Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Bragoon liittyvät parit kyssärit  (Luettu 4752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aivaperus

Bragoon liittyvät parit kyssärit
« : 05.02.15 - klo 17:37 »
Eli mulla on Brago, King Eternal ja Lightform jonka alla on manifestattu Rite of replication ja blinkkaan sen manifest kortin niin meneekö se graveen vai jää exileen?

Ja jos blinkkaan Oblivion ringgin Bragolla niin tuleeko se edellinen kohde takaisin vai jääkö se exileen ikuisiksi ajoiksi?

Poissa Harvestman

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #1 : 05.02.15 - klo 17:55 »
Eli mulla on Brago, King Eternal ja Lightform jonka alla on manifestattu Rite of replication ja blinkkaan sen manifest kortin niin meneekö se graveen vai jää exileen?

Face-up instantit tai sorceryt eivät voi olla battlefieldillä/entrata battlefieldille, joten Rite of Replication jää exileen.

E: Ja jos blinkkaat Lightformin menee se exileen, palaa takaisin ja sen etb efekti tapahtuu. Rite of Replication jää pöytään 2/2 manifestinä.

Lainaus
Ja jos blinkkaan Oblivion ringgin Bragolla niin tuleeko se edellinen kohde takaisin vai jääkö se exileen ikuisiksi ajoiksi?

Yleensä O-ringillä exilattu kortti palaa takaisin battlefieldille. Kuitenkin, jos exilattu korttin on esim. manifestattu instant, jää se exileen ylläolevasta syystä.
« Viimeksi muokattu: 05.02.15 - klo 18:23 kirjoittanut Harvestman »

Poissa aivaperus

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #2 : 05.02.15 - klo 18:09 »
Mä oon joskus käsittänyt että Fiend hunter + Cloudshift on pysyvä exile alkuperäiselle Fiend hunter kohteelle. Joten olenko käsittänyt tämänkin väärin vai eroaako Brago ja O-ring jotenkin tästä esimerkistä?

Poissa Harvestman

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #3 : 05.02.15 - klo 18:17 »
Mä oon joskus käsittänyt että Fiend hunter + Cloudshift on pysyvä exile alkuperäiselle Fiend hunter kohteelle. Joten olenko käsittänyt tämänkin väärin vai eroaako Brago ja O-ring jotenkin tästä esimerkistä?

Tässä pitää vähän kikkailla stäkin kanssa. Eli kun O-ring (tai vastaava) tulee battlefieldille, menee sen etb ability stackiin. Jos tähän abilityyn sitten responsena O-ring blinkataan/tuhotaan/bouncataan, menee sen ltb ability stackiin etb abilityn päälle. Ltb ability resolvaa ensiksi eikä tee mitään jonka jäkeen etb ability resolvaa ja pistää targetoidun permanentin exileen.

Poissa scor

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #4 : 05.02.15 - klo 18:20 »
Ja jos blinkkaat Lightformin menee se exileen, palaa takaisin ja sen etb efekti tapahtuu. Tämän jälkeen Rite of Replication menee gravelle.
Eikö manifestattu Rite jääkään pöytään manifestinä?

Poissa Harvestman

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #5 : 05.02.15 - klo 18:23 »
Ja jos blinkkaat Lightformin menee se exileen, palaa takaisin ja sen etb efekti tapahtuu. Tämän jälkeen Rite of Replication menee gravelle.
Eikö manifestattu Rite jääkään pöytään manifestinä?

Aivopieru korjattu.

Poissa J-Ohraaho

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #6 : 05.02.15 - klo 22:31 »
Tohon maniestiin liittyvä kysymys ja sen blinkkaamiseen. Kysyin tähän alle, koska katsoin sen liittyvän aiemmin kysyttyyn, pahoittelen jos olisi pitänyt tehdä oma treedi.

Siis kun Lightform laittaa Rite of Replicationin pöytään, niin attach sanoo siis että ne on "sama permanent"? Eli Lightform ei ole siinä päällä kuin enchantment? Tästäkö syystä niitä blinkatessa ne kulkee parina.

Eli, jos mulla on Lightform ja manifestattu Snapcaster Mage. No pelaan Resto Enkelin ja sanon et target manifestattu kortti - ei Lightform. Pystyykö sitä manifestattua siis targetoimaan? Jos pystyy niin manifestattu kortti lähtee exileen, miksi Lightform ei mene rikki siinä? Onko se tuon manifestin omissa säännöissä, että -formit kulkee käsikädessä manifestatun kortin kanssa kunnes ne flipataan maksamalla manacosti?
Eli tässä ei esim nappikasterin etb:tä pääse hyödyntämään esim restolla flippaamatta manifestattua casteria ensin?

Jos ymmärsin yltä käydyssä sananvaihdossa jtn aivan väärin toivon korjausta siihen myös :)
« Viimeksi muokattu: 05.02.15 - klo 22:33 kirjoittanut J-Ohraaho »

Poissa luma

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #7 : 05.02.15 - klo 22:39 »
Tohon maniestiin liittyvä kysymys ja sen blinkkaamiseen. Kysyin tähän alle, koska katsoin sen liittyvän aiemmin kysyttyyn, pahoittelen jos olisi pitänyt tehdä oma treedi.

Siis kun Lightform laittaa Rite of Replicationin pöytään, niin attach sanoo siis että ne on "sama permanent"? Eli Lightform ei ole siinä päällä kuin enchantment? Tästäkö syystä niitä blinkatessa ne kulkee parina.

Eli, jos mulla on Lightform ja manifestattu Snapcaster Mage. No pelaan Resto Enkelin ja sanon et target manifestattu kortti - ei Lightform. Pystyykö sitä manifestattua siis targetoimaan? Jos pystyy niin manifestattu kortti lähtee exileen, miksi Lightform ei mene rikki siinä? Onko se tuon manifestin omissa säännöissä, että -formit kulkee käsikädessä manifestatun kortin kanssa kunnes ne flipataan maksamalla manacosti?
Eli tässä ei esim nappikasterin etb:tä pääse hyödyntämään esim restolla flippaamatta manifestattua casteria ensin?

Jos ymmärsin yltä käydyssä sananvaihdossa jtn aivan väärin toivon korjausta siihen myös :)

Manifest-äijä ja Lightform ovat kaksi erillistä objektia, mitään muuta yhteistä niillä ei ole kuin se että Lightform enchanttaa manifestiä. Jos targetoit Restoration Angelin abilityllä manifest-korttia, se blinkkaantuu ja tulee takaisin face up (paitsi jos se on instant/sorcery jolloin se jää exileen) ja Lightform menee gravelle koska se on Aura joka ei ole kiinni missään.

Tilanne on siis täsmälleen sama kuin minkä tahansa creature + aura -kombon kanssa.

Poissa J-Ohraaho

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #8 : 05.02.15 - klo 22:45 »
Eli mulla on Brago, King Eternal ja Lightform jonka alla on manifestattu Rite of replication ja blinkkaan sen manifest kortin niin meneekö se graveen vai jää exileen?

Face-up instantit tai sorceryt eivät voi olla battlefieldillä/entrata battlefieldille, joten Rite of Replication jää exileen.

E: Ja jos blinkkaat Lightformin menee se exileen, palaa takaisin ja sen etb efekti tapahtuu. Rite of Replication jää pöytään 2/2 manifestinä.


Miten tässä sitten Rite "jää" pöytään 2/2 manifestina? Eikö silloin pitäisi mennä niin, että Blinkattaessa Lightform - Rite graveen ja topista uusi manifestattu lappu?

Poissa luma

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #9 : 05.02.15 - klo 22:49 »
Eli mulla on Brago, King Eternal ja Lightform jonka alla on manifestattu Rite of replication ja blinkkaan sen manifest kortin niin meneekö se graveen vai jää exileen?

Face-up instantit tai sorceryt eivät voi olla battlefieldillä/entrata battlefieldille, joten Rite of Replication jää exileen.

E: Ja jos blinkkaat Lightformin menee se exileen, palaa takaisin ja sen etb efekti tapahtuu. Rite of Replication jää pöytään 2/2 manifestinä.


Miten tässä sitten Rite "jää" pöytään 2/2 manifestina? Eikö silloin pitäisi mennä niin, että Blinkattaessa Lightform - Rite graveen ja topista uusi manifestattu lappu?

Miksi manifest-creature menisi gravelle jos blinkkaat siinä kiinni olevaa Auraa? Eihän Runeclaw Bearikaan mene gravelle jos blinkkaat siinä kiinni olevaa Holy Strengthiä.

Poissa Julppu

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #10 : 05.02.15 - klo 22:53 »
Eli mulla on Brago, King Eternal ja Lightform jonka alla on manifestattu Rite of replication ja blinkkaan sen manifest kortin niin meneekö se graveen vai jää exileen?

Face-up instantit tai sorceryt eivät voi olla battlefieldillä/entrata battlefieldille, joten Rite of Replication jää exileen.

E: Ja jos blinkkaat Lightformin menee se exileen, palaa takaisin ja sen etb efekti tapahtuu. Rite of Replication jää pöytään 2/2 manifestinä.


Miten tässä sitten Rite "jää" pöytään 2/2 manifestina? Eikö silloin pitäisi mennä niin, että Blinkattaessa Lightform - Rite graveen ja topista uusi manifestattu lappu?
Face-down Rite on 2/2 väritön, nimetön ja tyypitön oli siinä Lightform kiinni tai ei. Jos otat Grizzly Bearilta Rancor pois, ei sekään kuole.

