Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Foorumi uudistui  (Luettu 23414 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa DragonSlayer

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #60 : 03.06.06 - klo 01:50 »
1) Done

Tämä varmaan kelpää näin aluksi.


Edit:
Myös omien kommenttien lisäämis mahdollisuus olis kätevä.. Tosin ei "must".
« Viimeksi muokattu: 03.06.06 - klo 02:07 kirjoittanut DragonSlayer »

Poissa Dark Knight

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #61 : 03.06.06 - klo 10:30 »
Nyt myös jokainen näkee kuka hänen karmaansa on vaikuttanut ja miksi, joten heiltä voi esim. yksityisviestien kautta kysyä mitä voisi tehdä paremmin, jos tuo lyhyt viesti ei riitä sen selviämiseen.


Minun tämän hetkinen karmani on +3/-5. Kun katson, ketkä ovat muuttaneet karmaani, esiin tulee vain viisi käyttäjänimeä. Missä loput kolme ovat? Olen katsonut parin muunkin käyttäjän karmaa ja huomasin saman jutun. Karmaa on muutettu, mutta osa muuttajista ei näy. Missä vika? Miten tämä "ongelma" on ajateltu hoitaa?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Tharna

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #62 : 03.06.06 - klo 10:39 »
Minun tämän hetkinen karmani on +3/-5. Kun katson, ketkä ovat muuttaneet karmaani, esiin tulee vain viisi käyttäjänimeä. Missä loput kolme ovat? Olen katsonut parin muunkin käyttäjän karmaa ja huomasin saman jutun. Karmaa on muutettu, mutta osa muuttajista ei näy. Missä vika? Miten tämä "ongelma" on ajateltu hoitaa?

Pisteet, joiden antajia ei näy ovat tulleet ennen kuin tuo seuraus- ja kommentointisysteemi saatiin käyttöön.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #63 : 03.06.06 - klo 11:11 »
(heti alkuun sori, jos toistan anastasian sanoja, mutta jostain syystä tahdon puollustaa karmaa systeemiä juuri tämmöisenä :) )
Miksi ihmiset ovat näin huolissaan tuosta karma systeemistä? (ja nekin kaikki jotka ovat ovat niitä, ketkä ovat saanet miinuksia). En todellakaan usko että ihmiset nyt tuijottavat tuota karmaa kuin jotain raamattua, tyliin "APUA!, tolla on 6 miinusta, en varmasti vaiha sen kanssa mitään tai edes vastaa sen viesteihin" :) Sori jos näin jyrkästi pistelen, mutta kun en ymmärrä.

Tuntuu tyhmältä jankuttaa, mutta pakko se on :) . Minusta karma on hyvä pieni lisä, ja sitä nimen omaan pitää pystyä antamaan kaikesta, minusta se ei tod. pidä olla pelkästään vaihto/osto juttu. En ole testannut, asiahan voi jo olla näin, mutta ehkäpä sen pitäisi toimia näin: että miinusta tai plussaa ei voisi antaa, jos se kommentti rivi on tyhjä, että se vaatisi määrätyn määrän kirjaimia että sen miinuksen tai plussan voisi antaa. Tämä voisi hillitä turhia ja antaisi ihmisille tarkan osoitteen ja aiheen mistä kommentoida takaisin ja kenelle.
Ja tuo jonkun mainitsema huonosti luettu ja sen takia väärin vastattu ja siitä miinukset saatu... ehkä tämä karma kannustaa lukemaan asiat rauhassa, eikä vain kiirellä kommentoimaan (kuten tuolla jo aiemmin sanottu) :) .

Minä näen karman porkkanana, en keppinä.
« Viimeksi muokattu: 03.06.06 - klo 11:15 kirjoittanut cosminen »

Poissa Excaliburr

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #64 : 03.06.06 - klo 14:53 »
Karman kommentille jumalattomasti pidempi raja. Noin lyhyisiin kommentteihin en saa mahdutettua sitä kaikkea mitä sille antaisin. 500 kirjainta olis ehkä ihan hyvä.

Poissa korpi

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #65 : 03.06.06 - klo 19:51 »
Cosminen puhuu asiaa. Ei tuon karman pitäisi olla mikään iso asia. Se on mahdollisuus näpäyttää typeristä kommenteista tai vaikka huonosti hoidetusta vaihdosta tai vaihtoehtoisesti kehaista jotakuta hyvästä kommentista tai hyvin sujuneesta vaihdosta. Ei sen tarkoitus liene huuto.netin ja vastaavien palautesysteemi ollakkaan. Jos haluatte haukkua tai kehua jotakuta pidemmällä esseellä, laittakaa se pm:nä tai mailiin kyseiselle henkilölle.

Poissa miinin

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #66 : 04.06.06 - klo 02:05 »
Huom!

Karma on nyt sitten vain vaihtojen ulkopuoliseen palautteeseen tarkoitettu kanava, joten älkää antako karmaa hyvistä/huonoista vaihdoista! tharna työstää parhaillaan varsinaista palautesysteemiä vaihtopuolelle, joten kohta saadaan sekin entistä paremmalle mallille!

Ja tosiaan tuohon karman palautteeseen saa kyllä muutamalla sanalla mahdutettua sen oleellisimman syyn kehuun tai kritiikkiin, jos jotain suurempaa tulee, niin eikun yksityisviestit laulamaan.
« Viimeksi muokattu: 04.06.06 - klo 02:16 kirjoittanut Anastazia »

Poissa Dark Knight

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #67 : 04.06.06 - klo 10:05 »
Pisteet, joiden antajia ei näy ovat tulleet ennen kuin tuo seuraus- ja kommentointisysteemi saatiin käyttöön.

Minusta tuo karman perustelusysteemi oli vallan mainio. Sillä saadaan estettyä kaikki perustelemattomat miinukset. (valitettavasti myös plussat) Siksi ehdottaisinkin, että kaikki tuntemattomat ja perustelemattomat karmanmuutokset poistettaisiin kaikilta. Mikäli kyseinen toimenpide vaatisi koko karman resetoimista, niin so be it. Koska karma on vielä niin uusi, niin resetointi ei tekisi vielä tässä vaiheessa pahaa jälkeä. Lisäksi perustelluista karmamuutoksista saataisiin poistettua kaikki vaihtoon liittyvät kommentit. Anastaziahan mainitsikin, että Tharna on kehittämässä erikseen vaihtoja varten tarkoitetun kommentointisysteemin. Tharna, voiko ehdotustani toteuttaa?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #68 : 04.06.06 - klo 10:20 »
"valitettavasti myös plussat". Mikä niissä miinuksissa on niin kamalaa? :) Alko oikein naurataaa, että kuhan saadaan miinukset pois ja niihin kommentit, mutta plussia vois kyllä antaa iha ilman kommenttiaki.... heh, no mut, oon tainnu jo asiani sanoo moneen kertaan :)

Poissa Dark Knight

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #69 : 04.06.06 - klo 10:24 »
"valitettavasti myös plussat". Mikä niissä miinuksissa on niin kamalaa? :) Alko oikein naurataaa, että kuhan saadaan miinukset pois ja niihin kommentit, MUTTA PLUSSIA VOIS KYLLÄ ANTAA IHA ILMAN KOMMENTTIAKI.... heh, no mut, oon tainnu jo asiani sanoo moneen kertaan :)

Ymmärsit minut cosminnen NIIN väärin. Vaadin viestissäni sekä plussille että miinuksille perusteluita. En pelkästään miinuksille. Sanoin pienenä vitsinä tuon "valitettavasti myös plussat". Älä nyt pilaa tätä hyvä mies.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

NiZiTA

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #70 : 04.06.06 - klo 10:39 »
Voihan tuo krma olla myös vaihtoja/myyntiä varten. Jos kaikki kirjoittaisi miksi on antanut jotain karmaa, ennen vaihtoa voisi aina tarkistaa potentiaalisen vaihtokumppanin huonon karman perusteluja jos sieltä vaikka löytyisi valituksia huonosti tehdyistä vaihdoista.

Poissa miinin

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #71 : 04.06.06 - klo 10:52 »
No niin, kerrataanpa vielä, kun tuntuu epäselvyyksiä löytyvän, jos kaikki vaikkapa jaksaisivat lukea:
* Karmalla ei oteta kantaan vaihtoihin, vaan pelkästään toimintaan foorumilla.
* Karma pysyy nykyisissä lukemissaan, eikä sielä poisteta kuin mahdolliset vaihdoista johtuneet muutokset ja mahdolliset poikkeustapaukset.
* Kohta tulee uusi ja monipuolisempi, ehkä hieman huuto.netista mallia ottanut vaihtopalautesysteemi, jolla siis voidaan katsoa osviittaa kaverin vaihtokyvyistä.
* Karmaa ei pidä nähdä minkäänlaisena mörkönä, vaan positiivisena uudistuksena, jos sinulle on tullut miinuksia, olet tehnyt jotain, mikä ärsyttää muita ja voit ehkä parantaa asian muuttamalla kommenteissa olevia asioita. Plussat taas kertovat, että olet toiminut jollain tapaa miellyttävästi foorumilla ja karman avulla voit saada pientä selkääntaputtelua ja ehkäpä hieman hyvä mies -leimaa.

