Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.  (Luettu 3259 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The Abyss

Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« : 23.01.09 - klo 14:53 »
Järjestetäänpä yleisön pyynnöstä taas Vintageturnaus Oulussa.

- Paikkana Oulun Fantasiapelit.
- Turnaus alkaa lauantaina 31.1 kello 15:00.
- Turnauksessa saa käyttää 10 proksyä. Käyttäkää selkeitä proksyjä.
- Sovitaan alustavasti hinnaksi 5€ (kuten viime kerrallakin).

Tervetuloa pelaamaan. Kysymyksiä/toivomuksia saa esittää tässä, privaan tai vaikkapa irkissä.

Poissa ilpo

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #1 : 31.01.09 - klo 19:16 »
Hahaa, mä oon rautaa.

12/12 on isompi ku muut jörssit. Mm. Juggernaut jäi kakkoseksi.

Juhan kalat tuossa vieressä selittää, ettei se ny niin pahalta tunnu, kun liha sorvaa joka aukkoon. Selitti ne hiihtäjätki, mutta silti olivat paskoja. Teemu pelaa parasta peliään, mutta on silti 0-3 tai jotain.

"seuraavalla kerralla jää läppäri kotiin" - Kalat

Erkki "arkkipro" Siira pelaa kalaa. Juha haluaa pihalle. Mun pitää voittaa yks rundi ja mä oon champion of the night. Kebabilla palakitten itteni, kävi miten kävi.

"mä en halua pelata Ekiä vastaan, se pelaa kalaa. Pitäskö dropata..." Teemu

Tein dekin taas 6 min ennen turnausta superisti staililla. Otin Malinista mallia, ja laitoin yhen Welderin varmuuden vuoksi dekkiin. Voitin sillä heti pelin. Siden tein niin, että ichorid-matsin aattelin viettää Finlandiassa kebua nauttien. Ekalla kiekalla tuliki Charsten vastaan ichoridillaan ja olin jo laittamassa takkia niskaan. No kaveri ei nosta bazaaria kahteen alotuskäteen ja mä säkitän voiton. Nice. Oppiipahan pelaamaan oikeita pakkoja.

Pari staxia pistin jonoon, kiitti isolle veljelle. Kalojen Tezzeret kaatui, kun maskin läpi livautin vähän moksiapinaa. Kivat drainit ja forcet kädessä. Eivät kuulemma oo hyviä Maskia vastaan. Stiflet on tolloille, tosimies pelaa naamarin ja nauraa.

En postaa listaa. Tai sitten postaan. En kerro. Hyvä lista, tehty huolella ja taidolla. Ainaki jälkimmäisellä. Mä teen parhaat dekit nopeesti lukuunottamatta smäshiä. Sitä viilattiin ja hiottiin. Super-dekit tehhään aina ennen turnausta ja sitten niillä vaan voittaa. Mm. joka toinen pelaaja yritti lukea maskia ja ketjuja, mitähän aattelivat...
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Teroin

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #2 : 31.01.09 - klo 19:35 »
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa ilpo

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #3 : 31.01.09 - klo 19:47 »
Viis nolla, hyvä olla.

Ad nauseaumus hyytyi, kun tuli pika-chalice ja nopsajalka. 12 turbiiniin niin kyllä motti hyytyy. Tokapelin valopallo oli liikaa. Varsinkin, kun mulla oli sata wastelandia. Nyt kebuliinia naamariin, ehkä otan ranskalaiset potut kaveriksi. Rulla olis iso, riittoisa ja hyvä. Vähä niinku mun parru sillon, kun ei oo liian päissään. Saan kuus buusteria, aion avata Tezzeretin. Se ois kiva. Holona obv.

Näin siinä käy, kun konekivääri on huollettu ja kengät lankattu. Seuraava operaatio: Tampere. Pitänee vyöttää täyteen. Vaikka eihän Tanpereella tarvi ees kovin paljo sarjatulta.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa ilpo

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #4 : 31.01.09 - klo 19:53 »
Pikamehustelu lisäksi: voitin myös tosimiehen, kaks turnausta putkeen. Oon virallisesti liekeissä. Eli tampereella 03 let's play rockband HEI VAAN JOPAS LÄHTI jne.

