Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Platinum Angel ja single elimination "äkkikuolema"  (Luettu 2300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Alesi

Hei arvon tuomarit,

Iski paha dilemma, johon haluaisin virallisen vastauksen.
Jos pelataan single elimination peliä, joka on ajaltaan rajoitettu, ja aika loppuu, niin pelataan viisi lisävuoroa. Jos näiden vuorojen jälkeen peli meinaa päättyä tasapeliin, niin pelaaja, jolla on vähemmän lifeä häviää. Yleensähän tässä ei ole mitään ongelmaa, mutta jos jommalla kummalla pelaajalla on pelissä Platinum Angel, ja  tämä pelaaja menettää lifeä, niin häviääkö hän Platinum Angel:sta huolimatta? Ongelma tässä on, että MTR sanoo, että voittajan tarkistus on state-based action ja Platinum Angel:n olisi ilmeisesti tarkoitus estää juuri tällä tavalla häviäminen.

Lainaus MTR:stä kohdasta 2.5 End-of-Match Procedure:
Lainaus
In single-elimination rounds, matches may not end in a draw. If all players have equal game wins at the end of additional turns, the player with the highest life total wins the current game. In the event all players have equal life totals (or are between games and the game wins are tied), the game/match continues with an additional state-based action: if a player does not have the highest life total, they lose the game. Two-Headed Giant teams are treated as a single player for determining a game winner.

Tässä tapauksessa kiinnostaisi enemmän perustelut että miksi näin on kuin se, että häviääkö pelaaja vai ei. Kiitos!

-Aulis

Poissa Kide

Vs: Platinum Angel ja single elimination "äkkikuolema"
« Vastaus #1 : 08.02.20 - klo 23:41 »
Kun aikaraja ja lisävuorot ylitetään kyseisessä tapauksessa, peliin lisätään state-based action joka sanoo, että pelaaja jolla on vähiten lifeä häviää pelin. Platinum Angel estää pelin häviämisen tässäkin tapauksessa. Tilanteeseen ei ole erityisempiä perusteluja, mutta homma toimii ihan vastaavasti kuin normaali 0 lifeen tai 10 Poison Counteriin päätyminen.


Edit: typo.
« Viimeksi muokattu: 08.02.20 - klo 23:43 kirjoittanut Kide »
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Platinum Angel ja single elimination "äkkikuolema"
« Vastaus #2 : 09.02.20 - klo 00:56 »
Itse taas olisin lähtenyt siitä, että single-elimination - tilanteessa tarkistettava life total on kyllä state-based action, mutta poikkeuksellinen siinä että sitä ei Platinium Angel, Exquisite Archangel ja muut kaverit (molemmilla Abyssal Persecutor) estä. Tässä MTR (Magic Tournament Rules) menee siis kortin efektin yli, samoin kuten turnausvirheestä game loss - penalty.

Ruling vuodelta 2017:
https://apps.magicjudges.org/forum/topic/32928/
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Samsson

Vs: Platinum Angel ja single elimination "äkkikuolema"
« Vastaus #3 : 09.02.20 - klo 09:09 »
Väittäisin myös ettei kyseessä ole varsinaisesti State-based Action tarkistus vaan pelistä ulkopuolinen tarkistus, jota ei kiinnosta muu kuin tasan pelivoitot ja life totaalit. Ihan kuten tuomari voi antaa Game Loss vaikka sulla on Platinum Angel kentällä voi Turnaussäännöt ajaa yli kyseisen pelin luomat säännöt ja lopettaa pelin.

Poissa Nekron

Vs: Platinum Angel ja single elimination "äkkikuolema"
« Vastaus #4 : 09.02.20 - klo 10:40 »
Kysymys 1 Mikäli viimeisen lisävuoron jälkeen lifet on tasan, niin jatkuuko sitten peli kunnes lifet eivät enää ole tasan?

Kysymys 2 Mitäs jos platinum angel pelaajalla on -100 lifeä ja toisella ei ole enkeliä mutta lifeä on 15 niin voittaako sitten tämän säännön nojalla se kummalla oli enemmän lifeä?
jatko osa: Mitäs jos enemmän lifeä olevalla on myös vaikka abyssal persecutor? Eli lifet on 15 - (-100) ja 15 lifeä olevalla pelaajalla on myös abyssal, niin voittaako hän pelin silti? (Jos ei niin miksi)

Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Platinum Angel ja single elimination "äkkikuolema"
« Vastaus #5 : 09.02.20 - klo 13:50 »
1. Kyllä. Jos viimeisen lisävuoron päättyessä peli on kesken, voittaa pelaaja, jolla on eniten lifeä. Jos lifet ovat tasan, päättyy peli heti kun jommalla kummalla on enemmän lifeä.

2. Kyllä ja kyllä. Turnaussääntöjen luoma lifejen tarkistus - sääntö ajaa tässä Magicin "normaalien" sääntöjen (Comprehensive Rulebook) yli, vastaavalla tavalla kuin tuomarin sääntörikkeestä antama game loss voi pelin häviämisen tilanteessa, jossa Magicin säännöt eivät sitä aiheuttaisi.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.