Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)  (Luettu 10236 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ernie79

Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« : 25.06.08 - klo 16:08 »
En suoraan leimaa ripperiksi, mutta.
Teimme (onneksi) pienen vaihdon ja jo tuolloin epäilin vähän miestä muutamasta syystä:
1) Want/Haveen oli jaksettu kirjoitettaa tosi lyhyesti: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=46894.0
2) Vaikkei karma kerrokaan tyypistä vaihtajana (välttämättä) mitään, niin oli kuitenkin +0/-5
3) Vaihtoja oli tehnyt vasta kahden kanssa, joita en tunnistanut. Ajattelin siis voivan olla kavereita "haamuvaihtajina".
En kuitenkaan löytänyt hänestä mainintoja kauppaongelma-viesteissä.

Varmistelin siis asiaa edes sen verran, että hän lähetti kortit ensin ja minä pistin postiin 17.6., kun olin omani saanut.
Nyt sitten on tullut viestiä, ettei kortit ole hänelle tulleet ja tänään laitoin viestiä Itellalle josko jotain olisi oikeasti
tapahtunut ja selvitettävissä. Pyysin häntäkin laittamaan.

Nooh, nyt Itella tuskin voi asialle mitään tehdä ja joudun jonkinlaisen korvauksen lähettämään,
mutta kirjoitin tämän lähinnä siksi, että jos jollekin muulle tulee ongelmia saman vaihtajan kanssa,
niin tietää, ettei ole ainoa ja voi (ehkä) unohtaa korvausvaatimukset.
TAI jos jollakin olisi jo nyt tietoa kauppojen sujuvuudesta hänen kanssaan, niin ottaisin viestiä mielellään
vastaan pian, ennenkuin lisää kortteja lähetän tuohon osoitteeseen.

Eli käyttäjä on:

Mikael Lehtonen
Paloheimonkatu 39 a2
11100 RMK

Email: [email protected]
Mesestä: [email protected]

Poissa Thalian

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #1 : 25.06.08 - klo 16:32 »
Kannattaa nyt vähän aikaa ainakin odotella, että ehtivät siellä Postissa vähän etsiä sitä kirjettäsi. Se saattaa säkällä vielä löytyäkin ja mennä siis vielä perille. Oliko kuoressa palautusosoitetta? Se auttaa monesti saamaan ainakin kortit takaisin, jos vaikka vastaanottajan osoite olisi täysin väärä. Itselläni on tosiaan kerran kadonnut korttikuori Postin syövereihin. Tein siitä häviämisilmon normaalisti ja pari päivää myöhemmin kuori saapui perille. Ei siis kannata vielä heittää kirvestä kaivoon.

Poissa Kava

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #2 : 25.06.08 - klo 16:54 »
Ongelma voi olla myös siinä et poika(?) on muuttanu äidin helmasta jonnekkin toiseen kaupunkiin opiskelemaan muttei ole vaihtanu itteään toisen kaupungin kirjoihin...

Poissa Akspee

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #3 : 25.06.08 - klo 17:31 »
Kaveri on siis kuitenkin pitänyt aktiivisesti yhteyttä?

Itselläni on kerran kadonnut kirje joka sisälsi myös palautusosoitteen ja ilmoituksenkaan jälkeen sitä ei löytynyt.
Kyllähän tuo korvaaminen tietysti syö miestä mutta ei sille vain joskus mitään mahda.

Btw, ehkä kovin suppean listansa takia vaihtoja ei ole tapahtunut tuon enempää.
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #4 : 25.06.08 - klo 18:23 »
Kannattaa myös tsekata nämä:
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=19456.0
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=20357.0

Jos Itellan selvityspalvelu ei löydä kirjettä, on kaksi vaihtoehtoa:
1) Olet saanut elämänvoittolotossa mahtavan 0,0004 % arvan ja kirje on oikeasti hävinnyt selittämättömästi.
2) Vastaanottaja on saanut kirjeen, mutta väittää, ettei ole saanut. Tässäkään tapauksessa selvityspalvelu ei kirjettä löydä, koska normikirjeiden kulkua ja perillemenoa ei seurata toisin kuin pakettien.

Se, mitä todella on tapahtunut, pitää sitten arvioida vähän henkilön mukaan. Raa'at todennäköisyydet puoltavat tällöin aina kusetusyritystä, mutta toisaalta kyllähän noita katoamisia oikeasti kuitenkin tapahtuu. Niitä vain tapahtuu äärimmäisen harvoin.

-- Nute
Oulu

Poissa Ernie79

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #5 : 25.06.08 - klo 18:26 »
Kirjeessä siis oli yläkulmassa myös lähettäjän osoite, ja vastaanottajan osoite oli kuulemma oikein (kysyin katoamisen jälkeen).
Vastaanottaja on pitänyt yhteyttä ja omat kortit olen siis saanut, eli ainoa epärehellisyys voi olla se, että on saanut kortit, mut väittää muuta.
Itellaan olen laittanut vasta sähköpostia, kun ei paikanpäälle helposti ehdi.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #6 : 25.06.08 - klo 18:44 »
Itellaan olen laittanut vasta sähköpostia, kun ei paikanpäälle helposti ehdi.

Ei muuta kuin käyt fyysisesti paikalla tekemässä selvityspyynnön, kunhan ehdit. Sitten odottelet. Kestää aikansa, helposti kuukaudenkin päivät.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #7 : 25.06.08 - klo 18:51 »
Vielä yksi linkki:
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=39842.0

Kaikissa sinällään aika tavalla samaa asiaa. Mutta pidetään nyt esillä, kun näemmä harvemmin ihmiset vaivautuvat etsimään tietoja arkistosta.

Poissa Ernie79

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #8 : 25.06.08 - klo 18:58 »
Mulla siis oli tilanne, että tiesin kyl vaihtoehot, mitä on voinut tapahtua ja mitä tehdä (sen verran olen tätä aluetta kolunnut).
Syy, miksi viestin laitoin, on
1) Saada tieto, jos jollain muulla ongelmia saman käyttäjän kanssa ja
2) Antaa tieto, jos jollakulla tulee vastaisuudessa ongelmia tämän herran kanssa.

Poissa Mizch

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #9 : 11.07.08 - klo 21:51 »
No en kyllä ole Niitä kortteja saannut, miksi olisin  olisin huijannut sinua? eikä vaihto ollut edes iso, sitäpaitsi tällä hetkellä sinää olet meijän tradeissa voitolla, minulle tuli korvaus sinun hintojen mukaan 5e ja lähettämäni kortit 7,8e, aika älytöntä pilaaa mainetta kun mitään ei ole tapahtunut, voit ihan itse tulla korttini katsastamaan jos et usko että olen ne saannut,  Tosin itella varmasti lähettää sinullekkin postia kun he löytävät kirjeen postista, tosin tuo minun -5 karmaa ei yksikän aihe liity vaihtamiseen, ja miksi oliisn lähettänyt korttini sinulle ensiksi jos olisin halunnut ripata?

Ja vielä lisäys, juuri tämän taki Pidän Korttien ostamisesta enemmän koska, myös sinä olet voinnut huijata tässä:

Silloin 16.6 laitoin tavarat postiin ja sait ne 17.6 niinkuin itsekkin sanoit, joten et ehkä edes lähettänyt niitä alkuperäisiä kortteja vaan, ajatelit että odotat kunnes on kulunut se viikko minkä odotin ennen kuin aloin laittamaan niitä viestejä sinulle, ja sitten lähetitkin korvaukset jotka olivat sen muutama euro vähemmän kun alkuperäiset, joten jos et mitään muuta hyötynyt niin sen että jäit sen muutaman euron voitolle, tosin lupasin kyllä ''korvauksen'' lähettää takaisin päin jos alkuperäiset kortit tulee, Mutta olitkin lähettännyt viestin: ''Voisit lähettää muita lappuja, kuin ne ''korvaukset'' '' joten luulen että tässä on jonkun sortin ''loot'' yritys päällä, Mutta lähetän  ne korvaukset takaisin, ja pyydän tositteen niiden lähettämisestä (kuitin) jos jotain epäselvyyksiä tulee. Tälläin, minulla ei ketään vastaan mitään ole ainakan kyseistä henkilöä, Tosin Kuten postissa kävin asiaa kyselemässä, niin nämä tapaukset ovat harvinaisia suomessa, ja noin kerran kuukaudessa joku tämän tyypin ''katoaminen'' sattuu, joten liekö edes lähettännyt, mutta odotellaan mitä käy...

Tosin tohon karmaan vielä lisän, että ne -5 on tullut 3 aiheesta 1) listan uppimisesta kahdesti päääivässä (2 Siitä että kannattaa yrittää opetella käyttämään MWS itse ja 3) typerä ''analyysi'' eräästä kortista, ja miksi olisin lähettännyt ne kortit ENSIKSI jos olisin halunnur ripata? pyydän anteeksi että lähetän miljoona viestii mutkun täällä ei saa edioita viestejä (siitä syystä ettei ihmiset muuta sanomisiaan jälkeen päin)
« Viimeksi muokattu: 16.07.08 - klo 14:15 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: jkk
Ja nyt kun kaaosmato on postannut nokkelan leijonamakronsa, muilla on toivottavasti jotain järkevää sanottavaa aiheesta.


H/W

Poissa Mozzam

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #10 : 16.07.08 - klo 22:57 »
No en kyllä ole Niitä kortteja saannut, miksi olisin  olisin huijannut sinua? eikä vaihto ollut edes iso, sitäpaitsi tällä hetkellä sinää olet meijän tradeissa voitolla, minulle tuli korvaus sinun hintojen mukaan 5e ja lähettämäni kortit 7,8e, aika älytöntä pilaaa mainetta kun mitään ei ole tapahtunut, voit ihan itse tulla korttini katsastamaan jos et usko että olen ne saannut,  Tosin itella varmasti lähettää sinullekkin postia kun he löytävät kirjeen postista, tosin tuo minun -5 karmaa ei yksikän aihe liity vaihtamiseen, ja miksi oliisn lähettänyt korttini sinulle ensiksi jos olisin halunnut ripata?

Ja vielä lisäys, juuri tämän taki Pidän Korttien ostamisesta enemmän koska, myös sinä olet voinnut huijata tässä:

Silloin 16.6 laitoin tavarat postiin ja sait ne 17.6 niinkuin itsekkin sanoit, joten et ehkä edes lähettänyt niitä alkuperäisiä kortteja vaan, ajatelit että odotat kunnes on kulunut se viikko minkä odotin ennen kuin aloin laittamaan niitä viestejä sinulle, ja sitten lähetitkin korvaukset jotka olivat sen muutama euro vähemmän kun alkuperäiset, joten jos et mitään muuta hyötynyt niin sen että jäit sen muutaman euron voitolle, tosin lupasin kyllä ''korvauksen'' lähettää takaisin päin jos alkuperäiset kortit tulee, Mutta olitkin lähettännyt viestin: ''Voisit lähettää muita lappuja, kuin ne ''korvaukset'' '' joten luulen että tässä on jonkun sortin ''loot'' yritys päällä, Mutta lähetän  ne korvaukset takaisin, ja pyydän tositteen niiden lähettämisestä (kuitin) jos jotain epäselvyyksiä tulee. Tälläin, minulla ei ketään vastaan mitään ole ainakan kyseistä henkilöä, Tosin Kuten postissa kävin asiaa kyselemässä, niin nämä tapaukset ovat harvinaisia suomessa, ja noin kerran kuukaudessa joku tämän tyypin ''katoaminen'' sattuu, joten liekö edes lähettännyt, mutta odotellaan mitä käy...

Tosin tohon karmaan vielä lisän, että ne -5 on tullut 3 aiheesta 1) listan uppimisesta kahdesti päääivässä (2 Siitä että kannattaa yrittää opetella käyttämään MWS itse ja 3) typerä ''analyysi'' eräästä kortista, ja miksi olisin lähettännyt ne kortit ENSIKSI jos olisin halunnur ripata? pyydän anteeksi että lähetän miljoona viestii mutkun täällä ei saa edioita viestejä (siitä syystä ettei ihmiset muuta sanomisiaan jälkeen päin)

Ei saatana, ei tota voi lukea :(
Asiaan liittyen: Jossain artikkelissa sanottiin, että kusettajilla on lähes poikkeuksetta huono kirjoitus (johtuen ehkä iästä tms). Aijaijai.

Muistakaa lapset kielioppi kun rupeatte rippailemaan. Onnistuu paremmin.
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa False

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #11 : 18.07.08 - klo 10:24 »
Mua vähän hämmentää tämä. Jos Mizch ei ole saanut korttejaan, niin eikös korvaus ole kuitenkin paikallaan ja asiallista. Vai onko tässä nyt jokin nopeuskilpa sen kanssa, että kumpi vaihdon osapuolista ehtii ensin laittamaan epäilys-threadin pystyyn? Jos M. olisi ensin ilmoittanut, että kortteja ei ole kuulunut, niin epäilyt olisivat ehkä kallistuneet toiseen suuntaan.

Tietysti minulla on myös tavallaan oma lehmä ojassa, sillä tuossa ennen juhannusta kuulemma lähti korttikirje postiin, enkä ole sitä vieläkään saanut. Selvityspyyntö on tehty postille ja tuloksia odotellaan. Minulla ei ole mitään syytä olettaa, että pahvit eivät olisi lähteneet asiallisesti matkaan, ja uskon, että Itella osaa mokailla (vaikka kuinka postattaisiin todennäköisyysprosentteja). Kuitenkin pitäisin ihan kohtuullisena, että saisin edes rahani takaisin, jos en kortteja missään vaiheessa tule näkemään. Samoin pidän ihan kohtuullisena, että Mizch on saanut korvauksen lähettämistään korteista ja vähän harmittaa, jos ripperi-leima heilahtaa, kun pyytää -ihan aiheellisesti- korvausta taloudellisesta menetyksestä.


Asiaan liittyen: Jossain artikkelissa sanottiin, että kusettajilla on lähes poikkeuksetta huono kirjoitus (johtuen ehkä iästä tms). Aijaijai.

Muistakaa lapset kielioppi kun rupeatte rippailemaan. Onnistuu paremmin.
Aika aiheeton kommentti, ja argumentti "luin jostain, että kusettajilla ei kielioppi ole ihan kunnossa, joten koska sinulla ei ole kielioppi ihan priimaa noissa viesteissäsi, koitat kusettaa" ei vakuuta.

Poissa Vilhis

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #12 : 18.07.08 - klo 10:37 »

Asiaan liittyen: Jossain artikkelissa sanottiin, että kusettajilla on lähes poikkeuksetta huono kirjoitus (johtuen ehkä iästä tms). Aijaijai.

Muistakaa lapset kielioppi kun rupeatte rippailemaan. Onnistuu paremmin.
Aika aiheeton kommentti, ja argumentti "luin jostain, että kusettajilla ei kielioppi ole ihan kunnossa, joten koska sinulla ei ole kielioppi ihan priimaa noissa viesteissäsi, koitat kusettaa" ei vakuuta.

Kyllä ihan tämänkin foorumin kusettajatapauksia tutkimalla varmasti selviää, että jonkinlainen korrelaatio näiden kahden ominaisuuden kanssa on olemassa. Mitä suurempi osa tarkasteltavista kusettajista ei osaa kielioppia, sitä vahvempi tämä argumentti on.

