Poromagia

Kirjoittaja Aihe: huuto.net:in ripperit ja slow:t  (Luettu 12537 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nameless One

huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #30 : 05.04.06 - klo 14:31 »
Eli oliko huuto.net -kaupassakin syynä vain se, että 21€ kahdesta Godless Shrinestä oli liian vähän ja sinulla kuitenkin oli nuo kortit? No, eivätpä muiden henkilöiden keskinäiset kaupankäynnit minulle kuulu.

Ei ollut liian alhainen hinta. Eivät tosiaan munille asti sitten lopulta päätyneet.



"Muistaakseni"? Merkillistä laittaa havelleen kortteja, joita ei ole vielä saanut. Päivitit tuohon aikaan havesi lähes päivittäin, ja kyllä nuo kortit olivat siellä koko ajan.


"Ja jos asia oli näin, että sait ne lopulta perille, miksi et ilmoittanut minulle asiasta mitään?"

Olit tehnyt asian jo hyvin selväksi että miten tässä menetellään, eli en vaivautunut ilmoittamaan asiasta sinulle, anteeksi siitä.

Sanottakoon nyt vielä, että et missään vaiheessa suoranaisesti vaatinut minua maksamaan rahoja takaisin. Eli minulle jäi rahat ja sinä sait kortit, joten itse en aio asiaa viedä eteenpäin.[/quote]

Poissa V7lNNVH

huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #31 : 05.04.06 - klo 14:40 »
Sain stomping groundin tänään.
Hitaasti kauppa eteni, mutta ei voi valittaa koska huonomminkin olisi voinut mennä.
Tähän keskusteluun ei oo minulla mitään lisättävää enään.

Nameless One

huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #32 : 05.04.06 - klo 14:45 »
Lainaus käyttäjältä: "V7lNNVH"
Sain stomping groundin tänään.
Hitaasti kauppa eteni, mutta ei voi valittaa koska huonomminkin olisi voinut mennä.
Tähän keskusteluun ei oo minulla mitään lisättävää enään.



Loistavaa. Anteeksi kaikki tämä P*ska joka minun vuokseni aiheutui..
Mitä nöyrin anteeksipyyntö osoitetaan myös The abykselle.

Poissa The Abyss

huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #33 : 06.04.06 - klo 15:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Nameless One"
Mitä nöyrin anteeksipyyntö osoitetaan myös The abykselle.


Edelleenkin minua ihmetyttää tuo sinun have-listasi. Miksi laitoit kortit sinne, jos sinulla ei niitä vielä ollut? Erikoiselta lisäksi tuntuu, että kirje olisi ollut kaksi viikkoa jossain postin syövereissä ja sitten yhtäkkiä löytänytkin perille.

Sen verran vielä muistan, että nuo kyseiset kortit olivat osana jotakin vaihtoa, ja minun näkemykseni mukaan olit suorastaan tyrkyttämässä niitä mukaan tuohon vaihtoon. En nyt parhaalla tahdollanikaan listojen poistuttua muista, kuka tämä toinen osapuoli oli, mutta tuskinpa se oleellinen asia onkaan. Tämä tapahtui joka tapauksessa niihin aikoihin, jolloin ilmaisit minulle jo luopuneesi toivosta saada noita kortteja.

Olet jo aikaisemmin ilmoittanut, ettet ole kaupannut sellaista, mitä et omista, joten tämän perusteella sinulla oli aikankin tuolloin nuo kortit. Väitit minulle kuitenkin vielä tämän jälkeenkin, ettet ole niitä saanut. Kyseinen vaihto lopulta peruuntui vastapuolen toimesta.

Eli vastaapa nyt IHAN REHELLISESTI: Saitko nuo kortit kuitenkin heti perille, kuten itse kaikkien näiden faktojen perusteella oletan?

Nameless One

huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #34 : 06.04.06 - klo 17:48 »
Lainaus käyttäjältä: "The Abyss"


Eli vastaapa nyt IHAN REHELLISESTI: Saitko nuo kortit kuitenkin heti perille, kuten itse kaikkien näiden faktojen perusteella oletan?


