällä oleva vähäpätöinen mies? Mietin myös kun vastustaja pelasi Sarkhan Volia niin pysytyykö sillä antamaan suojan tokeneilta?

Tokenillakin on nimi joten hyvin se halo toimii niihinkin.

110.5c A spell or ability that creates a creature token sets both its name and its creature type. If the spell or ability doesn’t specify the name of the creature token, its name is the same as its creature type(s). A “Goblin Scout creature token,” for example, is named “Goblin Scout” and has the creature subtypes Goblin and Scout. Once a token is on the battlefield, changing its name doesn’t change its creature type, and vice versa
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa instiqma

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #52 : 01.08.11 - klo 11:57 »
Tokenillakin on nimi joten hyvin se halo toimii niihinkin.

110.5c A spell or ability that creates a creature token sets both its name and its creature type. If the spell or ability doesn’t specify the name of the creature token, its name is the same as its creature type(s). A “Goblin Scout creature token,” for example, is named “Goblin Scout” and has the creature subtypes Goblin and Scout. Once a token is on the battlefield, changing its name doesn’t change its creature type, and vice versa

Tokenilla on nimi, mutta token ei ole kortti. Haloon täytyy nimetä kortti. Joillakin tokeneilla sattuu olemaan sama nimi kuin jollakin oikealla kortilla, jolloin Halo antaa protectionin sekä itse kortilta että kyseisiltä tokeneilta.

Poissa JunioRcmf

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #53 : 01.08.11 - klo 12:27 »
Sitten toiseksi olisi kysymys runed halosta että kuinka sitä pitäis oikeasti pelata? Itse havahduin pariin kertaan että halo pitäisi pelata että saa lappuja käteen ja ei oikein tiedä vastustajan dekistä mitään. Eli kannattaako se jättää odottamaan käteen vai pelata ja sanoa joku pöydällä oleva vähäpätöinen mies? Mietin myös kun vastustaja pelasi Sarkhan Volia niin pysytyykö sillä antamaan suojan tokeneilta?

Tokenillakin on nimi joten hyvin se halo toimii niihinkin.

110.5c A spell or ability that creates a creature token sets both its name and its creature type. If the spell or ability doesn’t specify the name of the creature token, its name is the same as its creature type(s). A “Goblin Scout creature token,” for example, is named “Goblin Scout” and has the creature subtypes Goblin and Scout. Once a token is on the battlefield, changing its name doesn’t change its creature type, and vice versa
Suoraan Gathererin rulingseista:
Lainaus
1.5.2008   Runed Halo gives you protection from each object with the chosen name, whether it's a card, a token, or a copy of a spell. It doesn't matter what game zone that object is in.
mutta:
Lainaus
1.5.2008   You must choose the name of a card, not the name of a token. For example, you can't choose "Saproling" or "Voja." However, if a token happens to have the same name as a card (such as "Shapeshifter" or "Goldmeadow Harrier"), you can choose it.

Poissa Tube_242

Vs: Legacy GW enchantress
« Vastaus #54 : 01.08.11 - klo 12:44 »
Oolrait kiitos hei avusta! Tosiaan pelaan yhtä haloa tällä hetkellä mainissa ja 1-2 sidellä. Wishitöntä versiota pelailen ja sterlingillä haen pientä toolboxia. Halon teho oli hieman poissa tosin tuossa ropeconin turnauksessa kun muistin että se toimii kuten meddling magen efekti ja täten sain vastustajilta hämmentyneitä ilmeitä kun pelasin halua Armageddonille, Naturalizelle ja Berserkille. Onneksi ainakin kerran sanoin goblin piledriver ja ihmettelin että miksei mies aja sillä :D Mutta pidetään tämä moka ihan meidänkeskisenä :D

Pelaan mainissa kahta City of Solitudea, mutta voisi heittää ne sidelle, koska turnauksessa ne tuntui aika turhilta. Tosin ei sattunut yhtään counteria pelaavaa pinoa vastaan. Choke lienee aika must sidelle kanssa.
Stoppeja pelasin kahta hätäratkaisuna sidellä ja oudosti niille tuli usein käyttöä. Nillä sai hyvin poistettua alkupelin miehet jotka pääsi yksin ajamaan elephan grassista läpi.