Muuta > Hearthstone

Hearthstone

(1/13) > >>

Anrix:
En ainakaan pikaisella etsimisellä löytänyt aihetta vielä otsikon mukaisesta pelistä. Elikä tähän ketjuun voisi kertoa omia mietteitä itse pelimekaniikasta, pakkojen vahvuuksista, tippejä/vinkkejä, pakkalistoja jne.

Jos nyt itse aloittaisin. Olen nyt pelannut monella eri herolla poislukien rogue, shaman ja hunter. Pakkojen voimatasoissa on huomattavia eroja, ainakin alkuun. Druidilla alku on aikamoista tervan juontia, kun taas paladin, mage ja priest on aikas voimakkaita (casual playssa sekä rankedissa ainakin rank19 asti). Warlockilla pärjääminen riippuu aika paljon vastustajan herosta, kun taas paladin on suht hyvä kaikkia vastaan.

Pelimekaniikka on sopivan yksinkertaista, minkä vuoksi pelit ei veny pitkään ja peliä on kiva pelata tiukallakin aikataululla. Yksinkertaisuus ei kuitenkaan tarkoita, että pelivirheitä ei voisi tehdä! Itse olen ainakin muutaman pelin hävinnyt ihan omaan kämmiin ja vastaavasti voittanut toisen munatessa. Areenaa olen muutaman kerran päässyt kokeilemaan vaihtelevalla menestyksellä ja siihen olisikin kiva saada vinkkejä eli mitä kannattaisi yrittää draftata milläkin herolla.

höpömies:
Itse innostuin kattelemaan TrumpSC nickillä twitchissä esiintyvän miehen videoita aiheesta. ja streamia...

Mies analysoi peliään ja sitä katsoessa tulee helposti opittua.

Täällä taisi kuitenkin olla aiemminkin aiheesta jotain keskustelua?

Lunsku:
Areenaa hakkasin vuodenvaihteessa sen verta että tylsistyin (mitenkään mahdottoman pitkään ei tässä kestänyt). Vois tsekata pelin uusiksi sitten kun korttipooli laajenee.

Ihan leppoisaa lätkyttelyä ainakin areena oli. Pelimekaniikat ja kortit tosiaan mallia simppeli, mikä lienee vähän tarkoituskin. Onhan tämä ihan eri tasolla pelaamisen sujuvuudessa kuin vaikka Magic modossa.

Co:
Pelimekaniikat on tylsiä, jokasella herolla on vaan pääasiassa yksi tapa rakentaa pakka ja areena on aikamoista kuraa verattuna oikeeseen MTG dräftiin.

Kyllä sitä välillä tulee pelattua, koska nopea ja helppo pelata. Areena on aikamoista lottoa ja keskimääräsellä pakalla on äärettömän tylsä pelata. Trump on hauska sälli, mutta pelin vaikeammatkin kuviot oppii todella nopeasti, ja videoiden hyödyllisyys katoaa.

Bonuksena vielä, että pelaaminen alkaa loppujen lopuksi muistuttamaan kahden pelaajan pasianssia, jossa välillä täytyy arvata minkä kortin ympäri pelaa.

Thalian:
Jokusen viikon olen nyt lätkinyt ja onhan tässä pari perusongelmaa vaikka itse pelaaminen onkin ihan ok hauskaa lätkintää.

Secondary marketin puute on harmittaa, sillä se on aivan puhdas rahantekoratkaisu ja sellaisena sitä ei voi hyväksyä. Joo, peli on F2P, mutta oisivat sanoneet edes suoraan, että katteet tippuvat liian alas, jos pelaajien välinen kaupankäynti sallitaan. Nykyisellään hymistellään jotain käsittämätöntä sontaa ja sokeakin näkee, että valhettahan se on.

Kunnon conssiturnausten puute on myös valtava miinus ja niitä pitää alkaa näkymään pian, mikäli peli yrittää yhtään olla vakavasti otettava. Nykyisellään kun arena on ainoa paikka, missä pääsee kilpailullisesti pelaamaan muita vastaan ja se nyt ei vain riitä yhtään mihinkään.

Pelit pelataan paras yhdestä ja sidejä ei tunneta. Tämä on vähän kuin MtGtä joskus -95, jolloin dekeissä oli jotain circlejä vaikka miltä väriltä ja sitten toivottiin, että käteen tulee se circle, jonka väristä pakkaa vastustaja pelaa. Erilaisia tiettyjä dekkejä (classeja) vastaan suunnattuja kortteja kun on aivan hitosti, mutta ilman sideä suurin osa on täysin pelikelvottomia.

Älyttömästi ei siis olisi sellaista korjattavaa, mitä ei järkevässä ajassa saisi tehtyä. Interaktion puute on toki myös ongelmallista, mutta se on tietoinen ratkaisu, joten siihen tuskin tulee muutosta. Korjausten jälkeen tää voisi olla ihan hyvää ajanvietettä, ja kyllä tää nykyiselläänkin menettelee, mutta ei tää kyllä kilpaile esim. MtGn kanssa edes samassa sarjassa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta