Poromagia

Kirjoittaja Aihe: GP8  (Luettu 3620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa so not

GP8
« : 07.04.11 - klo 12:04 »
Pelattiin viikonloppuna ja top8 dekit saatiin tänään viimein esille.
Täältä löytyvät:
http://blog.magicplayer.org/2011/03/29/highlander-grand-prix-8/

Ei voi kyllä kuin itkeä, kun katsoo noita dekkilistoja  :'(
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Nastaboi

Vs: GP8
« Vastaus #1 : 07.04.11 - klo 13:31 »
Ei voi kyllä kuin itkeä, kun katsoo noita dekkilistoja  :'(

Koskas Allu lähdetään itse opettamaan pojille pakanrakennusta?
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Peikko

Vs: GP8
« Vastaus #2 : 07.04.11 - klo 13:41 »
En tajua mikä näissä itkemään laittaa. Tuo WW esim. pelaa Boros Guildmagea ja Plateauta vain sen abilityn takia. Miten mullistavan hieno techi. Scrublandia pelataan, jotta saadaan Spectral Lynx regeneroitumaan. Ei makeaa mahan täydeltä ja splashata joitain oikeita kortteja. No, sir.

Sunlance Journey to Nowheren yli kuulostaa tosin hieman hassulta, mutta hei. Yksi virhe sallittakoon.

Edit-- Tarkemmin katsottuna täältä löytyy kyllä muutamia outouksia:

Luulin, että Boroksen listassa on kirjoitusvirhe, mutta ilmeisesti Order of the Golden Cricket - niminen kortti on oikeasti olemassa. Edelleenkin kyllä epäilen, että tuo on oikeasti ollut vain kirjoitusvirhe ja kyseessä Order of the White Shield, tai jotain. Jackal Familiar on lähes pelattava pauperissa, miksei siis tässäkin formaatissa? Sitä voi pelata vaikkapa Stoneforge Mysticin yli.

Joku dekki pelasi Clonea, toinen Fleshbag Marauderia. Myös Sarkhan Volien ja yhden manan 1/1 vanilla-lentureiden määrä noissa paikoissa on jotain aivan käsittämätöntä.

Poissa madhatter

Vs: GP8
« Vastaus #3 : 07.04.11 - klo 14:06 »
Tylsiä pakkoja.

Poissa so not

Vs: GP8
« Vastaus #4 : 07.04.11 - klo 17:14 »
Ei voi kyllä kuin itkeä, kun katsoo noita dekkilistoja  :'(

Koskas Allu lähdetään itse opettamaan pojille pakanrakennusta?

Emmä uskalla ku kuitenki kusee manat ja häviin mm. Tom of Bala Gediin, Suntail Hawkiin, Rancoriin, Grim Discoveryyn, Jessen Infiltratoriin, Pestermiteen, Chain of Plasmaan, Jaya Ballardiin, Cloneen, Crystal Shardiin, ug dekkille missä ei ole Deltaa ja Catacombsia, 103 kortin dekille jne...
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: GP8
« Vastaus #5 : 07.04.11 - klo 17:27 »
Ei voi kyllä kuin itkeä, kun katsoo noita dekkilistoja  :'(

Koskas Allu lähdetään itse opettamaan pojille pakanrakennusta?

Emmä uskalla ku kuitenki kusee manat ja häviin mm. Tom of Bala Gediin, Suntail Hawkiin, Rancoriin, Grim Discoveryyn, Jessen Infiltratoriin, Pestermiteen, Chain of Plasmaan, Jaya Ballardiin, Cloneen, Crystal Shardiin, ug dekkille missä ei ole Deltaa ja Catacombsia, 103 kortin dekille jne...

Vihjaatko että Beastbreaker (Tom) of Bala Ged, Rancor ja Pestermite ovat huonoja?

Poissa so not

Vs: GP8
« Vastaus #6 : 07.04.11 - klo 17:35 »
Ei voi kyllä kuin itkeä, kun katsoo noita dekkilistoja  :'(

Koskas Allu lähdetään itse opettamaan pojille pakanrakennusta?

Emmä uskalla ku kuitenki kusee manat ja häviin mm. Tom of Bala Gediin, Suntail Hawkiin, Rancoriin, Grim Discoveryyn, Jessen Infiltratoriin, Pestermiteen, Chain of Plasmaan, Jaya Ballardiin, Cloneen, Crystal Shardiin, ug dekkille missä ei ole Deltaa ja Catacombsia, 103 kortin dekille jne...

Vihjaatko että Beastbreaker (Tom) of Bala Ged, Rancor ja Pestermite ovat huonoja?

Olisko sulla esittää jotain vastalauseita vai?
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Stefan

Vs: GP8
« Vastaus #7 : 07.04.11 - klo 17:37 »
Olisko sulla esittää jotain vastalauseita vai?

T1 Nettle Sentinel
T2 Rancor sut pois

Pestermite on kanssa Kiki-Jikin kanssa hyvä  ;)

Poissa absurdimuukalainen

Vs: GP8
« Vastaus #8 : 07.04.11 - klo 18:00 »
Beastbreaker of Bala Ged - Paperilla se näyttää aika huonolta (5 manaa 4/4 mieheen), mutta hyvä se on ollut aina kun on noussut. Vialin kanssa kolmen manan 4/4  8) Näin siis kahden 4 rundin turnauksen perusteella, joka ei kerro paljoa. Nousi kyllä useasti ja tuntui tarmolta.

Rancor - Tässä formaatissa on elffejä/goblineita ym. chumppaavaa miestä paljon ja trample on erittäin hyvä, varsinkin kun voi tutoroida miehen johon ei osu poisto (esim. Thrun) ja käy 2for1't.

Pestermite - Tätä vastaan olen hävinnyt pari peliä kun vastus täppää ländin joltain väriltä tai blokkerin ja pääsee racessa edelle. Sehän kantaa miekkaakin hyvin  :P


Poissa Peikko

Vs: GP8
« Vastaus #9 : 07.04.11 - klo 19:34 »
Beastbreakerista itse tykkään, mutta niin paljon parempia vaihtoehtoja on olemassa, ettei sitä liene mitään syytä pelata.

Rancor on hirveää kuraa, ellet pelaa jotain todella aggressiivista dekkiä, jolloin se silti on useimmiten huonompi, kuin satunnainen äijä. Aggrocontrollissa se on kyllä yksi kamalimpia kortteja mitä voi kuvitella.

Poissa so not

Vs: GP8
« Vastaus #10 : 07.04.11 - klo 22:04 »
Beastbreaker of Bala Ged - Paperilla se näyttää aika huonolta (5 manaa 4/4 mieheen), mutta hyvä se on ollut aina kun on noussut. Vialin kanssa kolmen manan 4/4  8) Näin siis kahden 4 rundin turnauksen perusteella, joka ei kerro paljoa. Nousi kyllä useasti ja tuntui tarmolta.

Rancor - Tässä formaatissa on elffejä/goblineita ym. chumppaavaa miestä paljon ja trample on erittäin hyvä, varsinkin kun voi tutoroida miehen johon ei osu poisto (esim. Thrun) ja käy 2for1't.

Pestermite - Tätä vastaan olen hävinnyt pari peliä kun vastus täppää ländin joltain väriltä tai blokkerin ja pääsee racessa edelle. Sehän kantaa miekkaakin hyvin  :P



Tom - Vanilla 4/4 viidellä manalla. Mä en oikein usko, että vihreessä dekissä tulisi niin pulaa miehistä, että tätä tarttis. Ei voi kyllä ainakaan sillä perustella, että olisi Vialin kanssa jotenkin hyvä. Levelöinti on melko riskialtista touhua, jolloin toivoisi, ettei se antaisi vastustajalle aivan näin suurta temposwingiä jos poisto iskee.

Rancor - Mä en oikein ymmärrä, miksi pelaisi tätä eikä tän paikalla yleensä jotain hyvää äijää/miekkaa tai jotain, millä saa kaivettua jotain joka oikeasti vaikuttaa boardiin. Jossain infect-dekissä, stompyssä tai Uril-paanussa varmana on nutsit, mutta siniseen dekkiin ei kiitos. Myöskään 5Caggrossa ei ole mitään järkeä pelata Rancoria kun paljon parempiakin kortteja riittäisi vaikka pariinkin dekkiin. Kuvailemasi skenaario ei varmasti tule kovin usein vastaan ja näissäkin tilanteissa Rancor olisi vaikuttanut peliin mahdollisesti paljon enemmän jos sen tilalla olisi ollut creature. Siis ihan varmasti Rancorilla joskus voittaa pelejä, mutta mun mielestä pelkkä se mahdollisuus, että sitä voi joutua pihtaamaan ykskakkostelun pelossa, riittää syyksi olla pelaamatta sitä. Muutenkin dekki, joka pelaa Thrunia ei oikein kuulosta dekiltä, missä haluaisi pelata Rancoria. Tiivistettynä yleensä ei ole mitään hyvää syytä pelata Rancoria.

Pestermite - Olisitko voittanut pelin, jos vastuksella olisi ollut jokin muu kortti? Olisiko vastus pelannut eri lailla, jos sillä ei olisi ollut Pestermitea? Sillä, että on hävinnyt johonkin korttiin pari peliä, ei voi perustella jonkin kortin hyvyyttä! Siis ei Pestermitessäkään mitään kauheata vikaa ole, se ei vain oikein mahdu melkein mihinkään dekkiin (varsinkaan 5Caggroon), koska creatureiden power level on kasvanut niin paljon viime vuosina. Kiki/splintertwin, joku faeries-läjä ja monoU-kala (varmaan jotain muitakin kummallisia tempoläjiä) ovat varmaan ainoita dekkejä, joihin tuon mielellään laittaisi. Onko ne dekit sitten mistään kotoisin? Ei varmaan.
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.