Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Double strike ja first strike  (Luettu 3042 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laakkeer

Double strike ja first strike
« : 20.05.16 - klo 15:56 »
Kyseessä oli Scourge Wolf deliriumilla. Minä blokin Shambling Ventillä.

Minä väitin että combat damage menee
1. Scourge Wolf tekee first strike damaget blokkaajaan
2. Scourge Wolf että blokkaaja tekee yhtä aikaa normaalit combat damaget toisiina

Vastustaja väitti että hänen sutensa tekee myös toisella kerralla damaget ennen minun Shambling Ventiä koska first strike.

Yritin perustella ja väittää vastaan, joten vastustaja ragequit. Olinko väärässä?

Poissa Nastaboi

Vs: Double strike ja first strike
« Vastaus #1 : 20.05.16 - klo 16:01 »
Olet täysin oikeassa. Creature jolla on double strike tekee damagen sekä ensimmäisessä että toisessa combat damage stepissä - first strike damage ei tosiaankaan tapahdu "ensin" vaan omassa stepissään, ja normaali damage tapahtuu omassa stepissään samanaikaisesti kaikille.

Lisäneuvona vastaisuuden varalle annettakoon, että älä pelaa Cockatricessa tuntemattomien kanssa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa laakkeer

Vs: Double strike ja first strike
« Vastaus #2 : 20.05.16 - klo 16:05 »
Lisäneuvona vastaisuuden varalle annettakoon, että älä pelaa Cockatricessa tuntemattomien kanssa.

Ai miks en?

Poissa Harvestman

Vs: Double strike ja first strike
« Vastaus #3 : 20.05.16 - klo 16:16 »
Ai miks en?

Yritin perustella ja väittää vastaan, joten vastustaja ragequit.

Poissa laakkeer

Vs: Double strike ja first strike
« Vastaus #4 : 20.05.16 - klo 17:20 »
Niiiih ei semmonen minua haittaa. Mutta hyvä että olen ymmärtänyt tuon itse tilanteen oikein  8)

Poissa Jemonov

  • Pääkaupunki
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Hannah Montana -skeba, häh!
    • Gaspard Oil - progea kansalle
Vs: Double strike ja first strike
« Vastaus #5 : 20.05.16 - klo 21:21 »
Vastustajalla on 6/99 double strike + trample -täti, tulossa lyömään. Meikäläisen päädyssä kärkkyy 88/5 + indestructible -mummu. Asettuu tielle.

Tramplaako minuun läpi 2 vai 7 pistettä vahinkoa?
Free-range chickens are primarily control deck players that slow the game down with board control cards.

Poissa luma

Vs: Double strike ja first strike
« Vastaus #6 : 20.05.16 - klo 21:22 »
Vastustajalla on 6/99 double strike + trample -täti, tulossa lyömään. Meikäläisen päädyssä kärkkyy 88/5 + indestructible -mummu. Asettuu tielle.

Tramplaako minuun läpi 2 vai 7 pistettä vahinkoa?

Ensimmäisellä iskulla 1 piste ja toisella iskulla 6 pistettä, yhteensä 7. Damage merkataan indestructible-mummulle ja jo merkattu damage otetaan huomioon kun katsotaan paljonko saa tramplata yli.