Erkki siiralla on pelissä 1 moxi ja EE nollalla. Hän pelaa kalaa. Vastustajalla on 5päähänvuorossa, phyrexian arena, joka ei tee damagea. Kädessä 200 peltiä. Lisänä jarrua malliin wastelandzor ja tangle Wiret. Pelatkaa kalaa. Se on hyvä.

Juha säikähti ja otti pelästynyttä Charstenia vastaan Tasurin. Charsten näki Charin jossain. Kuulemma ei kannata suorittaa ichoridia vastaan. Nyt ku jostain keksis vielä Varman Keikan. Ois siistiä harrastaa yhtymistä.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa teemuhy

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #5 : 31.01.09 - klo 21:30 »
21:06:08<@Visa^> Teemu, hävisit, siis pelasit väärin.
21:06:35<@teemuhy> tiedän

Otin keilaa naamaan, ja hyvästä syystä. Pelasin koko ajan kuin tietokone, mutta unohdin nostaa paremmin. Pari vastusta antoi mulle ylimääräisen vuoron, sillä yhteenlasku on kumman vaikeaa. Nostin lääniä. Lisäksi nakkasin noppaa kuin rektoaasi, jotain kolmosta ja seiskaa koko ajan. Kannattaa aloittaa pelit, silloin voittaa. Jos ei aloita, kannattaa nostaa hyvin. Nyt hävisin joka kerta 1-2. Laitan pakkalistan, sillä pelaan jotain ihan muuta Main Eventissä 13.-15.2.:

4 Drain
4 Fow
4 Thirst
4 Intuition
2 Reconstruction
Ansku
Brainstorm
Gifts
Fakta
Tinker
Walk
Mystical
Rebuild

Duress
Thoughtseize
Will
Vamppi
DT
2 Voltaic Key
Time Vault
Holossus

Helyt

4 Delta
2 Strand
3 UG sea
Volcanic
6 Island

Side:

3 Reb
4 Tormod
2 Yixlixl
2 Annul
Rebuild
Hurkyl
Echoing Tuut
Darkblast

Pakka oli ihan jees, mutta joka matsissa minimaalinen edge kääntyi vastuksen eduksi. Joka kolmospelissä oli saumoja, mutta kaveri kuori paremmin. Totuus on kuitenkin se, että kala, kavu, pelti ja ichomo on kaikki vähäsen raskasta ennen sideä, eikä paljon auta siden jälkeen, varsinkin kun ichomoa vastaan jätin nostamatta kaiken vihan. Viime turnauksessa sama kasa loisti, kun vastaan arvottiin kompoa ja huonoja pakkoja. Tarmoside ei ois paha idea tähänkään pakkaan.

Rampo voitti, koska siisteillä dekeillä ja holoilla nousee paremmin, ja kiiltokorteista vastustajan silmiin heijastuva aamurusko saa turtin nostamaan ja pelaamaan päin aukkoa. Lisäksi pelti nosti oikeaan aikaan oikeita kuponkeja, mikä on usein voiton tae. Matilaisen masalle ja Charstenille kunniamaininnat. Matti pelasi Belskeriä, jossa oli herkullinen Ad Nauseam tuomassa salettivoittoja. Yhdessä pelissä mies tuuttasi sokkona belskeriä suuhun, kun olisi voinut ensin nostaa Manamorphosella kortin, ja katsoa saisiko läänin pois pakasta. Pro kuitenkin tiesi, että Bayuyuo oli pakan alla, minne hän oli itse sen longannut hetkeä aiemmin. Char suoritti ichomaroidin suht virheettä aasta ööhön, ja sai palkinnoksi kakkossijan. Sanoi kyllä jo eka kiekan jälkeen, ettei pelaa sitä pakkaa enää ikinä.

Siiran Erkistä olemme kaikki kovasti huolissamme, sillä mies on ottanut häiritseväksi tavaksi pelata kalaa etc. roskaa joka turnauksessa. Tälläkin kertaa tulos oli about sama kuin mulla. Rampo kertoikin jo viimeisen kierroksen jännittävistä tapahtumista jarrua vastaan. Kuulakarri sentään meni solmuun, mutta siihen vaadittiin miehelle ensin eka pelissä vain lääniä, ja toka pelissä ei oikeaa lääniä.

Tullaan muuten Hervantaan tod. näk. aika kovalla forcella ja runsaslukuisena tiiminä. Ulkomaalaisvahvistus on tiedossa. Muistakaa tulla pelaamaan, saatte fisua.

Mask:
+ Vintage
+ Ei umpinaisia roskapakkoja miinus eki
+ Paljon tiukkoja pelejä, siisti meininki
+ Chalice yhellä, maski, gorilla shaman pimeänä = synerkiaa
+ 11 pelaajaa, ihan mukavasti

Cursecatcher:
- Kalakalakalakalakala
- Minä
- Kinkkimesta, unohti laittaa kevätkääryleet mukaan
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa Laava

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #6 : 31.01.09 - klo 21:40 »
Fisu on aika lähellä kalaa, varovasti nyt pojat, ettei mene ihan pieleen hommat. Gambina, se se on taivaallista nektaria, nannaa ynnä muuta.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Rancid-

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #7 : 31.01.09 - klo 21:45 »
Gambina, se se on neekereille.
Fixed.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Laava

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #8 : 31.01.09 - klo 21:47 »
Gambina, se se on neekereille.
Fixed.
Neiti hiljaa, odota ensin, että karvat kasvavat ja kalia maittaa, sitten voidaan jatkaa keskustelua.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Rancid-

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #9 : 31.01.09 - klo 21:47 »
Saanko anteeks jos sanon juovani sittenkin mieluummin Gambinaa kuin kaliaa?
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Laava

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #10 : 31.01.09 - klo 21:48 »
No tämän kerran.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa ilpo

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #11 : 31.01.09 - klo 22:37 »
Nyt ollaan asian ytimessä.

Mä tuon absinttifisun Tanpereelle. Sitten nähhään kuka on mikä.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa ilpo

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #12 : 01.02.09 - klo 01:58 »
Dekkilista. Hyvä ku mikä.

4 Bloodstained Mire
1 Polluted Delta
3 Mishra's Workshop (kolmehan riittää!)
1 Mountain
1 Swamp
1 Underground Sea
1 Volcanic Island (ei, en oo myyny paanuja. pelaan malin-style kaikkea vaan yhtä)
1 Badlands
3 Bazaar of Baghdad
3 Wasteland
1 Strip Mine

5 Moksia
1 Mana Crypt
1 Black Lotus
1 Sol Ring

4 Dark Confidant
4 ILLUSIONARY MASK  (valkoiset reunat, kiva kuva)
4 12/12 Trample
2 Gorilla Shaman
1 GOBLIN WELDER (hilander style, silver bullet)
1 Triskelion
1 Sundering Titan

4 Sphere of Resistance
4 Chalice of the Void
1 Trinisphere

1 Demonic Tutor
1 Vampiric Tutor
1 Ancestral Recall  (valko Reunainen)
1 Tinker
1 Time Walk
1 Demonic Consultation


Sidellä Hereticit, Rebit Chains of mmmmmmmmspstls, Kegit eikä ainakaan leylinet. Pari peltiä dupis ja trike.

Pakka oli umpiborken. Keksittiin vielä umpisen hyvät techit Tanperetta vastaan.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa The Abyss

Vs: Proksy-Vintagea Oulussa 31.1.
« Vastaus #13 : 01.02.09 - klo 19:51 »
Tulokset ja pakkalistat ulkomuistista, ilmoitelkaa jos on korjattavaa. Resistansseista ei hajuakaan, mutta ketä kiinnostaa.

Joonas (Masknought) 15
Charsten (Ichorid, minulta lainattu pakka) 10
Minä (Tezzeret) 10
Nate (väritön Stax) 9
Mäki-Tsägä (väritön Stax, minulta lainattu pakka) 9
Matilainen (Belskeri) 9
Riekki (Ad Nauseam -kombo) 6
Kinnunen (Hermit Druid -kombo) 6
Erkki (Cursekala) 6 (bye)
Kuula (värikäs jarru, kuulemma väärät Juggernautit) 3
Teemu (Intuition-läjä) 3 (bye)

Olen sen verran laiskalla tuulella, että en jaksa kaikista peleistä kertoa, mutta tässä mieleenpainuvimmat. Ensimmäisellä kierroksella vastassa Erkki Siira, hyvinkin tuttu vastustaja viime aikaisten Caio-dräftien ensimmäiseltä kierrokselta. Ensimmäisessä pelissä saan muistaakseni kolmosvuorolla Time Vaultin ja Voltaic Keyn, mutta sitten Erkki tuttuun tapaansa säkittää ratkaisevalla hetkellä Null Rodin pakan päältä. Muuta Ekikään ei sen jälkeen pelaile paitsi lisää Null Rodeja. Merchant Scrollilla haettu Echoing Truth hyvillä backupeilla varmistaa lopulta voiton.

Toisen pelin Esa aloittaa ykkösvuoron Tarmolla. Setuppaan kaikessa hiljaisuudessa komboa, ja jollain viitosvuorolla Tarmo on yhä edelleen 0/1. Pelaan jossain vaiheessa endillä tutoria, mutta Krosan Grip ampuu sen jälkeen Lotuksen. Seuraavalla vuorolla Erkki pelaa Cursecatcherin (?!) ja uhraa sen omalla vuorollani pelaamaani Demonic Tutoriin. Maksan tutorista ja saan neljässä lifessä loputtomat vuorot. Eki ei suostunut skuuppaamaan ennen kuin näki voittokeinon. Seuraavassa vielä livecoveragea kakkospelin loppuvaiheista:

16:18 <@Abyss_> Erkki pelasi Cursecatcherin.
16:19 < Laava> se paska kala?
16:21 <@Teroin> katoppa nii Eki voittaa koko paskan
16:21 < Laava> paskan voittaa paskalla kalalla
16:21 <@Abyss_> Eki hävisi jo minulle.

Että eipä ollut deckcheckiä vaille Suomenmestarista paljon vastusta. Omasta kokemuksesta voin todeta, että vittuilu päivän pakkavalinnasta johtuen saattaa jatkua hyvinkin pitkään.

Mainitaan jotain vielä kolmoskierroksen peleistä Joonasta vastaan. Joonas voitti aloituksen ja sai jossain vaiheessa Maskista Confidantin ja Dreadnoughtin. Minulla oli Time Vault pelissä ja Tezzeret kädessä, mutta jämähdin kahteen manaan enkä nostanut Lotusta tai mitään muutakaan relevanttia. 12/12 ajoi yli. Toisessakin Joonas sai viiteen mulligoinnista huolimatta ykkösvuoron Trinispheren ja seuraavalla vuorolla Sphere of Resistancen. Nostin kuitenkin tarvittavat manat Rack and Ruiniin ja voitin. Viimeisen pelin hävisin käytännössä ykkösvuoron Consultationilla haettuun Maskiin, josta kakkosvuorolla tullut Gorilla Shaman söi kaksi Moksia ja myöhemmin Time Vaultin. Taisin hakea tutorillakin vielä väärän kortin. Tullut ilmeisesti liikaa pelattua limitediä viime aikoina. No, eipä tämä nyt onneksi ollut kuin vasta toinen kerta, kun hävisin Joonakselle vintageturnauksessa. Mainittakoon vielä, että Joonas oli sidettänyt Chains of Mephistophelesit sisään, mutta minä olinkin sidettänyt Thirstit ulos.

Viidennellä ja viimeisellä kierroksella splittasimme Charstenin kanssa varmistaen kakkos ja kolmossijan. Hupipeleissä, jos niitä nyt Ichoridia vastaan voi sellaisiksi kutsua, hävisin omalle pakalleni 1-2. Resistansseilla olisin kaiketi voittanut.

En voittanut kuin yhden tai kaksi aloitusheittoa turnauksessa, minkä vuoksi pelaaminen meni hyvin vaikeaksi. Aloittajalla vaan on nykyvintagessa niin valtava etu, varsinkin kun Brainstormejakaan ei enää saa pelata. Peli voi käytännössä ratketa ykkösvuoron Duressiin tai Sphereen. Mulliganejakin tulee nykyään paljon enemmän; aikaisemminhan muuten huonohkon käden saattoi pitää juuri Brainstormin vuoksi.

Kiitokset turnauksessa pelanneille, Joonakselle korttien lainasta, Kinnuselle järkkäysavusta ja Erkille päivän nauruista. Lähitulevaisuudessa ehkä lisää vintagea Oulussa, joten kannattaa pysyä kuulolla.