Poromagia

Kirjoittaja Aihe: UW Control. Primer.  (Luettu 3791 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bor

UW Control. Primer.
« : 22.04.15 - klo 00:25 »
Finnish Control Deck Primer  by Valentin Soloviev. HL SM Top8 last year.

Poissa deviant

Vs: UW Control. Primer.
« Vastaus #1 : 22.04.15 - klo 00:53 »
Aika suppea, en ehkä oikein ymmärtänyt millaisesta "artikkelista" oli kyse.
Ehkä olisin myös toivonut hiukan perusteluja miksi pelata tunkkia jos voi olla pelaamatta tunkkia.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa absurdimuukalainen

Vs: UW Control. Primer.
« Vastaus #2 : 22.04.15 - klo 20:29 »
Eiks ennemmin pelaa Humilitya ja Moattia kuin tuubamiehiä kuten Court Hussar (cmon).

Poissa Sephiron

Vs: UW Control. Primer.
« Vastaus #3 : 22.04.15 - klo 22:06 »
Humility antaa osumaa itseenkin, tosin Moatti vois mennä DoJ:n yli kun ne ajaa samaa asiaa. En vaan tykkää noista korteista kun ne on enchantmentteja ja jos vastustaja löytää niihin poistiksen (aiemmin tai myöhemmin se poistis kyl löytyy) niin niiden jätkien kanssa pitää silti jotain tehdä.
Court Hussari ei näytä kovinkaan kummoselta, mutta se on tarpeeksi halpa, osaa blokata (ja vähäsen hyökätä) sekä tekee Anticipaten. Yhdistelmä ei näytä kovinkaan kunnoselta, mutta olen testipeleissä huomannut että se sopii pakkaan yllättävän hyvin. Jos Wall of Omens tyylisiä kortteja olisi enemmän, niin ne menisi pakkaan ehdottomasti, mutta Hussari on suurin piirtein "next best thing".
Tosin tämä on lista minkä itse pelaisin jos pääsisin SM:iin. Noi "tunkki"-kortit ovat pakassa koska testipelit osoittivat että pakka tarvii noita effektejä, sekä koska ne hoitaa hommansa. Kyseessä on kuitenkin pakka mikä pelaa Back to Basicsia, mikä tarkoittaa että pakka on käytännön kaksivärinen ja jotain "tunkilta" näyttäviä kortteja pitää pelata. Tosin se on vain minun kokemukseen perustuva mielipide ja kirjoitin myös kortteja jotka sopii pakkaan, mikäli ei halua pelata samaa listaa.
Lainaus
Sephironin munkittelu on kyllä jotain sanoinkuvaamatonta, mukava seurata vierestä, ei niinkään pelata vastaan

W: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,60585.0.html

Poissa Prenger

Vs: UW Control. Primer.
« Vastaus #4 : 23.04.15 - klo 01:21 »
Humility antaa osumaa itseenkin, tosin Moatti vois mennä DoJ:n yli kun ne ajaa samaa asiaa. En vaan tykkää noista korteista kun ne on enchantmentteja ja jos vastustaja löytää niihin poistiksen (aiemmin tai myöhemmin se poistis kyl löytyy) niin niiden jätkien kanssa pitää silti jotain tehdä.

Kyseessä on kuitenkin pakka mikä pelaa Back to Basicsia, mikä tarkoittaa että pakka on käytännön kaksivärinen ja jotain "tunkilta" näyttäviä kortteja pitää pelata. Tosin se on vain minun kokemukseen perustuva mielipide ja kirjoitin myös kortteja jotka sopii pakkaan, mikäli ei halua pelata samaa listaa.

Kirjoituksessa mainostetaan countereita ja kuinka paljon niitä onkaan. Sitten ehdotus/kyssäri: "Pelaisin Moattia ja Humilityä, koska tappaa yli puolet metan deckeistä heti, kun tulee tiskiin." Vastaus siihen: "Ei se nyt käy, kun vastustajalla voi olla poistoa näyttää siihen näiden mun counterspellien läpi." Tuntuu aika ristiriitaiselta lausunnolta, eikö?
Enivei, itsekin pelaan controllia, mutta en nyt allekirjoita noita näkemyksiä. Koko ajan printataan kovempia ja nopeampia kenuja ja listassasi ei ole edes Timely Reinforcementsia jarruttamaan niitä ja sitten pelaat Court Hussaria ja Augur of Bolasta? No jokainen taplaa tyylillään.
Eniten haluan kuitenkin kritisoida winconien vähyyttä. Noin vähäisellä määrällä ei realistisesti selviä yhdestäkään matsista ilman, että menee ajalle. Perus Helm+R.I.P-combokin auttaa paljon ja voittaa pelejä tyhjästä, kuten Entreatkin parhaimmillaan, comboa varten vain ei tarvitse tapoutata, joka vissiin on sitä plussaa.
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

