Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MCM ja ongelmat  (Luettu 131608 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arska

MCM ja ongelmat
« : 20.06.15 - klo 17:12 »
Myyjä lähetti kaksi korttia saksankielisenä, vaikka oli ilmoittanut vain yhdestä. Olen parin päivän aikana laittanut 2 viestiä, mutta ei ole tullut mitään vastausta. Jos myyjästä ei kuulu mitään tai hän ei halua mitenkään sovitella asiaa, onko tuossa muuta tehtävissä kuin antaa asianmukainen arvio MCM:ssä?

Poissa Demppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #1 : 20.06.15 - klo 17:17 »

Poissa Tiemuuu

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #2 : 23.09.15 - klo 12:03 »
lainaan lankaa ja kysyn miten pitäisi menetellä, kun postiin tuli tällainen ilmoitus:

(click to show/hide)

en ole vielä voinut maksaa tilausta, mutta aioin niin tehdä heti kun saan rahat tililleni. korteille on luonnollisesit vielä käyttöä. tarkoittaako tämä että jos en peruuta tilausta vaan vaadin kortteja edelleen lähetettäväksi, niin myyjä voi vapaasti alkaa kenkkuilla ja pistää kortit myöhässä postiin tjsp? en varsinaisesti ymmärrä miksi lomalle meneminen on ongelma ennakkotilauksista puhuttaessa, tai miksi kukaan korttimyyjä lomailisi keskin kuumimman sesongin.

Poissa Tomppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #3 : 25.09.15 - klo 13:36 »
Kannattaa kysellä JK-storelta mitä he tuolla tarkoittivat. Jos MCM:ään ilmoittaa poistavansa kortit hetkeksi myynnistä, eikä huomaa laittaa täppää oikeaan checkboxiin, niin tuo ilmoitus tulee automaagisesti kaikille ostajille. Voi siis olla pelkkä inhimillinen virhe, joka on sattunut omalle kohdallekin myyjänä kertaalleen.

Itselläni on myyjästä vanhastaan positiivisia kokemuksia, joten suosittelen yhteydenottoa.

Tomppa
Myynnit MCM:ssä nickillä DefaultUser

--
Tomppa

Poissa Kide

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #4 : 15.10.15 - klo 11:21 »
En sit tiedä onko tämä ihan samaa lajia kuin muiden ongelmat, mutta: tilasin ennakkotilauksena läjän irtokortteja, ja kun kävin hakemassa lähetyksen postista, se olikin paketti, ja paketin avattuani löysin irtokorttien lisäksi fat packin. Noh, kun en mokomasta ollut mitään maksanut, laitoin myyjälle viestiä, ja fat pack paljastuikin virhelähetykseksi.
Ongelmani on siis seuraava: moraalinen velvoitte olisi toki lähettää paketti takaisin, mutta vaikka myyjä onkin lupautunut maksamaan postikulut, en oikein jaksaisi lähteä säätämään asian kanssa. Onko mulla laillista velvoitetta palauttaa kyseinen boksi?

Ps. en ole avannut boksia enkä oikein moista kaipaakaan.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa tko

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #5 : 15.10.15 - klo 12:01 »
Ongelmani on siis seuraava: moraalinen velvoitte olisi toki lähettää paketti takaisin, mutta vaikka myyjä onkin lupautunut maksamaan postikulut, en oikein jaksaisi lähteä säätämään asian kanssa. Onko mulla laillista velvoitetta palauttaa kyseinen boksi?

Kuluttajansuojalain mukaan tilaamatta toimitetusta tuotteesta ei voi vaatia kuluttajalta maksua tai tuotteen palauttamista. Moraalinen velvoite onkin sitten eri asia.

Poissa Nekron

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #6 : 15.10.15 - klo 13:33 »
Ongelmani on siis seuraava: moraalinen velvoitte olisi toki lähettää paketti takaisin, mutta vaikka myyjä onkin lupautunut maksamaan postikulut, en oikein jaksaisi lähteä säätämään asian kanssa. Onko mulla laillista velvoitetta palauttaa kyseinen boksi?

Kuluttajansuojalain mukaan tilaamatta toimitetusta tuotteesta ei voi vaatia kuluttajalta maksua tai tuotteen palauttamista. Moraalinen velvoite onkin sitten eri asia.

Mielestäni voisi olla kohtuullista pyytää myyjältä pientä korvausta siitä, että viitsit myös paketoida ja kiikuttaa boksin postiin. Mikäli vielä on jotain pahveja mitä tarttet niin pyydät niitä, tai sitten toteat, että oot liian laiska ja et tee mitään :D
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #7 : 15.10.15 - klo 13:40 »
Itse hoitaisin asian niin, että lähettäisin paketin sitten kun sattuu olemaan muuta asiaa postiin. Korvausta en rupeaisi pyytämään.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa jonkka

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #8 : 16.10.15 - klo 22:18 »
Nytpä tuli mielenkiintoinen dilemma vastaan. Ostaja, joka haluaa lähes 700 eurolla arvokkaimpia Beta-korttejani. Kuulostaa hyvältä, eikö? Kaveri on rekisteröitynyt 10 päivää sitten eikä hänellä ole tilillään yhtään tehtyä kauppaa. Mulla soi heti hälytyskellot sillä vaikka teoriassa postivakuutus minua suojaakin, ei yhtään kiinnosta ryhtyä kinuamaan rahoja takaisin postilta (vaiva, epävarmuus ja hukattu aika).

Olen yrittänyt kaivella tietoa siitä onko MCM:ssä esiintynyt huijariostajia mutta en ole löytänyt infoa. Onko se merkki siitä että huijareita ei ole, ehkä? Mieleni tekisi perua kauppa, noi kortit on sellaisia että ne menee kyllä kaupaksi.

Poissa Anssi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #9 : 16.10.15 - klo 22:27 »
Nytpä tuli mielenkiintoinen dilemma vastaan. Ostaja, joka haluaa lähes 700 eurolla arvokkaimpia Beta-korttejani. Kuulostaa hyvältä, eikö? Kaveri on rekisteröitynyt 10 päivää sitten eikä hänellä ole tilillään yhtään tehtyä kauppaa. Mulla soi heti hälytyskellot sillä vaikka teoriassa postivakuutus minua suojaakin, ei yhtään kiinnosta ryhtyä kinuamaan rahoja takaisin postilta (vaiva, epävarmuus ja hukattu aika).

Olen yrittänyt kaivella tietoa siitä onko MCM:ssä esiintynyt huijariostajia mutta en ole löytänyt infoa. Onko se merkki siitä että huijareita ei ole, ehkä? Mieleni tekisi perua kauppa, noi kortit on sellaisia että ne menee kyllä kaupaksi.

Suojaakohan postivakuutus edes? Lähetät kortit, ostaja hakee postista, kertoo MCM:lle että hei, tääl ei ollut betan kortteja vaan Khansin commoneja - ? jotain tapahtuu. Tässä vaiheessa posti varmaan kuitenkin pesee kätensä ja sanoo että hei, me toimitettiin kirje perille, ei sen jälkeen kuulu meille.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Juzam Djinn

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #10 : 16.10.15 - klo 23:23 »
Nytpä tuli mielenkiintoinen dilemma vastaan. Ostaja, joka haluaa lähes 700 eurolla arvokkaimpia Beta-korttejani. Kuulostaa hyvältä, eikö? Kaveri on rekisteröitynyt 10 päivää sitten eikä hänellä ole tilillään yhtään tehtyä kauppaa. Mulla soi heti hälytyskellot sillä vaikka teoriassa postivakuutus minua suojaakin, ei yhtään kiinnosta ryhtyä kinuamaan rahoja takaisin postilta (vaiva, epävarmuus ja hukattu aika).

Olen yrittänyt kaivella tietoa siitä onko MCM:ssä esiintynyt huijariostajia mutta en ole löytänyt infoa. Onko se merkki siitä että huijareita ei ole, ehkä? Mieleni tekisi perua kauppa, noi kortit on sellaisia että ne menee kyllä kaupaksi.

Suojaakohan postivakuutus edes? Lähetät kortit, ostaja hakee postista, kertoo MCM:lle että hei, tääl ei ollut betan kortteja vaan Khansin commoneja - ? jotain tapahtuu. Tässä vaiheessa posti varmaan kuitenkin pesee kätensä ja sanoo että hei, me toimitettiin kirje perille, ei sen jälkeen kuulu meille.

Itse olen kalliimmissa kaupoissa ottanut sinetöidyn kirjeen aukausun videolle. Toimii tietysti huomattavasti paremmin vastaanottaessa kuin lähettäessä kun varsinainen vakuutetun lähetyksen sinetöinti tapahtuu yleensä postin tiloissa postin teipillä. Mutta jospa tuosta jotain kehityskelpoista saisi rakenneltua. MCM sääntöjen mukaan olet velvoitettu toimittamaan kortit ostajalle. Voit tietysti vielä pyytää ostajaakin perumaan tilauksen jollakin verukkeella. Näistä tilanteista ei oikein taida juuri ennakkotapauksia olla, joten hankala arvata kenen hyväksi MCM lopulta sitten ratkaisee keissin tälläisissä sana sanaa vastaan tilanteissa. Postivakuutuksen en olettaisi itsekään tässä tilanteessa auttavan.

Poissa Juzam Djinn

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #11 : 16.10.15 - klo 23:40 »
Pahoittelut tuplapostauksesta, tällä osastolla ei ole mahdollista muokata viestejä.

Se vähä tieto mitä löysin vakuutettujen/kirjattujen kirjeiten osalta esim. MTGSalvationista oli, että niin kauan kun myyjä voi todistaa että ostaja on saanut lähetyksen on teoreettiset virheet lähetyksen sisällössä aina ostajan vastuulla ja myyjä saa rahat joka tapauksessa. Todistukseksi riittää luonnollisesti kirjeen seurantanumero jossa näkyy että ostaja on käynyt poimimassa kirjeen talteen. Itselläni on ostaja kerran jättänyt merkkaamatta tuotetta saapuneeksi joten rahojakaan ei luonnollisesti kuulunut (seurantanumeron mukaan oli noutanut kortit). Otin yhteyttä MKM tukeen ja laitoin heille seurantanumeron jonka seurauksena merkkasivat lähetyksen saapuneeksi ja sain rahani.


Poissa jonkka

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #12 : 17.10.15 - klo 09:08 »
Suojaakohan postivakuutus edes? Lähetät kortit, ostaja hakee postista, kertoo MCM:lle että hei, tääl ei ollut betan kortteja vaan Khansin commoneja - ? jotain tapahtuu. Tässä vaiheessa posti varmaan kuitenkin pesee kätensä ja sanoo että hei, me toimitettiin kirje perille, ei sen jälkeen kuulu meille.

Tämä on toinen niistä skenarioista mikä on tullut mieleen, toinen on se että jollakin konstilla kirje saadaan postista ilman perilletoimituskuittausta jolloin periaatteessa postivakuutus kattaisi tilanteen. Silloinkin tulee turhaa häsläystä, jonka mieluummin välttäisin, laiska pazka kun olen. Tämä "kortit ei olleet sitä mitä piti" -tilanne on sikäli mielenkiintoinen, että kumpaankaan suuntaan on mahdotonta todistaa mitään joten se ketä MCM uskoo menee täysin arvalla. Ja koska MCM istuu rahakasan päällä, heidän mielipiteensä on ratkaiseva.

MCM sääntöjen mukaan olet velvoitettu toimittamaan kortit ostajalle.

Tätä en ole säännöistä vielä tarkistanut kun tilanne on niin alussa, mutta minulla on myyjänä mahdollisuus pyytää kaupan perumista. Lisäksi nykyisin myös siinä varattujen mutta vielä maksamattomien korttien listalla näkyy ostajan nimen perässä kaksi numeroa, tehdyt kaupat ja maksamattomiksi päätyneet kaupat. Aiemmin en moista muista nähneeni mutta usein ostajat maksaa samantien joten harvoin olen tuota listaa edes katsonutkaan eli voi olla vanhakin ominaisuus. Noista numeroista itse asiassa heräsinkin tähän newbie-tilanteeseen.

Se vähä tieto mitä löysin vakuutettujen/kirjattujen kirjeiten osalta esim. MTGSalvationista oli, että niin kauan kun myyjä voi todistaa että ostaja on saanut lähetyksen on teoreettiset virheet lähetyksen sisällössä aina ostajan vastuulla ja myyjä saa rahat joka tapauksessa. Todistukseksi riittää luonnollisesti kirjeen seurantanumero jossa näkyy että ostaja on käynyt poimimassa kirjeen talteen. Itselläni on ostaja kerran jättänyt merkkaamatta tuotetta saapuneeksi joten rahojakaan ei luonnollisesti kuulunut (seurantanumeron mukaan oli noutanut kortit). Otin yhteyttä MKM tukeen ja laitoin heille seurantanumeron jonka seurauksena merkkasivat lähetyksen saapuneeksi ja sain rahani.

