Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Goblin grenadiers + mogg fanatic  (Luettu 1818 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hopo

Goblin grenadiers + mogg fanatic
« : 09.11.05 - klo 15:35 »
Pari kysymystä, jotka toisinaan mietityttävät tällaista casual-pelaajaa:

1) Hyökkään goblin grenadiereilla, jotka pääsevät läpi. Vastustajalla ei ole otuksia pöydässä, joten tuhoan kranaattijässiköillä vastustajalta ländin ja oman mogg fanaticcini. Miten stack rakentuu ja voinko säkätä mogg fanaticin ja jakaa yhden damagen lopuksi ilman, että ländin tuhoaminen kärsii?

2) Jos goblin grenadiers on ainoa otus pöydässä, voiko sen abilityä käyttää? Eli voiko se yrittää tuhota maata + itseään abilityllä, joka vaatii itsensä uhraamista? Voiko abilityä käyttää ilman että valitsee target creaturea?

Kiitoksia näistä.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa duracel

Goblin grenadiers + mogg fanatic
« Vastaus #1 : 09.11.05 - klo 21:06 »
1) Oletan, että haluat myös tehdä vahinkoa vastustajaan. Ensin siis laitetaan combat damage stäkkiin. Tämän päälle pelaat Grenadiersin abilityn, jolla targetoit jotain landia ja Fanaticia. Sitten pelaat vielä Fanaticin abilityn ja targetoit sillä vastustajaasi.

Fanaticin ability resolvaa ja tekee vahingon.
Grenadiersin ability resolvaa, ja koska sillä on vielä yksi target, se tekee niin paljon kuin mahdollista, eli tuhoaa landin (kts. 2-kohta).
Combat damage resolvaa.

2) Et voi käyttää abilitya ellei sille ole laillista targetia. Onneksi Grenadier yleensä itse on tällainen target. Homma toimii, koska abilitya pelattaessa ensin valitaan targetit ja muut asiat (esimerkiksi X:n arvo jos sellainen tarvitaan) ja vasta tämän jälkeen maksetaan abilityn cost, joka siis tässä on Grenadierin uhraaminen. Grenadierin toinen target (se itse) ei ole enää pelissä kun ability resolvaa, mutta koska sen targetoima landi on vielä pelissä, tekee ability niin paljon kuin mahdollista.

Jos ability tai spell sanoo "target", sitä ei voi pelata ellei tällaista targetia ole.

Goblin Grenadiers {3R} |Creature -- Goblin| 2/2. Sacrifice Goblin Grenadiers: Destroy target creature and target land. Play this ability only if Goblin Grenadiers is attacking and unblocked. WL-U

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!