Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Team Nassikka ja Tanpere-lekaasi, tositarina.  (Luettu 2964 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hall0n

Team Nassikka ja Tanpere-lekaasi, tositarina.
« : 09.09.07 - klo 16:47 »
Alkusanat ja lukijalle:

Eli ajattelin tässä kansan mieliksi, rankan futispelin jälkeen, kirjoittaa reportaasin toisesta urheilutapahtumasta jonka kävin nyt vloppuna läpi. Kyseessä oli siis Lekaasi-kisat, jotka olivat itselle ensimmäiset kunnon Constructed-mittelöt. Nälkä kalvaa ja vatsa myllää, mutta itse tarinaan.


Olin päättänyt tulla tapahtumaan jo silloin kun ilmoitus kävi ja kyydinkin sain sopivasti VuRkalta, suuri kiitos hänelle. Sen sijaan ongelmaksi muodostui pakka, joka olisi edes jossain määrin pelattava. Selasin Intterwebittiä ja Sourcea ja jotain muuta randomeita ja päädyin lopulta UW-Landstilliin, kun oli jotain kuuhaa siihne jo valmiina kansiossa. Perjantaina (7. päivä kuluvaa kuuta) oli sitten aika pistää dekki jotenkuten kasaan ja testailla pari peliä Thresholdia ja Saatanallista Slighiä vastaan. Dekki oli melko kuuhaisa koska VuRkan lupaamat Tundrat päätyivätkin herran omaan dekkiin ja manafiksauksesta piti huolta 4 Adarkar Wastesia o_O. Mieli tekisi jättää decklisti tekemättä, mutta teenpä sen kuitenkin (että ne jotka hävisivät minulle edes yhden pelin voisivat hävetä):

4x Adarkar Wastes *mahtimanafiksaus, hyvä plains- ja islandwalk-miehiä vastaan.
4x Mishra's Factory *2x AQ
3x Faerie Conclave *Kaikki Urzaa
3x Wasteland
5x Island
5x Plains

2x Eternal Dragon
1x Exalted Angel *poikaisat one-offit on poikaisia
1x Engineered Explosives
3x Wrath of God
1x Nevinyrral's Disk
4x Standstill
2x Decree of Justice
4x FoW *suurkiitokset Jetchille 4. fowista
4x Counterspell *kaikki Tempestiä
2x Daze *harmittaa, ois pitäny pelata Mana Leakkeja
4x StoP
4x Brainstorm
2x Crucible of Worlds
1x Stifle
1x Trickbind

Sivupöydällä semmosta tavaraa kuin:

1x Tormod's Crypt
3x Pithing Needle *kiitokset mahoselle lainasta
2x Engineered Explosives *kiitokset Kostille kun jaksoi tulla lekaan.
3x Chalice of the Void *kiitokset pojalle yhdestä
2x Trickbind
2x Orim's Chant *Kiitokset VuRkalle, vaikka eivät puhuneet mitään ihmisten kieltä
2x Disenchant *IA

Pitäs olla 75 korttia.

Saavumme pelipaikalle ja suuntaamme massan mukana kohti pelitiloja. Ilmotaimme itsemme sisään eikä paluuta entiseen enää ole. 1. peli oli Monopunaista polttopakkaa vastaan. Koska formaatti on minulle suht uusi en osaa vielä 1. pelissä nostaa hyvin ja häviäen Exalted Angel tiskissä. Tokaan peliin pistän Chalicet ja jottain muutakin poistojen tilalle. Tässä kohtaa teen kumminkin aikamoisen kämmin ja pelaan Chalicen kahdella napilla ja kaikenmaailman Chain Lightningit sinkoutuvat kohti naamavärkkiäni ja häviän 0-2
0-1   0-2

Pelit alkoivat siis hyvin. Toiseksi pääsin shazzlea ja tämän Protean Hulk-kombinaatiomaatio.decciä vastaan. Toinen peli on äkkiä ohi kun en voita nopanheittoa ja autaan tietämättömänä vastuksen pakasta pidän aloituskäden jossa ei ole FoWia näyttää ja häviän ennen kuin saan edes vuoroa omakseni. Tokaan peliin Chalicea, Trickbindiä ja Orim's Chanttia sekä yksi Tormod's Crypt sisään. Aloitan Plains, sun. Vastus pelaa läänin ja antaa vuoron. Pelaan Chalicen yhdellä ja peli oli sitten siinä.

Kolmanteen peliin pistän kaksi kättä takaisin Pariisiin ja lopulta kädessä on näyttää fowi, mutta Duress vie sen ja se ei näytäkään enää niin hyvältä ja häviän taas. Siinä sitten pelin jälkeen paiskotaan läppää ja jossain välissä käydään keskustelua tyyliin vieressä pelaavan Tarkon ja Akspeen(?) kera:
shazzle: Mä en ole kyllä koskaan tajunnu miks toi Plague Sliver on hyvä
Tarkko: Nooo... eehän se kyllä ole, mut ei ehtiny nekaattorii hommaa
0-2   1-4

Alkoi näyttää ja hieman heikolta, mutta eihän tänne droppaamaan tultu. Kolmas mittelö oli MonoG Elffistäksiä vastaan. Voitan ekan kerran nopanheiton ja olen tulessa. Vastus pelaa tonttuja, pelaan Wogin. Pian vastus on taas tehnyt muutaman tontun ja kaavin pakan päältä kylmänviileästi toisen wogin ja ajelen mailla voittoon. Toiseen peliin pistän jälleen Chalicea, E. Explosivesejä ja Disenchantteja dekissä olevien ilkeiden faksien varalta. Vastukseni aloittaa ja pelailee tonttuja ja kerää vähitellen aika paljonkin kuponkia käteen Multani's Acolytellä. Hän näyttää kouransa pelatessaan Land Grantin ja kysyy haluiaisinko skuupata, no enhän minä halunnut. Pian kenttään tipahtaa Tangle Wire, joka maksoikin vastoin kaikkea järkeä vain kolme. Peli hidastuu ja seuraavalla vuorolla vastus haluaa lykätä Smokestackin kiusakseni. Olin kuitenkin kuorinut juuri sopivasti fowin eikä ilkeä faksi päässyt kenttään haisemaan. Saan jossain välissä Nevinyrral's Diskin ja pelaan sen kenttään. Sitä ei kumminkaan tarvita kun pakkani tarjoaa sopivasti EE:tä. Lopulta pieksen tieni voittoon Faerie Conclaveilla ja Factoryillä.
1-2   3-4

4. kilpailu oli Rikolaa ja jotain Iggy poppia vastaan. Hän aloittaa LOL LKOL (en jaksa välittää oikeasta kirjoitusasusta) tiskissä ja minua harmittaa moinen. Siinä sitten hetki pelaillaan ja taitaa pari Standstilliäkin mennä rikki kunnes tulee Ill-Gotten Gains eikä ole Fowia näyttää, kun kaikki oli mennyt joihinkin tutoreihin. Käteni meni jonnekin ja skooppasin. Tokaan peliin ainakin Chalicea, Trickbindiä, Orim's Chanttia ja Tormod's Crypta sisään, poies jotain Stoppeja sun muita. Saan aloittaa ja käsi näyttää suht hyvältä eikä Rikollakaan ole näyttää Leylineä aloituskäteen. Saan Chalicen yhellä nappulalla ja siinä sitten pelaillaan ja pelaan myös Standstillin ja pyöräilen Decreen neljäksi pojaksi sekä etsin epätoivoisesti Dragonilla Tundria, mutta se ei löydä niitä vieressä pelaavan VuRkan pakasta. Jossain välissä se ('still) kuitenkin menee rikki ja saan Fowata jonkun tutorin. Omalla vuorollaan minuun koitetaan pelata Chalice bluffia, mutta vaikka pakka on huono se ei tarkoita sitä että pelaaja olisi myös ihan kuuhaa ja annan Dark Rituaalien kounteroitua rauhassa. Pian kuitenkin Rikola näyttää Tendrilsiä kohtuu isolla stormilla. Kädessä olisi Stifle, mutta sitä ei ollakaan pelaamassa kun chalice näyttää yhtä, ollapa nyt Trickbind. Onneksi mukana on myös Disenchant jolla oma Chalice menee kepeästi rikki ja Stifleä Tendrilsiin. Otan kaksi päähän ja omalla vuorollani ajelen vastuksen vähiin enkkuihin. Omalla vuorollaan Markku miettii ja ähkii ja puhkii hyvän aikaa enkä viitsi näyttää kädessäni olevaa Orim's Chanttia ja lopulta hän tulee siihen tulokseen, että voitto olisi melko epätodennäköinen ja skuuppaa.

Kolmas peli ja taidan taas saidata jotain pikkasen. Peli alkaa ja pidän 7. kortin käden jossa oli jopa kaksi forcea, kumpaankin sininen kortti ja Orim's chant + lande, tosin vastuksella oli näyttää Leylineä. Siinä sitten pelaillaan ja pian käsi alkaa olla kohtuu tyhjä molemmilla ja vastus pelaa Ill-Gotten Gainsin, siihen ei löydy muuta vastausta kuin Orim's Chant ja käsi joutaa removeen. Taas pelaillaan pari vuoroa ja pyöräilen lohareita Plainseiksi. Pian vastus haluaisi koittaa Tutoria ja miettii onko minulla näyttää toista Chanttia, no eehän mulla ollu kun vastus alkoi pyöriä ja se oli sitä myöten gg.
1-3 4-6

Viimonen peli oli Tarkkoa ja Slikhiä vastaan. Tiesin, että en voi voittaa koska Tarkko saa aina minua vastaan swamp, ritual, duress, duress, duress, sun-tyylisiä aloituksia eikä mulla ole _koskaan_ fowia näyttää. Eikä tämäkään peli ollut poikkeus varsinkaan kun en saanut edes aloittaa. Tarkko raiskaa miun kouran ja ajelee minut kumoon jossain välissä. Tokaan peliin pistän nauloja, Chaliceja, EE:itä ja Disenchanttia sissään. Saan aloittaa ja omalla vuorollaan tarkon Duress nykii tyhjää kun saan Chalicen brainstormilla piiloon. Omalla vuorollani pelaan Chalicen yhdellä ja peli olikin sitten sitä myöten kohtuu selvä, Tarkko pelaa jossain välissä Blood Moonin, mutta koska nyt saan Explosiveihin kolme nappia saan sen myös rikki. Kolmatta peliä en saa aloittaa ja Tarkko vetäisee taas Miracle-alun ja saa vielä Blood Mooninkin, jonka jälkeen nostan pakan ihan jokaisen nonbasic-landen, jonka johdosta en saa pelattua Wogia tahi mitään muutakaan.
1-4 5-8

Oli kiva pelata, huomasin että kaipaan tosiaan harjoitusta nopanheiton suhteen, moni peli olisi saattanut mennä parree jos oisin saanut aloittaa, mutta aina ei kuitenkaan voi voittaa. Nyt vaan jostain hommaamaan jotain hyviä kortteja seuraavaan Leka-eventtiin.

+Järjestäjille, iso hali myös
+Lepposa meno
+ei se tanpere oikeesti ole paskamaa
+voi sitä ilman dualeja ja fetsejäkin pelata perkl!
+Vaan yksi pelaaja nauros mun Adarkar Wasteseja
+Rolssilla oli kohtuu hyvät hampparit

-Rikola nauroi mun Adarkar Wasteseja
-Sain jonku ihme ruokamyrkytyksen Loimaalaisesta rullakebabista
-Tarkko sais lopettaa mun kiusaamisen unelmalähöillä
« Viimeksi muokattu: 09.09.07 - klo 22:22 kirjoittanut hall0n »

Poissa NIB

Vs: Team Nassikka ja Tanpere-lekaasi, tositarina.
« Vastaus #1 : 09.09.07 - klo 16:57 »
Hieno raportaasi, ja selkeä. Sulta jäi kyllä jotain aevan mahtavia juttui kertomatta.
Mun virhe oli että tein liian yksityiskohtaisen raportin josta kaiken maailman parrat ja mammat voi valittaa. :/
EDIT: Hahhaa! :> eternal dragonien pelaaminen ilman dualei on kyllä aika techi.
« Viimeksi muokattu: 09.09.07 - klo 17:52 kirjoittanut NIB »

Poissa Rancid-

Vs: Team Nassikka ja Tanpere-lekaasi, tositarina.
« Vastaus #2 : 09.09.07 - klo 17:44 »
Mää nauroin niitä sun kipuländejä vaan ku sanoit ettei niin saa tehä. Ja kun et löytäny Dragonilla sinistä manaa. ;)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa miinin

Vs: Team Nassikka ja Tanpere-lekaasi, tositarina.
« Vastaus #3 : 09.09.07 - klo 18:39 »
4x Adarkar Wastes *mahtimanafiksaus, hyvä plains- ja islandwalk-miehiä vastaan.
5x Island
2x Daze

Nice Dazings, sir!

Raportti oli melkein mukiinmenevä, joskin keskittyi ihan liialta itse peleihin:) Olisiko jatkossa mahdollista, että jakaisit pelejä hieman pelien sisälläkin kappaleisiin - välillä oli sen verran pitkiä kappaleita, että rivin löytäminen TV:n vilkaisun jälkeen tuotti tuskaa.

Poissa hall0n

Vs: Team Nassikka ja Tanpere-lekaasi, tositarina.
« Vastaus #4 : 09.09.07 - klo 22:31 »
Raportti oli melkein mukiinmenevä, joskin keskittyi ihan liialta itse peleihin:) Olisiko jatkossa mahdollista, että jakaisit pelejä hieman pelien sisälläkin kappaleisiin - välillä oli sen verran pitkiä kappaleita, että rivin löytäminen TV:n vilkaisun jälkeen tuotti tuskaa.

En muute enää koskaan pelaa Dazea missään. Yritin nyt vähän jaksottaa ettei alkaisi silmät niin paljoa särkemään, joskus käy vanhanaikasesti kun kirjottaa tarinan suoraan foorumille ilman että jaksaa oikolukua harrastaa.

Ja Dragonit on techi koska pakassa on vähän enempi sinistä kun valkosta, niin ei sitten manat kuse kattokkee.

<edit>
Ja koska NIB haluis nyt tsättäillä mun kanssa niin vastaanpa vain edittiin ennenkuin alan katselemaan unosia. Dragonit olivat tech, koska olisin päässyt pahamaineisesta Blood Moon-lukosta jos oisin sellaisen nostanut, eikä olisi naurattanut jos se olisi löytänyt Tundran.
« Viimeksi muokattu: 09.09.07 - klo 22:37 kirjoittanut hall0n »

Poissa NIB

Vs: Team Nassikka ja Tanpere-lekaasi, tositarina.
« Vastaus #5 : 09.09.07 - klo 22:34 »
Raportti oli melkein mukiinmenevä, joskin keskittyi ihan liialta itse peleihin:) Olisiko jatkossa mahdollista, että jakaisit pelejä hieman pelien sisälläkin kappaleisiin - välillä oli sen verran pitkiä kappaleita, että rivin löytäminen TV:n vilkaisun jälkeen tuotti tuskaa.

En muute enää koskaan pelaa Dazea missään. Yritin nyt vähän jaksottaa ettei alkaisi silmät niin paljoa särkemään, joskus käy vanhanaikasesti kun kirjottaa tarinan suoraan foorumille ilman että jaksaa oikolukua harrastaa.

Ja Dragonit on techi koska pakassa on vähän enempi sinistä kun valkosta, niin ei sitten manat kuse kattokkee.
No eehän se kyllä ole techi hall0n, sen sijaan mun mainin blood moonit oli.
Sun ois vaan pitäny pelata settiä dazeja ni sit niit olis ollu alotus kädessä joskus ja sillä olis tehny jotain, nii ja ne dualit ois ollu niittenkin kanssa varmaan aika pop. :>
EDIT No kyllähän ne sitten olivat. Mut sun ois silti kuulunu pelata settiä dazeja.
« Viimeksi muokattu: 09.09.07 - klo 22:42 kirjoittanut NIB »