Mulle kävi kesällä noin ja sain samalla tavalla rahat tuen kautta. Todistaa ainakin sen että teoriassa MCM on enemmän myyjän puolella. Kysymykseksi siis jää, että mitä tapahtuu jos ostaja väittää lähetyksen sisällön poikkeavan sovitusta.

Kiitos kaikille ajatuksiaan jakaneille, tämä auttaa omaa pohdintaa tässä tilanteessa.

Poissa Demppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #13 : 17.10.15 - klo 09:32 »
Tätä en ole säännöistä vielä tarkistanut kun tilanne on niin alussa, mutta minulla on myyjänä mahdollisuus pyytää kaupan perumista.
https://www.magiccardmarket.eu/Help/FAQ#Someone_has_bought_cards_from_me._But_I_don.27t_have_or_I_can.27t_find_the_cards_anymore.

Someone Has Bought Cards From Me. But I Don't Have Or I Can't Find The Cards Anymore.

This is pretty bad. By listing the cards on our website, you guarantee the availability of those cards. As a buyer buys the cards, a legal buyer's contract is established between you and the buyer. Please contact the buyer and try to find a solution to your problem. You can create a cancellation request under "My buys". If the buyer accepts the request, the order will be canceled. In this case your items will be re-listed, so make sure to correct your inventory as soon as possible in order to avoid selling these items again. If the buyer does not accept the request, you are bound to fulfill your contract. If there's only a small part of the order missing, perhaps you can agree on refunding the buyer the value of the missing cards. You can do so by offering a refund to the buyer.

Poissa tko

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #14 : 17.10.15 - klo 09:42 »
Ostajalla on MCM:ssa asioidessa paljon heikompi turva kuin myyjällä. Kunhan myyjällä on antaa seurantanumero, joka todistaa lähetyksen vastaanotetuksi, niin kaikki on MCM:n mielestä hyvin. Ei ole mitään väliä, vaikka lähetyksen sisältö olisi väärä tai puutteellinen.

Poissa Tomppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #15 : 19.10.15 - klo 10:33 »
Lisätään nyt vielä, ettei MCM:ssä kannata liikaa pelätä uusia ostajia. Jokaisen on aloitettava jostakin ja itse ainakin ostin heti alkuun ne kalliit laput, joita en ollut Suomesta löytänyt, kun 2009 aloin ostelemaan lappuja MCM:n kautta. Aina joskus löytyy niitä ihmisiä, jotka ovat joko suht uusia keräilijöitä/pelaajia tai sitten vain jostakin syystä välttyneet MCM:ssä ostelulta aikaisemmin.

MCM:ssä ostajana huijaaminen on hiukan hankalampaa, kuin monessa muussa platformissa, koska rahat on joka tapauksessa maksettava MCM:lle ja myyjän turva on paljon parempi, kuin millään muulla tietämälläni myyntisaitilla. Jos pyrit järkevästi osoittamaan, että kortit ovat lähteneet, MCM:n porukka tukee myyjää. Toki voit saada huonoa palautetta ostajalta syyttä, mutta suurin osa saitilla toimivista ostajista on ihan normaaleja ihmisiä.

Viime vuonna lähetin Sveitsiläiselle ostajalle 739 € laput vastaavassa tilanteessa. Tyypin ensimmäiset ostokset ja heti betaa, Guru ländejä ja kalliita foileja. Otin ennen lähetystä yhteyttä YV:llä ja juttelimme mukavia. Suosittelenkin yhteydenottoa ostajaan, siinä ei ainakaan menetä mitään.

--
Tomppa
Kasassa 892 myyntiä, mukaanlukien kolme Lotusta ja 16 muuta P9:ä.
Myynnit MCM:ssä nickillä DefaultUser

--
Tomppa

Poissa Neuroosi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #16 : 09.01.16 - klo 15:18 »
Kuinkas nuo MCM:n professional myyjät saavat perua kauppoja? Monilla olen huomannut että lukee infossa että voivat perua kaupat jos pahveja ei löydä tai hinnoteltu "väärin"..
Tässä ny kävi vähän sillee että ostelin 4x Stormchaser Mageja 20senttiä kipale ja nyt myyjä ei haluaisikaan myydä pahveja.. Vähän naurettavaa toki noin halvoista pahveista edes alkaa vääntäämään, mutta ajattelin nyt tänne tulla kyselemään vielä.
Aika tekopyhää että noissa ennakkotilauksissa ostaja ei saa perua kauppoja mitenkään, mutta myyjä voi.

Poissa Gagis

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #17 : 09.01.16 - klo 15:25 »
Kuinkas nuo MCM:n professional myyjät saavat perua kauppoja? Monilla olen huomannut että lukee infossa että voivat perua kaupat jos pahveja ei löydä tai hinnoteltu "väärin"..
Tässä ny kävi vähän sillee että ostelin 4x Stormchaser Mageja 20senttiä kipale ja nyt myyjä ei haluaisikaan myydä pahveja.. Vähän naurettavaa toki noin halvoista pahveista edes alkaa vääntäämään, mutta ajattelin nyt tänne tulla kyselemään vielä.
Aika tekopyhää että noissa ennakkotilauksissa ostaja ei saa perua kauppoja mitenkään, mutta myyjä voi.
Lähtetä kirjeenvaihto MCM:n ylläpidolle. Saavat runtua ja ruoskaa.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Neuroosi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #18 : 12.01.16 - klo 00:44 »
MCM:n supportiin olin yhteydessä aiheesta ja tokihan he sanoivat että myyjän edelleen pitäisi lähettää pahvit siihen hintaan kuin on myynyt (nämä myyjien "We reserve the right to cancel any order" tekstit ovat kuullema täysin turhia eivätkä päde). Muutapa eivät maininneet, tuskin edes olivat yhteydessä myyjään.
Laittelin myyjälle viestiä aiheesta ja sitten alkoi tulemaan jotain että "loppupeleissä oikeudessa ratkottaisiin onko heillä oikeus perua kaupat vai ei". Lähinnä naurattaa vain Tarmogoyfin temppuilu noinkin pienestä asiasta..

Noh suostuin perumaan kaupat ja lähetin palautetta, koska ei jaksa pelleillä noin pasken kauppiaan kanssa. Pahvitkin sain muualta hommttua.

Poissa Tomppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #19 : 12.01.16 - klo 12:08 »
Harmi, ettei palautteesi näy muille käyttäjille, joten myyjä pääsi taas kuin koira veräjästä.

Itse olen sen verran itsepäinen, etten olisi luopunut, vaan jättänyt tilauksen roikkumaan ja laittanut 'oikean' palautteen, jos myyjä hankaa vastaan. Onneksi otit MCM:ään yhteyttä, mutta todennäköisesti myyjä harrastaa vastaavaa toimintaa muidenkin kanssa, joista suurin osa ei jaksa edes valittaa.

Katsellessani kortin hintahistoriaa luulen firman koittavan luikerrella kaikista Stormchaserin myynneistään, eikä heillä ole kyseistä lappua listattuna. Käypä myyntihinta liikkui ostohetkellä 0,8 € kohdilla ja myyntihistoriaa oli, joten työntekijä vain on tehnyt ilmeisen virheen, eikä halua ottaa vastuuta siitä. Aika säälittävää, kun nyt noin 2 € teoreettisesta voitosta menetetään useita mahdollisia asiakkaita.

Kyseinen kortti tulee tippumaan takaisin 0,2 € tasolle parissa viikossa (oma mielipiteeni, settiä tullaan avamaan aika paljon), joten jos he nyt eivät voi myydä etukäteen kyseistä korttia, he joka tapauksessa saavat huonomman voiton kortista. Tälläisessä tilanteessa hyvä myyjä usein vain joutuu myöntämään virheensä ja myymään kortit ilman pikavoittoja. 
Myynnit MCM:ssä nickillä DefaultUser

--
Tomppa

Poissa hallava

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #20 : 12.01.16 - klo 16:51 »
Harmi, ettei palautteesi näy muille käyttäjille, joten myyjä pääsi taas kuin koira veräjästä.

Itse olen sen verran itsepäinen, etten olisi luopunut, vaan jättänyt tilauksen roikkumaan ja laittanut 'oikean' palautteen, jos myyjä hankaa vastaan. Onneksi otit MCM:ään yhteyttä, mutta todennäköisesti myyjä harrastaa vastaavaa toimintaa muidenkin kanssa, joista suurin osa ei jaksa edes valittaa.

