edit; Varsinkaan kun kyseessä ei ole mikään looppi
Magicissa mikä tahansa asia jonka voit kuvailla algoritmisesti ja joka on deterministinen kelpaa loopiksi.
Esim. "Käytän Mindslaveria vastustajaani jolla on 0 käsikorttia ja joka ei pelaa sinistä, hänen vuorollaan täppään kaikki hänen landinsa ja käytän academy ruinsia Mindslaveriin jonka nostan, pelaan ja käytän omalla vuorollani ja teen tätä n kertaa." <- tämä on ihan kelvollinen looppi, jos vastustaja jossain vaiheessa haluaa/kykenee tekemään jotain niin hän voi halutessaan keskeyttää loopin mutta muuten suoritetaan n iteraatiota ja katsotaan sen jälkeen miten jatketaan.
Tässä sama toteutetaan muodossa "Pelaan Intuitionin ja haen kortit X, Y ja Z. Mikäli vastustaja valitsee minulle käteen kortin X, annan triggerin Ö tapahtua ja pelaan kortin X (Intuition) ja haen kortit X, Y ja Z. Toistan tätä n kertaa." Tässä jälleen vastustaja voi halutessaan tehdä asioita loopin sisällä ja katkaista loopin, muuten suoritetaan sanottu määrä iteraatioita.
Tässä vielä lainaus säännöistä:
Example: In a two-player game, the active player controls a creature with the ability “{0}:
[This creature] gains flying,” the nonactive player controls a permanent with the ability
“{0}: Target creature loses flying,” and nothing in the game cares how many times an
ability has been activated. Say the active player activates his creature’s ability, it resolves,
then the nonactive player activates her permanent’s ability targeting that creature, and it
resolves. This returns the game to a game state it was at before. The active player must
make a different game choice (in other words, anything other than activating that creature’s
ability again). The creature doesn’t have flying. Note that the nonactive player could have
prevented the fragmented loop simply by not activating her permanent’s ability, in which
case the creature would have had flying. The nonactive player always has the final choice
and is therefore able to determine whether the creature has flying