Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Peeled foil alterit  (Luettu 8712 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hallava

Peeled foil alterit
« : 05.08.14 - klo 19:49 »
Näin netissä ohjeet, koin ne suhteellisen yksinkertaisiksi joten lähdinpä yrittämään. Alla tulos:
(click to show/hide)

Olen semityytyväinen ensimmäiseen yritelmääni. Kypärän kärki vähän kusi, mutta huomasin sen vähän liian myöhässä (koko foili meinasi rullata kokoon koko ajan joten pidin kolikkoa siinä päällä) ja en pystynyt enää muokkaamaan. Uskon että seuraavasta tulee parempi, käyn läpi junk foilejani.  ;D

PS: Pahoittelen huonoa kuvalaatua, otin sen kannettavalla perunallani.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Peeled foil alterit
« Vastaus #1 : 07.08.14 - klo 07:31 »
Enemmän mua häiritsee tuossa viritelmässä, että se on vinossa. Esim settisymbolin alla oleva kulma näkyy olevan selkeesti korkeammalla kuin vasen puolisko.

Poissa hallava

Vs: Peeled foil alterit
« Vastaus #2 : 07.08.14 - klo 09:54 »
Enemmän mua häiritsee tuossa viritelmässä, että se on vinossa. Esim settisymbolin alla oleva kulma näkyy olevan selkeesti korkeammalla kuin vasen puolisko.

Oot oikeassa, se johtuu siitä että liikautin vahingossa viivoitinta leikatessani kortin yläpuolta kypärän puolien välillä ja leikkaus meni vinoon. Huomasin senkin vasta myöhemmin.

Poissa chlb

Vs: Peeled foil alterit
« Vastaus #3 : 07.08.14 - klo 10:06 »
Mitä menetelmää käytit foilikerroksen irrottamiseen pahvista?

Poissa hallava

Vs: Peeled foil alterit
« Vastaus #4 : 07.08.14 - klo 10:15 »
Mitä menetelmää käytit foilikerroksen irrottamiseen pahvista?

Leikkasin kortin kulmaan pienen palkeenkielen askarteluveitsellä ja lähdin siitä sitten vetämään sitä irti. Se lähtee ihan nätisti, tuppaa vaan kääriytymään itseensä. Lisäksi siihen jää vähän sitä pahvia välillä, mutta se lähtee pois lämpimässä vedessä liuottamalla ja sormilla hieromalla. Jos kiinnostaa itse ruveta tekemään, tässä on ihan hyvät ohjeet: http://imgur.com/a/9no0f

Poissa hallava

Vs: Peeled foil alterit
« Vastaus #5 : 07.08.14 - klo 12:27 »
Uusi yritys! Tällä kertaa foil Azorius Arrester foil plains taustalla. Pitää käydä katsastamassa vaikka porojen foil ländivalikoimaa, vaikka runsaalla leikkelyllä tästä saikin ihan hyvän niin joku kaupunkitausta olis ollu varmaan parempi.

(click to show/hide)

Poissa Etheraven

Vs: Peeled foil alterit
« Vastaus #6 : 18.09.14 - klo 09:06 »
Itse huomasin että vanhemmista foileista lähtee suoraan koko päällystä paljon helpommin pois ilman leikkelyä tai muuta säätöä.
(Minulla siis kyseessä oli jotain Futuresightin foileja.)

Poissa Neuroosi

Vs: Peeled foil alterit
« Vastaus #7 : 23.09.14 - klo 13:50 »
Pitääpä kokeilla tämmöistä, kunhan sattuu kohdille kortit jotka passaa yhteen.
Mikäli joku vielä miettii tuota foilin irroitusta niin tuossakin hyvä jippo. Itse tuli testattua muutamaan vanhaan ja muutamaan uuteen korttiin ja pelittää hyvin. Osa foileista varmaan irtoilee ilman tuotakin.

Poissa Jakke

Vs: Peeled foil alterit
« Vastaus #8 : 23.09.14 - klo 15:29 »
Millä pirulla saat kuoritut foilit pysymään paikoillaan sen aikaa kun leikkaat niitä? saati sitten liimaamisen kannalta, perhana kun minulla meinaa mennä hermo ja mattopuukko lentää seinää päin joka kerta kun yritän leikellä foilia... Help plz

Poissa hallava

Vs: Peeled foil alterit
« Vastaus #9 : 23.09.14 - klo 20:31 »
Millä pirulla saat kuoritut foilit pysymään paikoillaan sen aikaa kun leikkaat niitä? saati sitten liimaamisen kannalta, perhana kun minulla meinaa mennä hermo ja mattopuukko lentää seinää päin joka kerta kun yritän leikellä foilia... Help plz

Käytin 50 centin kolikoita painoina kulmissa, olihan se vähän perseestä mutta pienellä kärsivällisyydellä onnistui. Muistaakseni se kans pysy paremmin suorana jos siin taustalla oli viel vähän valkoista (ei siis suoranaisesti huomattavaa pahvia, olihan se liuotettu ja raaputeltu) sen sijaan että olis suoraan sillä kiiltotaustalla.

En oo mattoveitsellä itse kokeillut, miten on toiminut?

Poissa Jakke

Vs: Peeled foil alterit
« Vastaus #10 : 23.09.14 - klo 23:15 »
Millä pirulla saat kuoritut foilit pysymään paikoillaan sen aikaa kun leikkaat niitä? saati sitten liimaamisen kannalta, perhana kun minulla meinaa mennä hermo ja mattopuukko lentää seinää päin joka kerta kun yritän leikellä foilia... Help plz

Käytin 50 centin kolikoita painoina kulmissa, olihan se vähän perseestä mutta pienellä kärsivällisyydellä onnistui. Muistaakseni se kans pysy paremmin suorana jos siin taustalla oli viel vähän valkoista (ei siis suoranaisesti huomattavaa pahvia, olihan se liuotettu ja raaputeltu) sen sijaan että olis suoraan sillä kiiltotaustalla.

En oo mattoveitsellä itse kokeillut, miten on toiminut?

Mattopuukko<Askarteluveitsi/jokin skalpellin tapainen kyllä se on niin paljon helpompaa ja tarkempaa sellaisella askartelu veitsellä. täytyypä palata aiheeseen sitten kun on intoa jotenkin niin helvetillistä räpellystä jos sen vetää pelkän foili kalvon pois jolloin foili art menee ryttyyn ja nyrkki pöytään

Poissa Hiroto Honda

Vs: Peeled foil alterit
« Vastaus #11 : 24.09.14 - klo 09:52 »
Pitääpä kokeilla tämmöistä, kunhan sattuu kohdille kortit jotka passaa yhteen.
Mikäli joku vielä miettii tuota foilin irroitusta niin tuossakin hyvä jippo. Itse tuli testattua muutamaan vanhaan ja muutamaan uuteen korttiin ja pelittää hyvin. Osa foileista varmaan irtoilee ilman tuotakin.

Aika jännä. Ite olen irrotuellut nuita ihan vesihanan alla taustahan siinä pilalle menee(siis pahvienn missä mtg logo) mutta jälki on aika hyvää.
Those who have seen their faith will not see it again.
W/H