Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Tyhmä aloittelijan kysymys  (Luettu 2139 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sochapter

Tyhmä aloittelijan kysymys
« : 18.09.05 - klo 10:33 »
Niin mites on jos ajatellaan että pelaan mustallani tässä tilanteessa. Vastustaja on melkein häviämässä. Hänellä on juuri ja juuri 8 elämää jäljellä. Minulla on 1 megrim pöydässä ja neljä Ravenous Ratsia kädessä. Kappas, vastustajalla ei ole kortteja kädessä ollenkaan. Joten kysymys kuuluu, saanko pelata Ravenous Ratsit vai en jos vastustajalla ei ole kortteja? Mitä ilmeisimmin Megrim ei ainakaan mitään tee.

Edit. Toinen kysymys vielä. Tääkin on ihan perkeleen tyhmä, mutta on aika ratkaiseva tieto mulle. Ajatellaan, että pelaan vaikkapa sinistä vastaan vihreä-valkoisella. No sattuupas mulla olemaan Crystal Rod pöydässä ja vastustaja countteroi vaikka minun Nantukoni. Toimiiko tuo Crystal Rod sillä perusteella, että maksa 1, saat 1 lifen vai voiko tehdä niin että maksaa 2 niin saa 2 lifeä?

Poissa duracel

Tyhmä aloittelijan kysymys
« Vastaus #1 : 18.09.05 - klo 11:04 »
Saat toki pelata Rottasi vaikkei vastustajalla olisikaan kortteja kädessä (samoin kuin voit pelata vaikka Viridian Shamanin vaikka pelissä ei olisi artifakteja). Megrim ei tosiaan tuossa tilanteessa tee yhtikäs mitään, koska mitään ei discardata.

Crystal Rod: {1} |Artifact| Whenever a player plays a blue spell, you may pay 1. If you do, you gain 1 life. A,B,U,RV,4E,5E,6E,7E,8E-U

Tuo ability toimii vain kerran per pelattu spell, joten saat siit vain yhden lifen kerrallaan. Ajattele tuota abilitya samanlaisena kuin vaikkapa tuon Megrimin. Kumpikin toimiessaan tekee vain sen mitä siinä lukee: Megrim tekee pari vahinkoa vastustajaan ja Crystal Rod antaa mahdollisuuden maksaa yhden manan.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!