Vaikka STD lähestyy nyky kokoonpanolla loppuaan, mutta ajattelin silti kirjoittaa jotain pelaamastani listassa. Paikallisissa peleissä deck on menestenyt erittäin mukavasti, eikä ole juuri pettänyt kertaakaan.
Täysin kaikkia deckkejä vastaan en ole päässyt pelaamaan, on jonkun verran erillaisuutta tullut vastaan.
Deck on hyvin paljon vastaavanlainen nykyisen Jundin kanssa, toki musta on korvattu sinisellä. Omasta mielestäni sinisen pelaaminen antaa paremmat mahdollisuudet kontrolli matchuppeihin joissa pääset Farseekkien avulla edelle tai pysyt edes osittain korttimäärässä mukana Think Twiceillä.
Deck on välistä tuntunut tarvitsevan apua isompien creatureiden poistoon esim. Doom Bladen puuttuessa, mutta Mizzium Mortars on jaksanut suhteellisen hyvin.
Mutta tässä lista:
Creatures:
4
Huntmaster of the Fells2
Thundermaw Hellkite 4
Thragtusk3
Scavenging Ooze1
Snapcaster MagePlaneswalkers:
2
Garruk, Primal Hunter1
Ral Zarek Sorcery / Instant:
4
Think Twice 4
Farseek1
Syncopate1
Izzet Charm1
Pillar of Flame2
Mizzium Mortars3
Bonfire of the Damned2
Turn (Turn/Burn)Art:
1
Simic KeyruneLand:
4
Stomping Ground4
Steam Vents4
Breeding Pool2
Kessig Wolf Run3
Rootbound Crag3
Sulfur Falls 3
Hinterland Harbor 1
ForestSB:
2
Pillar of Flame1
Ratchet Bomb1
Tamiyo, the Moon Sage1
Cyclonic Rift1
Dispel2
Negate2
Rolling Temblor (näitä voisi sideltä vähentää)
1
Jace, Memory Adept1
Snapcaster Mage2
Naturalize1
Izzet StaticasterMatseja on tullut pelattua jonkun verran UWR:ää vastaan, toki muitakin FNM:ssä & Game Day:ssa on kohdannut. Eniten ongelmia on tuottanut Bant Auras. Tuota deckkiä vastaan ei paljon aktiivisia kortteja ole hexprooffin takia. Kyseisillä väreillä ei kauheasti myös ole Enchantmentti vihaa, joten joutuu Naturalizeen tyytymään.
Pääasiassa sidetys tapahtuu seuraavanlaisesti:
Aggrot: Suuri osa 2/3 CC
-2 x Garruk
-4 x Think Twice
+2 x Pillar
+1 x Ratchet Bomb
+x x Rolling Templor
Nämä sidetykset riippuu minkä tyyppistä agroa on vastassa. Itse pidin GO:lta Bant Hexprooffia vastaan 2x Rolling ja Drawilta 1x. Tämä matchup myös vaatii huomattavasti enemmän deckin muuttamista. En sen paremmin pureudu, mutta riittää kun saa 1-2 threattia tiskiin ja loput vastauksia (Negate & Naturalize)
Midranget: +4-5 CC costilliset / Controllit
Itse midrangeja vastaan en ole kauheasti pelaillut, joten nämä sidetykset ei välttämättä vastaa. Mutta esim UWR yms. controlleja vastaan olen sidennyt seuraavia:
-3 x Bonfire
-1 x Pillar
-2 x Turn & Burn
+2 Negate
+1 Dispel
+1 Tamiyo
+1 Jace
+1 Snapcaster
Ehdottomasti sisässä:
2x Mizzium Mortars. Nämä toimivat lähes deckkiä kuin deckkiä vastaan.
xx Thundermaw Hellkite. Nämä voisi nostaa 3x ja tekisivät splitin Thragtuskien kanssa. Laput kuitenkin tekevät eri työtä ja Kuopion suunnalla on hyvin agro meta, joten olen 4x Thrag pitänyt deckissä.
Kyseenalaiset:
1x Ral Zarek. Vaikka tämä lappu on antanut 4 lisävuoroa, ei ole paljoa päässyt loistamaan muuten. Välistä pulttailee miehiä pois ja parit lifet antaa kun joku ajaa sen pois. Muuten vähän siinä ja siinä.
1x Simic Keyrune en tiedä tarvitseeko deckki viidennen kiihyn. Kuitenkin lappu Game Day:ssa osottautui yllättävän hyväksi muutamassa tilanteessa. Takaa myös todella late gamessa turvalliset ajot Kessigin kanssa.
1x Jace, Memory Adept. Koskemattomassa pöydässä countterien turvin voittaa nopeasti matsin. Ei kuitenkaan ole päässy loistamaan (toisin kuin Tamiyo)
Ehdotuksia otetaan vastaan ja voin vastailla, jos kysyttävää löytyy.