Ja sitten vielä otos foorumin säännöistä:
2. Jokaisen käyttäjän on itse huolehdittava, että tavara menee perille. Lähettäjä on aina vastuussa lähettämistään korteista.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa False

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #13 : 18.07.08 - klo 11:09 »

Asiaan liittyen: Jossain artikkelissa sanottiin, että kusettajilla on lähes poikkeuksetta huono kirjoitus (johtuen ehkä iästä tms). Aijaijai.

Muistakaa lapset kielioppi kun rupeatte rippailemaan. Onnistuu paremmin.
Aika aiheeton kommentti, ja argumentti "luin jostain, että kusettajilla ei kielioppi ole ihan kunnossa, joten koska sinulla ei ole kielioppi ihan priimaa noissa viesteissäsi, koitat kusettaa" ei vakuuta.

Kyllä ihan tämänkin foorumin kusettajatapauksia tutkimalla varmasti selviää, että jonkinlainen korrelaatio näiden kahden ominaisuuden kanssa on olemassa. Mitä suurempi osa tarkasteltavista kusettajista ei osaa kielioppia, sitä vahvempi tämä argumentti on.
Korrelaatio varmaan löytyy, jos sitä on tutkimuskin tukemassa. Kyse saattaa olla juuri siitä mitä Mozzamkin veikkasi, eli iästä. Emme kuitenkaan voi vetää kusetusepäilyä tai -oletusta henkilön iästä tai kieliopista.
(Korrelaatiosta puheen ollen: Jäätelönmyynti korreloi positiivisesti hukkumiskuolemien kanssa.)

Poissa miinin

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #14 : 18.07.08 - klo 11:24 »
Oikeinkirjoituksesta ei oikeasti voi päätellä mitään vaihtokäyttäytymisestä... Tai jos pystyisi, niin 95% tämänkin foorumin käyttäjistä olisi rippereitä.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #15 : 31.07.08 - klo 13:03 »
Tehtiin reilu 2vk sit sopimus kaupoista, pidin hänelle läjää kortteja varattuna ja nyt saan tälläisen viestin:

VOi Vitsi! vanhemmillani on jotai ongelmis en saa nyt tilaa mitään kun kuulemma menee raha aniin hirvesti, olne pahoillani ;/ katotaa jku toinen kerta, sika hyvä tarjous oli kyl..

Että ei kannata tämän kauppamiehen kanssa tehdä kauppoja, ihan vaan varoituksena muille.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #16 : 31.07.08 - klo 13:08 »
Tehtiin reilu 2vk sit sopimus kaupoista, pidin hänelle läjää kortteja varattuna ja nyt saan tälläisen viestin:
Että ei kannata tämän kauppamiehen kanssa tehdä kauppoja, ihan vaan varoituksena muille.

Köh. Olet itsekin kaksi kertaa jättänyt ostamatta sinulle varattuja kortteja. Toki ostit osan korteista kumminkin, mutta se ei ole tässä nyt oleellinen avainasia.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #17 : 31.07.08 - klo 13:15 »
Lainaus
Köh. Olet itsekin kaksi kertaa jättänyt ostamatta sinulle varattuja kortteja. Toki ostit osan korteista kumminkin, mutta se ei ole tässä nyt oleellinen avainasia.

"Pieni ero" varmaan sillä että vaihdoin mieltäni 1-2pv sisällä kuin sillä että yli 2vk venaillaan ja sitten saadaan tälläinen viesti? Ja loppujen lopuksi ostin lähes kaikki mitä olin suunnitellutkin sinulta.

Halusin vain painottaa että Mizch ei ole sellainen henkilö jonka kanssa kannattaa tehdä kauppaa.


Poissa tride

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #18 : 31.07.08 - klo 14:36 »
Yhden kaupan peruminen ei varmaan sinullekkaan mitään suurempaa vahinkoa tuottanut. Itse en ainakaan näe mitään syytä, että jättäisin kyseisen henkilön kanssa kaupat tekemättä tuon tapauksen takia. Tietenkin asiasta olisi pitänyt ilmottaa aiemmin, jos tiesi, että on epäselvyyksiä.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #19 : 31.07.08 - klo 14:39 »
Luulin että saan huomenna 12e häneltä, jos olisi ollut tiukka rahatilanne niin olisi saattanut mennä jokin toinen kauppa pieleen tämän takia, onneksi ei.

Poissa Akspee

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #20 : 31.07.08 - klo 21:38 »
Luulin että saan huomenna 12e häneltä, jos olisi ollut tiukka rahatilanne niin olisi saattanut mennä jokin toinen kauppa pieleen tämän takia, onneksi ei.

Aivan sama, hänellä on silti oikeus perua kauppa. Niin typerältä kun se toisaalta kuulostaakin.
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Chaosworm

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #21 : 01.08.08 - klo 08:31 »
Goblin Matronista olisi kiinnostusta, lue mun ''lista''
Lainaus
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=40983.0

tossapa se on, ei se kummonen oo mut lista kummiski Nolostunut
Lainaus
Khyllähän se hyvältä kuullostaisi.. Hymyilee
Lainaus
Joo no odotellaan viel muutama päivä, ja totatungen sinne sule mukaan Stinkweed Impin ja Cloud Elementalin Pariah's Shield ja Island (-93, poole)

"Muutama päivä" = 3,5 kuukautta, onnekseni sain vaihdettua ne samat kortit muualta. (Muistaakseni oli Dryad Arbor-setti se olennainen osa vaihtoa, loppuja en tarvinnut oikeasti, eli siis taisivat olla highlanderin täytettä) Ja sitten tiedoksi vaan että tuo lihavoitus oli minun tekemäni, Mizch ei ole sitä tehnyt. Ajattelin olla ottamatta osaa tähän keskusteluun, mutta otinpa nyt kuitenkin, koska absurdimuukalainen kirjoitti sellaisen viestin kun nyt sattui kirjoittamaan, ja nytpä pyydän kiinnittämään huomiota siihen, että minun korttini ovat edelleen varattuja (tai siis kirjekuori on kadonnut, kortit oli jo kuoressa (joka oli auki) että sitten ei tarvitse Matronia kysellä) koska Mizch ei ollut missään vaiheessa perunut kauppaa. Pelin viivytys, game lossia!

« Viimeksi muokattu: 26.05.09 - klo 19:15 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #22 : 01.08.08 - klo 10:04 »
Aivan sama, hänellä on silti oikeus perua kauppa. Niin typerältä kun se toisaalta kuulostaakin.

Hä, eikä ole, ainakaan jos kaupat on lyöty lukkoon. Tämä on ainakin foorumin ylläpitäjän M. Miininin kanta ja se on täällä päin ratkaiseva kanta.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #23 : 01.08.08 - klo 11:41 »
Jos molemmat ovat sopineet että vaihto/osto/myynti on ok ja osoitteita/tilinumeroita on vaihdettu, voidaan kyllä hyvällä syyllä olettaa että kahdenvälinen sopimus kaupasta on syntynyt ja molemmat osapuolet kunnioittavat sitä. Vaihdon/kaupan purkaminen tämän jälkeen on sitten näiden kahden osapuolen keskinäinen asia ja kyllä ainakin täällä siitä saa varsin huonoa mainetta jos jo sovittuja diilejä lähdetään puun takaa perumaan. Ihan oikeusteknisestikin voidaan väittää että sopimus on olemassa ja siitä vielä löytynee todisteita.

Ja kannattaa pojat muistaa että tässä puhutaan enimmäkseen nappikaupoista joilla ei hirveästi ole merkitystä. Tietenkin mitä nuoremmat jannut ovat kyseessä, sitä isommalta joku 12 euroa voi tuntua ja tietenkin kaikki jotka tuntevat että ovat kohdanneet ongelmia vaihdoissa ovat oikeutettuja postaamaan niistä tänne. Enkä mielellään näkisi näissä topiceissa vittuilua ketään kohtaan, edes näitä syyllistettyjä osapuolia.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Akspee

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #24 : 01.08.08 - klo 16:23 »
Aivan sama, hänellä on silti oikeus perua kauppa. Niin typerältä kun se toisaalta kuulostaakin.

Hä, eikä ole, ainakaan jos kaupat on lyöty lukkoon. Tämä on ainakin foorumin ylläpitäjän M. Miininin kanta ja se on täällä päin ratkaiseva kanta.

Eikö tuossa yllä ole kyse pelkästä varauksesta? Näin mä ymmärsin.
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #25 : 01.08.08 - klo 16:25 »
Odottelin rahoja tilille, kortit istu pöydällä kirjekuoren vieressä...

Poissa Maaku83

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #26 : 01.08.08 - klo 18:17 »
Silloin kun osoitteet on vaihettu on vaihto/osto lopullinen, näin se on MOTLissa ja näin sen pitäisi olla myös täällä.

Poissa Mizch

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #27 : 02.08.08 - klo 08:28 »
Goblin Matronista olisi kiinnostusta, lue mun ''lista''
Lainaus
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=40983.0

tossapa se on, ei se kummonen oo mut lista kummiski Nolostunut
Lainaus
Khyllähän se hyvältä kuullostaisi.. Hymyilee
Lainaus
Joo no odotellaan viel muutama päivä, ja totatungen sinne sule mukaan Stinkweed Impin ja Cloud Elementalin Pariah's Shield ja Island (-93, poole)

"Muutama päivä" = 3,5 kuukautta, onnekseni sainkin vaihdettua ne samat kortit muualta. (Muistaakseni oli Dryad Arbor-setti se olennainen osa vaihtoa, loppuja en tarvinnut oikeasti, eli siis taisivat olla highlanderin täytettä) Ja sitten tiedoksi vaan että tuo lihavoitus oli minun tekemäni, Mizch ei ole sitä tehnyt. Ajattelin olla ottamatta osaa tähän keskusteluun, mutta otinpa nyt kuitenkin, koska absurdimuukalainen kirjoitti sellaisen viestin kun nyt sattui kirjoittamaan, ja nytpä pyydän kiinnittämään huomiota siihen, että minun korttini ovat edelleen varattuja (tai siis kirjekuori on kadonnut, kortit oli jo kuoressa (joka oli auki) että sitten ei tarvitse Matronia kysellä) koska Mizch ei ollut missään vaiheessa perunut kauppaa. Pelin viivytys, diskataan!


itseppä et ole yhteyttä ottanut, ja tämä muutenkin hieman ''raukesi'' ja sanotaan niin että mua ei kiinnosta vaihtaa goblin matronia, pariah shieldiin, -93 islandiin, stinkweed imppiin ja cloud elementaliin, hieman jäisin häviölle...
Lainaus käyttäjältä: jkk
Ja nyt kun kaaosmato on postannut nokkelan leijonamakronsa, muilla on toivottavasti jotain järkevää sanottavaa aiheesta.


H/W

Poissa Mizch

Vs: Mizch, isolla kysymysmerkiilä (?)
« Vastaus #28 : 02.08.08 - klo 08:32 »
No tehdään näin: Minä Laitan sinun tilillesi ne rahat??? mutta kun tavarat lähetät niin laitatko tänne viestin että maksoin?


( myös ernie79 on ripperi jos oikeinkirjoituksen perusteella tuomitaan, katsokaa topicin nimeä)
Lainaus käyttäjältä: jkk
Ja nyt kun kaaosmato on postannut nokkelan leijonamakronsa, muilla on toivottavasti jotain järkevää sanottavaa aiheesta.


H/W

Poissa Mizch

maan..
« Vastaus #29 : 06.08.08 - klo 12:11 »
Toi viesti just sit raukes, Koska eka whinetään tääl et mä perun kaupat sit ei vaivauduta ees vastaamaan....
Lainaus käyttäjältä: jkk
Ja nyt kun kaaosmato on postannut nokkelan leijonamakronsa, muilla on toivottavasti jotain järkevää sanottavaa aiheesta.


H/W