Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Card-tagien älykkyys  (Luettu 5927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mozzam

Card-tagien älykkyys
« : 03.08.08 - klo 04:33 »
Korttien autolinkittäminen on hyvä asia, mutta tyhmä tekoäly saalistaa tekstin seasta pätkiä ja linkittää ne. Muutamalla helpolla kikalla voisi vähentää huomattavasti näitä ongelmia, kun käyttäjät eivät tajua poistella tageja threadeistaan.

Esim. escapetaan yleisimmät kortinnimiä sisältävät sanat (Tek ja Omen ovat ainakin omaan silmään pistäneet). Tai tarkistetaan, ettei kortin nimeä edellä || sen jälkeen ole kirjaimia. Toki suomenkieli kusauttaa joissain tapauksissa, mutta suurin osa luulis hoituvan tuolla.

 - Jussi
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa pyyhttu

Re: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #1 : 03.08.08 - klo 13:44 »
Mitään MTG:hen liittyvää modia ei löytynyt SMF:n sivuilta: http://custom.simplemachines.org/mods/

Onko tämä modi Jannen / jonkun muun kyhäämä? Jos herrat eivät jaksa sitä itse päivittää, onko mahdollista saada modin koodi näkyville, jos joku muu tarttuisi?

Kannatan Mozzamin aloitetta btw: foorumin luettavuutta parantaisi oleellisesti yleisimpien nimien suodattaminen, varsinkin jos sellaiset osumat jossa on kirjaimia kortin edellä & jälkeen suodatetaan.

Poissa Mozzam

Vs: Re: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #2 : 03.08.08 - klo 13:53 »
Mitään MTG:hen liittyvää modia ei löytynyt SMF:n sivuilta: http://custom.simplemachines.org/mods/

Onko tämä modi Jannen / jonkun muun kyhäämä? Jos herrat eivät jaksa sitä itse päivittää, onko mahdollista saada modin koodi näkyville, jos joku muu tarttuisi?

Kannatan Mozzamin aloitetta btw: foorumin luettavuutta parantaisi oleellisesti yleisimpien nimien suodattaminen, varsinkin jos sellaiset osumat jossa on kirjaimia kortin edellä & jälkeen suodatetaan.

Eiköhän toi kortin autolinkkaus vaan käy läpi jokaisen kortinnimen ja replacee löydetyt pätkät (jotka eivät jo ole card-tagien sisällä) card-tageilla. Ei tarvis kovin montaa riviä koodia helppoihin luettavuuden parannuksiin :)
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa FIN hessu

Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #3 : 03.08.08 - klo 14:16 »
Itte oon laiska. Ei sitä aina jaksa tehtä juttuja, jotka helpottas muiden olemista.

Poissa Vilhis

Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #4 : 03.08.08 - klo 15:10 »
Testi: Foil

Korttien linkitys toiminnassa. Testaan tätä siksi, että huomasin joskus ettei tää linkity automatiikalla.

Edit: Mistäs tää sit johtuu?
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa miinin

Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #5 : 03.08.08 - klo 15:59 »
Korttien tagitus on Jannen tänne koodaama lisäys - siinä missä vaihtopalautekin. Janne on myös ainut, jolla on SSH-salasanat, joilla tuon muokkaaminen onnistuu (foorumi on Jannen Kapsi-tilassa). Olen joskus aikaa sitten Jannelle laittanut listan korteista, jotka pitäisi autotagituksesta poistaa (sisältää mm. Tekin), mutta hän ei ole ehtinyt muutosta tekemään, odottakaamme siis kärsivällisesti.

Foil

Edit: Mistäs tää sit johtuu?

Tämä taas johtuu siitä, että kortteja on karsittu aiemminkin ja tämän takia esim. kortit Ow, Foil, Mise, Flood, Okk ja Rust eivät autolinkityksellä toimi. Opt, Stun, Tek, Omen ja Void pitäisi ainakin vielä poistaa.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #6 : 03.08.08 - klo 17:31 »
Olisiko ovela valinta sellainen, että linkitys ei huomioisi ollenkaan yksisanaisia korttinimiä? Nopeiden laskelmieni mukaan yli 85 % Magic-korteista kantaa nimessään kahta tai useampaa sanaa, ja uudemmissa sarjoissa monisanaisia nimiä on suhteessa vielä enemmän.

Poissa Elwood

Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #7 : 03.08.08 - klo 22:17 »
Olisiko ovela valinta sellainen, että linkitys ei huomioisi ollenkaan yksisanaisia korttinimiä? Nopeiden laskelmieni mukaan yli 85 % Magic-korteista kantaa nimessään kahta tai useampaa sanaa, ja uudemmissa sarjoissa monisanaisia nimiä on suhteessa vielä enemmän.

Ei kovin onniStunut idea. Tekee vaan kaupustelijat surullisiksi, kun pitää manuaalisesti linkittää kaikki tarmot, blossomit ja Vizzerdrixit.

