Muuta > Muuta keskustelua

Keskimaan Velhot korteista

<< < (2/6) > >>

tyhjaarpa:

--- Lainaus käyttäjältä: Eci - 15.05.20 - klo 21:58 ---Mikäs ton salamurhaaja kortin nimi on Englanniksi?

--- Lainaus päättyy ---
Assassin.

SahtiAine:
En ole pelannut peliäkään moneen vuoteen, mutta kerään edelleen ja pakkoja on kasassa. Ostajan löytäminen on onnenkauppaa, vaikka sinulla onkin yksi noista perussetin halutuimmista lapuista eli One Ring. Muut käyttäjät jo tuossa hintatasoa kartoittivatkin. Itse olen käyttänyt yhtenä hintareferenssinä Gwaihir.net sivustoa, joka edelleen myy pelin kortteja ja avaamattomia boostereita ja starttereita. Ikävä kyllä saitilla näkyy vain ne kortit joita ylläpitäjällä sattuu olemaan varastossaan, joten esim Assassinin hintatasoa ei sieltä tällä hetkellä näe. Muiden käyttäjien antamat arviot kuulostivat minusta hyvin oikeansuuntaisilta.

Mä voin muuten maksaa Sauronin Suu-kortista (Mouth of Sauron) vitosen+postit jos jollain on myydä 1-4 kpl sellaisia.

Possu81:
Millainen peli tuo parhaimmillaan teidän mielestä on? Itse innostuin siitä hieman muutama vuosi sitten, mutta ikävä kyllä ei vaikuttanut mekaniikkojen puolesta kovin hyvältä limitedinä ku sealedia pelattiin suomenkielisillä starttereilla. Mikään harvinaisempi kortti ei oikein tahtonut toimia startterilla hirviöitä lukuun ottamatta (startteri-pelaamisessa osa pelialuetta jää täysin käyttämättä tosin). Jos mekaniikat eivät olisi vaatineet esimerkiksi kolmen kortin löytymistä niin olisi ollut heti hyvinkin eeppinen peli. Huikea laatu siinä on muuten. Sama kuin WotCin alkupään sarjoissa antiquities jne. jopa boksit näyttävät samoilta noiden kymmenien tuhansien arvoisten boksien kanssa syystä, että samalta ajalta.

Minusta vaikutti, että oikeastaan ainut syy miksi peli loppui noin lyhyeen oli se, että oli aivan liian vaikea ymmärtää miten pelata. Varmaan aika isolla rahalla lähdetty painamaan alussa eikä sitten lyönyt läpi.

tyhjaarpa:

--- Lainaus käyttäjältä: Possu81 - 17.05.20 - klo 14:18 ---Millainen peli tuo parhaimmillaan teidän mielestä on? Itse innostuin siitä hieman muutama vuosi sitten, mutta ikävä kyllä ei vaikuttanut mekaniikkojen puolesta kovin hyvältä limitedinä ku sealedia pelattiin suomenkielisillä starttereilla. Mikään harvinaisempi kortti ei oikein tahtonut toimia startterilla hirviöitä lukuun ottamatta (startteri-pelaamisessa osa pelialuetta jää täysin käyttämättä tosin). Jos mekaniikat eivät olisi vaatineet esimerkiksi kolmen kortin löytymistä niin olisi ollut heti hyvinkin eeppinen peli. Huikea laatu siinä on muuten. Sama kuin WotCin alkupään sarjoissa antiquities jne. jopa boksit näyttävät samoilta noiden kymmenien tuhansien arvoisten boksien kanssa syystä, että samalta ajalta.

Minusta vaikutti, että oikeastaan ainut syy miksi peli loppui noin lyhyeen oli se, että oli aivan liian vaikea ymmärtää miten pelata. Varmaan aika isolla rahalla lähdetty painamaan alussa eikä sitten lyönyt läpi.

--- Lainaus päättyy ---
Jos keskimaan lore yhtään kiinnostaa niin ehdottamasti voi peliä suositella pelattavaksi. Suosittelen harjoittelemaan niin että etsii mallit valmiista The Wizards pakoista ja tekee pari erilaista pakkaa joilla lähtee sääntöjä opettelemaan tai vaihtoehtoisesti hankkii pari hero Challengen deckiä. Pelkällä The Wizards pakalla säännöt on vähän yksinkertaisemmat. Alkuun ei kannata välittää jos joku sääntö menee väärin, kun muutaman kerran on pelannut niin säännöt alkaa muistamaan. Paljonhan tuossa sääntöjä on mutta aika nopeasti ne sisäistää pelatessa ja suurilta osin ovat loogisia.

Itse olen pelistä tykännyt eikä pelimekaanissa ole suurempia moitteita kun sen sisäistää, toki se on monimutkaisempia korttipelejä joka vähän kasvattaa kynnystä aloittaa. Suosittelen käyttämään seutujen kautta liikkumista starter liikkumisen sijasta koska se vapauttaa peliä huomattavasti, tämä toimii parhaiten kun tulostaa seutukartan josta on helppo markkereilla seurata liikkeitä. Sealed pakoilla pelaaminen on oma taiteenlajinsa enkä sitä kyllä suosittele tavaksi tutustua peliin koska kuten sanoit on melko vaikea saada kortti komboja toimimaan koska pakassa on vähän satunnaisia kortteja. Katsomalla mallia valmiista pakoista pystyy myös soveltamaan itselleen pakan vaikka kaikkia listalla olevia kortteja ei löytyisikään.

Suurin syy miksi peli kuoli lienee se että samaan aikaan julkaistiin useita pelejä ja moni niistä oli huomattavasti yksinkertaisempia ja viimeisenä niittinä se että Tolkienin perikunta päätti ICE:n lisenssit kaikilta keskimaa lorea käyttäviltä tuotteilta ja ICE päätti hakeutua konkurssiin.

Pelaaja:
Fantasiapeleissä on nuita vielä myynnissä, pistivät silmään sieltä hyllystä ja jostain syystä vaikuttaneet mielenkiintoisilta joka kerta.

Velho startereita ja boostereita suomeksi sekä dragons englanniksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta