Kortit ja pakat > Highlander

Izzet Dragon by Antti Helen

<< < (2/2)

Demppa:
Sekalainen lista omia ajatuksia.

* Sininen vaikuttaa vähän turhalta. Olettaisin että isoin bonus sinisestä olisi card selection: Ramppidekeissä yleinen ongelma on, että joko nostat rampin muttet kohteita, tai nostat kohteet muttet ramppia (nk. "nostat väärän puolen dekistä"). Noilla countereilla en näe kovin suurta roolia.
* Samaa mieltä aiemman kanssa, eli faksipohjaista ramppia vois olla lisää.
* Massapoistoa löytyy, mutta kenties voisi olla myös lisää. Yleinen ongelma on, että nopeat dekit pääsevät livahtamaan nopeasti alta pöytään, eikä se vuoron 5 lohari enää oikein tee mitään. Sen sijaan vastustajan overextendaus massapoistoon ja iso äijä tiskiin kun toisella loppuu kaasu vaikuttaa hyvältä plääniltä.
* Vakavammalla mielellä noi Ritualit ja Dragonstorm varmaan kannattais heittää mäkeen, mutta pet cardeina sen verran makoisia että arvostan.
* Jotkut yksittäiset kortit (mm. Anvil of Bogardan, Mazemind's Tome) vaikuttavat täysin hukatuilta sloteilta, ellei mulla jää joku siisti kombo huomaamatta.
Edit: Tässä muuten meidän pelipöydistä yksi videoitu Big Red -matsi, jos kiinnostaapi katsoa yhtä (joskin sun listasta melko erilaista) versiota.
https://www.youtube.com/watch?v=RysJeQQ_kaU

Helen82:
Mulla vähän eri toteamuksia pelattujen pelien perusteella. Alkupelistä ja mid gamesta selviää noilla boltoilla ja countereilla jotka estää käytännössä minkä tahansa asian tapahtumisen ja sitten vuoroilla 4-7 on yleensä jo kaksi uhkaa jotka tappaa niin kun pelatuissa peleissä pariin vuoroon.
Tuota suunnittelun mukaan decki toteuttaa.

Pulli:
Itselläni on tässä ainakin 5 vuotta taukoa hilusta ja pelasib izzet controlia, mutta pidän kyllä lohari"tribaali" ideastasi, tuskin on kovin yleinen. Silmääni pistää ainakin uhkien hitaus ja mana curve. Viskaisin ainakin suosiolla kaikki non-lohnut ulos. Keskity lohnuihin sitten kerta niitä pelaat jotta saat maksimaalisen hyödyn lapuista, jotka antaa bonuksia lohnuja pelattaessa/ollessa kentällä/hyökätessä. Pelaa enemmän lohnuja jotka hyökkää heti, tekevät jotain heti, suojaa itseään ja synenergioi pakan kanssa. Pelkkä tyhmä liha siivillä tippuu todennäköisesti alas samantien formaatissa, jossa on vahvat counterit ja poistot. Joo pelaat sinistä jotta voit vastata poistoihin, mutta uhkasi maksavat tolkuttomasti, joten tod näk sinulla ei ole suojaavalle spellille manaa maksaa sitä.

- Stormbreath Dragon: (HASTE, relevantti protektion ja iso uhka jos jää pyörii kentälle)
 - Goldspan Dragon ehdottomasti sisään, en edes ymmärrä miksi ei ole jo (HASTE, tuottaa extra manaa jota kasa tarvitsee siitä ei ole koskaan haittaa. Lisäksi target poisto tekee treasuren joka avaa sinun counter spellille ikkunan.Auttaa myös Infernon boostaamisessa)
- Demanding Dragon: tekee 5 lämää päähän. Se on paljon jos dekki muuten polttaa, mutta koska ei osu ukkoihin niin tämä ei kuitenkaan ehkä jaksa.
- Galazeth Prismari: käytännössä 3 manan lohnu jos pääsee pöytää. Ja auttaa taas seuraavan vuoron pelailua ja countereiden auki pitämistä. Tekee non mana fakseista mana fakseja ja pitää treasuret tiskissä.
- Iymrith, Desert Doom: joo, core on vahvasti punainen, mutta ehkä kannattaisi kokeilla. Hyvä suoja pelauksen jälkeen ja mahdollinen kortin nostaja, vaatii vastauksia.
- Manaform Hellkite: neljän manan lohnu, tämäkin voisi olla kokeilun arvoinen. Pelaat kuitenkin spellejä joten extra damage/kautta vihun vuorolla extra blokkeri.
- Draconic Intervention: olisiko kokeilemisen arvoinen massapoisto, pelaat kuitenkin izzetin perus spellirunkoa. Tämän damagen suuruus on ailahteleva. Mutta sit toisella puolella ei tee vahinkoa omiin dragoneihin. Hyvä myös gravea pelaavia deckejä vastaan.

Helen82:
Joo. Kyllä mulla oli mutta sen verran pitää good stuff suuntaan viedä että saa ripauksen monipuolisuutta, mutta ei paljoa.

Thalian:

--- Lainaus käyttäjältä: Helen82 - 11.12.21 - klo 18:11 ---Mulla vähän eri toteamuksia pelattujen pelien perusteella.
--- Lainaus päättyy ---

Paljonko näitä pelattuja pelejä on? Jos niitä ei ole vähintään kymmeniä, mieluusti jotain kolmenumeroista määrää, niin niiden perusteella ei vielä voi kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tehdä. Satunaisvaihtelu kun tekee sen, että ilman suurta pelimäärää yksittäisten korttien hyvyys tai huonous voi näyttäytyä täysin väärässä valossa. Ja tämä vielä korostuu HLn tyylisessä formaatissa, jossa kortteja on pakassa vain se 1.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta