Poromagia

Kirjoittaja Aihe: White Weenie  (Luettu 4058 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anton

White Weenie
« : 12.08.05 - klo 02:22 »
Semmoista kysymystä olisi kun olen kasannut vasta (vähän vielä puuttuu:) White Weenie:n enkä ole sillä päässyt matsaamaan muuta kuin Mustaa deckiä vastaan. Joten auttakaapa te jotka olette Standard WW:llä paljon pelanneet ja Kertokaa Mitä pakkoja vastaan se on Turneessa Vahvimmillaan ja Mitä vastaan Heikoimmilla? Tyhmä kysymys sinänsä kun Deckit vaihtelevat sisällöltään mutta Noin suunnilleen voi aina sanoa...:) Voi tietty Suositella kortteja Jotka pakassa toimivat ja Kertoa Mikä se todellinen pointti siinä Eight-Tailssissa on?
On On

Poissa miinin

White Weenie
« Vastaus #1 : 12.08.05 - klo 02:32 »
Onko tämä oikealla alueella, vai olisiko Casual-/Turnauspakat tai Korttilääkärin vastaanoto oikeampi osoite?

Mutta 8œ Hännän idea on simppeli, sillä suojellaan omat vehkeet kaikelta, eli esim. vastustaja pelaa Terrorin sinun Patron of the Kitsuneesi, jolloin 8œ hännällä respondaat muuttamalla Terrorin valkeaksi ja antamalla Patronille protin valkealta. Vastaavasti voit myö blokata sen vastustajan Hirmumursu 9/9:n omalla Kitsune Blademasterilla, jonka vaan prottaat ja muutat Hirmumursun valkeaksi. Ja voit myös hyökätä omalla lihallasi, niin että ennen combattia prottaat sen 8œ hännällä ja muutat potentiaaliset blokkerit valkeiksi.

+se on 2. vuoron droppi jolla on koko kohdalla:P

Poissa duracel

White Weenie
« Vastaus #2 : 12.08.05 - klo 06:43 »
Olisko täällä foorumeilla vähän liian monta osiota yleensäkin? Kuuluko tämä tonne pakkapuolelle, jos varsinaiseen pakkaan ei haluta apuja? Tai kysytään mitä vastaan pakka toimii niin ei tämä nyt mihinkään korttilääkärin alaankaan kuulu.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa marke

White Weenie
« Vastaus #3 : 12.08.05 - klo 11:28 »
Musta taktiikka (ja combo) osasto on omiaan käsittelemään vaikkapa juuri turnauspakan avainkorttien vaikutuksia.

Asiaan..

Tässä pari korttia jotka omasta mielestä auttavat tämän hetken WW:tä. En viitsi 9thiä ja Ravnicaa juuri analysoida, koska Ravnicasta  nyt ei vaan  tiedä. Wayfarer luultavasti ainakin päätyy joihinkin pakkoihin jos Ravnican multicolor-puheet pitävät paikkansa.


Damping Matrix: Monitoimimylly. Sulkee paljon pahoja kortteja. (Meloku, Triskelion, Arc-Slogger, Kumano, Vulshok Sorcerer jnejne.)  Lisäksi tämä kortti tuhoaa lähes koko Mono Blue Urzatronin.Maindeckiin jopa tämä jos et pelaa juuri paljoa equipmenttiä.

Hokori, The Dust Drinker: Toothia ja paria muuta mana-riippuvaista pakkaa vastaan ihan pätevä kone. Ihmiset on tästäkin vähän erimieltä, että pelatakko mainissa vai sidessä.

Terashi's Grasp: Ainoita T2 käyttökelpoisia valkoisen värin artifact/enchantment poistoa. Pistetään Sideen. Equipment matseihin, MUTron matseihin ja ehkä jopa Toothia vastaan.

Punaista vastaan monet pelaa erilaisia kortteja. Itse en luota Auriok Championiin pätkääkään. Protection on kiva, mutta punaisille dekeille jotka ampuu suoraan pelaajaa poltoillaan, ei Champion juuri loista..
Sun Dropletissa on puolensa, mutta välillä liian hidas. COP: Rediä voi kokeilla, mutta Culling Scales ja muut jekut on punaisen vakiokamaa. Worship voi toimia.

WW, hyvät ja huonot matsit.

Hyviä matseja:

- Mono Blue Control
- MUTron
- Green Aggro
- Sligh
- MBC

Huonoja matseja:

- Flores Red
- Tooth and Nail
- Mono Blue Control
- Rats

MUC on joko vaikea tai helppo.

Siinäpä pähkinää. En viitsi kertoa mitään dekkilistaa tai muuta, niitä on läjäpäin netissäkin. Itse testailisin ja kokeilisin jopa kaikkea vähän huonoltakin tuntuvaa ratkaisua dekkejä vastaan.. Joskus ne toimii, usein ei. Nää ei ole sit mitään absoluuttisia totuuksia vaan omaa pohdintaa.

EDIT: 'Damping Matrix'
Comeback (?)

Poissa miinin

White Weenie
« Vastaus #4 : 12.08.05 - klo 12:42 »
Lainaus käyttäjältä: "duracel"
Olisko täällä foorumeilla vähän liian monta osiota yleensäkin? Kuuluko tämä tonne pakkapuolelle, jos varsinaiseen pakkaan ei haluta apuja? Tai kysytään mitä vastaan pakka toimii niin ei tämä nyt mihinkään korttilääkärin alaankaan kuulu.

