Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Drafting with Riku  (Luettu 27039 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Padishar


Poissa teemuhy

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #61 : 22.10.13 - klo 23:11 »
P1P1: Tonttu on paras, mutta panostus sallitaan.

P1P5: Agentti on aika hyvä lappu, jos saa aktivoitua jotenkin. Artisan's Sorrowia vastaavia vehkeitä saa kyllä myöhemminkin.

P1P7: Aika aikaista harmitella fillerikortin pickaamatta jättämistä. Courser voi vielä oikein helposti mennä pakkaan.

P2P2: Naiad vs. End on aika usein vaikea pick. Poistoa ei oikein ole, joten oon itse poiminut liki aina pompun. Se tekee monia pakkoja vastaan hirveän swingin.

P2P4: Hyvät heroic-miehet ennen enablereita. Jälkimmäisiä on kasakaupalla enemmän.

P2P7: 3-droppeja ei oikeasti ole hyvin. Pestomiehet haluat kuitenkin pelata vitosslotissa. Triton on ihan jees.

Sitten valuikin aika hyvät vehkeet. Jona olisi ottanut yhden Endin jommasta kummasta pussista. 10-7 manoista samaa mieltä.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #62 : 23.10.13 - klo 10:53 »
Ihan järkevän oloista dräftäämistä. Heroic on arkkityyppinä edelleen aika pahasti ylidräftätty joten varon yleensä panostamasta siihen karmeasti P1P1, mutta ei nuo muutkaan vaihtoehdot kauhean houkuttelevia olleet. Tonttu olisi ollut varma valinta ja vihreää olisi kyllä kiertänyt aika kivasti. Yleisesti ohje ottaa heroicäijät enablerien yli on oikea, nyt tietenkin voi vähän harmitella jälkikäteen koska harvoin on heroic noin auki kuin kolmos pussissa se oli.

P2P2 Naiad vs. End on todella paha pick, mutta itse yleensä otan bouncen ellei äijämäärä ole todella kriittinen. P2P7 se Triton on silti tuossa W/U heroicissa hyvä kortti, tarvittaessa täppää Aspin jos siitä ei muuten pääse eroon.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Padishar

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #63 : 23.10.13 - klo 11:19 »
Viksua tekstiä.

Hyviä kommentteja, ja en kyllä voi olla eri mieltä näistä. Tuo P1P7:n narina siitä filleristä oli sellaista turhaa jorinaa, jota olen koittanut karsia näistä nauhoituksista. Courserin pikkaaminen oli oikein, ja tuossa oli aivan turha ottaa asia esille.

Mitä tuohon ykköspickiin tulee, niin ajatukseni on, että kolme rundia voittaakseen pitää yleensä olla parempi pakka kuin "peruspakka", ja vaikka manakiihysatyyri onkin keskimääräistä playablea selvästi parempi, niin tuolla tuplavärisellä valinnalla on mahdollisuus saada nutsikkaampi pakka. Eli jos päädyn tuossa vihreälle, niin satyyrin jääminen ulos harmittaa vähemmän kuin jos päädyn UW:lle ja tuo kaksdroppi jää ulos.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #64 : 23.10.13 - klo 12:36 »
Mitä tuohon ykköspickiin tulee, niin ajatukseni on, että kolme rundia voittaakseen pitää yleensä olla parempi pakka kuin "peruspakka", ja vaikka manakiihysatyyri onkin keskimääräistä playablea selvästi parempi, niin tuolla tuplavärisellä valinnalla on mahdollisuus saada nutsikkaampi pakka. Eli jos päädyn tuossa vihreälle, niin satyyrin jääminen ulos harmittaa vähemmän kuin jos päädyn UW:lle ja tuo kaksdroppi jää ulos.

Varsinkin nyt 3xTheros dräftissä olen huomannut että dräftin lukeminen on jälleen arvokas taito. Samoin olen huomannut että varsin usein P1P1 on jäänyt mätänemään sideboardille kun on pitänyt siirtyä aukiolevaan arkkityyppiin johon eka pickki ei ole mahtunut. Tai sitten olen vain kehittynyt dräftääjänä enkä päättömästi yritä forcata ykköspickin mukaista väriyhdistelmää/arkkityyppiä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Padishar

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #65 : 23.10.13 - klo 13:29 »
Tarkoitukseni ei ollutkaan sanoa, että pitää forssata jotain potentiaalisesti nutsikasta heti alusta lähtien, vaan että juurikin pickaa noita voimakkaampia kortteja draftin alussa, vaikka niillä olisikin esim. värivaatimusten takia suurempi riski päätyä saidille. Kyllä Demigod of Revengen poimii Mind Stonen yli, vaikka jälkimmäinen on hyvä lappu ja päätyy pakkaan sataprosenttisella varmuudella. Kyllähän ensimmäiset viisi pickiä saavat olla vaikka kaikki eri väreiltä ilman, että drafti vielä siinä vaiheessa kusahtaa.

