Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Jebajee  (Luettu 38258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa WoRMaSTeR

Jebajee
« : 11.03.13 - klo 10:10 »
Onkohan kaveri tarjonnut monelle kortteja ostettavaksi? Tiedän että ainakin mulle ja mun kaverille on, kuitenkaan maksun jälkeen kaverista ei ole kuulunut mitään. Ei ole vastannut tiedusteluihin vaikka on käynyt kirjautuneena foorumilla. Voi olla että reagoin liian nopeasti (maksoin 5.3.), mutta kun kaverilla on nollapalaute ja tili on tehty 4.3. ja tosiaan tiedän että on tarjonnut muillekkin kortteja. Kukaan ei niitä vielä ole saanut niin hälytyskellot soivat.

Rikosilmoitus tehdään aivan takuuvarmasti jos ei asia tule kuntoon.

Poissa tekintakka

Vs: Jebajee
« Vastaus #1 : 11.03.13 - klo 11:51 »
Minä olen myös ostellut kortteja häneltä viime viikolla, mutta ainakaan vielä ei ole kortteja näkynyt.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Jebajee
« Vastaus #2 : 11.03.13 - klo 12:18 »
Nyt on sitten ainakin 4 kaverille myynyt viime viikolla kortteja ja kukaan ei ole niitä vastaanottanut...

Toivotaan että olen väärässä, mutta ei se hyvältä näytä että ei vastaile mitään vaikka on foorumilla käynyt/kortit on myöhässä. Halusin tosiaan tiedustella monellekko hän on lappuja luvannut myydä ja samalla varoittaa ajoissa foorumilaisia että kaikki ei välttämättä ole kunnossa. En nyt vielä laittanut hänen nimeään tai muita tietoja tänne, mutta ne tulevat kyllä jos ei pian rupea kuulumaan.

Poissa ElfRiderX

Vs: Jebajee
« Vastaus #3 : 11.03.13 - klo 13:21 »
En tiiä onko asiallista mutta jos tili on tehty edellis päivänä ja heti kaupittelemas korttei ni voi ehkä hieman miettiä kahteen kertaan voisiko olla kusetus tai vastaava ja sit kun on 0 palautetta ni tehdä vaan silleen diilin että hän lähettää kortit ensin ja maksaa vasta sitten niin tietää ettei huijatuksi tule

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Jebajee
« Vastaus #4 : 11.03.13 - klo 13:24 »
En tiiä onko asiallista mutta jos tili on tehty edellis päivänä ja heti kaupittelemas korttei ni voi ehkä hieman miettiä kahteen kertaan voisiko olla kusetus tai vastaava ja sit kun on 0 palautetta ni tehdä vaan silleen diilin että hän lähettää kortit ensin ja maksaa vasta sitten niin tietää ettei huijatuksi tule
Jep oman typeryyden piikkiin menee että katsoin tilin tekopäivän vasta maksun/epäilyjen jälkeen. No tästä nyt ainakin toivottavasti oppii jotain ja toivon että muut oppivat jo ilman samaa virhettä.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Jebajee
« Vastaus #5 : 11.03.13 - klo 13:40 »
Osassa Suomea on ollut viime viikolla hiihtoloma.

Poissa ElfRiderX

Vs: Jebajee
« Vastaus #6 : 11.03.13 - klo 13:41 »
Jooh eihän sitä millään voi etukäteen tietää tuommoisia ja voihan olla että ne vaan kestää tulla perille hetken aikaa ja toivoa parasta

Poissa miinin

Vs: Jebajee
« Vastaus #7 : 11.03.13 - klo 17:19 »
Nyt olisi Jebajeellä nopean selityksen paikka...

