Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] UWB-control  (Luettu 4348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zirenda

[GER] UWB-control
« : 07.04.11 - klo 14:28 »
Tälläisen läjän tällä kertaa sain aikaiseksi tehdä:

Land (35+Ith):
Tundra
Scrubland
Watery Grave
Hallowed Fountain
Godless Shrine
9 Fetchiä
8 Island
4 Swamp
2 Plains
Drowned Catacomb
Seachrome Coast
Adarkar Wastes
Celestial Colonnade
Mystic Gate
Tolaria West
Wasteland
Maze of Ith

Spells:

Xcc:
Condescend
Engineered Explosives
FoW
Tombstalker
Everflowing Chalice
Pact of Negation

1cc:
Ponder
Brainstorm
Preordain
Duress
Inquisition of Kozilek
Thoughtseize
Spell Pierce
Ancestral Vision
Path to Exile
Swords to Plowshares
Sensei's Divining Top

2cc:
Demonic Tutor
Hymn to Tourach
Dimir Signet
Azorius Signet
Orzhov Signet
Talisman of Progress
Talisman of Dominance
Mind Stone
Remand
Counterspell
Mana Leak
Stoneforge Mystic
Looter il-Kor

3cc:
Clique
Crucible of Worlds
Court Hussar
Kitchen Finks
SoFI
SoLaS
Trinket Mage
Oblivion Ring
Vindicate
Shackles
Shadowmage Infiltrator
Jace Beleren


4cc:
Gifts
Fact of Fiction
Armageddon
Glen Elendra Archmage
Elspeth, Knight-Errant
Cryptic Command
Jace TMS
Damnation
Faith's Fetters
Skinrender
Venser, Shaper Savant
Sower of Temptation

5cc:
Teferi, Mage of Zhalfir
Venser, the Sojourner
Treachery
Shriekmaw
Mulldrifter
Baneslayer Angel
Future Sight
Hallowed Burial

6cc:
Sun Titan
Wurmcoil Engine

---

Haluaisin jonkinnäköisen tasapainon Controllilappujen ja hyvien äijien suhteen, eli mitä miehiä sisään? Grave Titan, Gideon on toki hankinnassa ja silleen niinkuin myös itsestäänselvät manabaset Tar Pit, Urborg yms. Kannattaako tälläisessä pakassa pelata Cruciblea tai Elspeth Tireliä? Massapoistot ulos ja midrangemiehiä sisään vai controllimpaa settiä?

Jotain mahdollisia kortteja dekkiin:
Bitterblossom: Sairas lappu, mutta sopiiko dekin teemaan?
Phyrexian Arena: Liikaa päähän?+tuplacasteri, tosin Hymnikin on jo dekissä joten...
Consecrated Sphinx: Onko vaan paska?
Academy Ruins: Saa jotain fakseja takasin, mutta onko oleellinen?
Vampire Nighthawk: Hyvä mies
Go for the Throat/Snuff Out tms. poistot: Tarviiko näitä enää?
Elspeth Tirel: Jaa'a. Kaipa se on ihan jees, mutta en tiedä.
Impulse/Spell Snare/Compulsive Research/Negate/Miscalculation/Repulse/Tidings/Gush: Kaikki semihyviä kortteja, mutta mitä cutata?

« Viimeksi muokattu: 08.04.11 - klo 02:10 kirjoittanut Zirenda »

Poissa Stefan

Vs: [GER] UWB-control
« Vastaus #1 : 07.04.11 - klo 14:36 »
Kuinka tarpeelliseksi olet kokenut pelata sekä mustaa, että valkoista? Niistä kun saa aika pitkälle käyttöön samoja kortteja, eroituksena lähinnä valkoisen walkkerit ja mustan Tutor. Jotenkin itestä ei tunnut, että on tarpeellista pelata molempia.

Poissa Nastaboi

Vs: [GER] UWB-control
« Vastaus #2 : 07.04.11 - klo 23:34 »
Aika hyvännäköinen lista. Esper Charm puuttuu, samoin Finkel. Itse pitäisin lukitsemattomina slotteina varmaan seuravia: Tombstalker, Looter, Edict (tykkään targetoivista instanteista), Crucible (geddon-synergiat puuttuu), Mindcensor, Skinrender, Control Magic (ollut mulla autoinclude mutta alkanut kyseenalaistaan), Venser PW, Future Sight (jostain syystä en enää tykkää tästä), Elspeth Tirel (on varmaan melkos hyvä). Yhden counterin voi myös aina cutata tai lisätä riippuen fiilareista.

