Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8. 11:00)  (Luettu 4215 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Retardi

Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8. 11:00)
« : 22.06.15 - klo 23:29 »
Koska Antipaskakisoja (ja muita vastaavia) on järjestelty kovasti Tampereen suunnilla ja minulla on ollut niihin osallistuessani varsin hauskaa, ajattelin tarjota samaa herkkua myös täältä eteläisemmästä maakunnasta. Tällä kertaa tosin formaattia on sen verran muutettu, että järjestävänä osapuolena en lainkaan osallistu itse peleihin vaan hoidan pelkästään järjestelyosuudet ja aiemmin enemmän tai vähemmän demokraattisesti valitut pelit päätän täysin diktaattorimaisesti.

Kisailut järjestetään 9.8. sopivasti Poro Tour Sealedin jälkeisenä sunnuntaina jotta mahdollisesti kauempaa saapuvilla atleeteilla olisi hyvä tekosyy pysähtyä pidemmäksi aikaa pääkaupunkiseudulle.

Tällä hetkellä kisailuihin on "sitovasti" ilmoittautunut seuraavanlainen hurja joukkio:

Martti Virta (hallitseva antipaskan mestari)
Kosti Jokinen (moninkertainen voittaja)
Aarne "AllEars" Halen
Jani "Limppu" Lindroos
Zuher "OMG" Turbi
Jorma Pohjola
Pekka Lyyra
Olli Saarinen
Markku "Paskakisa" Rikola
Joni "Ukkis" Ukkola

Osallistujalista näillä näkymin valmis.

Pelit joita tullaan pelaamaan ovat seuraavat, yhteisenä nimittäjänä kaikille on, että olen pelannut näitä kaikkia "järkyttävän paljon":

- Dirt Rally
- iRacing
- Pro Sport Hockey
- Rock Band (rummuilla)
- Street Fighter 4 Marvel vs Capcom (paras kolmesta paras kolmesta, häviäjä saa vaihtaa tiimiä)
- Tecmo World Wrestling (kerrasta poikki, vapaa hahmovalinta)
- Speedball 2
- Pinball Fantasies/Dreams
- Lartza Ski Jump (Keski-Amerikan Mäkiviikko, hyppääjänä "Good Old Stickman")

Kisat tullaan tottakai striimaamaan suorana Internetin ihmeelliseen maailmaan, mukana niin pelikuvaa kuin rämpytyskameraa.
« Viimeksi muokattu: 04.08.15 - klo 00:31 kirjoittanut Retardi »
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Retardi

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8.)
« Vastaus #1 : 16.07.15 - klo 02:40 »
Koska kisoihin on aikaa enää jäljelläoleva aika, ajattelin varastaa aiemmissa kisoissa mainetta niittäneen tähtitoimittajamme Kiven ennakkokyselypatteriston uusiokäyttöön ja toivottavasti mahdollisimman monet kilpailijat vastaavat kyselyymme jotta mahdollisesti kotoa seuraava yleisö (mikä?) voisi kuvitella edes jollain tasolla olevansa perillä siitä, ketkä hömelöt on tällä kertaa saatu huijattua Speden Speleihin:

Lempinimi/handle/ircnick/nimi jolla äitisi pyyti sinua syömään:
Aikaisempi paskakisa/antipaskakisa menestys/menestymättömyys:
Missä tämän kertaisessa antipaskakisa lajissa koet olevan vahvimmillasi ja miksi:
Ja vastaava kysymys siitä heikoimmasta lajista:
Ennustus tämän kertaisen antipaskakisan voittajasta:
Kumman tekisit, söisit sanomalehden vai joisit litran liimaa:
Jos osallistuisit Talent-Suomi -ohjelmaan, mikä olisi talenttisi:

Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Oh My Game

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8.)
« Vastaus #2 : 16.07.15 - klo 12:44 »
Terska! Moon se OMG-pelikaupan tiskari.

Kiitoksia kutsusta. Tässä hieman vastauksia em. tärkeisiin kysymyksiin:

Lempinimi/handle/ircnick/nimi jolla äitisi pyyti sinua syömään:
Mummin pieni kikkarapää

Aikaisempi paskakisa/antipaskakisa menestys/menestymättömyys:
”Supi, tuutko messiin Antipaskoihin?”
”Mikä vi**u se on? Tai no ihan sama, joo tuun.”