// Ilmeisesti melkein identtinen vastaus kuin lumalla, vain pari minuuttia myöhässä.
« Viimeksi muokattu: 05.02.15 - klo 22:55 kirjoittanut Julppu »

Poissa J-Ohraaho

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #11 : 05.02.15 - klo 22:54 »
Aah. Totta! Miten ajattelin asian jotenkin kummallisesti :D Se on tosiaan aura siinä :D

Mutta Lightform ottaa uuden lapun päältä ja tekee toisen miehen, jolla on sit flying ja lifelink.. (?)
Asia kunnossa. Kiitos ja anteeksi.

Poissa aivaperus

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #12 : 16.03.15 - klo 08:49 »
Tuli vielä muutamat kysymykset aiheeseen liittyen:

1. Jos Bragolla on Unquestioned Authority ja lyön jotain pelaajaa niin voinko pompauttaa bragon ja auran siten että se aura olisi taas bragossa?

2. Mtgsalvationin ihmeellisessä maassa luin että esim jos Reality Acid tulee exilestä Bragon avulla niin sekö ohittaa Hexprooffin ja Shroudin?

3. Jos mä saan infiniten ETB efektit Bragolla ja Strionic resonatorilla ja Gilded lotus avulla niin saanko loputtomat exilet jos mulla on Oblivion ring pöydäs ja aktivoin resonaattorin aina ennen O-ringin ETB efektiä?
« Viimeksi muokattu: 16.03.15 - klo 08:51 kirjoittanut aivaperus »

Poissa luma

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #13 : 16.03.15 - klo 09:04 »
Tuli vielä muutamat kysymykset aiheeseen liittyen:

1. Jos Bragolla on Unquestioned Authority ja lyön jotain pelaajaa niin voinko pompauttaa bragon ja auran siten että se aura olisi taas bragossa?

Et voi. Koska Unquestioned Authority palaa battlefieldille yhtä aikaa Bragon kanssa, et voi valita enchanttaavasi Bragoa koska se ei ole vielä battlefieldillä siinä vaiheessa kun enchantattava creature valitaan.

Lainaus
2. Mtgsalvationin ihmeellisessä maassa luin että esim jos Reality Acid tulee exilestä Bragon avulla niin sekö ohittaa Hexprooffin ja Shroudin?

Kyllä. Aura targetoi ainoastaan kun se castaa, ei silloin jos se palaa peliin muilla keinoilla.

Lainaus
3. Jos mä saan infiniten ETB efektit Bragolla ja Strionic resonatorilla ja Gilded lotus avulla niin saanko loputtomat exilet jos mulla on Oblivion ring pöydäs ja aktivoin resonaattorin aina ennen O-ringin ETB efektiä?

Kyllä saat.

Poissa KukistajA

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #14 : 16.03.15 - klo 09:09 »
1. Jos Bragolla on Unquestioned Authority ja lyön jotain pelaajaa niin voinko pompauttaa bragon ja auran siten että se aura olisi taas bragossa?

Et voi. Brago ja aura on tulossa tiskiin samaan aikaan, ja auran pitää tietää mihin se kiinnittyy jo "matkalla".

2. Mtgsalvationin ihmeellisessä maassa luin...

Vaarantava virhe.

...että esim jos Reality Acid tulee exilestä Bragon avulla niin sekö ohittaa Hexprooffin ja Shroudin?

Pitää paikkansa. Aura targetoi kun se castataan, muuten se vaan kiinnittyy lailliseen permanenttiin.

3. Jos mä saan infiniten ETB efektit Bragolla ja Strionic resonatorilla ja Gilded lotus avulla niin saanko loputtomat exilet jos mulla on Oblivion ring pöydäs ja aktivoin resonaattorin aina ennen O-ringin ETB efektiä?

Tässä mennään vähän riskillä tähän aikaan aamusta ennen aamukahvia, mutta kyllä, skenaarioon päästään responssaamalla resonaattorilla aina Oblivion Ringin molempiin triggereihin ja remppaamalla mainitut neljä permanenttia uudelleen.

EDIT: Luma, this in an intervention. You need to stop browsing this section of the forum. Sincerely, the slower judges.
« Viimeksi muokattu: 16.03.15 - klo 09:10 kirjoittanut KukistajA »
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Gushex

Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #15 : 17.03.15 - klo 15:33 »
Voinko pompauttaa Bragolla olennon jolla on protection from creatures?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Bragoon liittyvät parit kyssärit
« Vastaus #16 : 17.03.15 - klo 15:46 »
Voinko pompauttaa Bragolla olennon jolla on protection from creatures?

Et. Bragon ability targetoi.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.