Poissa opo

Vs: Jebajee
« Vastaus #8 : 11.03.13 - klo 22:29 »
minullekkin tarjosi kortteja ja suht. halvalla. ostin, enkä sen enempää tarkistanut miehen palautteita tai taustoja. Nyt kun alkaa miettimään niin kusetukselta kyllä haiskahtaa, mutta katsellaan. Olisi kiva kuulla muilta millä nimellä mies on tarjonnut tilitietojaan. jos kaikille esiintynyt eri nimellä lienee selviö, että kyseessä on huijaus.

Poissa tekintakka

Vs: Jebajee
« Vastaus #9 : 11.03.13 - klo 22:33 »
Janne Leminen oli maksun vastaanottajan nimi ainakin minun kaupan kohdalla.

Poissa opo

Vs: Jebajee
« Vastaus #10 : 11.03.13 - klo 22:38 »
minullekkin tarjosi kortteja ja suht. halvalla. ostin, enkä sen enempää tarkistanut miehen palautteita tai taustoja. Nyt kun alkaa miettimään niin kusetukselta kyllä haiskahtaa, mutta katsellaan. Olisi kiva kuulla muilta millä nimellä mies on tarjonnut tilitietojaan. jos kaikille esiintynyt eri nimellä lienee selviö, että kyseessä on huijaus.

sen verran otan vielä epälyksiäni takaisin, ettei mun kortit oo vielä myöhässä juurikaan, enkä ole vielä niiden perään joutunut kyselemäänkään. ja tosiaan tuo mini minkä sain tilitietoja varten on ihan validi.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Jebajee
« Vastaus #11 : 13.03.13 - klo 10:18 »
Myös mulle antoi saman nimen mikä ei tietysti tarkoita että se nimi olisi oikea. Se on kyllä ihan sama minkä nimen antaa kun poliisit saavat tuon tilinumeron perusteella selvitettyä tekijän kuitenkin.

Ketään teistä ei varmaan ole mitään maksettuja korttejaan nähnyt? Annan tämän kuun nyt aikaa selvittää tämä homma, sitten mennään kaverin kanssa poliisille tekemään rikosilmoitusta. Toivottavasti myös muut huijatut (ellei tää asia nyt selkee) tekevät samoin niin saisi kaveri edes jonkinmoisen rangaistuksen tästä, todennäköisestihän se on joku maksukyvyttömäksi julistettu jolta rahoja ei tulla koskaan näkemään takaisin. Siinä on kanssa Suomen lainsäädännössä kyllä aikamoinen aukko että huijattuja ja vastaanotettuja rahoja ei pystytä esim. työttömyystuesta ulosmittaamaan.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Jebajee
« Vastaus #12 : 13.03.13 - klo 10:45 »
Ymmärsinkö nyt oikein... kaveri loi profiilin ja lähestyi teitä kaikkia yksityisviestillä, tarjoten verrattaen kalliita lappuja joita teillä on ostolistalla hieman alihintaan, ilman että hänellä on omaa listaa tai ensimmäistäkään postausta ja kenelläkään ei hälyytyskellot soineet? Itse olen varsin varovainen nolla/pienten palautteiden porukan suhteen ja ostotapahtumissakin pyydän lähettämään laput ensin ja jos se ei sovi niin jätän kaupanteon sikseen. Sen verran paljon kun on laitapuolen kulkijoiden vippaustoiminta yleistynyt. Ja en nyt halua sormella osoitella ja teitä syytellä, mutta suosittelen kyllä tekemään sen rikosilmoituksen, varsinkin jos puhutaan vähänkään merkittävämmistä summista.
« Viimeksi muokattu: 14.03.13 - klo 12:45 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Jebajee
« Vastaus #13 : 13.03.13 - klo 11:02 »
Ainakin minulle ja muutamalle muulle kaverille tarjosi yksityisviestillä myyvänsä ostolistan lappuja siihen hintaan kun ne siinä listassa olivat. Ainakin omalla kohdalla katsoin kyllä että kaverilla on 0 palaute, mutta en katsonut milloin tili on luotu. Summat ovat myös olleen melko pieniä per henkilö eli senkään takia ei tullut sitten tarpeellisella huolellisuudella katsottua myyjää ennenkuin tuli puhetta että kaverille on myös tarjottua samaisen henkilön toimesta lappuja ja hänkään ei ole niitä saanut.

Kuten jo tullut todettua otan kyllä omaan piikkiin huolimattomuuteni, mutta kaveri osasi kyllä erittäin hyvin hommansa niinkuin voi huomata huijattujen määrästä. Hän tarjosi juuri esim. muutamaa kappaletta tietystä kortista joita oli enemmänkin ostolistassa niin se jotenki vaikutti ihan rehelliseltä + ainakin minulle ilmoitti korttien myymisen syyksi että on lopettanut harrastuksen.

Eipä se rikosilmoituksen teon nopeus tässä oikein taida auttaa kun asian käsittely kestää kuitenkin kauan ja haluan nyt antaa kuitenkin "reilun" ajan tälle kaverille asian selvittämiseen ennenkuin turvaudun viranomaisiin.

Poissa tekintakka

Vs: Jebajee
« Vastaus #14 : 13.03.13 - klo 19:53 »
Nyt tuli viestiä, että kortit ovat postitettu; Tämä neljän päivän odottelu ei ole pisin aika mitä olen joutunut mtgsuomessa kortteja ja/tai selvittävää YV:tä odottelemaan, joten asia olkoon minun puolestani selvä tältä osin (riippuen tietenkin siitä, onko niitä lappuja oikeasti tulossa :D). Olisi kuitenkin kiva tietää syytä miksi tässä on nyt käynyt näin.

Poissa jotudin

Vs: Jebajee
« Vastaus #15 : 13.03.13 - klo 19:54 »
Ei neljä päivää ole pitkä aika. 1-2 pankkipäivää menee jo eri pankkiin, jos on sovittu lähetys vasta maksun varmistuttua.

Poissa tekintakka

Vs: Jebajee
« Vastaus #16 : 13.03.13 - klo 20:04 »
Ei neljä päivää ole pitkä aika. 1-2 pankkipäivää menee jo eri pankkiin, jos on sovittu lähetys vasta maksun varmistuttua.
Juu ei tuo ole pitkä aika. Vastailin vain threadiin, koska oli sattumoisin hidastunut kauppa meneillään kyseisen herran kanssa ja miehestä ei kuulunut yksityisviestien kautta pariin päivään mitään.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Jebajee
« Vastaus #17 : 14.03.13 - klo 10:00 »
Juu mullekkin oli sama viesti tullut. Jos ne laput tosiaan ilmaantuu niin poistan koko aiheen täältä. Itsellä on toki nyt 9 päivää maksusta että toimitus ei nopeudellaan huimaa ja kommunikaatiossa olisi ollut himan parantamista, mutta jos nyt loppu hyvin niin kaikki hyvin.

Poissa miinin

Vs: Jebajee
« Vastaus #18 : 14.03.13 - klo 14:01 »
Juu mullekkin oli sama viesti tullut. Jos ne laput tosiaan ilmaantuu niin poistan koko aiheen täältä.

Ensinnäkään et sitä pysty poistamaan ja toisekseen poistamisessa ei olisi mitään järkeä. Jos kaupankäynnissä on ongelmia, niin täällä säilyy tallessa tieto siitä, mitä muut ovat kokeneet, jolloin riski tulla huijatuksi pienenee ja käyttäjät voivat halutessaan jättää ongelmallisen käyttäjän kanssa kaupat solmimatta.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Jebajee
« Vastaus #19 : 14.03.13 - klo 14:04 »
Ensinnäkään et sitä pysty poistamaan ja toisekseen poistamisessa ei olisi mitään järkeä. Jos kaupankäynnissä on ongelmia, niin täällä säilyy tallessa tieto siitä, mitä muut ovat kokeneet, jolloin riski tulla huijatuksi pienenee ja käyttäjät voivat halutessaan jättää ongelmallisen käyttäjän kanssa kaupat solmimatta.
Mitä tuo "Poista aihe" nappi tekee tuolla vasemmassa alakulmassa?