Ei välttämättä toimi tuokaan. Siitä on jo vähän aikaa ja en muista yksityiskohtia, mutta yks jeba jolta ostin kalliin kortin ilmoittikin että oli jo ehtinyt myydä sen toiselle ja ei pysty toimittamaan. Otin yhteyttä MCM:ään ja jätin asian roikkumaan joksikin aikaa, tyyppi ei oikein vastaillut viesteihin ja sit yks päivä MCM oli kylmästi refundannut mut ja peruuttanut tilauksen. Asiasta ei jäänyt myyjälle minkäänlaista negatiivista palautetta tai seuraamuksia.

Poissa Anssi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #21 : 12.01.16 - klo 17:03 »
Mun käsittääkseni jos et hyväksy refundia, vaikka se sitten jossain välissä cancelataankin MCM:n toimesta, se myös merkataan sinne myyjän Not Sent Shipments-osioon.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Cacodemoni

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #22 : 13.01.16 - klo 09:25 »
Ranskalainen myyjä pyytää tilauksen peruutusta koska "ei löydä" Heartless Summoningeja jotka tilasin ennen hinnannousua. Pelkona on, että jos en peruuta niin myyjä voi väittää lähettäneensä ja menetän rahat alle 25€ kaupan takia.

Poissa Tomppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #23 : 13.01.16 - klo 13:34 »
Suurin osa myyjistä on rehellisiä ja vain hyvin pieni osuus myyjistä kusettaa, vaikka siihen olisikin mahdollisuus. Jos myyjä on lisäksi hiukankin aktiivisempi sitellä, todennäköisyys laskee entisestään, koska maine on hyvin hankala palauttaa, jos sen menettää. Jos kortti posti mystisesti, niin MCM:n ylläpidolle kannattaa lähettää teidän välinen viestittelynne kortin puuttumisesta. Saat ainakin hiukan todennäköisemmin itsellesi myönteisen päätöksen, jos valitat. (Tosin vaikka 'voittaisitkin' valituksen, saat MCM:ltä maksamasi hinnan (+postit) takaisin.)

Joskun myyjä voi myös ihan oikeasti hukata kortteja, mutta se harmittaa aina, kun kortin hinta kuusinkertaistuu. Toisaalta se myös johtaa siihen, että myyjä ei helpolla saa hankittua uutta korttia hävinneen tilalle ottamatta takkiinsa ihan kunnolla (prosentuaallisesti ainakin).

Itselleni noita katoamisia on sattunut jokunen neljän vuoden aikana. Joskus kortti on löytynyt suhteellisen nopeasti, joskus taas ei lainkaan. Ainakin kerran lähetin ostajalle vahingossa 5 korttia, kun ostettiin vain 3, jne. Kaikista isommista korteista olen aina hankkinut lisää lappuja jos ostaja on halunnut tai refundannut, jos raha kelpaa. Onneksi eteen ei ole tullut vastaavaa hinnan pompsahtamista noissa tapauksissa.
Myynnit MCM:ssä nickillä DefaultUser

--
Tomppa

Poissa SenseisDiviningShop

  • Turnausjärjestäjä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • MTG Verkkokauppa ja turnausjärjestäjä
    • Sensei's Divining Shop
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #24 : 07.02.16 - klo 14:38 »
Ongelmahan on kaupoilla siinä, et jos joku ostaa kortin samaan aikaan nettisivuilta ja MCM:stä, vaikka käyttää API:a, niin siinä on aina viivettä milloin inventaariot päivittyvät. Eli voi käydä niin, että kortti on myyty sivuilla ja MCM:ssä 5 minuutin sisällä ja jos sattui niin huonosti (viive 15-30 min), että kortteja ei ole enempää niin olet vaikeassa paikassa. Tottakai näin tapahtuu juuri silloin kun tapahtuu suuria muutoksia korttien hinnassa, kun  spekulaattorit sun muut metsän asukkaat ovat valmiudessa :) Olen MCM:ssä keskustellut eri kauppiaiden kesken ja näin käy kuulemma useasti bannien ja Pro Tour:ien yhteydessä. Tätä ongelmaa ei yksityisillä tietenkään ole. Se miten tämän selittää ostajalle on tietysti tärkeää. Tottakai osa kuapoista tekee niinkuin yllä on mainittu ja kusettaa (Espanjalaiset, no offense), mutta osalla on ihan puhtaat jauhot pussissa.

Poissa Tomppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #25 : 11.02.16 - klo 11:52 »
Kyllä tuo tuplamyynti välillä käy privaattimyyjillekin. Joku ostaa tai vaihtaa kortin livenä ja samaan aikaan joku siirtää sen ostoskoriinsa MCM:ssä. Helpoin tapa on hallinnoida erillisiä korttivarastoja, jolloin samat kortit eivät ole käytössä useammassa järjestelmässä, mutta se vaatii jo todella massiivista määrää kortteja.

Itse olen jokusen kerran joutunut 'lainaamaan' kortteja privaattikokoelmastani, jotta saan varmasti toimitettua kaikki kortit. Myyjän maine on aika tärkeä asia, eikä sitä kannata menettää muutaman euron takia. Olen pyytänyt peruutusta kauppaan tasan kerran neljän vuoden aikana ja silloln kyseessä oli näppäilyvirhe. Kympin sijasta hinnaksi oli tullut 1 €.

--
Tomppa
Myynnit MCM:ssä nickillä DefaultUser

--
Tomppa

Poissa Stils

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #26 : 16.02.16 - klo 19:13 »
Lähetin lappuja Alankomaihin kirjattuna kirjeenä. Tuli viesti, että kun kaveri meni hakemaan kirjettään, josta oli saanu ilmoituksen niin se oli annettu jollekin muulle. Ja (kuulemma) kun asiaa oli paikallisessa postissa tuumailtu, niin hän tiesi kertoa, että kirjeen erehdyksessä saanut olisi palauttanut kirjeen ja se olisi lähetetty takaisin Suomeen (koska kirjettä ei löytynyt toisellakaan hakureissulla postista). Laitoin MCMn supporttiin viestiä, chatlogit ym. tarvittavan datan. Katsotaan saadaanko tarinalle onnellinen loppu (eli kilahtaako rahat meikän tilille)...

Poissa leshrac

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #27 : 16.02.16 - klo 19:35 »
Itsekin lähetin kirjatun kirjeen Alankomaihin ja paikallinen posti oli yrittänyt luovuttaa kirjettä viime perjantaina, mutta eivät tavoittaneet henkilöä. Otin yhteyttä ostajaan ja hän sanoi olevansa tietoinen, että häntä on yritetty tavoittaa mutta jää odottamaan kunnes posti yrittää toimittaa lappuja uudemman kerran.. Noh toivotaan, että saa kohta laput ja minä rahani. Onkos jossain muuallakin Euroopassa toimitus kirjatulla kirjeellä kotiovelle saakka?

Poissa firezion

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #28 : 16.02.16 - klo 20:37 »
No, itse tunnun olevan myös näiden ongelmatapausten keräilijä. Tällä hetkellä kaksi jo toimitettua kirjattua ja postivakuutettua kirjettä jäissä. Toisessa kaveri vastaanottanut 5.2 ja kiinnostaa ilmeisesti kuin kaljua kampa ilmoittaa että saapunut. Ei siinä mitään, mutta sielläkin ollut 200e jumissa jo "hetken". Mcm lupasi ystävällisesti harkita rahojen vapauttamista jos ei kuulu kaverista vielä viikkoon..

Ja sitten toinen kirjattu, jota ei kiinnosta vastata viesteihin ja seurannan mukaan saapunut viime vk. torstaina. Eikä nämä kumpikaan ole ekoja kertoja, ei läheskään. Oikeastaan tuntuu MCM:ssä olevan niin että mitä isompi ostos, sitä vähemmän ostajaa kiinnostaa muuta kuin oma napa. Poikkauksena Suomalaiset.

Poissa meite

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #29 : 17.02.16 - klo 00:22 »
Ei liity suoraan MCM:ään, ehkä enemmänkin eri maiden postien toimintaan, mutta:
Saksaan ja Britteihin ei voi enää lähettää postivakuutettuja kirjeitä.
Mikäli noista maista ostetaan kalliimpia kortteja, niin tarjolla on vain joku "Insured Parcel (EMS)", hinta Saksaan 53€, Britteihin vielä kymppi lisää.
Voi hieman hyydyttää kalliimpien lappujen kauppaa noihin maihin.

https://www.magiccardmarket.eu/Help/Shipping_Costs