Poissa Dark Knight

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #72 : 04.06.06 - klo 11:01 »
* Karma pysyy nykyisissä lukemissaan, eikä sielä poisteta kuin mahdolliset vaihdoista johtuneet muutokset ja mahdolliset poikkeustapaukset.

Minusta tuo on suuri virhe, mutta jos päätös on lopullinen, niin eipä kai voi mitään.


Jos vaihtoja varten tulee oma kommenttointialueensa, niin minne sueraavanlaiset tapaukset sitten kuuluvat. Karmaan vai tähän uuten vaihtopalautesysteemiin?

Kaksi tyyppiä suunnittelee vaihtoa, mutta eivät saa sitä koskaan valmiiksi, koska toinen osapuoli rupesi mokailemaan vaihdon lopulla joka lievästi tai todella raskaasti. Esim. juuri ennen korttien lähetystä toinen osapuoli sanoo, ettei haluakaan enää toisen kortteja tai sanoo, ettei kortteja löydy tai jotain muuta yhtä tyhmää.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa miinin

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #73 : 04.06.06 - klo 11:16 »
toinen osapuoli rupesi mokailemaan vaihdon lopulla joka lievästi tai todella raskaasti. Esim. juuri ennen korttien lähetystä toinen osapuoli sanoo, ettei haluakaan enää toisen kortteja tai sanoo, ettei kortteja löydy tai jotain muuta yhtä tyhmää.

Silloinhan vaihtotapahtumaa ei ole suoritettu, vaan vaihto on peruttu ennen korttien postittamista. Tilanteen voi rinnastaa siihen, jos toinen osapuoli kertoo ensimmäisessä viestissään, ettei hänellä ole ensimmäisen haluamia kortteja. Eikä tuossa ole mitään mokailua tapahtunut, ellei kortteja ole jo postitettu - vaihtomaailmassa tilanteen muuttuvat hyvinkin nopeasti, eli tuollaiset peruuntumiset ovat jopa todennäköisiä - etenkin, jos toinen osapuoli käyttää foorumia harvakseltaan. Tuollaisesta ei ainakaan tulevaan vaihtosysteemiin tule laittaa palautetta, mutta jos tunnet, että sinua vastaan on rikottu, niin kritisoi sitten karmassa - olen tosin melko varma, että saat siitä myös itsellesi kritisointia asiattomasta karmasta. Paras vaihtoehto kuitenkin lienee yksityisviesti, jolla ilmaiset tyytymättömyytesi ja toinen osapuoli voi halutessaa pahoitella tai jättää YV:n omaan arvoonsa.

Poissa Excaliburr

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #74 : 04.06.06 - klo 11:18 »
''* Karmaa ei pidä nähdä minkäänlaisena mörkönä, vaan positiivisena uudistuksena, jos sinulle on tullut miinuksia, olet tehnyt jotain, mikä ärsyttää muita ja voit ehkä parantaa asian muuttamalla kommenteissa olevia asioita. Plussat taas kertovat, että olet toiminut jollain tapaa miellyttävästi foorumilla ja karman avulla voit saada pientä selkääntaputtelua ja ehkäpä hieman hyvä mies -leimaa.''

Dark Knightin mielipide (ja se on myös minun) oli että poistetaan nuo kommentoimattomat miinukset ja plussat. En tiedä mistään miksi on tullut miinuksia - kommentoimattomat viestit. Yksi plussakin on minulle tullut, ja sekin kommentoimaton.. Mielestäni voisitte tehdä niin että ne vanhat kommentoimattomat nimettömät jne. karmanmuutokset poistetaan, tai sitten karma resetoidaan.. Olen antanut muistaakseni vain yhden miinuksen, ja se Dark Knightille.. Ei pahalla, mutta luin jotain vanhaa topikkia jossa puhuttiin kortit ensin ja sitten omat - tyylistä. Olin antanut  miinuksen siksi että Dark Knightille pitää kortit lähettää ensin ennekuin hän lähettää. - Hidas ja typerä tapa.. Eli tietysti kortteja joutuu odottamaan pisempään. Karma on niin uusi että resetoi se kaikki, ja aloita nollista, nyt tällä uudella systeemillä, niin ainakin minä ja tuo DK (+ muita ketkä kannattaa resetointia) olisimme vaiti. En minä pidä että turhia hupimiinuksia (mistä vit*sta tiedän että ne on niitä???) annetaan ja pilataan yleiskuva. Vai tulenko antamaan teille hupimiinuksia kirjaston koneelta eri nikiltä? Joo! Mistähän te voitte tietää että se olin minä? Paitsi se joudutaan kommentoimaan - kirjoitankin sdfgdfhdfgjgkfghad etc. siihen.. Varmasti on eríttäin nautinnollista teistäkin, eikö?

Poissa miinin

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #75 : 04.06.06 - klo 11:34 »
En minä pidä että turhia hupimiinuksia (mistä vit*sta tiedän että ne on niitä???) annetaan ja pilataan yleiskuva. Vai tulenko antamaan teille hupimiinuksia kirjaston koneelta eri nikiltä? Joo! Mistähän te voitte tietää että se olin minä? Paitsi se joudutaan kommentoimaan - kirjoitankin sdfgdfhdfgjgkfghad etc. siihen.. Varmasti on eríttäin nautinnollista teistäkin, eikö?

Ensinnäkin noita "hupimiinuksia" et voi antaa, ennen kuin olet X-määrän postauksia foorumille suorittanut. Jos ne ovat tasoa: "sdfgdfhdfgjgkfghad", niin niiden kirjoittajaa ei liene liian vaikea jäljittää - olet myös ensimmäinen joka on uhannut näin toimi, joten arvaat varmaan mihin syyttävä sormi kääntyy, jos tuollaista tapahtuu - huomaa myös, että pystymme jäljittämään IP-osoitteen, josta tapahtumat tulevat, joten yllättävä "hupimiinus"-floodi paikallisen kirjastosi koneelta löytää kyllä tekijänsä. Voit tulkita nuo saamasi mystiset miinukset vaikkapa turhasta itkemisestä tässä ketjussa tulleiksi, jätän omani nyt antamatta, niin tasapainottuu hiema, jos siitä tulee parempi mieli.

Miinusten tarkoitus on kertoa missä käyttäjä tekee väärin, tai se ärsyttää muita, ei kannustaa jatkamaan jatkotyperyyksiin, johon tämä itku siis lasketaan.
« Viimeksi muokattu: 04.06.06 - klo 11:41 kirjoittanut Anastazia »

Poissa Dark Knight

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #76 : 04.06.06 - klo 11:45 »
Excaliburr:
Kiitoksia tuestasi Excaliburr. =) En aio motkottaa sinulle karmamiinuksesta minulle, koska ymmärrän sinua, NYT! Oli todella ärsyttävää katsoa karmaani, kun joku täysin tuntematon tyyppi (Excaliburr) oli antanut minulle miinuksen, eikä minulla ollut mitään hajua miinuksen syytä. Vasta nyt tiedän syyn, mutta kaikki muut, jotka eivät lue tätä topiccia, eivät tiedä ja se rassaa minua. Vielä ärsyttävämpiä ovat ne EDELLEEN tuntemattomat miinukset. (joillakin myös plussat) Ehkä otan karman liian vakavasti, mutta yritän vain ajaa reiluuden asiaa enkä oikein pidä välittömästä asiani tyrmäämisestä.


Anastazia:
Lainaus
Tuollaisesta ei ainakaan tulevaan vaihtosysteemiin tule laittaa palautetta, mutta jos tunnet, että sinua vastaan on rikottu, niin kritisoi sitten karmassa
Kiitän.
Lainaus
olen tosin melko varma, että saat siitä myös itsellesi kritisointia asiattomasta karmasta.
Ehkä niin, mutta karmassa sentään näkyisivät syyt miinukselle.
Lainaus
Paras vaihtoehto kuitenkin lienee yksityisviesti, jolla ilmaiset tyytymättömyytesi ja toinen osapuoli voi halutessaa pahoitella tai jättää YV:n omaan arvoonsa.
Juuri tuota olen yrittänytkin tehdä ja melkein joka kerta en ole saanut vastausta ja se ärsyttää minua suuresti. Juuri siksi voinkin ilmaista tyytymättömyyteni tätä henkilöä kohtaan karmassa.


Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa miinin

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #77 : 04.06.06 - klo 12:11 »
The Abyss: Vaihtopalautesysteemi tulee joka tapauksessa nykyisen karman rinnalle.

Typeryyksistä tosiaan voi tulla kritiikkiä moneltakin henkilöltä, mutta tässä pätee vanha sanonta "Siperia opettaa", kun niitä hintoja ei osto-topiciin ilmesty ja siitä ropsahtaa miinuksia, kertoo se siitä, ettei sääntöjä ole luettu ja ehkäpä tulevien miinusten välttämiseksi säännötkin tulee luettua. On totta, että karma-asiaa tasapuolistaisi se, että karmaan pääsisivät vaikuttamaan vain valvojat ja ylläpitäjät, mutta nyt on jokaisella käyttäjällä mahdollisuus vaikuttaa perustellusti muiden käyttäjien hienoihin ja huonoihin suorituksiin.

Totta on myöskin se, että kehuja ei anneta niin helposti kuin kritiikkiä: yksittäinen hieno suoritus tuskin aina johtaa kehuun, kun taas yksittäinen typeryys johtaa jopa useampiin miinuksiin. Näinhän se menee bisnesmaailmassakin, jos asiakas saa hyvää palvelua, kertoo hän siitä kolmelle henkilölle, jos huonoa palvelua kertomuksen kuulee kymmenen ihmistä. Suuri kehumäärä siis kertoo todella hyvästä työstä, kun taas suuri kritisointimäärä voi kertoa vain yhdestä tai kahdesta virheestä - lukekaan perustelut, jos arveluttaa!

Dark Knight: Ota huomioon, että tuossa viimeisessä kohdassa kukaan ei ole tehnyt mitään väärin. Koska käytät foorumia niin harvakseltaan, niin ihmiset vaihtavat kortteja mielummin nopeampia reittejä - eivät kaikki ehdi odotella viikkoa, koska et pääse koneelle. Ja en oikein usko, että sinun vaihtonäkymillesi tekee kovin hyvää, jos kerrot täällä antavasi kritiikkiä siitä, että toinen osapuoli ei haluakaan tehdä vaihtoa kanssasi. Sinulla lukee avatarisi alla: "minua pitää ymmärtää" - et voi vaatia tuollaista, jos et itse ymmärrä muita.

Poissa Dark Knight

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #78 : 04.06.06 - klo 12:30 »
Dark Knight: Ota huomioon, että tuossa viimeisessä kohdassa kukaan ei ole tehnyt mitään väärin. Koska käytät foorumia niin harvakseltaan, niin ihmiset vaihtavat kortteja mielummin nopeampia reittejä - eivät kaikki ehdi odotella viikkoa, koska et pääse koneelle. Ja en oikein usko, että sinun vaihtonäkymillesi tekee kovin hyvää, jos kerrot täällä antavasi kritiikkiä siitä, että toinen osapuoli ei haluakaan tehdä vaihtoa kanssasi. Sinulla lukee avatarisi alla: "minua pitää ymmärtää" - et voi vaatia tuollaista, jos et itse ymmärrä muita.

En käy foorumilla harvakseltaan. Käyn täällä itse asiassa aika usein. Ongelma on ajan puute. Minulla ei ole aikaa vastata kuin viikonloppuisin.
Ehkä olet oikeassa Anastazia. Ehkeivät kirjoitukseni lupaile vaihtonäkymilleni hyvää, mutta en todellakaan siedä mielestäni törkeää vaihtokäyttäytymistä. Ehkä monet harrastavat tyyliä, jossa lakataan vastaamasta vaihdon muututtua epäkiinnostavaksi, mutta minun kanssani sellaista ei tehdä. Se on jo tullut monta kertaa sanottua. Jos joku lakkaa vastaamasta minulle kesken vaihdon, mutta jatkaa silti aktiivista toimintaa foorumilla, niin saapahan karmamiinuksen. Jos hän pahoittelee (ja ehkä jopaa pyytää anteeksi, kuten Karhu teki) ja ilmoittaa hyvän syyn vaihdosta luopumiselle, niin silloin se on aivan eri asia. Tuollaisessa tilanteessa vastapuoli ei ansaitse karmamiinusta. (syön siis sanani tuon osalta)
Olet oikeassa Anastazia. Muutetaanpa hieman avatarini tekstiä.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

