Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Stinkweed Imp + Putrid + ancient grudge vs. tormod's  (Luettu 1339 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ravenousrane

Eli täysin kuvitteelinen tilanne, mutta näin:

Minulla pelissä:

Putrid Imp
city of brass

vastustajalla:

tormod's crypt
Bayou

Minun grave: Bloodghast + Bridge from Below + Stinkweed Imp

Menen draw phaseen/steppiin mikä lie nyt onkaan.
Nostamisen sijaan olisin ottamassa Stinkweed Impin käteen (triggeröityy??) ja menee stackiin, siihen vastaan discardaamalla
Ancient grudgen gravelle. Jonka jälkeen otan vielä city of brassistä manaa ja rikon vbastustajan tormod's cryptin, jonka tietenkin
vastustaja uhraa alta pois. Menetän bridgen ja bloodghastin vai myös grudgen? Vai eikö koko minun ajatukseni toimi ja menetän myös Impin?
Jonka tietenkin saisin tormod's cryptin jälkeen dredgettää? Eli miten tässä nyt oikeen tapahtuu?
Ps. Menin kyllä nyt itsekkin jo aivan kahveelle mitä tapahtui.

Pienehkö selitys mitä tapahtuu taikka miten ptiäisi pelata, jotta tuo selittämiseni onnistuisi, että pääsisin tormodsista eroon ja saisin myös dredgettää.
Vai onko se edes tuollatavalla mahdollista?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen.

Poissa luma

Vs: Stinkweed Imp + Putrid + ancient grudge vs. tormod's
« Vastaus #1 : 14.09.10 - klo 00:09 »
Dredge ei ole triggeröivä ability vaan staattinen ability, joka muodostaa replacement effectin. Siis: se ei käytä stackia ollenkaan, vaan silloin kun olisit jo nostamassa korttia, saatkin päättää sen sijaan dredgeäväsi kortin hautausmaaltasi. Dredge-kortin on siis oltava gravellasi silloin kun kortinnosto tapahtuu, ja siinä vaiheessa, kun saat päättää dredgeätkö vai etkö, on jo myöhäistä respondata asiaan mitenkään. Kuvailemasi skenaario ei siis toimi, koska jos vastustajasi aktivoi Cryptin ennen draw stepiäsi, menetät dredge-kortin gravelta; ja jos vasta draw stepissä tai sen jälkeen, dredge-kortti on kädessäsi mutta menetät kaikki dredgeämäsi kortit.