Missä tämän kertaisessa antipaskakisa lajissa koet olevan vahvimmillasi ja miksi:
Pelikaupan omistajana, 10/10 asiakasta olettaa että tiedän kaiken videopeleistä koska ”oon vetäny ne kaikki läpi ja kuolematta kertaakaan, vi**u ikinä”. Asiahan ei todellakaan ole näin. On olemassa ehkä kourallinen pelejä jotka ovat pitäneet minut niin pauloissaan, että olisin ne vetänyt läpi (ja delasin/loadasin ihan vi**n monta kertaa!). Oon todella p*ska kaikissa videopeleissä, mut jos joku noista valittava bravuuriks, niin ehkä tuo Dirt Rally. Jos se on yhtään samanlainen ku V-Rally PS1:llä, saa ajaa automaattivaihteilla ja radat on suoraan NASCARista, niin poika tulee Myyrmäkeen!

Ja vastaava kysymys siitä heikoimmasta lajista:
RockBand. Hands down, p*skin pelivaihtoehto meikälle. Oon ollu kolmessa rock/metal bändissä ja soittanu suutani jok’ikisessä, mut en silti tajuu rummuista hevon helvettiä. Mul ois clarinetti himassa josta ehkä osaan vielä saada äänen pihalle. Saaks sen tuoda viihdykkeeks?

Ennustus tämän kertaisen antipaskakisan voittajasta:
Lyyran Pekka. Nuff said.

Kumman tekisit, söisit sanomalehden vai joisit litran liimaa:
Hah! Tää on helppo. Joisin liimaa ja kurlaisin perään! Ei ku...

Jos osallistuisit Talent-Suomi -ohjelmaan, mikä olisi talenttisi:
Oon kuulemma hyvä panee.

Oliks tää täs?

Poissa Retardi

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8.)
« Vastaus #3 : 16.07.15 - klo 17:38 »
Foorumin ulkopuolelta vastaajana Martti Virta:

1. "Tuu nyt pois sieltä koneelta"
2. Vähän meni penkin alle viimekisat
3. Kaikki mikä liittyy autoihin, sekä urheilupelit joissa joskus voi tosin hävitä onnekkaammalle viholliselle.
4. Rock Band, rytmitajuton gorilla nou good at smashing drums
5. Voitan, ellei Kosti yllätä
6. Jos liima on myrkytöntä niin mielummin se, ykkösvaihtoehto lienee tosin piestä kysyjää sanomalehdellä
7. Lähtisin yrittämään suklaacooperin maailmanennätystä.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Willi4m

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8.)
« Vastaus #4 : 16.07.15 - klo 18:01 »
Kaipa minäkin sitten esittäydyn

Lempinimi/handle/ircnick/nimi jolla äitisi pyyti sinua syömään:
Moi, minä olen Jorma. Nettinikki ei liity millään tavalla mihinkään. Ehkä.

Aikaisempi paskakisa/antipaskakisa menestys/menestymättömyys:
Olen kuullut hiljaa kuiskattuja huhuja pimeässä nurkkapöydässä tästä jumalattomasta bakkanaalista josta kaikki eivät hengissä selviä.

Missä tämän kertaisessa antipaskakisa lajissa koet olevan vahvimmillasi ja miksi:
Rock Band, koska musikaalisten harrasteiden takia väitän omaavani rytmitajun. Ja olen rumputtanut tätä peliä ennenkin. Toivon vain että kilpailuvedot otetaan expertillä, se voisi olla hauskaa katseltavaa.

Ja vastaava kysymys siitä heikoimmasta lajista:
Kaikki mikä liittyy urheiluun. Olen enemmän rooli/tarinapelien ystävä.

Ennustus tämän kertaisen antipaskakisan voittajasta:
Supi, koska pelikaupan pitäjä osaa pelata kaikki maailman pelit läpi silmät kiinni ilman ohjainta kuolematta kertaakaan.