Mielestäni Battlewise Hoplite on selkeästi parempi kortti kuin Voyaging Satyr. Jos on sitä mieltä, että kortit ovat hyvin lähellä toisiaan, niin sitten toki pikkaa tuon yksivärisen kortin.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #66 : 23.10.13 - klo 13:37 »
En minä tässä kiistellytkään siitä että sinun P1P1 olisi ollut väärä vaan pikemminkin kehuin sitä olit selkeästikin valmis dräftäämään notkeasti. Theroksessa kuten monessa muussakin typessä on tärkeää dräfätä nimenomaan dekkiä eikä pinoa saman värisiä vahvoja kortteja. Olisin nimittäin itsekin todennäköisesti tuossa tilanteessa ottanut hopliitin tontun yli.

Jatka toki videointeja, mukava näitä on katsoa vaikka yleensä seuraankin vain dräftin osuuden.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Padishar

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #67 : 24.10.13 - klo 17:32 »
Tässäpä tulee lisää. Ja on myös hyvä esimerkki siitä, kuinka pitäisi paremmin lukea draftia. Pick 7 oli selvästi väärä, sillä olihan se aikaisempien pussien perusteella selvää, että en tekemäni pickin mukaiselle väriyhdistelmälle voi saada kortteja, joten olisi pitänyt pikata ihmeellisesti kiertänyt Satyyri.

THS draft #3
http://www.youtube.com/playlist?list=PLDm6G3LHKlhE2b9fM9FLAWHG4O1FS5Apd

Poissa Padishar


Poissa tekintakka

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #69 : 03.11.13 - klo 22:46 »
Onkos Padisharilla suunnitelmissa draftailla vielä THS-THS-THS:ta ja jos on, niin koskahan olisi uutta videota tarjolla?

Ihan vain sillä kyselen, että aiemmat draftailuvideot ovat olleet selostuksensa vuoksi ihan hyvää taustaviihdettä, vaikka ei olisikaan aikaa katsoa itse videokuvaa.

Edit. ja tietenkin propsit & kiitokset videoiden tekemisestä.

Poissa Padishar

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #70 : 04.11.13 - klo 13:17 »
Pari-kolme niitä on ihan valmiinakin, mutta megan uppikaistalla tuonne juutuubiin laittaminen on pirun työlästä, varsinkin kun sitä uppaamista ei voi paussittaa. Videot pitää aina kerrallaan ladata, tai joutuu aloittaa alusta. Mutta eiköhän tällä viikolla ilmesty ainakin jotain sinne, ja päivitän tämän threadin heti kun uutta kamaa tulee.

Poissa Padishar


Poissa Pifase

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #72 : 06.11.13 - klo 22:41 »
Hyviä videoita :)

Poissa Stlingdom

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #73 : 07.11.13 - klo 01:25 »
Lisää vaan! Todella mukavaa katseltavaa. :)

Poissa Padishar

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #74 : 05.12.13 - klo 18:04 »

Poissa Padishar

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #75 : 02.01.14 - klo 10:17 »

Poissa weaselface

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #76 : 02.01.14 - klo 13:51 »
Powercubea tiskiin:

Cube draft #1
http://www.youtube.com/playlist?list=PLDm6G3LHKlhFwv3s57nPa29ISmjmJYiK5

Selkeät kommentit ja rauhallinen tyyli = hyvä video. Pitänee katsoa noi matsit vielä myöhemmin.

Tykkään itse pikkailla tollasista keskivertopusseista fixingiä aikaisin. Varsinkin fetsit on hyviä. P1p1 oisin ottanut Polluted Deltan.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #77 : 02.01.14 - klo 14:17 »
Powercubea tiskiin:

Cube draft #1
http://www.youtube.com/playlist?list=PLDm6G3LHKlhFwv3s57nPa29ISmjmJYiK5

P1P4 Clique, P1P5 Remand, tosin näytti siltä että sinistä ei noiden lisäksi hirveästi kiertänyt. P2P1 olisi saanut rännin jos olisit mennyt siniselle ja P2P4 olisi revelaatiota tarjolla. P3P1 olisi saanut commandin. Muutenkin sinistä olisi ollut lopulta kivasti tarjolla. Muutenkin pidän UW controllista enemmän kuin WG:stä.

P3P2 olisin kyllä ottanut kikkiksen, muutoin olin aika pitkälle samaa mieltä muista pickeistä kun olit asemoinut itsesi GW:lle. Tosin yksi panostus olisi ottaa P3P1 emmy ja channeli olisi kiertänyt.

Hupipoliisia(tm) pelaamalla olisi ollut hurja dekki tarjolla tuossakin dräftissä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.