En tykkää Maze of Ithistä yhtään. Jos manat antaa myöten niin Wasteland-klooneja voi laittaa lisää samoin kuin Strongholdin. Viimeiseen kysymykseen oikea vastaus on "kontrollimpaa settiä".
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Zirenda

Vs: [GER] UWB-control
« Vastaus #3 : 08.04.11 - klo 00:06 »
Aika hyvännäköinen lista. Esper Charm puuttuu, samoin Finkel. Itse pitäisin lukitsemattomina slotteina varmaan seuravia: Tombstalker, Looter, Edict (tykkään targetoivista instanteista), Crucible (geddon-synergiat puuttuu), Mindcensor, Skinrender, Control Magic (ollut mulla autoinclude mutta alkanut kyseenalaistaan), Venser PW, Future Sight (jostain syystä en enää tykkää tästä), Elspeth Tirel (on varmaan melkos hyvä). Yhden counterin voi myös aina cutata tai lisätä riippuen fiilareista.
Jotenkin jäädytän nyt, mutta mitä meinasit tuolla "Finkel":illä?

Poissa Ziilot

Vs: [GER] UWB-control
« Vastaus #4 : 08.04.11 - klo 00:20 »
Aika hyvännäköinen lista. Esper Charm puuttuu, samoin Finkel. Itse pitäisin lukitsemattomina slotteina varmaan seuravia: Tombstalker, Looter, Edict (tykkään targetoivista instanteista), Crucible (geddon-synergiat puuttuu), Mindcensor, Skinrender, Control Magic (ollut mulla autoinclude mutta alkanut kyseenalaistaan), Venser PW, Future Sight (jostain syystä en enää tykkää tästä), Elspeth Tirel (on varmaan melkos hyvä). Yhden counterin voi myös aina cutata tai lisätä riippuen fiilareista.
Jotenkin jäädytän nyt, mutta mitä meinasit tuolla "Finkel":illä?

Jon Finkel eli Shadowmage Infiltrator :)

Poissa Zirenda

Vs: [GER] UWB-control
« Vastaus #5 : 08.04.11 - klo 00:47 »
Aika hyvännäköinen lista. Esper Charm puuttuu, samoin Finkel. Itse pitäisin lukitsemattomina slotteina varmaan seuravia: Tombstalker, Looter, Edict (tykkään targetoivista instanteista), Crucible (geddon-synergiat puuttuu), Mindcensor, Skinrender, Control Magic (ollut mulla autoinclude mutta alkanut kyseenalaistaan), Venser PW, Future Sight (jostain syystä en enää tykkää tästä), Elspeth Tirel (on varmaan melkos hyvä). Yhden counterin voi myös aina cutata tai lisätä riippuen fiilareista.
Jotenkin jäädytän nyt, mutta mitä meinasit tuolla "Finkel":illä?

Jon Finkel eli Shadowmage Infiltrator :)
Ah joo, se on itse asiassa tulossa huomenna yhdestä treidistä, joten asia siinä mielessä kunnossa. Listaa kanssa päivitetty vähäsen, lisätty mahdollisia vaihtoehtoja dekkiin.

Poissa Nastaboi

Vs: [GER] UWB-control
« Vastaus #6 : 08.04.11 - klo 09:12 »
Hymn to Tourach: Kokeilin vastaavassa dekissä, mutta manat oli liian raskaat, ja oli muutenkin vähän random.

Armageddon: Kun sanoin "geddon-synergiat puuttuu", en tarkoittanut, että lisäisit geddonin.  :-\

Teferi, Mage of Zhalfir: Oon cutannut omista listoista, kontrollitkin pelaa vaan liikaa hyviä äijiä etkä oo kovin draw-go muutenkaan.

Bitterblossom: En pelais, stabiloit kumminkin usein vähissä lifeissä (tosin tää auttaa stabiloimaan korkeemmissa lifeissä joten ei kovin väärin).

Phyrexian Arena: Sininen laputus riittänee.

Consecrated Sphinx: Tämän hyvyydestä haluaisin itsekin arvioita muilta HL-asiantuntijoilta.

Academy Ruins: Pelaisin ennemmin Tectonic Edgeä, Dust Bowlia ja Volrath's Strongholdia värittömän sourcen slotissa.

Vampire Nighthawk: Pelaisin, tosin valkoisella voi olla vielä parempia vaihtoehtoja (Exalted Angel).

Go for the Throat/Doom Blade: Pelaisin.

Impulse/Spell Snare/Compulsive Research/Negate/Miscalculation/Repulse/Tidings/Gush: Impulsea ja Gushia en pelaisi tässä dekissä. Repulse on suoraan huonompi kuin halvemmat poistot. Muut luettelemasi kortit on täysin mahdollisia slotteja, noista Negate menee useimmin omiin listoihin.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa so not

Vs: [GER] UWB-control
« Vastaus #7 : 08.04.11 - klo 10:31 »

Bitterblossom: En pelais, stabiloit kumminkin usein vähissä lifeissä (tosin tää auttaa stabiloimaan korkeemmissa lifeissä joten ei kovin väärin).

Consecrated Sphinx: Tämän hyvyydestä haluaisin itsekin arvioita muilta HL-asiantuntijoilta.

Vampire Nighthawk: Pelaisin, tosin valkoisella voi olla vielä parempia vaihtoehtoja (Exalted Angel).