Kumman tekisit, söisit sanomalehden vai joisit litran liimaa:
Ei liimaa kuulu juoda vaan haistella. Eiku.

Jos osallistuisit Talent-Suomi -ohjelmaan, mikä olisi talenttisi:
Varmaan maailmanluokan itsehillintä. Ajokortti on vielä taskussa vaikka vuosi on ajeltu muoviluodilla.

Poissa Rancid-

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8.)
« Vastaus #5 : 16.07.15 - klo 19:22 »
Lempinimi/handle/ircnick/nimi jolla äitisi pyyti sinua syömään:
Tampereen kaljuin paisti

Aikaisempi paskakisa/antipaskakisa menestys/menestymättömyys:
Useiden vuosien voittoputki kultamitalihaasteessa

Missä tämän kertaisessa antipaskakisa lajissa koet olevan vahvimmillasi ja miksi:
Pinball Fantasies, koska noita muita tarvii osata pelata

Ja vastaava kysymys siitä heikoimmasta lajista:
iRacing, koska sitä tarvii osata pelata

Ennustus tämän kertaisen antipaskakisan voittajasta:
Kosti ja Martti on finaalissa.

Kumman tekisit, söisit sanomalehden vai joisit litran liimaa:
Why not Zoidberg?

Jos osallistuisit Talent-Suomi -ohjelmaan, mikä olisi talenttisi:
Sanomalehdistä ja liimasta koostuvien gourmet-aterioiden valmistus
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa pezander

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8.)
« Vastaus #6 : 22.07.15 - klo 07:33 »
Pitänee esittäytyä ettei tartte erikseen muistuttaa :D

Lempinimi/handle/ircnick/nimi jolla äitisi pyyti sinua syömään:
Pekka . Sillä nimellä mennään kun sellanen on suotu.

Aikaisempi paskakisa/antipaskakisa menestys/menestymättömyys:
Ööh. Ei mulla oo. Kai. Mua pyydettiin ja kaikkeen osallistuminen kuullostaa hyvältä niin totta hemmetissä! Ja ajankohtakin on mitä sopivin, onko parempaa keinoa aloittaa kesäloma? mitä häh?

Missä tämän kertaisessa antipaskakisa lajissa koet olevan vahvimmillasi ja miksi:
En kyllä osaa ees arvailla. Joskus pikkutyttönä vuonna tarralenkkari sitä hakattiin paljon speedball 2:sta. Ehkä jotain on jäänyt johonkin ihme lihasmuistiin ?
Jossain villeissä fantasioissani työ on opettanut pelaamaan erilaisia pelejä mut uskoo ken haluaa.

Ja vastaava kysymys siitä heikoimmasta lajista:
Rockband rummuilla ehdottomasti. Jostain ala-asteelta muistoja rummuista ja ne ei oo kovin hyviä. Voiko tässä saada negatiivisiä pisteitä ?

Ennustus tämän kertaisen antipaskakisan voittajasta:
Ulkoistin vastauksen random.org sivulle ja se sylki vastaukseksi Joni "Ukkis" Ukkola joten sillä mennään!

Kumman tekisit, söisit sanomalehden vai joisit litran liimaa:
Varmaan ... toisen. Joo. Jommankumman. Selkeesti. Vastaan siis kyllä.

Jos osallistuisit Talent-Suomi -ohjelmaan, mikä olisi talenttisi:
Osaan valittaa kuinka aika ei koskaan riitä mihinkään vaikka todellisuudessa en tee mitään. Jalo taito. Vuosisatoja jalostettu. Myytävänä. Jos vaan ois aikaa myydä...

Poissa Polari

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8. 11:00)
« Vastaus #7 : 03.08.15 - klo 14:46 »
Mullekin vinkattiin että täällä olis joku lanka mihin vois postata jotain

Lempinimi/handle/ircnick/nimi jolla äitisi pyyti sinua syömään:
Livenä Kosti ja internetseissä Polari

Aikaisempi paskakisa/antipaskakisa menestys/menestymättömyys:
Voittanut kaikki antipaskat ja pärjännyt ihan ok paskassa. Huhtikuun tapahtumaa en laske anti-kisoiksi koska hyi vittu sitä pasketta; myönnän tappioni vasta tämänkertaisen jälkeen.

