Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)  (Luettu 10804 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miinin

Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« : 10.05.11 - klo 16:29 »
Lukotetussa Vastustajana nainen -ketjussa esitettiin useita sukupuolitasa-arvoa loukkaavia viestejä, joissa tuskin oli niinkään kyse sovinismista, vaan yksinkertaisesti ymmärtämättömyydestä ja monessa kohtaa puhtaasta mutuilusta. Vaikka tarkoitusperät eivät olisi pahat, niin asia kuitenkin näkyy ulospäin lapsellisuutena ja/tai sovinismina, joista etenkään jälkimmäisen alle tämä foorumi ei halua leimaantua. Jätetään siis jatkossa perusteettomat yleistykset ja ennen kaikkea esineellistämiset tämän foorumin ulkopuolelle. Osalle käyttäjistä tuntuu myös olevan epäselvää missä meni vikaan, joten tässä selvennys viestien ongelmakohdista:

Lainaus
Vastustajana missitasoinen nainen uikkareissa... *kuolaa*
Lainaus
Jos vastustaja on nainen niin kyllähän siinä ensiksi katsoo että onko kentällä mountaineja vai plainseja
Lainaus
Odotan sitä päivää kun missitasoiset naiset eksyvät MTG:n ihmeeliseen maailmaan vaikka tunnenkin muutamia ihan hyvännäköisiä naispelaajia.

Tarvitseeko näitä edes selittää? Esineellistämistä omalla lapsellisuudella höystettynä.

Lainaus
Mutta muistakaa toverit se asia että naiset ovat MTG:ssä huonoja
Lainaus
Mutta naispuolinen vastustaja on selvästi heikompi pelaaja

Pölhö yleistys, joka on rinnastettavissa esimerkiksi toteamuksiin: "Miehet ovat huonoja MTG:ssä" tai "Miehet ovat hyviä MTG:ssä" - kumpi näistä pitää paikkansa? ... Aivan.


Huomautin asiasta jo ketjussa, mutta näköjään viesti ei mennyt ensimmäisellä yrityksellä perille, joten käyttäjä Lochness on asetettu 14 vuorokauden porttikieltoon. Jos sinulla on vaihtoja hänen kanssaan kesken, niin sähköpostiosoite löytyy em. linkin takaa.
« Viimeksi muokattu: 12.05.11 - klo 15:27 kirjoittanut miinin »

Poissa teemuhy

Vs: Sukupuolirasismi
« Vastaus #1 : 10.05.11 - klo 17:13 »
Miksi tästä asiasta ei älähdetty eduskuntavaaleja koskevan viestiketjun vuoksi? Siellä on vähintään samantasoista kalinaa (poislukien banskut saaneen viimeinen turautus).
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa miinin

Vs: Sukupuolirasismi
« Vastaus #2 : 10.05.11 - klo 18:11 »
Miksi tästä asiasta ei älähdetty eduskuntavaaleja koskevan viestiketjun vuoksi? Siellä on vähintään samantasoista kalinaa (poislukien banskut saaneen viimeinen turautus).

Kelpaako vastaukseksi "en seurannut koko ketjua"? Jälkikäteen luettuna tuossa ketjussa ei kuitenkaan jumituttu pölhöilyn äärelle pidemmäksi aikaa.

Poissa Enterorrhexis

Vs: Seksismi
« Vastaus #3 : 10.05.11 - klo 19:02 »
Kummallisia nuo argumentit, että naiset olisivat MTG:ssä jotenkin ylipäätään huonoja tai automaattisesti muka tyhmiä/huonoja/osaamattomia.. Onhan sitä tullut nähtyä erittäin hyvin pärjääviäkin vastakkaisen sukupuolen edustajia tässä aikojen varrella. Jännää, että tällaisista edes nykyään tehdään suuri numero. Onhan meissä miehissä varmasti taas vastaavasti todella monta sellaista, jotka eivät pääse jyvälle naisille simppeleistä ja taitoa vaativista asioista.

Kannatan tätä foorumin linjausta täysin!
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Zirenda

Vs: Seksismi
« Vastaus #4 : 10.05.11 - klo 19:05 »
Partiksen miespainotteisuus on tässä tapauksessa mitä viihdyttävintä x)

Poissa hembba

Vs: Seksismi
« Vastaus #5 : 12.05.11 - klo 01:08 »
Jos mulle tulis joskus hyvännäkönen nainen vastustajaks ni mä ainaki fantasioisin seksistä sen kanssa  8)

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Vs: Seksismi
« Vastaus #6 : 12.05.11 - klo 07:49 »
Jos mulle tulis joskus hyvännäkönen nainen vastustajaks ni mä ainaki fantasioisin seksistä sen kanssa  8)
Not helping - ja tästä tuskin on tarkoitus tehdä jatkoa tuolle ketjulle. Ok, tuolle on psykobiologinen tausta olemassa, mutta uskoakseni sitä faktaa, että ilman pientä itsehillintää kuka tahansa meistä miehistä nylkyttäisi kaikkea, mikä pysyy minuutin paikallaan, ei tarvitse korostaa.

Kannatan toki linjausta, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? Jatkossa tällainen toiminta johtaa rangaistuksiin - kuin se ei menisi jo valmiiksi asiattomuuden piiriin? Käyttäjille haluttiin vain ilmoittaa, millaista käytöstä ei toivota jatkossa?
« Viimeksi muokattu: 12.05.11 - klo 10:58 kirjoittanut VariSami »
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa Nastaboi

Vs: Seksismi
« Vastaus #7 : 12.05.11 - klo 08:31 »
Jos nyt vain koettaisitte käyttäytyä asiallisesti vaikka ilman viivottimella vedettyjä rajoja. Olemme moderaattoreita, emme puberteetti-ikäisten vanhempia joita vastaan kuuluukin vähän kapinoida osana itsenäistymisprosessia.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Roinisto

Vs: Seksismi
« Vastaus #8 : 12.05.11 - klo 11:52 »
Jos nyt vain koettaisitte käyttäytyä asiallisesti vaikka ilman viivottimella vedettyjä rajoja. Olemme moderaattoreita, emme puberteetti-ikäisten vanhempia joita vastaan kuuluukin vähän kapinoida osana itsenäistymisprosessia.

Tämä on kaunis ajatus.

Toisaalta jos kaikilla tällä foorumilla olisi riittävästi omaa älliä ja osaamista käyttää omaa harkintaa, niin eipä moderaattoreitakaan tarvittaisi yhtä enempää.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Seksismi
« Vastaus #9 : 12.05.11 - klo 13:44 »
Jos nyt vain koettaisitte käyttäytyä asiallisesti vaikka ilman viivottimella vedettyjä rajoja. Olemme moderaattoreita, emme puberteetti-ikäisten vanhempia joita vastaan kuuluukin vähän kapinoida osana itsenäistymisprosessia.

Tämä on kaunis ajatus.

Toisaalta jos kaikilla tällä foorumilla olisi riittävästi omaa älliä ja osaamista käyttää omaa harkintaa, niin eipä moderaattoreitakaan tarvittaisi yhtä enempää.

Luin myös pienen präntin ja peesaan. Tosin niin kauan kuin pääsyvaatimuksena ei ole tiettyä elämänkokemusta, täytyy paimennusta suorittaa.

Nimim. kahden esikouluikäisen isä ei jaksaisi pyörittää samaa rumbaa vapaaehtoisesti
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Rancid-

Vs: Seksismi
« Vastaus #10 : 12.05.11 - klo 13:44 »
Mun mielestä on vaan sääli, että tän koko sotkun aikana karma ei ollut käytössä. Sitä paskamyrskyä olis ollut NIIN hauska seurata vierestä  8)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Zirenda

Vs: Seksismi
« Vastaus #11 : 12.05.11 - klo 15:08 »
Jos nyt vain koettaisitte käyttäytyä asiallisesti vaikka ilman viivottimella vedettyjä rajoja. Olemme moderaattoreita, emme puberteetti-ikäisten vanhempia joita vastaan kuuluukin vähän kapinoida osana itsenäistymisprosessia.
Oma tulkintani on, että tässä tapauksessa kiusaus heittää huonoa läppää lienee aivan liian suuri.

Poissa Polari

Vs: Seksismi
« Vastaus #12 : 12.05.11 - klo 15:09 »
Mun mielestä on vaan sääli, että tän koko sotkun aikana karma ei ollut käytössä. Sitä paskamyrskyä olis ollut NIIN hauska seurata vierestä  8)

Karma takaisin!

(ja kaatis kanssa)
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa miinin

Vs: Seksismi
« Vastaus #13 : 12.05.11 - klo 15:22 »
Jos mulle tulis joskus hyvännäkönen nainen vastustajaks ni mä ainaki fantasioisin seksistä sen kanssa  8)

Hembba viettää seuraavat 6kk porttikiellossa. Jos asiasta on huomautettu asiallisesti, linjattu kuinka ei tule toimia ja annettu porttikielto, niin silloin aiheesta ei todellakaan enää kaivata viisasteluja.

Jos sinulla oli hänen kanssaan vaihtoja kesken, niin yhteystiedot löytyvät profiilista
« Viimeksi muokattu: 12.05.11 - klo 15:26 kirjoittanut miinin »

Poissa Laava

Vs: Seksismi
« Vastaus #14 : 12.05.11 - klo 16:46 »
Mun mielestä on vaan sääli, että tän koko sotkun aikana karma ei ollut käytössä. Sitä paskamyrskyä olis ollut NIIN hauska seurata vierestä  8)

Karma takaisin!

(ja kaatis kanssa)

Nyt on muuten Kosti oikealla asialla. Nimittäin kaatis takaisin!
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa jupu_

Vs: Seksismi
« Vastaus #15 : 12.05.11 - klo 17:00 »
Jos mulle tulis joskus hyvännäkönen nainen vastustajaks ni mä ainaki fantasioisin seksistä sen kanssa  8)

Hembba viettää seuraavat 6kk porttikiellossa. Jos asiasta on huomautettu asiallisesti, linjattu kuinka ei tule toimia ja annettu porttikielto, niin silloin aiheesta ei todellakaan enää kaivata viisasteluja.

Jos sinulla oli hänen kanssaan vaihtoja kesken, niin yhteystiedot löytyvät profiilista


6 Kuukautta? Huhhuh. Eikö toi ole liikaa paskasta läpästä?

Poissa Chaosworm

Vs: Seksismi
« Vastaus #16 : 12.05.11 - klo 17:36 »
Jos mulle tulis joskus hyvännäkönen nainen vastustajaks ni mä ainaki fantasioisin seksistä sen kanssa  8)

Hembba viettää seuraavat 6kk porttikiellossa. Jos asiasta on huomautettu asiallisesti, linjattu kuinka ei tule toimia ja annettu porttikielto, niin silloin aiheesta ei todellakaan enää kaivata viisasteluja.

Jos sinulla oli hänen kanssaan vaihtoja kesken, niin yhteystiedot löytyvät profiilista


6 Kuukautta? Huhhuh. Eikö toi ole liikaa paskasta läpästä?
Toisaalta jos ajattelee sen olevan tarkoituksellista sääntöjen rikkomista, niin sitten se kuulostaa ihan kohtuulliselta.
aka. Awaclus

Poissa miinin

Vs: Seksismi
« Vastaus #17 : 12.05.11 - klo 18:23 »
6 Kuukautta? Huhhuh. Eikö toi ole liikaa paskasta läpästä?

Aiheesta oli varoitettu ja varoituksen jälkeen tarjottu porttikielto yhdelle käyttäjälle - jos vielä tämän jälkeen näkee aiheelliseksi kokeilla kepillä jäätä, niin rangaistus on sen mukainen.

Poissa teemuhy

Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« Vastaus #18 : 12.05.11 - klo 18:47 »
En nyt haluaisi hämmentää soppaa tämän enempää, mutta oudoksun omien taustojeni vuoksi hieman avatariasi.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa miinin

Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« Vastaus #19 : 12.05.11 - klo 20:55 »
En nyt haluaisi hämmentää soppaa tämän enempää, mutta oudoksun omien taustojeni vuoksi hieman avatariasi.

Pahoitteluni jos loukkasin, se ei ollut tarkoitus. Kyseessä ei kuitenkaan ollut Aatu, vaikka siihen kuva helposti yhdistettiinkin, vaan Orwellin Big Brother. Epäselvyyksien välttämiseksi vaihdoin avatarin versioon, josta tämä käy paremmin ilmi.
« Viimeksi muokattu: 12.05.11 - klo 21:00 kirjoittanut miinin »

Poissa naminami

Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« Vastaus #20 : 18.05.11 - klo 02:30 »
Itsellä on kavereina pääasiassa Naisia jotka ei tuosta pahastuisi ollenkaan... pahempaa on heittäny. Mutta tietysti kun on uusia/tuntemattomia ihmisiä niin pitäisi malttaa pitää suu kiinni, koskaan ei voi tietää mikä loukkaa ja mikä ei.

Mua ei kiinnosta kuka vastassa pelaa... sääli on sairautta eikä naiset mua huijaa =)

Poissa Jirry

Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« Vastaus #21 : 30.05.11 - klo 18:50 »
Itsellä on kavereina pääasiassa Naisia jotka ei tuosta pahastuisi ollenkaan... pahempaa on heittäny. Mutta tietysti kun on uusia/tuntemattomia ihmisiä niin pitäisi malttaa pitää suu kiinni, koskaan ei voi tietää mikä loukkaa ja mikä ei.

Pointti. Harmi sinänsä että alkuperäinen "Vastustajana Nainen" -aihe on vielä lukittu. En ehtinyt kommentoida asiaan ja nyt tämän ketjun aihe on kieltämättä hieman eksynyt niille raiteille etten toisaalta koe vääräksi ilmaista mielipidettäni tässä.

Jos täytyisi valita niin pelaisin naista vastaan. Miksikö? MtG on ollut minulle rakas harrastus jo pitkään ja en pelaa sitä siksi, että haluan olla parempi kuin muut tai että haluan aina voittaa. Pelaan sitä siksi koska se on aivan hel**tin hauskaa ajanvietettä. Olen parissa turnauksessa käynyt ja useammissa drafteissa ja olen tullut siihen tulokseen että miesvastustajilla tuppaa olemaan suuri näyttämisen halu ja nimenomaan se, että pitää olla parempi kuin vastustajansa (kyllähän voittaminen hyvin usein sitä edellyttääkin mutta se ei ole asian pointti). Useammat kerrat miesvastustajilta olen herjojakin saanut kuulla päin naamaa jos minulla (ikään kuin vahingossa) on sattunut menemään paremmin kuin vastustajalla pelin suhteen, vaikken tunne henkilöä edes nimeltä.
Kuten aiemmin tuli ilmi niin naispelaajilla ei ole se ego pelissä, vaan he pelaavat yleensä samasta syystä kuin minäkin; se on hauskaa. Niin sen pitää ollakin. MtG minun muistaakseni on peli. Heidän kanssaan on mukava pelata koska he ovat avoimia eivätkä auo päätänsä pelin aikana. Ja jos joku ottaa puheeksi psyykkaamisen niin se on aivan eri asia kuin törkeä ja lapsellinen käytös.

Tässä on pari asiaa josta joidenkin henkilöiden tulisi ottaa oppia naisista. Ja ihan oikeasti järki käteen! Foorumikäyttäytymisessä kannattaa muistaa se, että foorumi on kuin vieraan talo ja moderaattori on isäntä, ja sääntöjä kunnioitetaan.
Have/Want

"Praise the Sun!"

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« Vastaus #22 : 30.05.11 - klo 21:46 »
Asia on nyt vatvottu loppuun ja ennakkotapaukset annettu. Tämä menee sulki.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa miinin

Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba. UUTENA perkules)
« Vastaus #23 : 31.08.11 - klo 21:22 »
Tämä menee sulki.

...vain auetakseen hetken päästä uudelleen. Perkules uusimpana yrittäjänä halusi kokeilla rajoja ja ylihän siinä mentiin. Tästä ketjusta löytyy pohjustus, joka huipentuu tähän:

naiset ovat yksinkertaisia ja arvostavat kehuja. Ajattelin heittää ihan, että "Mistäs mä sut tunnet?" "Olitkos muuten Master Transmuterin tai seeker of skybreakin mallina?" ja jos ei natsaa niin voi sanoa vaikka, että Hasran Ogresshan se oliki  ;D

Tämä on myös perkulesin neljäs kerta porttikiellossa ja jos porttikiellon jälkeen vielä tulee hölmöilyjä, niin rangaistus on pysyvä porttikielto. Tämän kesto on 60 vuorokautta, yhteystiedot vaihtojen loppuunsaattamiseen ym. löytyvät hänen profiilistaan

Poissa teemuhy

Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« Vastaus #24 : 31.08.11 - klo 22:57 »
Helposta tuli.

Edit: Luin tämän ketjun uudelleen, ja kanta muuttui aiempi linja huomioituna: Enemmän rankkaria.
« Viimeksi muokattu: 31.08.11 - klo 22:59 kirjoittanut teemuhy »
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« Vastaus #25 : 31.08.11 - klo 23:00 »
Eiköhän se tullut tuosta "naiset ovat yksinkertaisia" -yleistyksestä, eikä tuosta huonosta vitsistä. Koettakaa nyt oikeasti jättää rotuun, uskontoon, sukupuoleen jne. liittyvät tölväisyt muille areenoille ja foorumeille.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa teemuhy

Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« Vastaus #26 : 31.08.11 - klo 23:05 »
En nyt jaksa pidemmästi vastata, mutta totean sen verran, että viestin tarkoitusperät olivat jossain muualla kuin sukupuoliepätasa-arvossa, ja kirjoittaja tuskin edes ymmärsi, että joku ei-löysällä pipolla varustettu voisi älähtää siitä. Tarkoitusperät eivät olleet rikolliset, eikä tuottamuskaan millään tavalla oleellinen.

Modet kuitenkin jakavat täällä banskut, eli ei siitä sen enempää.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« Vastaus #27 : 01.09.11 - klo 12:05 »
Ei silleen että pitää olla kuin varpasillaan vieraan talossa eikä mitään saa sanottua.

Käyttäjät ja ylläpito eivät ole tasavertaisessa asemassa varsinkaan silloin, kun käyttäjät eivät ole maksavia asiakkaita. Normaaleilla harrastusfoorumeilla ylläpito käyttää ainakin aikaansa ja yleensä myös omasta taskustaan rahaa siihen, että homma pyörii. Siksi heillä on myös määräysvalta. Tietysti ylläpito voi päättää, että nyt ollaan reilun löysäkätisiä kaikkia kohtaan ja sellainen foorumi varmaan menestyy paremmin kuin tiukempi. Mutta tämä on HEIDÄN VALLASSAAN oleva päätös, jota ei automaattisesti millään filosofisilla tai varsinkaan juridisilla perusteilla voi vaatia tekemään.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« Vastaus #28 : 01.09.11 - klo 12:29 »
Ottakaa nyt kontekstiin että tämä on Magic-foorumi. Magic aiheet ovat melkolailla vapaasti keskusteltavissa kunhan teette sen annettujen puitteiden mukaisesti. Ei-Magic aiheet aiheuttavat huomattavasti enemmän työtä moderaattoreille/ylläpidolle, vaikka nämäkin aiheet ovat hieman peliä liipanneet. Valitettavasti ylläpito joutuu ottamaan jonkun linjan perseilyn suhteen ja se on nyt tämä.

Jos lepsumpi linja missä saa tunnustaa äärioikeisto/vasemmisto/keskustalaista kantaansa, halventaa raajarikkoja ja liittää postauksiin kuvia itsestään kuorrutettuna turkkilaiseen jugurttiin kiinnostaa, siitä vaan perustamaan oma foorumi.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Bluudbroid

Vs: Seksismi (Porttikiellot: Lochness & hembba)
« Vastaus #29 : 01.09.11 - klo 12:35 »
En näe yhdessäkään esimerkkilauseessa mitään vikaa.