Parin päivän päästä tapahtuneesta. En aivan tarkalleen muuista. saattoi olla päivänkin verran.

Poissa kolatatti

huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #35 : 10.04.06 - klo 23:19 »
Tilanneraporttina voinen mainita että sain tänään kortit ja aika ison kasan paskarareja extrana. En tiedä pitäiskö nauraa vai itkeä joten taidan mennä nukkumaan.. :)
EHLO you say? I'm interested...

Poissa ilpo

huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #36 : 13.04.06 - klo 18:24 »
Suomen postihan ei hukkaa kirjeitä paskan vertaa. Siihen on varsin avutonta tukeutua treidi toisensa jälkeen. Tuommoset ukot sais hirttää jos multa kysytään. On se kumma, jos ei treidit suju muutenkuin potkimalla toista osapuolta niin kauan, että kortit alkaa löytää perille. Nuo vastauksetkin on niin leväperäisiä ettei mitään järkeä. Hermostun aina kunnolla, kun saan kuulla, että Suomessakin joku velliperse alkaa yrittämään kusettamista.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa DragonSlayer

huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #37 : 13.04.06 - klo 18:37 »
No teidän ainakin yhden tapauksen jolloin kortit hukkuivat postissa. Oltiin myyjän kanssa aktiivisesti kokoajan yhteydessä ja lopulta myyjä lähetti "samat"kortit (ei ihan samat, mutta... Samanlaiset) uudelleen ja lopulta löysivät perille... Pari viikkoa siinä joutui kuitenkin odottelemaan.

Poissa Sammakko

huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #38 : 13.04.06 - klo 19:03 »
Kyllä ne voi hukkua ilmeisesti. Tehtiin Zydekon kans kauppaa. Lähetin kortit ja kuittasin maksun. Kortit ei ikinä saapunut perille? Katoamis ilmoituksen loppu tulos, ei löydetty. Kortit laitoin satavarmasti postiin..mut kuka tietää minne joutui. (kauppa on sovittu.) =)
Periaatteessa en ihmettele,niin hurjan paljon olen kerinnyt vaihtaa tavaraa ja kirjeitä,oikeastaan niin kauan ku jaksan muistaa ja tämä oli ensimmäinen kerta. Joskus se saattaa vaan napsahtaa kohdalle.

Poissa Ghast

Vs: huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #39 : 09.06.06 - klo 20:18 »
Suomen postihan ei hukkaa kirjeitä paskan vertaa. Siihen on varsin avutonta tukeutua treidi toisensa jälkeen. Tuommoset ukot sais hirttää jos multa kysytään. On se kumma, jos ei treidit suju muutenkuin potkimalla toista osapuolta niin kauan, että kortit alkaa löytää perille. Nuo vastauksetkin on niin leväperäisiä ettei mitään järkeä. Hermostun aina kunnolla, kun saan kuulla, että Suomessakin joku velliperse alkaa yrittämään kusettamista.

Olen uusi täällä enkä ole harrastanut vaihtoja/myyntiä/ostoja täällä, mutta kommentoin yleisesti. Kyllä on ihan mahdollista että lähetyksiä häviää ja/tai varastetaan. Näin on käynyt minullekin esimerkiksi silloin kun ostin Huuto.Netistä SimGolf-tietokonepelin. Postikuori saapui selkeästi avattuna Helsingin Postikeskukseen, josta soitettiin minulle. Pyysin kuoren ja kuoren saavuttua huomasin että kuori oli selkeästi avattu ja peli varastettu. Tehtyäni katoamisilmoituksen, ei posti onnistunut peliä löytämään. Ja kyseessä oli ihan kirjelähetys.

Poissa Phenostyrix

Vs: huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #40 : 07.09.06 - klo 17:41 »
Suomen postihan ei hukkaa kirjeitä paskan vertaa. Siihen on varsin avutonta tukeutua treidi toisensa jälkeen. Tuommoset ukot sais hirttää jos multa kysytään. On se kumma, jos ei treidit suju muutenkuin potkimalla toista osapuolta niin kauan, että kortit alkaa löytää perille. Nuo vastauksetkin on niin leväperäisiä ettei mitään järkeä. Hermostun aina kunnolla, kun saan kuulla, että Suomessakin joku velliperse alkaa yrittämään kusettamista.

Olen uusi täällä enkä ole harrastanut vaihtoja/myyntiä/ostoja täällä, mutta kommentoin yleisesti. Kyllä on ihan mahdollista että lähetyksiä häviää ja/tai varastetaan. Näin on käynyt minullekin esimerkiksi silloin kun ostin Huuto.Netistä SimGolf-tietokonepelin. Postikuori saapui selkeästi avattuna Helsingin Postikeskukseen, josta soitettiin minulle. Pyysin kuoren ja kuoren saavuttua huomasin että kuori oli selkeästi avattu ja peli varastettu. Tehtyäni katoamisilmoituksen, ei posti onnistunut peliä löytämään. Ja kyseessä oli ihan kirjelähetys.

Loppuen lopuksi aika epätodennäköistä, että postissa jotain hukkuisi. Itse pidän postin järjestelmää kyllä hyvinkin luotettavana. Ja jos aletaan nyt tälle salaliitto-teoria linjalle menemään niin: tuskin kukaan postissa mitään kämästä peliä alkaa varastamaan, riski noin 20 euron edun saamiseksi on naurettava, sillä potkuthan siitä tulis heti. Toisaalta jos mä vaikka haluisin kusettaa sua ni näppärästi vaan lavastamaan avattua kirjekuorta ;). Tietysti vois posti vähän alkaa katella, jos joku lähettää tyhjää ja avattua kuorta, no mistä sitä tietää. En tosiaankaan kyllä usko, että posti sitä sun peliäs olis vieny, ja tuskin siihen kukaan ulkopuolinenkaan olis käsiks päässy..

Poissa virus007

Vs: huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #41 : 09.09.06 - klo 16:59 »
Lainaus
Suomen postihan ei hukkaa kirjeitä paskan vertaa.
Noh, omakohtaista kokemusta ei ole, joten en ota asiaan kantaa, mutta väärään osoitteeseen posti osaa kirjeitä toimittaa varsin ahkerasti. Tällaista sattui yhdessä vaiheessa jopa useita kertoja kuussa, mikä on ainakin omasta mielestäni sietämättömän usein.

Lainaus
Loppuen lopuksi aika epätodennäköistä, että postissa jotain hukkuisi. Itse pidän postin järjestelmää kyllä hyvinkin luotettavana.
Tottahan tuo Suomessa on. Mutta ihan vain offtopic-varoituksena, että jos esim. USA:aan lähettää rahaa yms. kirjeessä, niin kannattaa varoa. Olen ihan postivirkailijoiltakin saanut kuulla, että kirjeitä varastetaan New Yorkin postin keskuskonttorissa(vai missä se sitten olikaan...) jatkuvasti, ja kuulemma työntekijän kiinnijäämisriski on varsin pieni. Miten muka todistat, että tietty työntekijä on syypää, jos kirjettä ei löydy mistään?

Poissa ilpo

Vs: huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #42 : 09.09.06 - klo 18:00 »
Rahat kannattaa lähettää kirjatussa kirjeessä huolellisesti kätkettyinä, jos ulkomaille meinaa rahaa kirjeessä lähetellä.

Liian usein postin sekaannuksiin vika on ihan muun kuin postin. Itsekin olen jakanut hessua ja tuskaillut vammaisten idioottien kanssa, jotka eivät joko osaa kirjoittaa postilaatikkoon nimeä/asunnon numeroa tai eivät viitsi tyhjentää postilaatikkojaan. Jaoin varmasti useammankin lehden mihin sattuun, kun ei ollut mitään aavistusta postilaatikoista, kun niitä saattoi olla läjässä todella monta, jossa ei ollut asujan tietoja. En niistä kuitenkaan viitsinyt stressiä vetää ja pistin lehden vaan laatikkoon, kyllä sen joku lukee. Sellainen ihminen ei postia sietäisi saadakaan, joka ei viitsi kirjoittaa laatikkoon nimeään. Toinen paskamainen asia on postilaatikkojen välilevyt, joissa on "lehden" mentävä rako. Siitä ei mahdu mikään lehti läpi ja jos laatikkoa ei ole tyhjennetty niin alkaa motti kuumeneen aika herkästi. Kannattaa siis tuunata se postilaatikko siihen kuntoon, että sitä on jakajankin helppo käyttää niin saa ainakin kuoret paremmassa kunnossa ja varmasti perille. Ei kannata ihmetellä, jos ei posti meinaa kulkea, jos on postilaatikko nimetön ja täysi.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa TseiCo

Vs: huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #43 : 10.09.06 - klo 11:44 »
Kun tämä keskustelu on kerran kääntynyt tähän Suomen Posti Oyj:n palvelun kritisoimiseen, niin korjaanpa vielä itsekin Ilpoa: Suomen postihan toimii todella hyvin, ja kadottaa minimaalisen vähän postia. Mutta se on täysin mahdollista, että siellä silloin tällöin katoaa jotain, ja kyllä niin aika ajoin käykin. Pitäisihän sunkin se tietää jos olet kerran postilla ollut töissä. Itsekin olen ollut postissa töissä, ja haluan myös omalta osaltani painottaa tuota mitä Ilpo sanoi noista postilaatikoiden huoltamisesta.

EDIT: Mutta et voi Ilpo ihan tosissaan väittää, että luulisit ettei posti mitään koskaan kadota?
« Viimeksi muokattu: 11.09.06 - klo 08:53 kirjoittanut TseiCo »

Poissa Silens

Vs: huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #44 : 10.09.06 - klo 15:52 »
Itse sanon tämän verran:

Posti ei osaa lukea kunnolla. Erään kaverini postit ovat menneet toisen kaverin postilaatikkoon jo monta kuukautta, koska näiden ihmisten nimet ovat melkein samat.
Tämä henkilö on mennyt sanomaan postiin about 100 kertaa siittä, että oppisivat lukemaan kunnolla, ja lähettämään oikeaan paikkaan. Mutta ei, sama jatkuu edelleen.
Onneksi nämä henkilöt tuntevat toisensa hyvin ja postit menevät lopulta oikeaan paikkaan, mutta voisi olla vähän vittumaista, jos ei tuntisikaan?

Poissa ilpo

Vs: huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #45 : 11.09.06 - klo 01:50 »
MTG:n nettivaihtoihin liittyvät postionkelmat on liian usein kusetusyrityksiä. Jos en itse tunne HYVIN vastapuolta ja tämä väittää kirjeen hukkumisesta, todennäköisesti pidän sitä kusetuksena. Näitä säälittäviä yrityksiä tulee aika ajoin, välillä ihan mitättömistä diileistä. Luotan postiin.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Silens

Vs: huuto.net:in ripperit ja slow:t
« Vastaus #46 : 11.09.06 - klo 08:31 »
Yleisesti minäkin luotan postiin, mutta esim jos teen jonkun kanssa täällä vaihtoja, joka on ollu aina luotettava ja ei iso trade niin voin antaa mennäkkin sillä, että posti hukkasi. Mutta jos esim ''CK'' tulisi sanomaan, että posti hukkasi, niin sitten ainakin pistäisin rippaukseksi.

Ihan vaan sen takia pistin tuon aikasemman esimerkin, kun kyseinen asia on jatkunu jo kauan, jos se olisi vain yhden kerran, niin eihän siinä sitte mitään olisikaan.
Jos yhdellä ihmisellä jatkuvasti menee muualle postit, niin eikö ihan hyvin JOSKUS muillakin?