Missä tämän kertaisessa antipaskakisa lajissa koet olevan vahvimmillasi ja miksi:
En mä ole pelannut näitä lähes ollenkaan, joten tyydyn olemaan vahvoilla niissä joissa ei tule vastaan kyseisen lajin spesialisteja.

Ja vastaava kysymys siitä heikoimmasta lajista:
Rokkibändi

Ennustus tämän kertaisen antipaskakisan voittajasta:
Martti on vähän vaikea biittaa kun autoilussa sille ei voi pärjätä eikä se muissakaan ole kovin huono

Kumman tekisit, söisit sanomalehden vai joisit litran liimaa:
en

Jos osallistuisit Talent-Suomi -ohjelmaan, mikä olisi talenttisi:
Mikä on Talent-Suomi -ohjelma?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Polari

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8. 11:00)
« Vastaus #8 : 08.08.15 - klo 17:40 »
Huhtikuun tapahtumaa en laske anti-kisoiksi koska hyi vittu sitä pasketta; myönnän tappioni vasta tämänkertaisen jälkeen.

Lyhyen testisession jälkeen otan takaisin tämän kommentin jälkimmäisen osan.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Rancid-

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8. 11:00)
« Vastaus #9 : 08.08.15 - klo 19:26 »
Juuh elikkäs samaa mielt
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kasta

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8. 11:00)
« Vastaus #10 : 09.08.15 - klo 11:08 »
Onko linkkiä striimiin?

Poissa Retardi

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8. 11:00)
« Vastaus #11 : 09.08.15 - klo 11:22 »
hitbox.tv/retardi livenä nyt.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Rancid-

Vs: Antipaskakisat: Vantaan Kosto (9.8. 11:00)
« Vastaus #12 : 10.08.15 - klo 11:44 »
Oho, mää voitin. Miniraportin paikka.

Dirt Rally vs. Jani
Hannun valkkaama erikoiskoe oli naurettavan pitkä. Kahden ekan parin jälkeen se vaihdettiin lyhyempään, mutta itse pääsin toki suorittamaan ns. pitkän kaavan kautta. Voittoaika Jania vastaan oli 11 minuutin luokkaa, kun taktiikkana oli alusta alkaen ajaa kuin mummeli ostoskärryllä ja pitää vain mosse tiellä. Janin suoritus oli äänistä päätellen vähän enemmän penkan puolelle painottunutta meininkiä.

iRacing vs. Pekka
Sama kaava jatkui toisessakin ajelupelissä. Pekka päätti ajaa autonsa seinään lämmittelykierroksella, joten default-voitto oli selviö.

Pro Sport Hockey vs. Zuher
Paskoja jääkiekkopelejä on tullut tahkottua kerran jos toisenkin. Opitut asiat: taklaa aggressiivisesti, älä yritä syötellä. Tässäkään ei syöttämisestä ollut mitään hyötyä, joten kiekon saatuaan piti vaan peippailla koko kentän läpi ja löytää laukaisupaikka. Pari kertaa se veto sitten meni maaliinkin. Taklaaminen puolestaan piti vastustajan tehokkaasti poissa maalintekotilanteista.

Marvel vs Capcom vs. Kosti
Kosti sai byen.

Tecmo World Wrestling vs. Martti
Tässä ja Speedballissa on vanhojen pelien yksi klassisimmista ongelmista: haluttais tehdä peliin hirveesti mahdollisia actioneita, mutta nappeja on vaan pari. No laitetaan peli päättelemään pelitilanteesta, mitä käyttäjä haluaa sillä napillaan tehdä. Ei muuten onnistu kovinkaan helposti. Nytkin meinasin donkata tsägällä täysin legitiimillä paremmin pelaamisella saadun edun kun maassa makaavan vastustajan selättäminen ei vaan meinannut onnistua. Minuutin yrittämisen jälkeen onnistuin lopulta.