Poissa JunioRcmf

Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #8 : 03.08.08 - klo 22:24 »
Eikös joskus ollut jotain ongelmia Indexin kanssa? Tämän sivuston linkit, kun sisältävät tuon sanan niin korttien automaatti linkitys lyö pisteen siihen kohtaan.
Testi onko ongelmaa korjattu:
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/Index.php?topic=49884.0

Edit: Eipä siltä näytä. Itse yleensä piilotan linkit jonkin sanan alle, mutta kaikki eivät sitä jaksa tehdä ja silloin tuo pistää pisteen linkille. Eihän se iso homma ole copy pastettaa kyseinen osoite, mutta silti välillä häiritsee ainakin itseäni.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #9 : 03.08.08 - klo 22:59 »
Eikös joskus ollut jotain ongelmia Indexin kanssa? Tämän sivuston linkit, kun sisältävät tuon sanan niin korttien automaatti linkitys lyö pisteen siihen kohtaan.
Testi onko ongelmaa korjattu:
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/Index.php?topic=49884.0

Edit: Eipä siltä näytä. Itse yleensä piilotan linkit jonkin sanan alle, mutta kaikki eivät sitä jaksa tehdä ja silloin tuo pistää pisteen linkille. Eihän se iso homma ole copy pastettaa kyseinen osoite, mutta silti välillä häiritsee ainakin itseäni.

Millä koodilla sen saa tyyliin H/W *link*<- teksti alle? Sori jos tyhmä kysymys, luulen että moni joilla ei ole eivät vain osaa :P

Poissa luma

Re: Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #10 : 03.08.08 - klo 23:03 »
Eikös joskus ollut jotain ongelmia Indexin kanssa? Tämän sivuston linkit, kun sisältävät tuon sanan niin korttien automaatti linkitys lyö pisteen siihen kohtaan.
Testi onko ongelmaa korjattu:
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/Index.php?topic=49884.0

Edit: Eipä siltä näytä. Itse yleensä piilotan linkit jonkin sanan alle, mutta kaikki eivät sitä jaksa tehdä ja silloin tuo pistää pisteen linkille. Eihän se iso homma ole copy pastettaa kyseinen osoite, mutta silti välillä häiritsee ainakin itseäni.

Millä koodilla sen saa tyyliin H/W *link*<- teksti alle? Sori jos tyhmä kysymys, luulen että moni joilla ei ole eivät vain osaa :P
Meinaatko tällaista: [url=http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=47433.0]Linkki[/url] -> Linkki

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Re: Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #11 : 03.08.08 - klo 23:08 »

Lainaus
Meinaatko tällaista: [url=http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=47433.0]Linkki[/url] -> Linkki

Joo. Ja taisinkin tajuta miten se tehään nyt  ;D

Poissa Elwood

Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #12 : 04.08.08 - klo 12:14 »
Olisiko ovela valinta sellainen, että linkitys ei huomioisi ollenkaan yksisanaisia korttinimiä? Nopeiden laskelmieni mukaan yli 85 % Magic-korteista kantaa nimessään kahta tai useampaa sanaa, ja uudemmissa sarjoissa monisanaisia nimiä on suhteessa vielä enemmän.

...Tulipa vielä mieleen, voisiko koodia muuttaa sellaiseksi, etteivät alle kuusikirjaimiset sanat linkittyisi automaattisesti. Samalla poistuisi tulevien settien lyhytnimisten (ja suomen kanssa hankaluuksia aiheuttavien) korttien lisäily, kun niitä joskus kuitenkin ilmestynee.

Poissa miinin

Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #13 : 15.08.08 - klo 11:22 »
Tek tek tek.

I'm stunned! Nyt voidaan indexoidessa optata vaikka omenaan.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #14 : 30.08.08 - klo 10:26 »
Tämä taas johtuu siitä, että kortteja on karsittu aiemminkin ja tämän takia esim. kortit Ow, Foil, Mise, Flood, Okk ja Rust eivät autolinkityksellä toimi. Opt, Stun, Tek, Omen ja Void pitäisi ainakin vielä poistaa.

Uusia haastajia Ihosen raportin perusteella: Lull, Maro, Peek, Tunnel.

Poissa Villikisu

Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #15 : 22.04.09 - klo 04:42 »
Monet ovat varmaan huomanneet, ettei card-tagit enää löydä kortteja Gathererin päivityttyä.
Eli kortin osoite ei ole enää nimellä vaan ID-numerolla.

Ylläpito voisi varmaan kysäistä uuden hakuosoitteen Wizardsilta tai sitten vaihtaa tähän:
http://magiccards.info/autocard.php?card=

Poissa miinin

Vs: Card-tagien älykkyys
« Vastaus #16 : 22.04.09 - klo 08:03 »
Ylläpito on tietoinen, mutta voimaton. Kuten aiemmin todettu, niin SSH-tunnukset on vain Jannella, joten muutokseen vaaditaan häneltä muutosta.