Blossom: Ei varmaan kakkosvuoroon mennessä oo kovin vähiin lifeihin joutunut :) ja vuoroilla 2-4 pelattu Blossom yleensä hoitelee pelin aika tehokkaasti (muuta kuin pulttia/goblina vastaan). Blossomilla pelaaminen on joskus vähän hankalaa ja vaatii treeniä. Se muuttaa pelien dynamiikan ihan erilaiseksi ja gamet pyörii sen ympärillä.

Sphinx: hyhhyh, eiköhän titaanit+engine piisaa ja jos ei, niin keksin aika paljon parempiakin vehkeitä.

Hawk: Exalted Angel taitaa olla nykyään aika kamala. Sitä ei ikinä pääse morphaamaan niin, että sillä sais jotain edgeä. Haukka sen sijaan on hyvä reissaamaan ja vielä treidaakin kaiken kanssa.

Sword of Feast and Famine on tämmöisissä dekeissä jopa parempi kuin SoFI, että siihen kannattaisi kyllä sijoittaa. Muutenkin mun mielestä tätä dekkiä kannattaisi lähestyä semmoisesta Faeries/Cawblade/kala-vinkkelistä enemmän kuin ihan puhtaan controllin näkökulmasta.

EDIT: Itse asiassa, jos pelaisi enemmän creatureita kalatyylisesti, niin Exalted voisi olla jopa ihan kelvollinen.
« Viimeksi muokattu: 08.04.11 - klo 10:37 kirjoittanut so not »
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Zirenda

Vs: [GER] UWB-control
« Vastaus #8 : 08.04.11 - klo 11:15 »
Kiitoksia kommenteista. Mitä miehiä haluaisi pelata kalatyylisessä dekissä itsestäänselvyyksien lisäksi? Oletan, että siinä cutataan jotain Venseriä ja laitetaan hyviä miehiä sisään.

Poissa so not

Vs: [GER] UWB-control
« Vastaus #9 : 08.04.11 - klo 11:56 »
Mä en viitti kaikkia vastauksia antaa ihan valmiina, siinä ei oppisi mitään, mutta tässä on tämmöinen nopeasti tehty summittainen lista enemmän tai vähemmän sopivista creatureista. Siitä voit sitten itse miettiä, löytyykö niistä jotain game planiasi toteuttavia:
Desolation Angel
Serra Avenger
Stonecloaker
Cloudgoat Ranger
Phyrexian Ironfoot
Teferi
Exalted Angel
Skeletal Vampire
Oona
Treasure Mage
Decree of Justice
Precursor Golem
Mutavault
Bone Shredder
Faerie Conclave
Mesmeric Fiend
Mishra's Factory
Reveillark
Ranger of Eos
Thieving Magpie
Lu Xun
Chimeric Mass
Mangara of Corondor
Masticore
Morphling
Jushi Apprentice
Hypnotic Specter
Bane of the Living
Trashing Wumpus
Spectral Procession
Ninja of the Deep Hours
Serendib Efreet
Martial Coup
Sea Gate Oracle
Rainbow Efreet (tuli vähän old-school kamaa mukaan näköjään :) )
Sunblast Angel
Abyssal Persecutor
Riftwing Cloudskate
Psychatog
Dark Confidant
Vesuvan Shapeshifter
Eternal Dragon
Frost Titan
Emeria Angel
Flickerwisp
molemmat Tezzeretit
Kira Great Glass Spinner
Sygg, River Cutthroat
Keiga
Graveborn Muse
Spectral Lynx
Aven Mindcensor
Stillmoon Cavalier
Meloku
Hero Of Bladehold
Thada Adel
Elspeth Tirel
Zur the Enchanter
Tidehollow Sculler
Wall of Omens
Mother of Runes
Bonehoard
Kemba, Kha Regent
Molten-Tail Masticore
Phyrexian Rager
Braids Cabal Minion

Näistä siis kaikki on ainakin melkein pelattavia riippuen game planistasi ja siitä miten aiot sitä toteuttaa alkaen mulligoinnista, mana curvesta, siitä pelaatko tiukasti vai et sekä monesta muusta asiasta. Magic ei ole mitenkään simppeliä. Omien vahvuuksien ja heikkouksien kautta kannattaa dekinrakennustakin miettiä.


(Mun pitäisi varmaan kirjoittaa joku artikkeli highlanderdekkien rakentamisesta)
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Nyytti

Vs: [GER] UWB-control
« Vastaus #10 : 08.04.11 - klo 22:52 »
(Mun pitäisi varmaan kirjoittaa joku artikkeli highlanderdekkien rakentamisesta)
Vähän offtopicia, mutta kirjoita ihmeessä. Olis meinaan just semmonen juttu mikä täältä foorumilta uupuu. Semmonen sticky auttais samalla noita uusien dekkilistojen postaamista kun ei tarttis joka kerta käydä samoja perusasioita läpi threadi kerrallaan. Helkkarin hyvä idea.

Poissa Zirenda

Vs: [GER] UWB-control
« Vastaus #11 : 09.04.11 - klo 00:08 »
Kannatan myös äskeistä ajatusta.