Speedball 2 vs. Aarne
Ja tässä pelissä sitten taas matalan ja korkean heiton välinen ero ratkoi matseja, kun varmasta paikasta ei tullutkaan maalia ja TILTTILTTILT miksei tää peli tee mitä sille sanoo. Lisäksi pisteitä sai vähän kaikesta muustakin kuin maalien tekemisestä, mikä sitten tietenkin selvisi vasta matsien edetessä kun joku (Hannu) ei niistä muistanut mainita. Aarnen kanssa pelattiin sitten rehtiä futista ilman mitään lisäpisteitä tai muitakaan sääntöjä, ja harjasin 7-1.

Pinball Fantasies/Dreams vs. Ukkis
Mulla on lähinnä yksi kysymys: miksi Amiga-versio? Fantasiesista ei päästy pelaamaan parasta pöytää, ja lisäksi jäätävä input lag tuhosi useimmat matsit täysin. Ukkis lahjoitti matsin tilttaamalla ekan pallonsa pois: "ai näinkö se flipperi tiltataan?"

"Lartza Ski Jump" vs. Olli
Joo, ei ollut Lartza Ski Jump tämä, vaan Ski Jump International 2. Ja tämäkin mulle selvisi vain kun katsoin Hannun testistriimiä. No ihan sama, en olis kuitenkaan jaksanut harjoitella. Onneks osui kohdalle vastustaja, joka ei ollut koskaan pelannut eikä siksi tiennyt, miten esim. laskeutuminen pitää ajoittaa.

Rock Band 2 rummut vs. Jorma
Koko päivä tätä oli pelätty, Jorma kun oli mun lisäksi ennakkoon ainoa edes auttavasti rumpupelitaitoinen. Luonnollisesti pairauduttiin sitten vastakkain. Hannun false advertising -toimisto iski jälleen: rokkibändirumpuja pelattiin Guitar Heron rumpusetillä, mikä vaikeuttaa nuottien lukemista, kun siistin pannurivin sijasta yksi rummuista onkin 20cm muiden yläpuolella roikkuva symbaali. Lisäksi mun ja Jorman oli tarkoitus pelata Guitar Hero Smash Hitsiä, mikä oli myös semmoinen "mukava" yllätys.

Onneksi PS3 päätti että ei me tämmöistä paskaa, ja crashasi kun biisiä yritti ladata. Kahdesti. Ja molemmilla kerroilla vedettiin kiintolevylle kuntotarkastus. Sitten näytettiin muille, miten kivoja nää vaikeimmat biisit on hardilla, ja selvittiin Panic Attackin introsta noin viis sekuntia per jätkä. Olipa kivaa. Muut pelas sitten mediumilla.

Kokonaistulos oli 8-1, ainoa tappio Kostille tappelupelissä, missä mun mahkut oli muutenkin lähinnä onnekkaassa buttonmashingissa. Jani voitti 6-3-miesten tiebreaker-loton.

Finaali vs. Jani, G1: rummut
Jani foldas heti kun selvisin valitsemani biisin ekaan kertosäkeeseen.

G2: PAINIPELI
Tästä tuli alun dominoinnin jälkeen aika tiukka vääntö, mutta mun KVS sai lopulta Janin Kissa Äiän siltaan. Polven pudotus maassa makaavan ruhonosiin tuntui olevan aika tehokas voiton keino.


Jatkoa ajatellen voisin tarjota vinkin prospektiivisille kisajärjestäjille: kysykää ihan oikeasti multa tai Kostilta neuvoja. Näitä kisoja on tullut järkättyä kuitenkin sen verran monet, että ilmiselviä kämmejä osataan ehkä jo välttää. Nytkin esim. nämä ennakkoon huomioimalla olis ollut luultavasti vielä paremmat kisat:

- minkä alustan versiota mistäkin pelistä pelataan (ROMien jakelemisesta lisäplussa, vähentää googlaamisen vaivaa)
- millä säädöillä/säännöillä pelataan (esim. Pinball Fantasiesissa on pari juttua, joiden takia 3 vs 5 palloa ero voi olla aika valtava)
- jos pelaajat on vahvasti jotain mieltä jostain asiasta, kuuntele niitä (rumpupeli, missä pelaa)
- testaa pelit, ohjaimet ja striimaus huolella, etenkin MAME ja WinUAE on aika yhteistyöhaluttomia kavereita
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.