Poromagia

Kirjoittaja Aihe: (GER) Highlanderissa apua alkuun pääsemiseksi...  (Luettu 3172 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Luigiggi

Olen jo jonkin aikaa harkinnut Highlanderia mutta minulla ei ole minkään sortin kokemusta formaatista, olisi mukavaa saada jotakin apua/linkkiä missä neuvotaan mitä kannattaa pelata missäkin dekeissä jotta pärjäisi. Itse olen harkinnut Monomustaa Vampirea, on siihen runsaasti lappuja ja voisi olla edullisimmasta päästä, mitä mieltä olette ideasta? Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 26.04.10 - klo 13:08 kirjoittanut Luigiggi »

Poissa pyyhttu

Re: Highlanderissa apua alkuun pääsemiseksi...
« Vastaus #1 : 25.04.10 - klo 22:31 »
Oletan että tarkoitat German highlanderiä? Jos kyllä niin varmaan edelleen sopivin vaihtoehto primeristä on: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,39938.0.html

Kunhan ehdin niin tutkin josko tuo artikkeli kannattaisi portata boardin vanhentuneelle wiki-alustalle, jolloin kuka tahansa voisi tuota päivittää, esim. pelattujen turnausten osalta.

Kysymykseesi: Ensimmäisenä pakkavalintana ehdotan jotain monoväristä aggroa. Jos kehyksenä on vielä tribal-teema jossa pidättäytyä, (esim. mainitsemasi vampyyrit) on rakentaminen vielä vähän helpompaa. Pelattavien vampyyrien lukumäärä on tosin vielä aika pieni, joten ehdotan että luonnostelet ensimmäisen raakaversiosi niin, että se sisältää mielestäsi ne parhaimmat vampyyrit aggrostrategiaan, ja jatkat runkoa valmiiksi hyviksi havaituilla suicideblack-teeman loitsuilla.

Ja jos/kun sitten buildiisi etsit budjettiratkaisuja (löytyy highlanderiin useita), niin postaa pakkasi tänne highlander-osiolle niin saat jatkoapuja.

Poissa Luigiggi

Vs: Highlanderissa apua alkuun pääsemiseksi...
« Vastaus #2 : 25.04.10 - klo 23:04 »
En viitsi/ uskalla laittaa tänne vielä listaa ennen kuin tutustun paremmin tähän highlander touhuun, sillä ihmiset varmaan hajoavat palasiksi (naurusta) jos teen typeriä ratkaisuja kuten heitän jotain typen hyviä vamppyyrejä dekkiin, eikä minulla ole hajuakaan mitä poistoja/ combosysteemejä highlanderissa pelataan, pitää ensin tutustua paremmin, sitten heitän tänne listaa. Ja edelliselle postaajalle kiitokset, eteenkin dekkilistasta, siitä oli apua =)

Poissa Luigiggi

Vs: Highlanderissa apua alkuun pääsemiseksi...
« Vastaus #3 : 26.04.10 - klo 00:05 »
Ukkoja olen kylläkin nyt miettinyt, mielestäni pelattavia vamppyyrejä voisivat olla: Bloodghast, Vampire Nocturnus, Skeletal Vampire, Malakir Bloodwitch, Hexmage, Nighthawk, Gatekeeper of Malakir, Krovikan Vampire, Vampire Lacerator, Child of Night, Kalastria Highborn,Baron Sengir, Mephidross Vampire, Mirri the Cursed, Ascendant Evincar, Blood seeker, Bloodhusk Ritualist ja Drana, Kalastria Bloodchief.

Muina spelleinä olen miettinyt ainakin seuraavia: Snuff out, Infest, Damnation, Demonic/Vampiric Tutor, Sudden Spoiling, Attrition, Mutilate, Rise from the grave, Mox Diamond, sign in blood, Vicious Hunger, Tendrils of corruption, Corrupt,Dark Ritual, Vendetta, Grim Discovery, Sensei's Diving top yms...

Mitä hyvää, mitä paskaa, ja mitä unohdin ottaa mukaan listoihin?
« Viimeksi muokattu: 26.04.10 - klo 00:38 kirjoittanut Luigiggi »

Poissa jatoen

Vs: Highlanderissa apua alkuun pääsemiseksi...
« Vastaus #4 : 26.04.10 - klo 12:22 »
Ukkoja olen kylläkin nyt miettinyt, mielestäni pelattavia vamppyyrejä voisivat olla: Bloodghast, Vampire Nocturnus, Skeletal Vampire, Malakir Bloodwitch, Hexmage, Nighthawk, Gatekeeper of Malakir, Krovikan Vampire, Vampire Lacerator, Child of Night, Kalastria Highborn,Baron Sengir, Mephidross Vampire, Mirri the Cursed, Ascendant Evincar, Blood seeker, Bloodhusk Ritualist ja Drana, Kalastria Bloodchief.

Muina spelleinä olen miettinyt ainakin seuraavia: Snuff out, Infest, Damnation, Demonic/Vampiric Tutor, Sudden Spoiling, Attrition, Mutilate, Rise from the grave, Mox Diamond, sign in blood, Vicious Hunger, Tendrils of corruption, Corrupt,Dark Ritual, Vendetta, Grim Discovery, Sensei's Diving top yms...

Mitä hyvää, mitä paskaa, ja mitä unohdin ottaa mukaan listoihin?

Bannedlist http://www.highlandermagic.info/index.php?id=bannedlist

oletan että saksalaista olet kasaamassa

Sorin Markov
Liliana Vess
olis varmaan poikaa

Poissa Kylän Seppä

Vs: (GER) Highlanderissa apua alkuun pääsemiseksi...
« Vastaus #5 : 26.04.10 - klo 15:16 »
Extraplanar Lensellä on hyvä koti mono-värisissä pakoissa. Muuten suosittelen ainakin Duress, Ostracize, Inquisition of Kozilek, Thoughtseize, Hymn to Tourach, Mind Shatter. Nirkana Revenantkin voi toimia.

Poissa Tedrican

Vs: (GER) Highlanderissa apua alkuun pääsemiseksi...
« Vastaus #6 : 04.05.10 - klo 04:22 »
Suomessa yleisesti järjestettävät highländer turnaukset ovat siis saksalaista mallia ja Elder Dragon Highlanderiä pelataan yleensä monin pelinä.

Poissa Warma

Vs: (GER) Highlanderissa apua alkuun pääsemiseksi...
« Vastaus #7 : 14.06.10 - klo 13:00 »
Extraplanar Lensellä on hyvä koti mono-värisissä pakoissa. Muuten suosittelen ainakin Duress, Ostracize, Inquisition of Kozilek, Thoughtseize, Hymn to Tourach, Mind Shatter. Nirkana Revenantkin voi toimia.

Tämä on varmaan threadin nekroamista, mutta kaverillani on monoB highlander ja sillä erinäisiä määriä pelanneena olen huomannut, että Extraplanar Lensiä ei yleensä halua pelata kuin loppupelin win more -vaiheessa. Jotta se toimisi hyvin, joutuu oikeasti pelaamaan lähes pelkästään perusläänejä, mikä heikentää dekkiä. On myös kovin tavallista että vihulainen vaan poistaa sen omalla vuorollaan, netoten mukavan kaksi yhteen -traden ja ajoittain myös reilusti tempoa.

Ts. kortti näyttää hyvältä, mutta on oikeasti ansa. Vältä.