Poissa deviant

Vs: UW Control. Primer.
« Vastaus #5 : 23.04.15 - klo 11:10 »
Tunkilla viittasin juurikin noihin miehiin, mielestäni niiden pelaaminen on optionaalista ja olisin mielelläni halunnut kuulla perusteluja miksi pelata niitä eikä esim sitä Rip-Helm comboa, enemmän countereita jne. Jotenkin ajattelin taas että asenteeni creatureihin controllissa olisi niin tiedossa ettei olisi tarvinnut puhua suomea, teen tällaisia shortcutteja valitettavan usein.

Ja miten niin et pääse HL-SM skaboihin?!?!
Formaatti on aika kuollut ja kuopattu pikkuhiljaa, jengi ei tulee enää edes siihen yhteen vuotuiseen turnaukseen :(
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Vladi

Vs: UW Control. Primer.
« Vastaus #6 : 24.04.15 - klo 09:40 »
Myriad Landscape on musta ainakin liian hyvä tollaiseen pakkaan olla pelaamatta joten sen kyllä tuuppaisin. Myös Distainful Stroke on erittän hyvä myös haikkarissa
« Viimeksi muokattu: 24.04.15 - klo 10:12 kirjoittanut Vladi »

Poissa Sephiron

Vs: UW Control. Primer.
« Vastaus #7 : 26.04.15 - klo 20:16 »
Skaboihin en päässyt  :'( kun olin karsiutumassa Vancouveriin pietarissa :P
Myriad Landscape on musta ainakin liian hyvä tollaiseen pakkaan olla pelaamatta joten sen kyllä tuuppaisin. Myös Distainful Stroke on erittän hyvä myös haikkarissa
En koko lappua edes muistanut  ::) Tietty sen pitäisi mennä dekkiin.

@Prenger
Viittasin kylläkin B2B kun sanoin että tappaa puolet metan dekeistä, ja tosin kun moat ja humility, kun se on resolvannut, niin ei oikein ole väliä onko vastustajalla siihen poistista, kun hän ei pysty kastata sitä.
Voittokeinoista: Entreattiin voi tapoutata vastustajan vuorolla. En tykkää helmistä kun se on 2-kortin kombo, jotka ovat molemmat semihuonoja itsessään. En tykkää blankoista korteista ja haluan että ne tekee jotain kaikissa matchupeissa. Sama perustelu on Reinforcementsia kohtaan, joka on aika blankko monessa matchupissa.

Toistan vielä kerran, lista on vaan sellainen mun kokemuksien perusteella enkä pakota ketään pelamaan sitä sellaisenaan. Haluan vain mainostaa, että noi "tunkit" ovat parempia tässä dekissä kun miltä ne alunperin voisivat näyttää. Pistin myöss listan korteista jotka voisivat ihan vapaasti mennä niiden yli. Tuo on vaan konfiguraatio mistä itse tykkään.
Winkonnien puute taas johtuu siitä, että mun pelityyli on aika nopea ja olen yleisesti ehtinyt pelata kolme peliä tuolla pakalla. Mainitsinkin siitä artikkelissa, että jos tuntuu ettei ehdi tappaa niin entreattia, bribeya ja karnia voisi lisätä. Mun ainoa ongelma niiden kanssa on se, etteivät ne auta stabiloimaan jos olette "takana", joten pistän niiden yli kortteja joilla on enemmän utilitya.
Lainaus
Sephironin munkittelu on kyllä jotain sanoinkuvaamatonta, mukava seurata vierestä, ei niinkään pelata vastaan

W: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,60585.0.html

Poissa Nastaboi

Vs: UW Control. Primer.
« Vastaus #8 : 26.04.15 - klo 21:14 »
Mä pelasin ennen samantyylistä listaa, kuten joku ehkä saattaa tietää. Sitten testasin Hukan creaturetonta listaa. Suurimman osa peleistä vain treidailin 1-1 poistoja ja countereita, kunnes huomasin olevani 7 manassa kädessäni tutori ja toinen combopaloista. Combopalan roikuttaminen kädessä pari vuoroa ei haitannut, koska pakan kaikki muut kortit tekevät keskenään samaa asiaa ja saatoin pelailla niitä odotellessa. Tiivistettynä: käytännön testauksessa combolla voittaminen (ja voittaminen näin yleensä) osoittautui paljon helpommaksi kuin etukäteen kuvittelin. En ole vaihtamassa enää takaisin creatureversioon.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM