Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] Mono Red Sligh (Pultti)  (Luettu 2596 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yan

[GER] Mono Red Sligh (Pultti)
« : 08.01.10 - klo 21:37 »
Tämmösen lämäsin kasaan. Ideana pohjimmiltaa pelata nopeita ukkoja ja hyviä pultteja. Landien lisäksi deckistä löytyy 10 korttia jotka eivät itsestään vahingoita vastustajaa.

Kaipailen korttiehdotuksia, hyödyllistä on myös jos osaa kertoa miksi joku deckissä jo oleva kortti on huono ja millä se pitäisi korvata, mutta ihan pelkät ehdotukset korteista, mitä listalta puuttuu ovat toivottuja. Sitten kiinnostaa nuo kortit mitkä eivät tee vahinkoa vastustajalle: onko niitä liikaa? liian vähän? mitä siitä osiosta ehkä puuttuu?

Formaatti on itselle täysin uusi ja deckin kasasin aika pitkälti suoraan nollasta. Tuntui vaan jotenkin hyvältä ja halvalta ratkaisulta, mutta yleinen formaatin tuntemus on vielä lapsen kengissä joten kaikki ehdotukset on tervetulleita ja tärkeää on myös kertoa "miksi?" :)

Mana curve tuntuu näin alkuun ainaki hyvältä, yläpäästä on tarkoitus karsia kunhan saa hyviä ehdotuksia ja kortteja kasaan. Ihan hyvältä tuntuu myös ukkojen ja pulttien suhde.

Lands// (34)
28x Mountain
Barbarian Ring
Ghitu Encampment
Valakut, the Molten Pinnacle (liian hidas? pitkät pelit on aika hävittyjä muutenkin)
Wasteland
Dust Bowl
Ancient Tomb

Ukot// (29)
Grim Lavamancer
Tattermunge Maniac
Figure of Destiny
Magus of the Scroll
Gorilla Shaman
Goblin Guide
Jackal Pup
Goblin Bushwhacker
Hellspark Elemental
Slith Firewalker
Keldon Marauders
Vexing Shusher
Hearth Kami
Dwarven Miner
Blood Knight
Hell's Thunder
Boggart Ram-Gang
Zo-Zu the Punisher
Magus of Moon
Ball Lightning
Hearthfire Hobgoblin
Goblin Ruinblaster
Avalanche Riders
Blistering Firecat
Flametongue Kavu
Rakdos Pit-Dragon
Arc-Slogger
Siege-Gang Commander
Akroma, Angel of Fury

"Pultit"// (27)
Cursed Scroll
Shard Volley
Lightning Bolt
Burst Lightning
Black Vise
Chain Lightning
Genju of the Spires
Dead//Gone
Ankh of Mishra
Magma Jet
Smash to Smithereens
Incinerate
Price of Progress
Rift Bolt
Char
Flame Javelin
Molten Rain
Sulfuric Vortex
Rhystic Lightning
Flamebreak
Elemental Appeal
Blood Oath
Hidetsugu's Second Rite
Fireblast
Earthquake
Demonfire
Banefire

Muut// (10)

Pithing Needle
Bonesplitter
Reckless Charge
Lava Blister
Winter Orb
Boom//Bust
Tangle Wire
Blood Moon
Grafted Wargear
Sword of Fire and Ice


Ehkä-listalta löytyy mm. Pillage, Shattering Spree, Pyroclasm, Firespout... näissä tosiaan se vika etteivät tee vahinkoa pelaajalle ja hidastavat omaa peliä siinä samalla.

Mutta ehdotuksia tulemaan niin saan jonkunlaista hankintalistaa kasaan :) Budjetti on. ...eli Rolling Earthquake olis jees mutta taitaa maksaa jonkin verran. Splash väriä en halua, vaatisi myös suhteellisen isoa lisä budjettia ja kyseessä on tällä erää ainakin suhteellisen casual projekti jolla pystyisi kuitenkin pelaamaan myös esimerkiksi jonkun leka turnauksen side-eventillä tms.

Poissa pyyhttu

Re: [GER] Mono Red Sligh (Pultti)
« Vastaus #1 : 08.01.10 - klo 22:05 »
http://iki.fi/~pyyhttu/magic/highlander/burn_r.txt

Tuossapa mun muistiinpanot kun laitoin kasaan. Tee diff buildeille ja mieti jos tuolta löytyisi jotain lappuja/ideoita. Mindstorm Crownin ainakin ja luultavasti Elemental Appealin cuttaan läjästäni kunhan keksin jotain tilalle. Meillä näyttäisi olevan erilaiset buildit sikäli, että siinä missä mulla on plääninä hastemiehiä ja sweepereitä, niin sulla lihassa tosiaan löytyy enemmän.

Tuo Valakut on liian hidas kuten ounastelitkin. Cuttailisin kanssa Magus of the Scrollin pois, on liian hidas ja heikko. Ja Gorilla Shaman on nyt väärässä formaatissa.

Poissa Yan

Vs: [GER] Mono Red Sligh (Pultti)
« Vastaus #2 : 08.01.10 - klo 22:59 »
Hei! Sieltähän löytyi suht paljonkin tavaraa mikä luultavasti löytää tiensä deckkiin... kiitoksia paljon! Osa oli ihan semmoista mitä alunperin tuli mietittyä ja unohdettua ja muutama semmoinen joiden olemassaolosta ei edes tiennyt.

Poissa so not

Vs: [GER] Mono Red Sligh (Pultti)
« Vastaus #3 : 09.01.10 - klo 10:26 »
Mä oon aina ollut pyyhttun kanssa eri mieltä monesta pulttidekkiin liittyvistä asioista. Highlander SM-skabojen top kasissa oli parikin pulttidekkiä. Niistäkin varmaan saa vinkkiä:
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,60840.0.html

Itse pelasin mustalla spläshillä, mutta ei sitä välttämättä tarvii. Lähinnä mun mielestä ei kannata pelata mitään Shockeja paitsi Burst Lightningia. Magus of the Scrollia todellakin kannattaa pelata. Skullscorch ja Fork on mun mielestä ihan kauheita.
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Hideo

Vs: [GER] Mono Red Sligh (Pultti)
« Vastaus #4 : 10.01.10 - klo 18:07 »
Molten Rainin korvaisin mahdollisesti Avanlanche Ridersilla, mutta makuasia. Thunderclap saattaa olla hyvä, suosittelen kokeilemaan. Dead // Gonen tilalle ehkäpä Rough // Tumble. Random Bogardan Hellkite lategamen kikka kakkoseksi?