Poissa miinin

Vs: Jebajee
« Vastaus #20 : 14.03.13 - klo 14:15 »
Mitä tuo "Poista aihe" nappi tekee tuolla vasemmassa alakulmassa?

Jos se siellä jostain syystä näkyy, niin "on passiivinen" lienee sopiva vastaus...

Poissa luma

Vs: Jebajee
« Vastaus #21 : 14.03.13 - klo 15:10 »
Mitä tuo "Poista aihe" nappi tekee tuolla vasemmassa alakulmassa?

Kertoo sitä painavalle henkilölle, ettei ketjun poistamiseen ole oikeuksia (olettaen että painaja ei kuulu ylläpitoon).

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Jebajee
« Vastaus #22 : 14.03.13 - klo 17:30 »
Juu ei oo tullu mitään lappuja lupailuista huolimatta ainakaan tänään. Onkohan joku muu kenties saanut?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Jebajee
« Vastaus #23 : 14.03.13 - klo 19:31 »
Ainakin periaatteellisella tasolla pitää mainita, että jos viestit on lähetetty eilen illalla, niin postiviive on perjantaihin asti. Ja esim. tavallinen Helposti-kuori on kai nykyään kakkospostia, eli pienen pienoinen mäihä on, että menee maanantaihin tai tiistaihin asti.

Poissa nikoh

Vs: Jebajee
« Vastaus #24 : 15.03.13 - klo 16:45 »
Joudun liittymään huijattujen kerhoon :(

Huomasin ,että kaveri oli tuore foorumilla, joten tarjosin että laittaisi kortit ensin postiin. Jebajee ehdotti että puolet maksusta eka, joka oli minulle ok. Nyt tässä odotellaan 2x show and tell...

Poissa tekintakka

Vs: Jebajee
« Vastaus #25 : 15.03.13 - klo 19:19 »
Ja esim. tavallinen Helposti-kuori on kai nykyään kakkospostia, eli pienen pienoinen mäihä on, että menee maanantaihin tai tiistaihin asti.

Noh.. Eipä näkynyt tänään kuorta, joten sormet ja varpaat ristiin maanantain/tiistain puolesta.

Poissa jace00

Vs: Jebajee
« Vastaus #26 : 18.03.13 - klo 18:08 »
Tänään kellään näkynyt?

Poissa tekintakka

Vs: Jebajee
« Vastaus #27 : 18.03.13 - klo 18:15 »
Tänään kellään näkynyt?

Eipä ole näkynyt tänään lappuja.. eikä myöskään viiteen päivään foorumilla koko miestä. Ehkäpä sitä saisi jo hiukan närkästyä.

Voisiko joku, eli Luma taikka Miinin, kurkkia palvelimen lokitiedoista onko Jebajee käynyt edes sisäänkirjautumatta paikalla..?

Poissa opo

Vs: Jebajee
« Vastaus #28 : 18.03.13 - klo 18:23 »
Tänään kellään näkynyt?

Eipä ole näkynyt tänään lappuja.. eikä myöskään viiteen päivään foorumilla koko miestä. Ehkäpä sitä saisi jo hiukan närkästyä.

Voisiko joku, eli Luma taikka Miinin, kurkkia palvelimen lokitiedoista onko Jebajee käynyt edes sisäänkirjautumatta paikalla..?

turhalta touhulta vaikuttaa. selvä kusettaja kyseessä. nyt pitää alkaa rikosilmoitusta täyttämään.
Mikäli jotakuta kiinnostaa tavoitella, olen lähes varma, että kyseessä on tämä mies: http://www.facebook.com/janne.leminen.1?fref=ts
 

Poissa jupu_

Vs: Jebajee
« Vastaus #29 : 18.03.13 - klo 18:28 »
Heinola? Wut. Emmä tiiä kehtaanko käydä ovella koputtelemassa.