~jari


Niin, siksipä kysyinkin:)

Poissa duracel

White Weenie
« Vastaus #5 : 12.08.05 - klo 14:47 »
Lainaus käyttäjältä: "marke"
Damping Matrix: Monitoimimylly. Sulkee paljon pahoja kortteja (Meloku, Triskelion, Arc-Slogger, Kumano, Vulshok Sorcerer jnejne.) ja estää rottaninjojen juoksentelun. Lisäksi tämä kortti tuhoaa lähes koko Mono Blue Urzatronin.Maindeckiin jopa tämä jos et pelaa juuri paljoa equipmenttiä.


Dämppäri ei estä Ninjutsua, koska se ei ole creaturen ability vaan creature-kortin ability. Creature on creature vain pelissä ollessaan.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Anton

Eight-Tails
« Vastaus #6 : 12.08.05 - klo 16:28 »
Kiitoksia Vain kovasti neuvoista. Samoihin tuloksiin olen itsekin kyllä tullut. Hokorin kanssa olen kahden vaiheilla ollut mutta tullut tulokseen että parit main deckissä on kivaa.
Eight-Tails on edelleen vähän siinä ja siinä. Meinaan siis että tiedän toki sen olevan Erittäin hyvä mutta arveluttaa Miten se toimii kun itse olen sitä kokeillut vähän, ja huomannut että niitä abilityjä pääsee käyttämään vasta n.5 vuorolla olettaen että se on hengissä. Olen niitä kaikissa deckeissä nähnyt eli onko se siis kuitenkin sitten niin hyvä?
Tuli myös semmoinen kysymys mieleen liittyen miekkoihin ja Umezawa`s jitteen. Eli miksi kaikki käyttävät Umezawaa ennemmin weeniessä kun se maksaa 2 manaa ja Pakassa jo Valmiiksi kaikki maksavat kaksi? Ennemmin itse palaisin ekalla vuorolla yksi maksavan speedyn, toisella Kaksi maksavan Palen esim ja Kolmannella Gloriouksen tai Swordin. Toisekseenkin Umezawa alanen möhkö ei vielä siitä itsestään kasva vaan sen tarvitsee päästä läpi sekä on aika poltto arka edelleen. Sword veikkonen pitää hallussaan Protectionia sekä +2/+2 bonusta. Kertokaa onko se Jitte silti "Pelinpi"?
Tietty Jokainen Tavallaan:) Eli onhan siellä aina jokaisella omat Ylläri lappunsa...
On On

Poissa Kuukivi

Re: Eight-Tails
« Vastaus #7 : 12.08.05 - klo 17:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Anton"
Toisekseenkin Umezawa alanen möhkö ei vielä siitä itsestään kasva vaan sen tarvitsee päästä läpi sekä on aika poltto arka edelleen.


Ei sen ukon tarvitse edes päästä läpi, Jitteen tulee counterit vaikka möhkö blockattaisiin. Jitte maksaa yhden vähemmän kuin Sword mikä on aika iso juttu WW:ssä. Kokeile vaikka proxyttaa Jitet ja pelaa muutama peli niin varmaan huomaat miten sairas kortti se on.

Poissa miinin

White Weenie
« Vastaus #8 : 12.08.05 - klo 19:20 »
Kyllä Jitte on poikaa, samoin kuin 8œ häntä, ei sitä välttämättä tarvii pelata toisella vuorolla. Se myös lopettaa stallaavat pelit.

Poissa Anton

Vouh!!!
« Vastaus #9 : 12.08.05 - klo 19:31 »
Hmmmhhj...Tota juttua Jitestä en tiennyt...Nyt se tosiaan alkaa kuulostaa sairaalta!!! Tottahan se tietty on Siitä Eightistäkin...On ne vaan villejä kortteja...Vanhempi uudestaan pelaamaan alkanut pelaaja kyllä noiden jälkeen alkaa Olla hukassa...Vähemmästäkin...! Kiitoksia Vain!
On On

Poissa marke

White Weenie
« Vastaus #10 : 13.08.05 - klo 09:58 »
Lainaus käyttäjältä: "duracel"

Dämppäri ei estä Ninjutsua, koska se ei ole creaturen ability vaan creature-kortin ability. Creature on creature vain pelissä ollessaan.

~jari


Yay.. hätäpäissäni sohlosin. Kiitos oikaisusta.
Comeback (?)

Poissa ADraw-

White Weenie
« Vastaus #11 : 28.08.05 - klo 16:16 »
Dämppäriversiossa kyllä jätetään 8häntä ja equipmentit pois, mutta dämppäri myöskin parantaa ylipäätään suurinta osaa matseista. Toothiltakin menee heti Kivet pois ja se parantaa voiton mahollisuuksia jo aika paljon. MUTron nyt on vaan ihan kuollut sen jälkeen ja muutenkin se on aika kova kortti. Onhan voiveitsi (jitte) ja 8häntäkin toki hyviä, mutta dämppäriversio rullaa mirrorissakin yli. Ja ne WW:n menestyneemmät versiot joita tässä nyt on vähän ajan sisään näkyny ovat olleet kaikki dämppärin kanssa pelleileviä.