NiZiTA

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #79 : 04.06.06 - klo 12:55 »
Vaikka et sitä Anastazia haluaisikaan, niin tuo karma systeemi tulee kuitenkin olemaan ns. mörkö. Kuten aikaisemmin jo mainittiin palautetta voivat antaa kaikki, mutta sitä saavat vain aktiiviset/semi- aktiiviset postaajat. Näin noista pure idlaajista tulee jonkinlaisia "vahtikoiria". En pidä ajatuksesta, että joku kuka ei osallistu keskusteluun ollenkaan pääsee anamaan minulle huonoa palautetta koska hänen mielestään tein jotain väärin. Karma systeemillä on myös liian helppo antaa negatiivista palautetta, koska sitä ei anneta suoraan jollekkin henkilölle, tämä luonnollisesti lisää huonon palautteen määrää.
Ja karma kuitenkin vaikuttaa toisten mielipiteisiin postaajasta. Kaikkihan ottaa karmaltaan +4/0 ihmisen enemmän tosissaan kuin +4/-3. Vaikka tuo jälkimmäinen olisikin esimerkiksi saanut miinuksia koska mukamas "ei ollut lukenut ketjua ennen kommentointia". Tämä karma systeemi on sinänsä liian julma, virheestä sakotetaan heti ja joskus myös kovaa, vaikka se virhe ei edes välttämättä ollut todellinen vaan joidenkin mielipide.

Myönnetään, en itse todellisuudessa kuulu noihin aktiivisiin/semi aktiivisiin postaajiin. Halusin vain sanoa mielipiteeni tästä karma systeemistä.

Poissa Excaliburr

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #80 : 04.06.06 - klo 15:10 »
''Vain ylläpitäjät voisivat muuttaa karmaa'' on minusta kaikkein paras, ja sitten voi YV:llä rupista niille joilla on valtuudet muuttaa karmaa. Minä tiedän vain yhden joka on muuttanut karmaa, ja loput +1/-3 ei ole tiedettävissä.. Oli kyllä tosiaan aika turhaa tuo mun uhkailu, mutta ettehän te tiedä miltä se tuntuu, siis oikeasti kun et tiedä mistä olet saanut miinuksesi.. Kyllä asia hoituisi jos tietäisin kuka niitä on jaellut minulle ja millä syyllä.. mm. cosminen voisi vaikka kertoa mistä olen saanut miinuksen.. Olen kyllä aika kova valittamaan tästä asiasta, mutta tämä on mielipiteeni ja sillä siisti. Se resetoiminen saattaa olla liian raskas asia, mutta eikö mistään tietokannasta näy kuka on antanut miinukset.. Meinaan monet treidaajat jotka viis veisaavat foorumin muista alueista kuin vaihtobasaarit ja osto/myynti, ottavat sen ''luotettavuusmittarina'' enkä halua että vaihtoni kaatuvat karman syille. Minä otan karman ''mörkö''nä jos näitä sotkuja ei selvitetä prkl..!

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #81 : 04.06.06 - klo 18:26 »
Miten täällä nyt monilla näyttää menevän ohi, että ei karmaa voi muuttaa ellei ole kirjoittanut viestejä määrättyä määrää, joten siis idlaajat/sivustakatsojat eivät pääse teidän kallista karmaanne pilaamaan.

Ja se excaliburin miinus, tuli turhasta postailusta jossa ei oltu luettu kunnolla aikaisempia posteja. Taisitpa jopa suoraan myöntää sen ettei edes oikein kiinnostanut lukea niitä. Jossain vaiheessa olisi mieli tehnyt antaa toinenkin miinus, mutta kun se tuntui minusta kohtuuttomalta, jätin antamatta, minusta se, että kerran jo sinulle annoin, riittää.

Ja se, että onko jollain +4/0 vai +4/-3 ei muuta sitä ihmistä yhtään. Se ihminen on silti sama ihminen. Minulle on ainakin aika sama, minkälainen karmani on tai minkälainen jonkun toisen karma on. Ihan kyllä itse muodostan mielipiteeni ihmisistä ja itsestäni. Mukavana pikkulisänä vain pidän tuota. Tottakai kunnioitan muita ihmisiä, mutta toisaalta, ei minua niin paljon paina mitä mieltä minusta ollaan. Tulen kaikesta huolimatta olemaan aina oma itseni ja pyrin teoillani olemaan semmoinen, että muutkin voisivat olla omia itsiään. Ja 0/-1000 makes cosminen the same cosminen :)

ESIM:
En tiedä kuinka monet teistä on pelanneet MUD:ja , tai tietää mitä ne on (tekstipohjaisia netti roolipelejä), kun niissä joskus tulee suuria suuria muutoksia, koko satapäinen pelaaja kunta itkee että nyt on peli pilalla ja mistään ei tuu mitään ja minä lopetan.... ja parin viikon päästä kaikki ylistää tuota muutosta tai on vähintään sopeutunut siihen... samaan uskon karman kanssa. Rauhottukaa nyt hyvät ihmiset, eläkää plussienne ja miinuksienne kanssa, ei kaikkea uutta tarvitse pelätä. Eikä tuo ole edes niin iso asia.

JA uskon myös, että jos sinulla on miinus minkä syynä on "ASDFDGSDFHFD" saat sen pois ottamalla yhteyden ylläpitäjään.
Vedetään syvään henkeä, lasketaan kymmeneen, nukutaan yön yli, rauhoitutaan ja totutaan siihen että meille kaikille tulee plussia ja miinuksia täällä internetin ihmemaassa olevassa mtg-forumissa (joka ei nyt varmaankaan ole kenellekkään koko elämä). :)

JA dark knight tuo huomautuksesi postistani...... heh :) Oon joskus ennenkin sulle tainnu näin kirjottaa, mutta otappa nyt rennosti, ja tuotakin yritin silloin joskus priva posteissani sulle sanoa mitä anastasiakin sulle nyt sanoi, et voi vaatia muilta semmoista, mihin et itse ole valmis. Ja tämä ei ole mikään hyökkäys sinua kohtaan, elä hermostu, suutu, loukkaannu :)

Minusta koko karma keskustelu (ja minun postieni pituudet ja itseni toistaminen) alkaa paisua ihan älyttömyyksiin. Mitäs jos annettais karman olla niinkuin se on vaikka viikon, ei postattaisi siitä mitään koko viikkoon ja kattottais sitten uuestaan? :P

NiZiTA

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #82 : 04.06.06 - klo 18:42 »
Miten täällä nyt monilla näyttää menevän ohi, että ei karmaa voi muuttaa ellei ole kirjoittanut viestejä määrättyä määrää, joten siis idlaajat/sivustakatsojat eivät pääse teidän kallista karmaanne pilaamaan.

Kai muistat että sivuilla on paljon käyttäjiä jotka hengailevat vain h/w nimisessä osiossa. En sinusta tiedä, mutta itse ainakin suhtautuisin pienellä varauksella huonon palautteen saaneen henkilöön.

Poissa miinin

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #83 : 04.06.06 - klo 20:02 »
Kai muistat että sivuilla on paljon käyttäjiä jotka hengailevat vain h/w nimisessä osiossa. En sinusta tiedä, mutta itse ainakin suhtautuisin pienellä varauksella huonon palautteen saaneen henkilöön.

No olisikohan se sitten liian vaikeaa yrittää käyttäytyä niin, ettei sitä kriittistä palautetta ansaitse? Lukea ne viestit ja sisäistää mitä niissä sanotaan, kirjoitta selkeää kieltä, niiin, että myös muut voivat ymmärtää mitä ajat takaa, käyttää välimerkkejä oikeissa määrin (ei huutomerkkifloodeja, eikä toisaalta välimerkitöntä tekstiä), olla itkemättä turhista - ainakaan jos asia on sanottu pysyvän siinä muodossa kuin se nyt on, eikä se itku auta asiaan. En nyt kohdista tätä ainakaan kaikilta osiin sinuun, vaan yleisesti kaikkiin aiheesta itkeviin. Se karma ei ole niin iso asia, että sen takia kannattaisi menettää yöuniaan - ja ette tällä itkullanne ainakaan millään tapaa paranna sitä lukemaanne siellä.

Vastaavasti cosmiselta hieno kirjoitus ja paljon asiaa = kehuja karmaan.

Poissa kolatatti

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #84 : 05.06.06 - klo 12:20 »
ESIM:
En tiedä kuinka monet teistä on pelanneet MUD:ja , tai tietää mitä ne on (tekstipohjaisia netti roolipelejä), kun niissä joskus tulee suuria suuria muutoksia, koko satapäinen pelaaja kunta itkee että nyt on peli pilalla ja mistään ei tuu mitään ja minä lopetan.... ja parin viikon päästä kaikki ylistää tuota muutosta tai on vähintään sopeutunut siihen...

Ihminen vastustaa luonnostaan muutosta, on sitten kyseessä uuden käyttöjärjestelmän karkinhajuinen ulkonäkö, ydinvoiman lisääminen, lampaan kloonaaminen tai vaikkapa hieno ruskea tausta foorumilla. Tämä toimii kuin refleksi ja jos sitä ei tietoisesti vastusta niin ottaa aikansa sopeutua ja jopa oppia pitämään muutoksen aiheuttamasta uudesta tilanteesta.

Yleensä tuota helpottaa vain se että henkilö itse ymmärtää tämän "refleksin" ja tietoisesti ottaa uudet asiat rauhallisesti. Joillekin tämä pitää kertoa ja jotkut sen ymmärtävät itse, joitakin ei vain kiinnosta. Tärkeintä on kuitenkin se että vaikka kaikki ei parhaita kavereita ollakaan niin koitetaan nyt edes tulla toimeen mielipide-erojemme kanssa.

Viidakon vanha sananlaskuhan sanoo että: "Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if
you win, you're still retarded."
EHLO you say? I'm interested...

Poissa vodel

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #85 : 11.06.06 - klo 23:12 »
Onko kyse vain omasta tunnuksestani, vai esiintyykö seuraavat bugit kaikilla:

1) Lähetettyjen yksityisviestien osioon ei ilmaannu mitään, vaikka viestejä lähettääkin.

2) Uusista viesteistä/postauksista ilmoittavan mailin linkki ei toimi.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa miinin

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #86 : 11.06.06 - klo 23:18 »
1) Lähetettyjen yksityisviestien osioon ei ilmaannu mitään, vaikka viestejä lähettääkin.
2) Uusista viesteistä/postauksista ilmoittavan mailin linkki ei toimi.

1) Sinun täytyy laittaa ruksi kohtaan: "Tallenna kopio lähetettyjen kansioon", joka löytyy YV-viestiä kirjoittaessa laatikon alapuolelta.
2) Tuon pitäisi kyllä toimia O_o

Poissa vodel

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #87 : 11.06.06 - klo 23:35 »
No nyt vasta huomasin tuon tallennus kohdan :D mutta ilmoitus uusista postauksista näyttää tältä:

Lainaus
TseiCo on vastannut aiheeseen jota seuraat.

Lue vastaus t=C3=A4=C3=A4ll=C3=A4: http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php=3Ftopic=3D5664.new;topicseen#new

Peruuta t=C3=A4m=C3=A4n aiheen muistutus t=C3=A4st=C3=A4: http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php=3Faction=3Dnotify;topic=3D5664.0

Saat ilmoituksen s=C3=A4hk=C3=B6postiisi vain ensimm=C3=A4isest=C3=A4 uudesta vastauksesta.

Terveisin,
Vaihdetaan.net - Yll=C3=A4pito.

Eli suhteellisen sekaisin noi mailit ovat ja linkit eivät johda minnekkään.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Laava

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #88 : 12.06.06 - klo 11:33 »
Saako jostain vaihdettua yksityisviestien järjestystä pysyvästi siten, että uusimmat ovat ylhäällä? Tai jos vakioasetukseksi jo laittaisi näin...
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Tharna

Vs: Foorumi uudistui
« Vastaus #89 : 12.06.06 - klo 11:55 »

Lue vastaus t=C3=A4=C3=A4ll=C3=A4: http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php=3Ftopic=3D5664.new;topicseen#new

Peruuta t=C3=A4m=C3=A4n aiheen muistutus t=C3=A4st=C3=A4: http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php=3Faction=3Dnotify;topic=3D5664.0

Saat ilmoituksen s=C3=A4hk=C3=B6postiisi vain ensimm=C3=A4isest=C3=A4 uudesta vastauksesta.

Terveisin,
Vaihdetaan.net - Yll=C3=A4pito.

Eli suhteellisen sekaisin noi mailit ovat ja linkit eivät johda minnekkään.

Minulla ainakin näyttää ihan oikein nuo muistutuslinkit:
Lainaus
Lue vastaus täällä: http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php?topic=5705.new;topicseen#new

Peruuta tämän aiheen muistutus tästä: http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php?action=notify;topic=5705.0

Mitä sähköpostiohjelmaa käytät, näyttäisi siltä, ettei se ymmärrä viestien enkoodausta oikein.

Onko kyse vain omasta tunnuksestani, vai esiintyykö seuraavat bugit kaikilla:

1) Lähetettyjen yksityisviestien osioon ei ilmaannu mitään, vaikka viestejä lähettääkin.
Tämän saa pysyvästi päälle täältä:
Profiili -> yksityisviestien asetukset -> Tallenna automaattisesti kopio kaikista lähetetyistä yksityisviesteistä Lähetetyt-kansioon.

Saako jostain vaihdettua yksityisviestien järjestystä pysyvästi siten, että uusimmat ovat ylhäällä? Tai jos vakioasetukseksi jo laittaisi näin...
Profiili -> keskustelualueen asetukset -> näytä uusimmat yksityisviestit ylimmäisenä. (luulisi tosin kyllä löytyvän yksityisviestien asetuksista. Pitääpä katsella, josko sen sinne saisi siirrettyä)
« Viimeksi muokattu: 12.06.06 - klo 11:58 kirjoittanut Tharna »